Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Hüdroroolile võimendi
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 14:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 17:37
Postitusi: 135
Asukoht: Tabasalu,Dirhami
Nettivene kuulutustel osadel märge,võimendatud hüdrorool. Seda siis päramootoriga paatidel. Kui järele mõelda siis see eeldab elektrilist hüdropumpa. Kus selliseid asju võidakse pakkuda. 150hp mootorit on päris raske tavalise hüdroga keerata,pikema tripiga võtab õlad kangeks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hüdroroolile võimendi
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 16:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
ns kirjutas:
Nettivene kuulutustel osadel märge,võimendatud hüdrorool. Seda siis päramootoriga paatidel. Kui järele mõelda siis see eeldab elektrilist hüdropumpa. Kus selliseid asju võidakse pakkuda. 150hp mootorit on päris raske tavalise hüdroga keerata,pikema tripiga võtab õlad kangeks.


Nu mina ei usu seda juttu. Sellist häda, küll pole külge hakanud.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 16:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 17:37
Postitusi: 135
Asukoht: Tabasalu,Dirhami
No mina usun :) Eemise hooaja 100h oli päris veenev tõestus sellele. Tegelikult ju küsisin kes müüb selliseid asju.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 17:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
ns kirjutas:
No mina usun :) Eemise hooaja 100h oli päris veenev tõestus sellele. Tegelikult ju küsisin kes müüb selliseid asju.


Nu minu eelmse kahe hooaja 1100 ei ole hydrovoimendit veel noudma hakanud.
Aga mudugi manooverdan ma ju "vagavahe".
Tavaliselt olen tundnud kerget vasimust peale 14 tunnised toopaevi.

Nu 150 hp ja roolivoim... .
Mina tunnen autopiloodist puudust.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 17:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
USPartsist Lauri käest saad sellise asja Teleflexi valikust. Olen paigaldanud. Aga paadil peab ka akut olema ja mootoril genekat ;)
Tegu on elektrilise hüdropumbaga mida lülitatakse rõhulülititega otse manuaalpumba torustikult. Aitab lihtsalt keerata ja teeb osa tööst juhi eest ära.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 17:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Tegelikult on raske hüdrorooli korral võimalikke põhjuseid mitu, neist enamlevinumad:

Valesti valitud pumba ja silindri kooslus või valesti valitud komplekt.
Paigaldusvead mootoripoolses otsas hoovastikuga.
Kuskil hüdropoes teha lastud voolikud originaalide asemel. Probleem ei ole teha laskimses, probleem on, et tihti teevad hüdropoed astme võrra väiksematest voolikutest ja tulemus on raske rool. Ka olen näinud oskamatult pressitud otsi, ava on ahistatud ja tulemus jällegi raske rool. Ka võib isetehtud hüdrovoolikul mõnikord sisemine koort sisse kortsu vedada.
Need on levinuimad vead.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 17:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 17:37
Postitusi: 135
Asukoht: Tabasalu,Dirhami
Tänan Sind Mark. Esmaspäeval uurin Laurilt.
Peeter,ei taha norida aga ütlemata ka ei saa jätta :oops:
(Nagu ma aru olen saanud,Sinu töö on väikestel kiirustel ) Pikka trippi külglaines sõites ja siis kõrgematele lainetele vastu keerates suurema kiirusega,no on raske.Paadiks on mul eelmine kevad meremessil väljas olnud amt 200c. Ilmselt on seal voolikud tehasest paigaldatud.Kuna eelmine paat oli roolivõimendiga bayliner,siis vahe on mäekõrgune. Sellepärast otsingi,kuidas elu enda jaoks meeldivamaks ja mugavamaks teha


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 18:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Rool lähebki just suurel kiirusel raskeks. Minu arusaama kohaselt ei sõltu see mitte mootori võimsusest vaid kiirusest (jalast mööda tuhisev vesi takistab pööramist) ja mootori pööretest (mingi füüsikaline efekt, mille nime ma ei tea, aga olemus seisneb selles, et kiirelt ümber telje pöörlevat keha on raske liigutada). Arvan ise, et põhilise takistuse tekitab jala kiire liikumine vee suhtes.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 18:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 17:37
Postitusi: 135
Asukoht: Tabasalu,Dirhami
mootori võimsusest kindlasti sõltub,suurematel mootoritel suuremad jõud,mis pikivõllile mõjuvad.ja kindlasti mängib rolli mootori kaal ja paadi enda kaal. väikesel kiirusel jaksab normaalselt rooli keerata,st.siis kui julma vedu taga pole


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 18:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 17:37
Postitusi: 135
Asukoht: Tabasalu,Dirhami
muidugi ei saa välistada :D et paat on juba tehases valede komponentidega komplekteeritud, või siis olen mina pipar kes tahab paremat


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 19:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
ns kirjutas:
Peeter,ei taha norida aga ütlemata ka ei saa jätta :oops:
(Nagu ma aru olen saanud,Sinu töö on väikestel kiirustel ) Pikka trippi külglaines sõites ja siis kõrgematele lainetele vastu keerates suurema kiirusega,no on raske.


