Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 47 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Finn Sport 410 taastamine
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mai 2012 08:58 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Tere!
Olen ujuva tehnika kohapealt algaja - nii et vabandust võhiklike küsimuste eest ette. Senised kogemused piirduvad kondimootoriga kummariga.
Olen pikalt ostinud bayliner tüüpi kaatrit, kuna uut ei jaksa osta, siis aastatest 90. Tõenäoliselt nii vana on suhteliselt halvas seisus ja eeldab palju tööd. Poleks probleem, kui asja jagad. Ja lõpuks lõi viimane mõistuse raas pähe, et tuleks veidi väiksema aluse kallal hädavajalikud tööd selgeks teha. Kulud ja kaod väiksemad, ning ei tule elutöö tunnet kohe alguses peale. Seega sai koju veetud pealkirjas oleva ujumisvahendi kere. Esmapilk suhteliselt nutune, kuid see oligi eesmärk. Värvikihte tundub olevat sama palju, kui aastaid, põhja on lapitud, kuid tehtud vist värvi peale - ja tulemus saab olla ühene - peale survepesu see irvitab servadest. Mootori kinnitus pole kiita - peegli pealt tuli lamineering maha lihtsalt tõmmates.
Ja esmased suured küsimused juba kummitavad:
1. Enda idee on kuni klaasplastini haljaks - kas on vajalik või nakkub vaik ka geelipinnaga sama edukalt?
2. Mis tehnikaga kõige mõtekam on kallale minna? Hetkel testitud ümara tallaga lihvija - kuid siledat pinda on vähe kuhu sellega pääseb. Kas liivaprits on kaalutletav variant või tuleb unustada? Otsingut kasutasin, kuid pind ei ole võrreldav jahi omaga, kuhu lintlihviga eduliselt ligi saab.
3. Kas on hädavajalik pooled eraldada? Kuidas see alumiiniumist pardaliist on kinnitatud-liimiga?
4. Kas on mõeldav versioon - lihvin kuidagi plastini välja, paikan lapitud koha uuesti ja lamineerin ühe kihi riidega alumise otsa uuesti üle?
5. Materjalide kättesaadavus Tartumaal?

Tänud , kes viitsib süveneda ja ärge unustage, et eesmärk on tutvuda materjalidega ja töövõtetega. Seda, et prügimäele vedamine ja uue ostmine on kõige kiirem ja odavaim - seda teadsin enne ka.
Mingil hetkel lisaks ka tegemistest pilte, kui huvi on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mai 2012 10:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 709
Asukoht: Viljandi
Ega sa ometi tervet paati ei taha puhtaks lasta??
Lamineerimiseks on vajalik ikkagi lihvida kuni klaasplastini. Vigastatud kohtade esmaseks puhtakslihvimiseks sobib relakas edukalt. Kuid suurte pidade jaoks ei sobi. Üldiselt on päris mõnus riist ektsentriklihvija.
Materjale tasub uurida sellisest kohast nagu http://www.paadipood.ee

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mai 2012 12:41 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Kui teostus võimalik, siis laseks kõik puhtaks. Ostsin 125 tallaga lihvi - see on väiksem kui proovitu -ehk on edulisem.
Esineb 2 paika, mis maha tulevad, mõned päiksed ja ka arvatavasti käru tugirataste kohtade peal pikad mõrad. Kui ma need kõik ära lapin, siis kuidas ma üldpildi uuesti ühtlaselt siledaks saan - ise arvasin, et kõige lihtsam terve alumine osa uuesti üle lamineerida, tuleks viimistlemine ka äkki lihtsam??? Ja kuidas nende paikadega on, kui sissepoole ligi ei pääse? Ahtri tugevdusvineeri vahetusest üritaks kõrvale hiilida - niipalju, kui ülevalt servast paistab, siis mäda otseselt ei ole. Selle vahetuseks tuleb vist poleks võtta?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mai 2012 13:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 392
Vaata ka Merisea teemat. Sul on põhimõtteliselt samad mured.
Kõike ehk paljaks pole mõtet lasta, see on väga tüütu.

