Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Vineeri paksus?
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Sept 2012 15:47 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 02 Sept 2012 18:43
Postitusi: 1
Asukoht: tartumaa
kui paks peaks olema vineer paadi ehitamiseks? äkki oskab keegi öelda

_________________
vee inimene


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Sept 2012 16:07 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 27 Juul 2008 18:12
Postitusi: 213
Asukoht: tartu
mul ühel paadil piisab 1mm vineerist, teisel juhul ei saaks aga alla 25mm hakkama...

ehk moraaliks - kõik sõltub milleks sa seda paati tahad kasutada!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: nõuanded
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Sept 2012 16:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
sants13 kirjutas:
kui paks peaks olema vineer paadi ehitamiseks? äkki oskab keegi öelda


Näiteks kasutatakse (jooniste põhjal) ca 10m katamaraani kere matrerjaliks 12mm merevineeri, seest kaetakse 1x ja väljast 2x klaasriidega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Sept 2012 18:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 24 Mai 2006 20:57
Postitusi: 472
Asukoht: Tartu
ma teeks oma kooriku 6mm veekindlast vineerist ja ei kataks millegagi. :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 04 Sept 2012 20:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Hiid kirjutas:
ma teeks oma kooriku 6mm veekindlast vineerist ja ei kataks millegagi. :lol:


See "veekindel vineer" on lühidalt öeldes täielik jama!

Kuidas sa selle vineeri servad/ ühenduskohad veest isoleerid? Või teed kohe ühes tükis? :)
Pealegi on tegu kasevineeriga, mis mereoludesse ei sobi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 05 Sept 2012 08:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 24 Mai 2006 20:57
Postitusi: 472
Asukoht: Tartu
Meerschwein kirjutas:
Hiid kirjutas:
ma teeks oma kooriku 6mm veekindlast vineerist ja ei kataks millegagi. :lol:


See "veekindel vineer" on lühidalt öeldes täielik jama!

Kuidas sa selle vineeri servad/ ühenduskohad veest isoleerid? Või teed kohe ühes tükis? :)
Pealegi on tegu kasevineeriga, mis mereoludesse ei sobi.

vineerpaadiga merele? Ma ei tulnud selle pealegi. Mul mõlkus silme ees üks puust kast, millega keegi kodulombil hulpida tahab :lol:
Niipalju, kui vaja, peab see vineer vastu küll. Servad võid ju kokku plötserdada, kui hirm uppumise ees nõnda suur.
:roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 05 Sept 2012 09:27 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 08 Sept 2008 09:01
Postitusi: 148
Asukoht: Tartu/Pattaya
Vineeri paksus oleneb, jah, millist paati ehitad.

See http://www.jemwatercraft.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=2858 on tehtud neljasest;

Sellel http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=4250&start=75 kered 4-sest, tekk 6-sest

Sel siin http://www.microcruising.com/paradox1.htm aga põhi 18mm, küljed 12, tekk 9 (extra strong)

Suuremate puhul ka kasuatakse vahest cold moldingut, ehk ehitatakse ca 150mm ribadest 2-3 kihti, diagonaalis, näit.: http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/sundowner/index.htm Siin peaks olema 2 kihti 6mm vineeri.

Ja Eesti poisid teevad veel sellist isendit: http://purjekas.planet.ee Ja seda juba teavad nad ise öelda, kui paks on vineer...

Kõik muidugi klaasriidega kaetud, vähemalt väljast ja liitekohad seest


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 05 Sept 2012 09:43 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Pilt

Piisab ka tavalistest plankudest, et veele saada.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Juun 2013 18:57 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 15 Juul 2006 21:44
Postitusi: 8
Asukoht: Sirtsi
Sama küsimust kohtasin hiljuti ühes väljamaa foorumis ning seal üks paadiehitaja seletas, et tugevuse seisukohalt võiks ka 12 m jahi ehitada 6 mm vineerist, aga avamerejahte ei tehta kunagi nii õhukese seinaga. Mees väitis, et kaks kõige suuremat õnnetuste põhjust väikeste jahtidega avaookeanil on 1) suur laev sõidab pooleks ja 2) kokkupõrge vees hulpiva võõrkehaga, milleks enamasti on mõnelt kaubalaevalt merre pudenenud last. Kõige ohtlikumad pidid olema hulpivad palgid, mis on nii vett täis, et ainult mõni sentimeeter üle veepinna. Kujutage ette, kui 10-15 sõlmega kihutav kata mõne sellisega kokku põrkab. Just sel põhjusel väitis mees, et kõige parem kere materjal on teras. Käib küll kõva kõmakas ja mõlk jääb ka, aga auku enamasti ei tule.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 07 Juun 2013 14:53 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
veekindel tähendab, et spoonikihid on omavahel kokku liimitud veekindla liimiga, seega ei pääse niiskus esimesest kihist sügavamale. Et meil nimetatakse veekindlaks seda soomes ja lätis toodetud pruuni kasevineeri, siis nii on, ka see vastab eeltoodud tingimusele.kuigi minu käsi näiteks ei tõuse lehtpuuvineeri paadi külge panema, küll kasutatakse klaasplastpaatide juures,mitte kandevkostruktsioonis, kuskil vähem tähtsate panipaikade vaheseinte juures jne.
Aga kasutab veekindlat kasevineeri näiteks prantslane Francois Vivier, vaata www.vivierboats.com , ta teeb seda ökonoomilistel kaalutlustel ja ütleb, et kui kõik on epoga kaitstud, on ok.Just cold molded kolmekihilise diagonaallaudise sees.Igal juhul on tähtis servad hoolega kaitsta, sest ka veekindlast liimist rebib paisuv puit ennast lahti.
Need sertifikaadiga ja ilma punase puu vineerid peaks vastama BWP(boil and water proof) testi tingimusele-keeta 2 tundi, või midagi sarnast, ei tohi ära laguneda.Olen ostnud männivineeri Deborast ja niimoodi testinud-ok, pärast ei saa aru, milline proovitükk keedetud sai, milline mitte.
Seega on võimalik ka meil osta mõistliku hinnaga head vineeri, ka ehituspoe vene päritolu punase liimiga FSF on täitsa kõlbulik. Ja kodus testida.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 07 Juun 2013 15:00 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Foorumi teema, et kui paks.6mm on väikese paadi jaoks üsna universaalne, saab hästi painutada ja jätkata-pleisida,Kanuu jaoks tiba paks, põhi 6mm, poord 4mm, nii võiks olla.Kui teed üle 5m pika paadi , peab lihtsalt karkass-kaared, veegrid, stringerid olema tihedam, ja jäigem, ja muidugi, kui hobujõudude number muutub kolmekohaliseks, aga see on omaette teema.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 07 Juun 2013 20:17 
Eemal

Liitunud: Reede, 01 Aug 2008 10:28
Postitusi: 74
Asukoht: Tartu
http://purjekas.planet.ee/?page_id=425
link kus Tartu avamerepurjeka ehitajad räägivad vineeri testimisest, selle keetmisest jne.
Jutt küll inglises aga samas ka poiste kontaktid olemas küsimuste esitamiseks.

_________________
Jah, kuid...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 12 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group