:D
Minu töö on lihtne, olulisemaks on hoida paati halsil +/- 1m , sest vastasel juhul, ei ole enam mõtet sõita. Kui paat kaldub rohkem kui 2 m halsist , tuleb Uuesti liinile minna, sest jääb muidu andmetesse puudulik riba.


ns kirjutas:
Paadiks on mul eelmine kevad meremessil väljas olnud amt 200c. Ilmselt on seal voolikud tehasest paigaldatud.Kuna eelmine paat oli roolivõimendiga bayliner,siis vahe on mäekõrgune. Sellepärast otsingi,kuidas elu enda jaoks meeldivamaks ja mugavamaks teha


Paat on ilus.. , kuid oleksid asjalikuma tulemuse saanud, kui kirjutaunuks oma paadist , seiklustest ja kurtnud muret ... et rool raske.
150 HP mootor vähemalt need paadid millega minul õnnestunud liikuda on kõik olnud ilma võimuta. Ja ühelgi EI ole RASKE.
Seega Marki juttu tasub uurida.
Milline on siis sinu pikk sõit külglaines? 2m lainet ja 14 m/s ja seda siis 100 miili ? Virtsu - Riia või Tallinn Helsingi ?

Rooli raskuse järgi on ideaalselt tunda, kas paat õieti trimmitud. Ja 40+ sõlme juures on kõigil neil paatidel roolid vastupidiselt kergeks kätte ära läind ja väga tundlikuks.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2011 19:43 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 17:37
Postitusi: 135
Asukoht: Tabasalu,Dirhami
:D no ei ole 100miili. piritalt saaremaale näiteks. ja rool nii raske et ühe käega ei keera. sadamas manööverdades jaksab ühe käega keerata,aga ikka raske :twisted: .Ja kiirusega ka kergeks ei lähe. Tunne selline nagu oleks hammasratasülekanne ja see kuivaks jäänud.ilmselt saate aru,sellised jõnksud tulevad sisse. Muidu laevuke igavesti vaffa,aga rool häirib ja nüüd püüan seda kevadeks paremaks teha. Tõenäosus on suur et see komlekt ei ole just kõige sobivam sellele paadile. Kui midagi saab paremaks teha,siis ma heameelega prooviks seda. ja ma ei usu et trimmimises viga on,suvega oleks äkki selle ju selgeks saanud :)
Ja Peeter,ei tahtnud kuidagi nokkida Sinu töö kallal. Väga vajalik ja tänuväärt töö Sul


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Dets 2011 10:47 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
rekkamees kirjutas:
Rool lähebki just suurel kiirusel raskeks. Minu arusaama kohaselt ei sõltu see mitte mootori võimsusest vaid kiirusest (jalast mööda tuhisev vesi takistab pööramist) ja mootori pööretest (mingi füüsikaline efekt, mille nime ma ei tea, aga olemus seisneb selles, et kiirelt ümber telje pöörlevat keha on raske liigutada). Arvan ise, et põhilise takistuse tekitab jala kiire liikumine vee suhtes.

Güroefektiks nimetatakse seda asja. Samas on päramootori puhul püstises suunas ju samuti hoopis suurem pöörlev mass väntvõlli ja püstvõlli näol olemas- ümber selle telje peaks mootorit just hõlpsam keerata olema. Aga võib- olla vindi ja tema võlli pöörlev mass tekitab tõepoolest nii suure vastupanu.
Ei tea.
Selle võimendiga seoses tekkis küsimus- kas lihtsam poleks pigem uus roolisüsteem osta, kui võimendada olemasolevat? Põgusalt Teleflexi kodukat uurides oli seal kuni 150 hj. mootoritele mõeldud roolisüsteem Baystar ja üle selle kasutatakse Seastari. Viimast lubatakse tarvitada kuni 300 hp. mootoriga. Teleflexil on väike tabel ka juhtimissüsteemide jaoks.

Pilt

Mitte, et ma sellest asjast midagi teaks, aga targutada meeldib küll :roll:

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Dets 2011 10:52 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Ja tegelikult, kui hästi järgi mõelda, ei liigutata ka püstist pöörlevat massi ümber oma telje :oops:
Pööramistelg ikka kinnituse küljes.
Nii et güroefekt võib pööramist raskendada küll.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 17 Dets 2011 14:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kuule - sul ikka õli on süsteemis sees ja õhumullid väljas? Mul olid samad sümptomid kui õli tase langenud oli. Kui õli piisavalt, keerab 6,7m Magnumi sabas olev 150hj täiesti pädevalt. Rämedalt ülevõimendatud vana Corolla rooliga muidugi ei võrdle.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group