Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: VP MD5A jahutus
PostitusPostitatud: Reede, 14 Juun 2013 12:27 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Mär 2012 19:46
Postitusi: 22
Tere,
Kui Volvo Penta MD5A sisemise jahutusringi jahutusvedeliku värv muutub mustaks, siis kas on tegemist kindlasti plokikaane tihendi lekkega või võib seal olla ka miski muu põhjus?
Jahutusvedelik ise märkimisväärselt ei vähene ja õli ka emulsiooniks ei ole läinud ja tase ka normis.Nii õli kui tosool on mootoris olnud ca 7-8h mootori töötundi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Juun 2013 19:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Kuidas kollektori jahutus lahendatud on? Mõni peenem pragu võib sama tulemuse anda. Kas MD5-le tehases üldse soojusvahetiga süsteemi pandigi?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Juun 2013 08:22 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Mär 2012 19:46
Postitusi: 22
Lasin nädalavahetusel süsteemi tühjaks ja puhastasin enne soojusvahetit oleva nn. jämefiltri (oli päris korralikult pruuni saasta täis),käisin kõik lõdvikute ühendused üle ja uuesti tosool sisse ning lasin kohapeal ca 1h mootoril töötada ,päris süsimustaks just tosool ei läinud ,aga ka roheline enam ei ole - selline tumehall (mul paisupaagil läbipaistev voolik sealt hea jälgida värvi muutust). Õli värv normaalne ,tosooli tase ei vähenenud.
MD5-tele (nagu ka MD7 ja vist ka MD6-tele) need soojusvahetid on jah tavaliselt rootsade poolt ise juurde installeeritud ja sisemist ringi liigutab väike elektripump.Kollektori jahutuse kohapealt jään hetkel vastuse võlgu, vaatan laupäeval uuesti järgi.Isegi tulevad jahutustorud silme ette ,aga kumma süsteemiga ühenduses on - ei julge hetkel pakkuda.Peab ikka mootorist pildid tegema ,siis teinekord lihtsam. Mul jaht suht kaugel argipäeva toimetuste asukohaga võrreldes.
Kas saab olla plokikaane tihendis selline mini leke ,et vaikselt imbub läbi siis ühtepidi töötava ja sooja mootoriga ja teistpidi tosool nagu läbi ei lähe ja õliga kokku ei saa või on selline asi välistatud ja plokikaane tihend tänu survele deformeerub suhteliselt kiiresti edasi defektse kohapealt?
Muidugi see kollektori pragude asi tundub ka loogiline kui nüüd kollektori jahutus tõesti ka sisemise ringi pealt on.Kui nii, siis kuidas seda kontrollida saab või andestage minu rumalust ,aga mulle tundub see variant ka suhteliselt ohutu kui jahutusvedeliku taset regulaarselt jälgida või kas see ikka on päris nii?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 18 Juun 2013 13:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Kui on Penta originaalpõlvega märg summuti, siis on kindlalt merevesi. Kui on isearetatud pütt, siis võib olla mis iganes. Peab mööda voolikuid järge ajama.
Tõenäolisem on siiski plokikaanetihend või hülsitihendid või mõlemad. Neid kõlbab ka profülaktika mõttes vahetada, kui ei tea, kaua eelmised on vahel olnud või pole teada, kuidas meistrimehed on plokikaane peale pannud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 21 Juun 2013 17:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
tom72 kirjutas:
Kas saab olla plokikaane tihendis selline mini leke ,et vaikselt imbub läbi siis ühtepidi töötava ja sooja mootoriga ja teistpidi tosool nagu läbi ei lähe ja õliga kokku ei saa või on selline asi välistatud ja plokikaane tihend tänu survele deformeerub suhteliselt kiiresti edasi defektse kohapealt?


Isegi nii pisikese mootori silindris on ikka päris suured surved ja ka hõrendused. Kui kaane tihend lekib, siis ta ka lekib igat pidi! Jahutusvedelik sirtsti silindris ja sealt siis ka õli sees.

Sõida vahelduseks mõnda aega palja mageda veega ja vaheta seda värvi muutudes nii tihti kui viitsid. Lõpuks peaks süsteem puhtaks saama. Mitte, et see värvimuutus Su jahutusvedelikku kuidagi halvemaks teeks. Külmumiskindlat vedelikku on sinna tarvis alles külmade saabudes. Säärast veepumba laagrit, mille määrimisel jahutusvedeliku mark oluline on, sellel mootoril pole.

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 21 Juun 2013 20:49 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Jaan 2006 18:40
Postitusi: 121
Asukoht: Tallinn
http://www.volvopenta.com/volvopenta/global/en-gb/marine_leisure_engines/parts_service/publication_search/pages/publication_search.aspx

Sealt saab juba päris palju infot. MD5A, MD5B, MD5C on erinevad, kuigi "korpus sama". Seega ei pruugi olla "juurdearetatud kahetsooniline". Loomulikult on kõiki neid marke põhjamaade värkstubades sujuvalt miksitud
(seega "pilkal" olev tähistus tihti ei tähenda midagi).

Teen ettepaneku teha "klubi" kus selle mootori omanikud saavad tarkuseteri vahetada/hankida (paari aastaga saaks ilmselt iga mees kirjutada raamatu seiklustest selle mootoriga). Minu puhul oleks see raamat nii vihkamisest kui armastusest ....

_________________
EST - 609
S/Y WHATEVER
ootamas kiilu pahteldamist !


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group