Pane pilte ka, siis saame ühiselt õpetada. :)

PS, 125 mm ekstsentrik on selline viimistlusvahend :), puhtaks lase ikka rellakaga. NB, korralik mask, mitte mingi respikas, ette!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mai 2012 14:32 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Kas mõtlete relaka värvieemaldus ketast? Seda proovin ka täna, proovitud sai veidi suuremat (150mm vist) ketast, millele krõpsuga liivakas külge käib. Võttis edukalt, aga sile pind liiga kitsas selle jaoks. Seega peaks 125 paras olema. See vibrolihv sai selline, mis pöörleb ka.

Kuidas see pardaliist võiks kinnitatud olla? Al. liist. Kas liimiga - kas võib õnnestuda see tervelt kätte saada- või pole mõtet proovida?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mai 2012 18:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 23 Jaan 2004 20:38
Postitusi: 109
Asukoht: Tallinn
Relaka otsa selline plastikust ketas millele kinnitub siis keskmise poldialla ka liivapaber. sinna ca 40 paber peale. PS asjaga peab tegutsema ettevaatlikult muidu võib kole kuu maastikuks muuta asja. asja käppa saad läheb asi kiirem kui ükskõik mis muu lihviaga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Mai 2012 07:48 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Jah, mul ainult krõpsuga kinnitus, mitte poldiga. Võtab hästi, aga 150mm tald on veidi suur.
Väga eduline on Makita 125mm vibra, mis pöörleb ka, 40 paberiga.

Selgeks on saanud niipalju, et klaasplastini kogupinna lihvimine oli võhiklik idee - sellega läheks jõuludeni...seda kartsin juba alguses..
Erinevaid värvi kihte suudan tuvastada vähemalt 6.

Uus plaan: lapi alla minevad kohad plastini ja ülejäänu lihtsalt lahtine kraam maha ja nii siledaks kui saab. Kui ohtlik on tundmatu värvi kiht, mis jääb uue katte alla?

Mis järjekorras peaks olema kattematerjalid, mis sinna peale tõmmata? Kui palju kihte? Kas esimesena epokrunt mingisugune? Kui hästi see täidab - millist aluspinda eeldab? Kas tasandub hästi, kui rullida? Apelsinikoor on OK, kui ta on ühtlane.
Kas katmine peaks toimuma rulliga ja tavalise püstoli võib ära unustada?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Mai 2012 09:37 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
VIBRAGA kogu geeli mahalihvimine läheb jah jõuludeni. Ma ei saa aru kuidas ei mahu lintlihv vahele? aga 125 ketas mahub?
Minu soovitus oleks parandamiseks kasutada Epo vaiku ja epoksiidkrunti! Need nakkuvad üldiselt paremini kui polüester (jah, need on küll kallimad, aga minuarust tasuvad ennast ära).
Epovaiku ja klaasriiet ostsin Variandist
Epokrunti ostsin Värvjaseadmetest, Hempel Light Primer, minuarust Eestis odavaim koht ( kui keegi teab odavamat, andke teada).
Tavalise püstoliga ei soovita teha, kasuta rulli jääb üsna hea. kihtide arv jmt. otsi hempeli tootelehelt!
PS. kui see ahtripeegel on ülalt lahti, niiet vineer paistab, tuleks siiski kriitiliselt kontrollida vineeri seisukorda! et üleval on vineer OK, ei loe, sest mädanema hakkab vineer ilmselt altpoolt, kus niiskust rohkem!
Pealegi on IMHO selle paadi kõige kriitilisem koht ahtripeegel kus ripub üsna suur raskus ja ka sõidu ajal on koormus suur!
Edit: Tundmatut värvi ei soovita alla jätta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Mai 2012 10:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Oma paadi põhja lasin klaasriideni puhtaks ja osmoosikohtadest rohkemgi veel. Kasutasin Tööriistamarketist ostetud 30€ lintlihvijat. Aega läks selle peale kokku umbes 15 tundi ehk siis natuke vähem kui normaalse inimese 2 tööpäeva jagu. Ise tegin oma põhitöö kõrvalt vaba aega kasutades 3x5h etapid. Iga etapi peale läks 1 lint. Ega tegelikult rohkem korraga ei jaksa ka, kui Sa just eriti hea vastupidavusega isend pole. Ei hakka oma asju siia kopeerima, vaata ise minu paadiremondi teema alt: http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t ... c&start=30

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Mai 2012 15:51 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Et, siis peale esimest õhtut pesuri ja relaka kettaga.
Lindiga ei pääse servadesse.


