Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Tsingid
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Aug 2011 19:44 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Küsimus lihtne, kui ussitanud tsingid peavad olema, et oleks aeg vahetada? Paat läheb ilmselt talveni vette elama, tsingid kaunis krobelised. Võtsin maha, lasin rellaka terasharjaga haljaks, materjali ja pinda justkui on? Kas on abiks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 00:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Põhimõtteliselt on tsink kaalukaup. Kui pool esialgsest kaalust on kadunud, võiks anoodi välja vahetada.

Kas vanast anoodist piisab, on raske öelda. Oleneb kasutustingimustest ja kaitstavast materjalist. Haljaks laskmisel ei ole erilist efekti väljaarvatud juhul, kui keegi kavalpea on anoodi ära värvinud. Kui küsid, kas see on võimalik, siis on küll. Ma olen värvitud anoodi näinud. Ühenduskoht kaitstava metalliga peaks küll haljas olema, et ühendus oleks võimalikult hea.

Kalev


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 19:48 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Mulle meenus et teema "Elektrolüüs" alla on sellest pilemalt juttu. Üks oluline lõik:
Galvaanilised anoodid

Anoodid on reeglina valmistatud tsingist. Nad on spetsiaalselt valmistatud metallitükid, mille ülesanne ei ole muud kui korrodeeruda. Õigesti paigutatuna töötavad nad väga efektiivselt korrodeerumis protsessis. Kõik ülejäänud metallid hakkavad käituma katoodina ning ei saa korrosioonikahjustusi.
Anoode tuleb kasutada õigesti, saavutamaks effektiivsust. Suvaliselt anoodi paigutamine ei taga nende tööd.
Sa pead kõigepealt teadma kui suure pindalaga tsinkanood peab olema.
See sõltub kaitstava varustuse alast. 1 ruuttoll tsinkanoodi kaitseb:
a)800 ruuttolli värskelt värvitud terast.
b)250 ruuttolli haljast terast või alumiiniumisulamit
c)100 ruuttolli vaske või vasesulamit
Anood peab olema kinnitatud metallile nii, et oleks nende vahel hea elektriline ühendus. Kui ei ole võimalik anoodi kinnitada otse metallile, siis kõik metallosad ja anood, tuleb elektriliselt (juhtmetega) ühendada.
Kvaliteetsetel anoodidel on kinnitusaukudes kasutusel teist tüüpi metall, vältimaks anoodi kinnituskoha korrodeerumist.

_________________
Paklmajade ja karkassmajade renoveerimine:
lagede tõstmine, palkide vahetus, vundamendi hüdroisoleerimine palgi all, karkassitööd.
Ehitus ja remonditööd
Www.majataastus.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 24 Aug 2011 20:13 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
Ranno- kirjutas:
Mulle meenus et teema "Elektrolüüs" alla on sellest pilemalt juttu. Üks oluline lõik:
Galvaanilised anoodid
Kvaliteetsetel anoodidel on kinnitusaukudes kasutusel teist tüüpi metall, vältimaks anoodi kinnituskoha korrodeerumist.

:lol: kinnitusaukudes olid/on mul roostevabad poldid-mutrid, ilmselt 304 v 316 "marine grade" sulam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 25 Aug 2011 08:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Niipalju veel, et kui ohveranoodid ühendada juhtme abil, siis ei tohi kasutada mitte vaskjuhet vaid tuleb kindlasti kasutada teraskaablit. Näiteks peenikest roostevabast terasest trossi.

Kui sinna galvaanilisse elementi koguda kokku alumiinium, vask ja tsink, siis millegi pärast läheb ohvrialtarile alumiinium, ja vask hakkab ladestuma ilusa kollase kihina tsinkidele. Olen ise näinud ja kogenud sellist asja.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsingid
PostitusPostitatud: Reede, 26 Aug 2011 08:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Trutta kirjutas:
Küsimus lihtne, kui ussitanud tsingid peavad olema, et oleks aeg vahetada? Paat läheb ilmselt talveni vette elama, tsingid kaunis krobelised. Võtsin maha, lasin rellaka terasharjaga haljaks, materjali ja pinda justkui on? Kas on abiks?


Et vanemad mehed õpetavad, kui tsingid üle värvida, ei ole neid vahetada vaja. Kogu aeg ilusad ja uued. :D

Aga tõetera on see, et hööru neid pealt palju tahad, seest on ikka enamus ära ussitanud. Seega, on teatud ajal sobilik nad vahetada.. Mitte oodata, kuni ainult kinnituskruvid alles jäävad.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 27 Aug 2011 20:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Mark kirjutas:
Kui sinna galvaanilisse elementi koguda kokku alumiinium, vask ja tsink, siis millegi pärast läheb ohvrialtarile alumiinium, ja vask hakkab ladestuma ilusa kollase kihina tsinkidele. Olen ise näinud ja kogenud sellist asja.


Mõni keemik võib selle peale ilmselt naerukrambid saada, aga ma arvan, et vask moodustab sobiva elektroüüdi puhul tsingi pinnale messingikihi ja kui tsink on sellega piisavalt kinni mätsitud, läheb alumiinium anoodina käiku.
Igasugused parandused sellele ideele on teretulnud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Jaan 2013 21:29 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 22 Apr 2004 21:29
Postitusi: 31
No mul vist midagi sellist ka toimub . Paat 70 ndatel Saksas ehitatud alumiiniumpäästepaadina. Olen ta nüüd mitme aasta jooksul kenasti korda teinud. Sel aastal oli paar kuud vees ja välja võttes oli iga viimane kui haljas täkes kenasti mingit pehmet valkjat moluskit täis kasvanud. Ainuke asi mis puhas oli anood. Ega ma ei tea mis materjalist see anood on, aga see seal algupäraselt oli ja ju see õige asi on. Eeldan et paat ikka merealumiiniumist. Keevitatud ta on. Kaared sisse küll needitud. Sõukruvi pronksist roostevaba torurooli sees. Niiet üsna Marki kirjeldatud olukord. Ei teagi mida teha. Kas panna uued anoodid? Uus sõukruvi? Kui siis mis materjalist? Kes oleks siuke pädev mees kellega nõu pidada?


