Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 47 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 18 Mai 2012 09:22 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Häda ja õnnetus! - või pole hullu.
Kuna ahtri osa sai üle lamineeritud, tõmbasin sinna peale epokrundi, et paremini näha mida pahteldan. Tõmbasin krunti ka veidi külje peale prooviks, kus kõike alusvärve maha ei ole võtnud - ja see sulatas pehmeks mingi vana värvi. Ja see koht on kolmandal päeval veel pehme. Küünega kraapides tuleb maha. Iseenesest on pind sile ja krunt peal kuiv, aga alumine värv nätske. Kas on loll loota, et see kõveneb ära või aitab ainult maha kraapimine?
Mis värk on - väidetavalt võib 2 komp. krunti tõmmata ka ühekomp. värvi peale - või pole see nii?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 19 Mai 2012 09:23 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 08 Sept 2008 09:01
Postitusi: 148
Asukoht: Tartu/Pattaya
Värvide puhul on teooria selline:

Ühekomponentsete värvide kuivamisel toimub füüsikaline protsess: lahusti aurustumine.

Kahekomponentsete värvide puhul toimub nii füüsikaline kui lisaks veel keemiline protsess, ehk ainete muutumine.

Kui nüüd ühekomponentsele kahekomponentne otsa panna, või isegi ühekomponentne, siis uue värvi lahusti hakkab vana värviga segunema ja seda sulatama/lahustama. Kuna füüsiline protsess võtab kauem aega, siis pealmine kiht juba kivistub ja vana ühekomponentne jääb ummuksisse - lahusti ei pääse enam välja. Nii et ilmselt mahakraapimine aitab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 23 Mai 2012 10:33 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Sai paar klõpsu tehtud lihvimise -kruntimise-lihvimise vahepeal.
Huvitav tähelepanek kruntide kohapealt:
Esimese kihi proovisin Internationali krunti, kuna muud ei leidnud - maksis üle mõistuse palju( letis vist oli 0,75 miski 30eur). Läks tema rulliga erepunase geeli peale ja kattis selle täielikult ühe kihiga (müstika). Sain 0,75 potiga 1,5 paati võõbatud ( alumist otsa siis).

Siis leidsin odavama- Wilkensi ( letis 0,75 miski 13 eur), sain potiga napilt ühe kihi. Läks tema nõksa tumedama Iternationali krundi peale ja mitte üldse ei katnud( jälle müstika). Sama visuaalse tulemuse saavutamiseks kulub Wilkensit vähemalt 2 kihti.
Imelik, et Wilkens nagu tundus isegi nõksa paksema koostisega, et võiks hästi katta - millest see katvus siis oleneb? Pealekandmis vahend oli täpselt samasugune rull.



Hetke seisukoht - Internationali on tegelikult odavam kasutada - iseasi on muud omadused peale visuaalse väljanägemise, aga need selguvad hiljem.

Plaanis mõni kiht krunti ja kattevärv - mõte oleks lasta peale veoauto värv -siis nii alumisele, kui ka ülemisele osale. Kas see võiks kesta arvestades, et paat on 99% ajast maapeal.

Kui kellelgi vedeleb 30-50 hp vana mootorit - elektri stardi ja puldiga, siis väga avatud pakkumistele. Oleks vist aeg otsima hakata, äkki tuleb veel miskit ahtris ümber ehitada sõltuvalt mootorist.
Paadi põhja ja mootori kinnituse põhja vahe on 37 cm - kas siis saab panna ainult lühikese jalaga mootori?

Miks ma enda teema pilte sisselogimata ei näe - teen miskit valesti?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 23 Mai 2012 11:37 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 08 Sept 2008 09:01
Postitusi: 148
Asukoht: Tartu/Pattaya
Sten kirjutas:
Huvitav tähelepanek kruntide kohapealt:
Esimese kihi proovisin Internationali krunti, ... Sain 0,75 potiga 1,5 paati võõbatud ( alumist otsa siis).

Siis leidsin odavama- Wilkensi ( letis 0,75 miski 13 eur), sain potiga napilt ühe kihi... Imelik, et Wilkens nagu tundus isegi nõksa paksema koostisega, et võiks hästi katta - millest see katvus siis oleneb?...


Katvus värvi mõttes oleneb pigmendi hulgast.