Manused:
DSC07350.JPG
DSC07350.JPG [ 113.26 KB | Vaadatud 4328 korda ]


Viimati muutis Sten, Reede, 08 Aug 2014 09:08, muudetud 1 kord kokku.
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Mai 2012 14:06 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Lihtsalt infoks. Väikses koguses riiet ja polüestervaiku saab Tartu linnas Vasara ja Sirbi tn. nurgal väike värvipood eramajas. Saab ka tünniga, kel rohkem vaja. Hind oli parem, kui paadipoes lubati.
Et siis nv-l läheb lappimiseks, kui ilma on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Mai 2012 08:58 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Lõpuks sai veidike vaigu ja riidega möllatud. Ahter sai uue kihi riiet ja vaiku, põhja alt vana parandus korrastatud.
Millega ma võiksin üle lamineeritud osa katta(ja ka ülejäänu), epokrunt, pahtel, epokrunt - lõputult lihvimist jälle? Või on veel alternatiive? Ei taha peeglit, hea oleks ka ühtlane apelsin.

Mingis teemas jooksis juba läbi küsimus, aga vastust ei olnud: Kas terve paadi polüestervaiguga üle rullimine annaks midagi - ühtlasema apelsini näiteks, tugevust? Muidugi ei kujuta ma hästi ette, kuidas seda teha, sest eilse kogemuse põhjal - doseerisin vaigu sisse kõvendit vastavalt komplektis olnud kogusele - aga 5 min. pärast hakkas juba klimpe tulema.

Ühesõnaga, enamus paadi alumist poolt on lihvitud 40 paberiga, ahter värske laminaat - millega katta, et pääseda lauspahteldusest ja jõuludeni lihvimisest?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Mai 2012 09:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Komplekti kõvendi kogus on tihti pandud suurem, kui reaalselt vaja. Konsulteerisin hiljuti asjatundjatega ja nad ütlesid, et 20 kraadise sooja käes võib isegi 2%-ne segu liiast olla. Ehk siis kilo vaigu peale max 20grammi kõvendit. Ega laminaat kõvendi lisamisega tugevamaks ei lähe, see on vajalik just kivistumisprotsessi käimalükkamiseks. Enda kunagine kogemus katse-eksituse meetodil töötamise puhul on see, et soojal suvel päikese käes toimus kivistumine isegi ainult poolt komplektis olnud kõvendit kasutades.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Mai 2012 10:00 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
rekkamees kirjutas:
Komplekti kõvendi kogus on tihti pandud suurem, kui reaalselt vaja. Konsulteerisin hiljuti asjatundjatega ja nad ütlesid, et 20 kraadise sooja käes võib isegi 2%-ne segu liiast olla. Ehk siis kilo vaigu peale max 20grammi kõvendit. Ega laminaat kõvendi lisamisega tugevamaks ei lähe, see on vajalik just kivistumisprotsessi käimalükkamiseks. Enda kunagine kogemus katse-eksituse meetodil töötamise puhul on see, et soojal suvel päikese käes toimus kivistumine isegi ainult poolt komplektis olnud kõvendit kasutades.

Täpselt nii ongi, ehk kui teinekord tundub et sai kõvendit vähem(ei taha hakata kivistuma), võib fööniga kergelt sooja anda, see peaks protsessi käima panema.

Niisama vaiguga kogu pinna ületegemisel pole küll mõtet, ainult lisatöö, vaigu peab pärast kindlasti üle lihvima, et sinna miskit nakkuks. Ikka epokrunt on õige asi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Mai 2012 14:01 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Kas Internationali toodang sobib - seda saaks Sadolinist, kuigi hind on krõbedam võrreldes Hempeliga. Aga Hempelit pole Tartus leidnud.
Või võib midagi "mitte spets. marinet" kasutada?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 47 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Juss 5 ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group