Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 13 Nov 2011 23:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 16 Dets 2006 13:06
Postitusi: 192
Asukoht: Hüüru
15 aastat tagasi sai Amuur puhastatud vene trelli ja terasharja kettaga ning tulemus jäi väga hea, aluspind piisavalt kare ja kere aluminiumini puhas. Paat on peale selle veel korra üle värvitud ja näeb siiani hea välja.
Puhastamiseks sai proovitud ka terasharja ketaslõikuri otsas, kuid oli liiga äkiline ja kippus kere lõhkuma. Fööni ja pahtlilabidaga tööd segasid rohkearvulised needid ja ühenduskohtade vahel asuv tihenduskumm.
Kuna Amuur on 5,75m pikk siis töö tegemiseks aega ikka kulus, samas muud kulud olid olematud kolm terasharja ketast. Trell elas selle valu üle ja töötab tänaseni, oleks vaid tahtmist sellega midagi puurida. :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Nov 2011 14:25 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Alumiiniumi keevitamise juhendid räägivad, et alumiiniumilt tuleb oksiidikiht eemaldada roostevaba harjaga (rellaka puhul turbiiniga).

Ma olen oma valgete käekestega keevitanud kokku (poolautomaadi, mitte TIG-iga) paar sisselaskekollektorit ja ühe turbo vahejahuti, mina lasin küll tavalise traatharjaga. Vähemalt seni pole küll midagi juhtunud ja sedasi turbiinitud alumiiniumjupid on tänaseni rõskes garaazis haljad.

Selline empiiriline kogemus.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Nov 2011 15:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
1) Roostevaba teras ei ole midagi muud kui kõrglegeeritud teras. Teras on teras sellest vaatenurgast lähtuvalt mida meie siin uurime. RV terases on ka alumiiniumiga mitte eriti sõbralikke legeerivaid elemente, nii et happekindla poldi ümber tekib alupaadis valge "hallitus" igal juhul kui just nii kavalad ei ole nagu meie siin :P Süsinikterases leiduv süsinik on jah vbl väga kuri paariline alumiiniumile.

2) Keevitamisel on traathari paha abiline, abrasiiv samuti. Probleem ei ole mitte selles, et keevitus pärast kuidagi visuaalselt halb välja näeks. Probleem on väga suures ohus saada poore täis keevitus. Paadi kereõmblustes on poorid lubamatud. Õmblus lihtsalt ei ole hermeetiline või kaotab hermeetilisuse mingi aja möödumisel.

3) Kalli otsa aparaatidega pole vaja oksiidikihiga midagi teha. Masin ise purustab oksiidi vooluimpulssidega. Odava masina puhul, jah oksiidiga maadlemisest ei pääse ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Nov 2011 22:07 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 752
Asukoht: Muhu
Mark kirjutas:
... nii et happekindla poldi ümber tekib alupaadis valge "hallitus" igal juhul kui just nii kavalad ei ole nagu meie siin :P

Ja kui see SUUR ÄRISALADUS pole, ehk räägid teistelegi neid nippe?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 17 Nov 2011 22:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2551
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
happekindla poldi ümber tekib alupaadis valge "hallitus" igal juhul kui just nii kavalad ei ole nagu meie siin :P


Miski lakk?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Nov 2011 08:22 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 09 Veebr 2008 21:09
Postitusi: 109
Asukoht: talin
Alum pinda saab liivaritsiga puhastada täiesti edukalt liivaga. Selle tarvis on küsimus vaid fraktsioonis. Võtta silikaadi poolt pakutav kõige peenem liiv, kasutada seda korra muu töö juures ja teise ringiga minna alum kallale. Kindlasti vaadata üle düüsi suurus ja voolava õhu hulk. Loll peseb nustikuga ka kere kõveraks kui vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Nov 2011 10:46 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 752
Asukoht: Muhu
tai kirjutas:
... kõige peenem liiv, kasutada seda korra muu töö juures ja teise ringiga minna alum kallale ...

Jes-jes, eriti hea oleks enne puhastada vaske... :roll:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Nov 2011 12:12 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Aug 2008 16:08
Postitusi: 111
Mark kirjutas:
3) Kalli otsa aparaatidega pole vaja oksiidikihiga midagi teha. Masin ise purustab oksiidi vooluimpulssidega. Odava masina puhul, jah oksiidiga maadlemisest ei pääse ;)


Alumiiniumi väga odava masinaga keevitada ei saa niiehknaa, sest alumiinium tahab rohkem keevitusvoolu. Kui poolautomaadiga seda teha, siis alla 300A/25% masina pole suurt midagi teha. Mul konkreetselt on 400A/25% masin, see maksis poes mingi 22 tuhat krooni.

Tegelikult saab ilusti teha ka impulssideta, lihtsalt küsimus on õigetes liigutustes. Tavalise traatharjaga oksiidi eemaldades igatahes olen suutnud saada hermeetilised ühendused, muidugi mingit röntgenit pole teinud, kuid mingeid nähavaid poore ei teki. Minuarust läheb asi poorseks, kui argooni pealevool liiga väike on.

_________________
Avon SR4M


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group