Kui international kattis suurema pinna - järelikult on värvikiht õhem (ja Wilkens tundus paksem ka ;) ). Ja mida õhem seda parem. Minu kogemused värvi eemaldamisest on, et väga õhukest kihti eemaldades näeb ikka kurja vaeva...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 23 Mai 2012 11:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Katvus, läbipaistvuse mõttes, pole ju ometi krundi eesmärk! Kas värvid olid lahustatud sarnase konsistentsini?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 23 Mai 2012 12:16 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
katvus ei ole jah krundi eesmärk.
Aga, midagi ta siiski peaks näitama. Eriti, kui esimene kiht läks lihvitud pinnale ja oleks pidanud rohkem võimalikesse pooridesse imenduma ning läbi kumama hakkama.
Konsistents oli sama või siis isegi Wilkens oli paksem.
Ok, see selleks.
Pinnakihti siis - kas veoka värvi on mõtet toppida?

Kas need värvilised paadilakid on sisuliselt värvid ja võiks sinna peale kasutada? Või olen valel teel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Mai 2012 08:38 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Lõpuks on alumine osa lõpliku kihi alla. Sai ikka garaazi veetud, sest kogu maailma sääsed tahtsid värvist osa saada. Millalgi teen paar pilti ka.

Uus küsimus: millest keegi esiklaasi on teinud?

Läbipaistvaid plastikuid on erinevaid ja väga erineva hinnaga. Miski, mis kannataks fööniga painutamist - tahan servad ära keerata, mitte liistuga mitmes osas panna.
Kui paks see materjal peaks olema?

Foorum on kuidagi vaikne - kõik vist vee peal.. :roll: Ma loodaks ka enne, kui jää peale tuleb... paremat eesmärki ei hakka püstitama..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 31 Mai 2012 08:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 28 Mär 2006 09:32
Postitusi: 636
Asukoht: Suurupi
http://www.proplastik.ee/

ehk aitavad painutamisega ka!

teine võimalus on kasutada karastatud klaasi aga sel juhul eelarvet maapeal hoides tuleb painutamisest loobuda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2012 08:36 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Lõpuks peale lõputut nühkimist ja mökerdamist on ka miskit silmaga näha...

Põhja sai 4 kihti õiget krunti + DD hartlack+ veoauto värv.
Üles 1kiht krunti + veokas.
Elame näeme.

Põhjus miks veoka peale läksin: koht, kus ostsin krundi , küsisin pinnakat krundile peale ja valget. Müüdi mulle siis DD Hartlack (valge :twisted: ), et väga hea pidi olema.

Suur oli üllatus, kui kõik valmis värvimiseks ja purgi lahti kakkusin- ja kustotsast ta siis valge oli. Kirjutasin selle oma teadmatuse reale - kuid, ikkagi - mismõttes ta valge on? ( tellisin veel eraldi valget, kuna kohal ei olnud)
Mis ma siis nii väga valesti tegin? :oops: - eeldasin, et müüa on pädev?

Kuna purk juba lahti oli, siis lasin ta ikkagi peale - paha ei tee.

Siis matiks ja veokas peale - see on vähemalt valge.


Pidin vanemaid pilte eemaldama, et nendele ruumi teha.

Kas on võimalik, et keegi on ahtri ümber ehitanud lühikese jala jaoks?
Olen samu mudeli pilte kohanud ja nende mootori kinnitus on olnud teisiti - seda lisa madaldust ei ole olnud.

Küsin, sest mootorit on pika jalaga oluliselt lihtsam saada.
Või, kui reaalne on kasutada pikka jalga? Hetkel kõrgus 38cm kinnituse põhjast paadi põhjani.


Manused:
Pilt0299.jpg
Pilt0299.jpg [ 81.23 KB | Vaadatud 3624 korda ]


Viimati muutis Sten, Reede, 08 Aug 2014 09:09, muudetud 1 kord kokku.
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 05 Juun 2012 09:18 
Eemal

Liitunud: Reede, 17 Dets 2010 21:22
Postitusi: 129
Asukoht: Läänemaa
Sten kirjutas:
Lõpuks on alumine osa lõpliku kihi alla. Sai ikka garaazi veetud, sest kogu maailma sääsed tahtsid värvist osa saada. Millalgi teen paar pilti ka.

Uus küsimus: millest keegi esiklaasi on teinud?

Läbipaistvaid plastikuid on erinevaid ja väga erineva hinnaga. Miski, mis kannataks fööniga painutamist - tahan servad ära keerata, mitte liistuga mitmes osas panna.
Kui paks see materjal peaks olema?

Foorum on kuidagi vaikne - kõik vist vee peal.. :roll: Ma loodaks ka enne, kui jää peale tuleb... paremat eesmärki ei hakka püstitama..


