Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Sügishoolduse küsimused
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Okt 2011 21:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Kuigi viimased nädalavahetused on olnud ülimõnusad siis karta on, et ega talv taeva ei jää.
Sügiseseks hoolduseks ostsin Bauhausist Hempeli Cleaning Powderi ja Textile Cleaneri, mõlemad olid vist umbes 17 EUR.
Esimene tegi oma töö uskumatult hästi, mürkvärvita ja kogu hooaja vees olnud plastikpaadil peale puhastust veeliini näha ei ole.
Aga Textile Cleaner minu presentkatet puhtamaks küll ei teinud. Millegipärast on hall presentkate kogunud sissepoole tumeda mustuse, mida kohe kuidagi maha ei saa. Samas väljast on kate nagu uus.

1) kas kellegi veel present seestpoolt mustaks on läinud ja kuidas selle küll maha saaks?

2) kui paat külmas talvitub siis vist peaks bensupaak täis olema ja peaks mingit stabiliseerivat bensulisandit kasutama? Kust sellist saaks?

3) kas mootori peab tosooliga läbi pesema või ei pea? Mõned räägivad, et peaks nagu ise tühjaks jooksma? Kas klaasipesuvedelik ei sobi? Seda võiks ju siis pärast veel auto klaasipesupaagis kasutada :)

Edit: tegemist 5m paadi ja 80 hj päramootoriga


Viimati muutis rye, Esmaspäev, 17 Okt 2011 07:56, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 07:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Päramootor jookseb ise tühjaks küll. Sisemootoritele jääb kahjutus koguses pisut vett sinnatänna sisse. Jahutusvedelikuga läbipesul on põhimõtteliselt kaks pointi: 1) kui kuskilt ununes tühjenduskork maha võtmata, siis jahutusvedelikuga läbipesu välistab lõhkikülmumise ja 2) Jahutusvedelik sisaldab igasugu korrosiooni inhibiitoreid jams kasulikku kraami nii et tegu on konserveerimisega asja otseses mõttes.

See tähendab ka ühtlasi seda, et klaasipesuvedelikuga pole seal küll midagi teha. Muide klaasipesuvedelik külmub ära niipea kui alkohol on seest ära auranud.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sügishoolduse küsimused
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 17 Okt 2011 08:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
rye kirjutas:
1) kas kellegi veel present seestpoolt mustaks on läinud ja kuidas selle küll maha saaks?

2) kui paat külmas talvitub siis vist peaks bensupaak täis olema ja peaks mingit stabiliseerivat bensulisandit kasutama? Kust sellist saaks?

3) kas mootori peab tosooliga läbi pesema või ei pea? Mõned räägivad, et peaks nagu ise tühjaks jooksma? Kas klaasipesuvedelik ei sobi? Seda võiks ju siis pärast veel auto klaasipesupaagis kasutada :)

Edit: tegemist 5m paadi ja 80 hj päramootoriga


Õpetlikku lugemist
http://venenetti.fi/oppaat/

Bensiiniga on tänapäeval "problemaatiline"..vanakoolimehed panevad paagi täis+ lisa aine...
aga :wink: tänapäeva bensiin kaotab oma omadused nii või teisiti...ja kõige targem on ära kulutada s.t. talveks tühi paak :idea:

Kindlasti hakkab keegi mingit "kondentsi" juttu ajama...aga see 10-50g ei tee midagi kui korralikud filtrid-settepotid vahel on
:!: pealegi on praegu igas müüdavas bensiinis kuni 5% piiritust mis selle vee ära seob

Päramootor tuleb magedaveega lihtsalt läbi pesta...loomulikult õlid-anoodid ja kütus ära vahetada :idea:

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Okt 2011 11:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Ahoi kaupmehed - kas kellegil on talvist bensulisandit pakkuda ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Okt 2011 14:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
rye kirjutas:
Ahoi kaupmehed - kas kellegil on talvist bensulisandit pakkuda ?


Saab kui väga vaja :roll: s.t.soovid üleliigset raha kulutada :wink:

eelmises postituses on kõik kirjas....aga veel kord :shock:

et....kui paned sügisel paagi täis...lisad "lisa aine"....mis kõik maksavad kokku XXX.-eur....
Kevadel võid kogu selle "kokteili" minema visata kuna selle omadused-oktaan arv jne.. ei kõlba
95E-st on järgi a"la 69 millega on raske lõket ka süüdata :idea:

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Üks peapõhjusi
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Okt 2011 15:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 26 Mai 2004 18:45
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
miks ma eelistan 4-taktilisi mootoreid on see, et kõik mis paadis või genekas üle jääb läheb peale reisi auto bensupaaki ja saab ära kasutatud. Uueks reisiks jälle värske bensiin. No ja pole ka talvel muret.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Okt 2011 17:28 
Eemal

Liitunud: Reede, 26 Mär 2010 14:07
Postitusi: 92
Asukoht: Harjumaa
Plastikpaagi puhul ei tohiks nigu väga vahet olla, kas täis või tühi. Mingeid ilusate kirjadega lisasid ma kah oma paadi (ega ka auto) paaki ei vala.
Selle mõne kuuga, mis nüüd paat puhkab ei juhtu selle bensiiniga seal paagis midagi, kõlbab pärast ka veel süüa.
Alles eile panin ühe auto käima, mis sisuliselt suve algusest seisis garaažis. Poolest pöördest läks käima ja ei protesteerinud absoluutselt selle kütuse vastu, mis mitu kuud paagis vedelenud oli. Möödunud talve oli kaatris kah selline pool paaki kütet sees, pold sellega ka kevadeks miskit juhtunud.

