Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Dets 2011 17:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Jah, just nimelt see amprite probleem kummitabki. Aga, njah..... minu kasinad kogemused päramootorite maailmas ei tekitanud isegi mõttevilgatust, et trimmimine roolile kuidagi mõjuks. Ja millegi pärast ei üritanud ma ka , olgem ausad, loogiliselt mõtlema hakata :D Aitäh, Peeter, kasuliku nipi eest 8)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Dets 2011 21:40 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Ma homme veepeal vaatan, kumba pidi see rool nüüd kinni jookseb...
Pooled asjad toimuvad ju motoorselt , enam ei mõtle kui nuppe vajutad ja keerad. Tead, et nii peab ja teed. Aga jutt just mootori trimmist... Kere trimmid on aga hoopis midagi muud.

Siit tulebki, et kui võimendit pole..
Tuimalt ilma igasugu trimmimiseta ja rooliga mänguta jookseb "Lenne" 5500 rpm ja 36 sõlme.

Ilus ilm. Kere trimmid peitu ... . Mootori trimm õigeks ja siis spordikotid õigesse nurka... Seda vedu (kui rool hästi kergeks läheb siis on võll kere jooksuga paigas), just roolist tunnedki, et kuhu poole ta tahab kaalu, et kere täiesti sirgeks saaks ja ideaalselt jookseks.

Ja siis trimmid mootorit veel ja ongi ... 5800 - 5900 rpm, kuulad kõrvaga et kas õhu vee suhe õige "luristab ja siis natuke tagasi, siis õige" ja 42+ sõlme..
Ja edasi jälgida ainult, et jahutus ja õlirõhk olemas oleks...

Pöörad Pilgu näidikule 60 l /tunnis, ... :( - selle viimase võite ka tegemata jätta. On tuju kindlasti palju parem.

Minul ainult elektroonikat ja lisavarustust (250 + Kg) juba niipalju peal, et 39- 40 sõlme välja jookseb. Ikka täis lastis, täis küttepaagiga ...

Ma kujutan ette (pole ju proovind), et võimendiga roolil pole sellist tunnetust, et need viimased 4-5 sõlme kiirelt kätte saaks.
Kellel kogemust võiks jagada.

Ma just tulin angaarist, et oma sadamates ja sadamate ja saarte vahet kondamisega on viimase 2 aastaga, paadile ette saanud 6800 miili.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Dets 2011 00:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1495
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kuigi homme lubab suht norm ilma (mida plaanin isegi ära kasutada) ei usu ma siiski, et kuskil nii vaikse koha leiad, et rooli "kinnisõitmist" katsetada. Ise olen ainult kividevahel ukerdades - vint pooleldi veest väljas, tundnud, et ääred lähvad raskeks. Vabas vees pole nagu väga ette tulnud. Võib muidugi olla, et mõnes raskes situatsioonis, aga see on siis just see tunnetus, mis annab teada, et ka paadil on raske. Umbes täpselt nagu Su näide viimase sõlme taga ajamisest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Dets 2011 08:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Muhv kirjutas:
Kuigi homme lubab suht norm ilma.


Oli ilus ...
Mõnus ... sile ... sillerdas..
Kihnu - Munalaid 12 minutit... Kaist - kaini.

Ok raskeks läheb siis, kui nina jõuga .. mootoriga maha trimmid, et lainetest läbi suruda ilma prõmmimiseta.
Siis tõstab mootori kinni.
Kui kruvi yleval madalas, siis kyljed rasked kuna mootori kaal siis juba roolile jääb..

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Dets 2011 08:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Dets 2009 17:37
Postitusi: 135
Asukoht: Tabasalu,Dirhami
Aga huvitav kas võimsmaid generaatoreid päramootoritele siis polegi. Otsisin netist,a ei midagi.Äkki ei oska otsida sealt kust vaja :oops: Sest ikkagi tndub huvitav see võimendi mõte,aga preaguse tehnikaga tuleb elektrikriis


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Dets 2011 09:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
ns kirjutas:
Aga huvitav kas võimsmaid generaatoreid päramootoritele siis polegi. Otsisin netist,a ei midagi.Äkki ei oska otsida sealt kust vaja :oops: Sest ikkagi tndub huvitav see võimendi mõte,aga preaguse tehnikaga tuleb elektrikriis


Päramootoritele ei saa midagi suuremat panna paraku , seepärast on mu abimasin Honda EU 2000, mis eile 13 h järjest oma 4 liitrise paagi pealt töötas.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 22 Dets 2011 10:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
ns kirjutas:
J veel,pump on BayStar 1,4ch./6,9mpa(1000psi)MAX
RATED TO 150hp TOtal

paneks mõne pildi aga mingil põhjusel ei saa hakkama sellega :oops:


