Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Dets 2011 16:15 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 752
Asukoht: Muhu
es1 kirjutas:
...Samuti on epoga lõbusõidu paadi prandamine ilmselge overkill kuna kilo hind on üle 10 korra kallim kui polüestril...

Mäletamist mööda niipalju see vahe kah ei olnud... ja paranduseks ei kulu vaiku ka väga palju. Suuremad augud ehk ongi õige täis toppida PEvaiku ja klaasriide sodi ning pealtpoolt epoga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Dets 2011 16:55 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 28 Apr 2009 20:58
Postitusi: 37
Asukoht: Tartu
Ma ei viitsi siin materjalide hindade üle vaidlema hakata aga vihjeks võin niipalju öelda, et viimased 10 aastat on klaasplast paatide ehitamine ja remontimine minu igapäevane töö ja leib ning materjalide hinnad on mul une pealt peas. Aga eks igaüks teeb täpselt nii nagu ise just kõige õigemaks peab.
P.S. Kui te paati just müügiks ei paranda, siis ärge kunagi auku "vaigu ja klaasriide sodiga" täis toppige. Päris valus on sellist "spetsialisti" juttu kuulata.

_________________
Kes tasa sõuab, sellele mädanevad aerud kätte ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Dets 2011 17:38 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 210
Asukoht: harjumaa
Saabusin just töökojast epoga mätserdamast,
kümnekordset hinnavahet neil nüüd küll ei ole.
Võin eksida aga kas epo laias laastus polüestrist poole kallim pole.

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Dets 2011 17:49 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 28 Apr 2009 20:58
Postitusi: 37
Asukoht: Tartu
Polüestervaik (ortoftaalvaik) maksab alla 2.- euro/kg, kvaliteetne epo vaik (näiteks LARIT 285) maksab üle 20.- euri/kg.

_________________
Kes tasa sõuab, sellele mädanevad aerud kätte ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Dets 2011 18:12 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 18 Sept 2005 11:55
Postitusi: 210
Asukoht: harjumaa
Kui kedagist huvitab,siis epo hind suht väikeses koguseso selline,
vaatasin viimast arvet Variant Eesti-st.
Epovaik FD 1,2kg=15,5 üüri +km
Kõvendi CA 38 0,45kg=5,76 üüri +km
Seega kilo hinnak kokku 15,46 koos km-ga ,ilma igatesuse soodustuseta.
Saab ka poole väiksemat kogust osta,mine sa tea võibolla veel vähem.
Sellisel inimesel,kes jaksab paadindusega tegeleda ei ole vaja arvatavasti ka viimast senti pidevalt lugeda , vai mis...

_________________
ja pumpan jälle oma päästerõngast..... ehk edaspidi ,nö. lamineerin ja nüüdsest keevitan, ehk nagu ikka keskmisele eestlasele omane,olen kõiges maailmameister.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 31 Dets 2011 19:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Tervitus!
Pildilt justkui paistaks, et tegemist on kahekihilise paadiga, mille pealmises kihis on auk. Vahel ongi õhk. Kas on nii?

Sel juhul tuleks ju taastada paadi pealmine kiht.
Kui paat on polüestrist (ja küll ta on), siis kasutaks polüestrit. Ostaks Variantist, sest kõike kulub rohkem kui plaanitud.

Kõigepealt võtaks rellaka ja lihviks libamisi maha augu ääred vähemasti 1:10 paksus:serva laius. St, et kui materjal on 4 mm, siis libamisi pinna laius oleks 40 mm. Seejärel paneks esimese kihi 300g klaasmatti (mitte seda kootud riiet) peale ning laseks peaaegu tahkuda, et tekiks aluspind. Seejärel täidaks kogu parandatava ala kiht kihi järel klaasmati ja vaiguga.
Lihviks siledaks ekstsentriklihvijaga ning kataks topcoatiga. Seda siis võiks natuke liiaga panna ning lõpus vesiliivakaga lihvida ja poleerida nagu eespool soovitatud.