Aga eks igaüks teeb nagu ise õigeks peab


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Okt 2011 18:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
see kütuse jutt on jah selline teema millega on kogemusi nii ja naa. Mina jätan oma paagi kütust täis, et ei tekiks vett ja et ei roostetaks. mootoril kevadel ei olnud küll midagi halba kosta...

samas meenub olukord kus sõbrapoiss leidis maal ca 500 l varutud bensiini- kui aus olla siis ei teadnud isegi oktaanarvu. Seisnud oli see seal vahemikus 10-20 aastat ja vana "1 silinder puudu" audi oli selle asja üle väga rõõmus :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 07 Okt 2012 20:25 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Aga ma nüüd ei saanud aru, et kas jookseb mootori jahutusvesi ise välja, või tuleb see kuidagi välja lasta ikkagi?

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 07 Okt 2012 21:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Eelmisel talvel ei juhtunud minu mootoriga miskit halba.
Peale kraaniveega läbipesemist ja tühjaks nõrutamist panin mootori veel mõneks sekundiks kuivalt käima. Siis tuli veel mõni piisk vett.
PS! Mootor talveks vertikaalasendisse!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Okt 2012 19:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
rye kirjutas:
Ahoi kaupmehed - kas kellegil on talvist bensulisandit pakkuda ?


Saadaval igas hästi varustatud autokaupluses. Mina ostsin Autoeksperdist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 08 Okt 2012 19:51 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Liqui Moly kütuse stabilisaator, Autoekspert. Mootori jalg alla, kui õues hoiate, muidu võite kevadel lõhkikülmunud reduktorikorpust imetleda.
Kui vesi on välja lastud-ikka jalg alla, et vihm ja lumesulamisvesi sinna sisse ei pääseks, et siis sobiva ilmaga külmuda.
Sisemootoril tuleb eraldi plokist ja kollektorist vesi välja lasta või veel parem sügisel korra antifriisiga käima panna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 09 Okt 2012 08:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
Paun kirjutas:
rye kirjutas:
Ahoi kaupmehed - kas kellegil on talvist bensulisandit pakkuda ?


Saadaval igas hästi varustatud autokaupluses. Mina ostsin Autoeksperdist.


:roll: leiab ikka :cry: aga .....tuginedes oma ja Soome Yamaha hooldus võrgustiku kogemustele on sellest samapalju kasu kui ....sinepiplaastrist..läbi talvemantli :shock:

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sügishoolduse küsimused
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Nov 2013 15:51 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 10 Apr 2008 00:16
Postitusi: 2
Asukoht: Kidise küla, Varbla vald, Pärnumaa
rye kirjutas:
Kuigi viimased nädalavahetused on olnud ülimõnusad siis karta on, et ega talv taeva ei jää.
Sügiseseks hoolduseks ostsin Bauhausist Hempeli Cleaning Powderi ja Textile Cleaneri, mõlemad olid vist umbes 17 EUR.
Esimene tegi oma töö uskumatult hästi, mürkvärvita ja kogu hooaja vees olnud plastikpaadil peale puhastust veeliini näha ei ole.
Aga Textile Cleaner minu presentkatet puhtamaks küll ei teinud. Millegipärast on hall presentkate kogunud sissepoole tumeda mustuse, mida kohe kuidagi maha ei saa. Samas väljast on kate nagu uus.

1) kas kellegi veel present seestpoolt mustaks on läinud ja kuidas selle küll maha saaks?

2) kui paat külmas talvitub siis vist peaks bensupaak täis olema ja peaks mingit stabiliseerivat bensulisandit kasutama? Kust sellist saaks?

3) kas mootori peab tosooliga läbi pesema või ei pea? Mõned räägivad, et peaks nagu ise tühjaks jooksma? Kas klaasipesuvedelik ei sobi? Seda võiks ju siis pärast veel auto klaasipesupaagis kasutada :)

Edit: tegemist 5m paadi ja 80 hj päramootoriga

Päramootori saab mageda veega läbi pesta ja tühjaks lasta. Siin pole karta midagi. Oma paadi statsionaarsele diislile valan talvist auto aknapesu vedelikku merevee filtrisse ja käivitan korraks. Kordan tegevust seni, kuni väljalaskest tuleb seda sama vedelikku. Ja ei mingit külmumise hirmu. Kui kork ja filtri kaas on peal, ei aura alkohol kuhugi. Kunagi tegin samuti kasutades antifriisi, aga see on ju palju kallim ja keskkonnale ohtlikum.

_________________
Seitse jalga vett kiilu alla soovides,
Mart Saarso
Tel: 5115566
E-post: mart.saarso@antarktika.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Määrde valik
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Sept 2014 11:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 26 Mai 2004 18:45
Postitusi: 84
Asukoht: Tallinn
Kuna selle suve sõidutunde kogunes ainult paarikümne ringis ei näe põhjust mootorit (8-ne Selva XRay või midagi sinna kanti :) ) hooldusesse õlide vahetuseks jms. vedada, elementaarse konserveerimisega talveks saan ise ka hakkama, seekord õnnestus isegi mootor rõdupeal vanni sees kahjudeta käima tõmmata ja mageda veega läbi pesta ning ühtlasi kogu süsteemi jäänud bens ära põletada. Probleem tekkis aga sellega seoses, et tahaks määrida ära ka need sõlmed, mis määrdekaardil näidatud (mootori kinnituskruvid, gaasi ülekanne jne) aga õiget määret osta ei osta. Esimesel katsel Bauhausis ostsin teenindaja soovitusel tuubi reduktorimääret (hiljem avastasin millega tegu, tuubil kenasti päramootori pilt peal), OK! mul kusagil kuuris ka poolik purk Meloodia pootsmani antud tehnilist vaseliini aga see naa kaua seisnud. Aga mis see õige asi on ikkagi mida poest osta ?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group