Hakkas ka "huvi pakkuma" ja leidsin nihukese info
BayStar 1,4 komplekti kohta:
HC4645H sopii useimpiin perämoottoreihin
HC4647H Honda 115 ja 130 hv perämoottorit
HC4648H Johnson/Evinrude 1977-89 65-150 hv, Suzuki 1996 115-140 hv ja Yamaha 2003- 40-60 hv 4-tahti perämoottorit
HC4658H Johnson/Evinrude 40-140 hv 4-tahti perämoottorit

:roll: et vist on roolisüsteem natuke "lahja" :cry: 150hj NB! 4-takti mootorile
võiks olla vähemalt 2,0 c/i tootlikusega komplekt :wink:

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 10:51 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
EI saa mitte jätta jälle oma nina vahele toppimata teise teemasse, aga küsiks, et mis õli läheb Seastari silindrisse. Pakpoordi poolne tihend annab õrnalt läbi ja on oht, et võib ka tase hakata alanema. EI taha päris "teepeale" ka jääda, aga leke pole nii tugev, et sügiseni välja ei veaks. Paslik teha tihendite vahetus ilmselt kevadise hoolduse käigus.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 11:21 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Ainult Teleflexi originaalõli. Ei ole mõtet üritadagi mõnda muud hüdroõli kasutada. Proovitud. Põhimõtteliselt võid kasutada ka helikopteri või lennuki hüdraulikaõli kui juhtub sellist kusagil vedelema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 11:26 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
Kus kuramuse kohast seda saab? Loll küsimus, US-Parts ilmselt, või Morgen Tartust.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 13:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
US Parts jah. Saab ka lennuväljadelt, küsi lennuki hüdroõli. Selle Teleflexi rooliõli ( ja lennukite hüdroõli ) suurim erinevus igapäevastest hüdroõlidest on ülisuur puhtus. Nii et vaata hoolega millega, kuskohas ja kuidas juurde valad.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 13:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Nii et vaata hoolega millega, kuskohas ja kuidas juurde valad.


Just ja millal valad. Mulle... välja ajada on üsna lõbus:D

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 14:02 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 06 Veebr 2006 11:08
Postitusi: 860
Asukoht: Tarvastu, Mustla-Tartu
To: Mark. Juhtusin nägema ja kuidas Pap...... sadamas ühel suuremal alusel seda süsteemi täideti ;) Õnneks on ülevalt vaadates veel näha õlitase, aga muuseas, tsikli sidurida sama teema. Ja avastasin, et kui voolikutele nipsu lasta tulevad mullid ikka väga kiiresti välja.

_________________
http://reinufoto.wordpress.com/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 18:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Mina läksin üle kopteri hüdroõlile sellepärast, et seal oli MIL-specsidele vastav standard. Rool läks kergemaks.
Õli vahetasin ka seepärast, et GHP-10 sai peale.
Aga nädala kahe pärast kolib ehk minu paati ka Seastar - kohe saab piisav hunnik miile sõidetud, aga kaks pikka ööd pooleteisemeetrises laines ja laeva poorde pidi sõites tegi asja selgeks.

Seastari piik peaks olema 40 amprit, mille 70 A genekas peaks vastu pidama, tööamperaaz siiski oli vist 6 A.

Aga Seastar soovitab panna niikuinii lüliti vahele, et kui on käes voolupuudus, lülitad pumba vahelt välja, juhtimine jätkub manuaalsel "raskel " reziimil edasi.

Kuigi arutelu hakkab alles homme, siis on selge, et pean vahetama ka roolipumba 2,4 vastu - Vetuse 1,8 hetkel ja kuigi see töötaks, siis kahe mootori silindri peale teeb see 10 pööret servast-serva. Minul silindrimahud 110 cm3 kumbki.

10 pööret on minu tööd arvestades ajakulu poolest lihtsalt palju.

Hoopis iseküsimus on, et just nagu oleks Teleflexi Seastaril on kahte sorti pumpasid (lisaks PRO power assist ka) ja mitte ei ole kuskilt välja lugeda, miks see hea peaks olema.

Infoga on ikka nutune vahel.

Eks näis, Seastar ei tule enne, kui asjadele on vastused saadud.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Aug 2012 18:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 672
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Ultraflexil on ka võimendisüsteem, tibake edumeelsem isegi ja miskipärast foorumites eelistakse seda, eks ka usa tootja eelistuse pärast.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: tagmar ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group