Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 19:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Reinz kirjutas:
To: Mark. Juhtusin nägema ja kuidas Pap...... sadamas ühel suuremal alusel seda süsteemi täideti ;)


Ilmselt käib jutt meite meestest ja ilmselt ei olnud kõik eeskujulik? Meil on sel teemal probleeme olnud, aga asjad paranevad kuni ükskord saabub täiuslikkus.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 05 Sept 2012 19:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Kui nüüd kellegil tuleb veel mõte seda kaaluda, siis minu näide ehk aitab mõelda.

Kes tahab panna võimu, vaadaku kõigepealt roolimasina maht per täisring ja mootorit keerava silindri mahud ära, nende jagatis annab sulle pöörete arvu servast-serva.

Ruul on, et vähem pöördeid, raskem keerata, suurema diameetriga rool aitab (mis osalt nullib mõne hea mõtte jälle ära)

Mida väiksem pumbatav kogus korraga roolimasinast, seda kergem jälle keerata(ilma võimenduseta asjaolu).

Mina panin peale Seastari, minu kaalutlused olid natuke teised: Oli küll raske keerata, kuid kuna olen kuus aastat seda rooli keeranud, polnud ülejõukäivuses asi, vaid 20% mugavuses ja ülejäänud asjaolus, et raske ja rohke pööretearvuga rooliga olen olnud selle ääre peal, et asi kisub külili, kuna ei saa piisavalt kiiresti mootoreid õigesse suunda, sellest rääkimata, et sellisel hetkel on väga kriitiline kahte gaasikangi õigesti käsitleda.

Min lahenduskäik oli: kiskusin maha 1,7 cuinc/per rev Vetuse roolimasina, panin peale 2,4 Seastar pro roolimasina(eesmärk - vähendada pöörete arvu 7 pealt (servast serva) 5,6 peale.

Loomulik käik, et rool läheb raskemaks (ja ikka tuntavalt)

Kuna roolimasin juhib võimu läbi oma saadetava vedelikukoguse, siis suurem rool loomulikult vähendab pöörete arvu - ja võimendus omakorda peaks siis võtma maha selle raskuse - ja ka roolimasina kinnituse väänamist muidugi vähendama, eksju.

Raske rooli kompenseerisin siis roolivõimendiga (ja veel rohkemgi, praegune rool kergem kui enne väikese mahuga), samas jääb ta ilma võimuta sõidetavaks.)


Võim on jah, hea asi, aga esimene proovisõit tegi selgeks, et tunnetus on nii muutunud, et peab hakkama uuesti õppima. Ja eriti rumal on olukord siis, kui on kriitiline olukord ja kuueaastane "käe sees" liigutus sealt uuesti välja pääseb, siis on rahva paadist väljalendamine 80% kindlustatud.

Varem ei saanud nii kurjalt keerata, kuna looduslikud jõud tagasid asja loomulikkuse, siis nüüd saab teha ebamõistlikku sundasendit mootorile.

Mis pika roolimise ajal muidugi ilmselt mugavust küll suurendab.

Seega minu jaoks on roolivõim kahe otsaga vorst küll veel esialgu. Aga asi töötab küllalt hästi.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 05 Sept 2012 19:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Ja kellele seda võimendust vaja - Ude võiks ju kerge rooli "tunde " juurde rääkida, kui suur rooliratas, kui suured silindrid ja muud sellised pisiasjad - kerge rool ei ole kunagi ainult paadi pikkuses ega mootori suuruses kinni.

Roolimasinaid on oioi kui erinevaid kuni voolikute läbimõõdujuttude ja nende paisumisteguriteni välja, seega kellel korras ja hooldatud rool keerab kergelt, siis selle rooli raskeks minek ei tähenda, et roolivõimu vajadus tekib, pigem hoolduse vajadus,
ja mida rõhutavad ka tootjapoolsed tegelased - võimendus ei kompenseeri kunagi sinu valesti valitud (alamõõdus) mootorisilindrit jne jne.

Aga on kohti, kus see asi on kohe väga omal kohal.
Nendest sõitjatest rääkimata, kel on võimendus nii paati pandud ostmise eel, et nad ise ei teagi, et neil süüte sissekeeramisega tegelikut ka võim juba tuksub :)

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hüdroroolile võimendi
PostitusPostitatud: Neljapäev, 11 Sept 2014 08:51 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Ma ei saa nüüd aru, kas siis enamus paadimehi trimmiga sõiduajal ei mängi? Nägin päeva aega ühte seltskonda tiirutamas ja glissi läks alati vöör taevas ja edasi liikudes oli kõrge kaarega vesi mootoritaga lennus ja hääles oli kuulda niiöelda tühja röökimist. Ma ise lasen glissi minekuks mootori täiesti alla ja siis lähebki rool kohe jube raskeks, vähe tuuri ja siis hakkab mootori kergitamine, kuni hääl, pöörded, kiirus ja tunne kompromissi leiavad :)

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Hüdroroolile võimendi
PostitusPostitatud: Reede, 12 Sept 2014 07:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ei tea kas enamus, aga väga paljud kasutavad trimmimist liiga vähe ja ilmselt pigem vähesed ei kasuta peaaegu üldse. Mina trimmin paadi üle isegi kursimuutustel.
Ma olen trimmi unustamist ohtralt täheldanud meie paatidega proovisõitudel. Proovisõitjad ei ole tavaliselt esimest korda roolis aga jah võlunupuke kangi küljes ei tundu väga rutiinse kasutusega olevat. Mul suurel paadil on funktsionaalne osa umbes 90...95% trimmi kogukäigust ja viimane lõpp on eputamise tarbeks saba taha laskmiseks. Seda meeldib mulle täiskäigul ka teha, poisike kuskil hingesopis kargab välja... :P

Muide rooli kergus/raskus sõltub ka kasutatavast sõukruvist. Ma olen nüüd oma prototüüpidega ühe ja sama paadi küljes erinevat sorti ja erinevate valmistajate kruvisid katsetanud ja iga kruviga on ka rooli käitumine erinev. Ka mootori trimmist sõltub rooli raskus.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group