* Klaasplastini pead maha lihvima kõik kohad, kus näed topcoati sees pragusid. Need on osmoosikohad - peal vaid pragu, aga all võivad kihid lahti olla. Vt ka Meriseaparandustöid.

* Klaasmatt tasub enne paigale asetamist klaasi peal läbi 'lödistada' nii, et seda pea-aegu nähagi pole. Siis haakub kõige paremini. Töövahendid rull, aknaklaas ja lapikpintsel, mille karvad on lühemaks lõigetud.

* Kõike tasub panna pigem rohkem kui vähem ning pärast maha lihvida. Tegelikult läheb nii kiiremini.

* Valmistu, et tööd on rohkem, kui alul paistab. Ära karda poolele teele jääda.

* Ära unusta kaitsevahendeid: Õigete filtritega mask, näiteks 3Mist, latekskindad Espakist.

Edit: Matti ära lõika, vaid rebi! Võib ka murda ning siis rebida, nii on mõnikord lihtsam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 01 Jaan 2012 13:43 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 05 Juun 2006 22:07
Postitusi: 341
Asukoht: Prangli
Ma teeks nii, et lööks katkise koha seest divincell vahtu täis, siis vormiks näiteks relaka lihvketta abil kogu selle ala ümbruse puhtaks, tõmbaks klaasriide paiga peale epovaiguga ning lihviks-värviks üle.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Mär 2012 14:04 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 26 Dets 2011 15:03
Postitusi: 7
Ilm hakkab soojemaks minema ja saab lõpuks enda mõtted teoks teha.
Mõte nüüd selline:
- Lihvin paadi ära
- Klaasriide ja asjaga ära teha
Ja siit edasi on nüüd küsimus. Kas sobiks viimistlemiseks pahtel ja tavaline värv või peaks see ikkagi olema gelcoat? Ma täpselt ei saa aru ka, mis asi see gelcoat täpsemalt on ja kuidas seda peale kantakse (videot). Näiteks ma pahtlit paneksin 1-2mm siis gelcoati saab samamoodi peale kanda nagu pahtlit? Hiljem lihtsalt lihvin ja poleerin paadipõhja ära ja korras ning eelis on see, et kui värviksin pahtli tavalise värviga siis esimese kriimustusega pahtel väljas? Aga gelcoat on nagu läbiv?
Keegi võiks mõne targa sõna (koos videoga ehk) siia kirja panna just viimistlemise koha pealt. Ning muidugi kus kohast saaks ning mis hinnaga gelcoati?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Mär 2012 10:21 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 09 Mai 2007 21:06
Postitusi: 36
Asukoht: ranniku lähedal
Pahtel ja värv viimistluseks on kõige mõistlikum. Pahtlina võib kasutada tavalist autopahtlit. Võib ka ise segada mikroballoone sellesama vaiguga mida lamineerimiseks kasutad - saab ka pahtli.
Kui pinnad siledad, värvid sobivas toonis epovärviga üle ja ongi valmis.
Topcoati kasutamine on tunduvalt töömahukam. Topcoat saadakse siis kui lisada gelcoatile parafiini. Ise seda kokku segama ei pea, Kiilist saab juba valmis segu.
Topcoati töömahukus seisneb viimistlemises. Pintsliga või rulliga pealekantud pind jääb väga ebaühtlane ja viisaka tulemuse saamiseks on vaja täiendavalt lihvida ja poleerida. Topcoat tuleb peale kanda piisava paksusega, et jääks varu, mida üldse lihvida. Vastasel juhul jääb lõpuks topcoati kiht liiga õhuke või tõmbad liivapaberiga üldse laminaadi välja. Värvipritsiga peale kandes tuleb pind ühtlasem, aga lihvimise ja poleerimise vajadus jääb ikkagi.
Seetõttu kasutatakse sobivalt toonitud topcoati reeglina väikeste vigastuste parandamiseks kohtades, kus soovitakse taastada esialgne pinnasiledus ilma kogu detaili üle värvimata.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 24 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group