Manused:
Ussitanud alumiiniumpaat 001.jpg
Ussitanud alumiiniumpaat 001.jpg [ 906.64 KB | Vaadatud 5654 korda ]
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Jaan 2013 08:34 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 11 Juul 2007 18:45
Postitusi: 1826
Asukoht: Tallinn
Soovitan panna sõuvõllile sellise tsinkanoodi:
http://cantersrv1.calecta.fi/maritim/Lu ... 155/zoomed
...asub lehe allservas /Axelanoder/... Anoodid tuleks ikka uued panna, mina vahetan neid igal aastal!
Sadamas seistes võid proovida: kai poole panna roostevabast vaieri otsa, tekilt vette, ärakorjatavad anoodid... ei tee paha, kui ka mitte kaipoolsest poordist lased need äravõetavad anoodid sisse... lähed merele tõstad üles tekki, või kokpitti... (kokku 4 tk.)...
...veel: kui on ikka väga ussitanud, pead liivapritsiga haljaks tegema ja uued krundid ja värvid panema (ka ülespoole veeliini!)....

_________________
Kalle Kuus yachtmaster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsingid
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Okt 2016 18:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 151
Ei hakanud mürkvärvi teemat rohkem solkima ja kaevasin asjakohasema teema minevikust välja.

Nimelt avastasime jahti välja tõstes, et ainus koht, kuhu karbid külge hakkasid, oli tsink-anoodid propi küljes. Propi pind ise oli oma endise hiilguse minetanud. Ootuspärane nähtus, kuid katmata anoodide puhul oleks vaatepilt ilmselt pisut leebem olnud. Pole nagu varem ühelgi paadil näinud, et karbid niimoodi anoodi armastavad.

Teemat süvitsi uurides jõudsin tõe- ja mõningase hämminguni. Väidetakse, et tsink anoodid ei sobi mageda vee puhul - kattuvad lubja kihiga. Sealt edasi ei sega metalli aktiivsus enam floorat ega korrosiooni. Jaht istub enamuse ajast Pirita jõe vees, seega mystery solved. Mageda vee jaoks tehakse magneesium anoode, kuid need ei sobi jälle soolasesse vette. Kõige paremad galvaanilised anoodid pidid olema alumiiniumist, mis on vee soolsusest sõltumatud. Ja see pole veel kõik - alumiiniumist anoodil on suurem potensiaal, mistõttu kaitseb see paremini, kui tsink. Ja seegi pole veel kõik - alumiinium on odavam ja kulub ühtlasemalt. Möh?

Tekkis väike lühis - miks siis kõik tsinki kasutavad? Pole alumiinium anoode isegi müügil näinud. Ja kuidas saab tsinki alumiiniumi peal "söödana" kasutada, kui korrosioonile maitseb alumiinium rohkem?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsingid
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Okt 2016 20:23 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 281
Oleneb alumiiniumi sulamist siiski. Anoodi materjal on midagi, mis ei võta oksiidikihti peale. Paadi kere on aga merealumiiniumist. Iseenesest on alumiiniumanoodid ju kogu aeg olemas olnud. Soolasesse vette soovitab enamik tootjaid siiski tsinki. Ilmselt meie mere soolsuse ja a la Pirita sadama tingimustes oleks tõesti alumiinium parim lahendus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsingid
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Okt 2016 20:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 151
Väikese googeldamise leidsin hea selgituse ühele küsimisele:
http://www.martyranodes.com/content/mar ... Anodes.pdf

Mere alumiiniumil on potensiaal lisanditega alla viidud -0.75C peale. Lisaks moodustab see oksiidi kihi, mis isoleerib. Anoodi alumiiniumil on lisandeid mis väldivad oksiidi kihi tekkimist ja selle potensiaal on -1.1V.

Ka seal on mainitud, et magedas vees tekib tsingile isoleeriv kiht, mis nullib kaitsva efekti. Algselt korjasin ma selle ülesse siit.

Seni ei ole siiski leidnud ühtegi selgitust, miks on tsink laiemalt levinud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsingid
PostitusPostitatud: Teisipäev, 25 Okt 2016 22:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 23 Dets 2003 12:18
Postitusi: 857
Asukoht: Koluvere, Tallinn, Pärnu
Endiselt ei saa ma aru mis on ühist anoodil ja karbil ? Kas keegi oskab teaduslikult kirjutada?

_________________
Tegelen veesõidukite remondi ja hooldusega ! 58581601


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsingid
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Okt 2016 17:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Seal muud polegi kui et anoodid pole mürgitatud. Ju neile hea kare ja poorne pind ka meeldib

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tsingid
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Okt 2016 22:34 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 10 Juul 2011 23:00
Postitusi: 139
Asukoht: Tallinn
Minu jaoks suht müstika, et mootori jalga ju ka ei mürgitata (vist) ja selle külge kogub ikka korralikult karpe.
Okei, mürgitad kere ära, ilus tore, elab suve üle, aga mootori jalga sisepäramootori puhul veest välja seisu ajal ei tõsta...

Tsinkidest ma ei räägigi. Ühe hooajaga on need ikka päris augulised. Eks see oleneb hooajast ka, aga siiski.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group