6mm pleksiklaas on piisavalt tegev, aga samas lihtne painutada. Mis kõigetähtsam koduste vahenditega lõigatav-lihvitav.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juun 2012 15:11 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 28 Veebr 2006 09:52
Postitusi: 56
Võta Proplastikust polükarbonaati ja painuta kätega teda nii nagu tahad.
Muida nüüd ta UV kindel ka.
Tule mu juurest läbi, mul tükk klaasi vedeleb, mida ma üritasin kruustangide vahel puruks väänata......

PS. UV kindel on ta ainult ühepoolepealt, vist...

Dmitri


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Juun 2012 18:44 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Sten kirjutas:
Kas on võimalik, et keegi on ahtri ümber ehitanud lühikese jala jaoks?
Olen samu mudeli pilte kohanud ja nende mootori kinnitus on olnud teisiti - seda lisa madaldust ei ole olnud.

Küsin, sest mootorit on pika jalaga oluliselt lihtsam saada.
Või, kui reaalne on kasutada pikka jalga? Hetkel kõrgus 38cm kinnituse põhjast paadi põhjani.


Ikka on võimalik. Ja ilmselt ongi. 380 mm on tüüpiline ahtripeegli kõrgus lühikese jalaga mootori jaoks. Mootori enda kavitatsiooniplaat jääks juhul kui ta ülevalt peegli ääre vastas on, umbes 5 cm alumisest punktist allapoole.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Finn Sport 410 taastamine
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Aug 2014 10:57 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Ahoi!
Kaevasin uuesti välja 2 aastat varjusurmas olnud paadiprojekti... seekord kindla mõttega vee peale jõuda.. :roll:
Alustasin treila ja mootoriga leidmisega (mootori taha 2 a. tagasi toppama jäingi). Võtsin ligi mingi vana 25hp lühikese jalaga yamaha, alustuseks kärab küll. Käruga loobusin peale astutavatest poritiibadest (mis oli Respo leivanumber) ja ostsin Brentexi. Kui nüüd aus olla ja võrrelda sama raha eest saadavat respot ja brentexit, siis respo on juust selle kõrval. Brentex on tõsine tükk rauda, mitte plekikärakas. Lisaks rulle standardis rohkem ja tagumised suured. Tasub mõelda. Mina rahul.
Hetkel käsil ahtriplaadi valmistamine. Teen 4mm happekindlast. Kuna millegi pärast on mu ahtri kõrgus ainult 35cm, siis teen plaadi mõlemale poole ja valan vaiku täis.
Milline on lõpuks õige mootori paigutus vertikaalses suunas. Iga mees räägib oma juttu. Senini on versioonid: kavitatsiooniplaat põhjaga tasa, 50mm allpool, 30mm allpool. Mis siis lõpuks õige on? :evil:
Loodaks nädalavahetusega mootori peale saada.
Puudu on roolitrossi mootoripoolne L-kujuline hoob. Kusagil, kellelgi ei vedele, mõistliku raha eest.. :?: Pro Marine küsis 90+ raha selle eest. Ma arvan, et veidi palju võitu.
Loodetavasti veidi pildimaterjali ka varsti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Finn Sport 410 taastamine
PostitusPostitatud: Neljapäev, 07 Aug 2014 11:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 19 Jaan 2004 12:58
Postitusi: 167
Asukoht: linnas
:wink: täpne mootori kõrgus selgub proovisõitude tulemusel,kõik need mõõdud on reaalsed.alustad 50mm all,sõidad,jälgid mis toimub...kiirus,pritsimine jne. tõstad 10mm ja alustad uuesti...

rooli L-kaika leiab...30.- eest :roll: Tallinnas

53054574

_________________
Paadimootorite hooldus ja tehniline konsultatsioon.
Eesti ainuke YTA Silver Technican


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Finn Sport 410 taastamine
PostitusPostitatud: Reede, 08 Aug 2014 09:32 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 08 Mai 2012 07:55
Postitusi: 38
Tänaseks hetkeks mootor peal... :shock:
Plaadi nikerdamine võttis ikka mitu head õhtut.
Hetkel tundub, et roolitrossil on nibin-nabin ruumi seal liikuda, kui üldse on... täna selgub. :mrgreen:
Vana juhtimine oli mingit sellist tüüpi, et trossi kõri oli kere küljes kinni, mitte mootori juures. See lahendus ei nõudnud niipalju ruumi. Huvitav , kas seda lahendust keegi veel kasutab?
Täna võiks istmed ka jõuda, kui vihma just ei kalla ja roolitrossi paigaldus ei ikaldu, siis nädalavahetusega põhimõtteliselt sõiduvalmis.. ahjaa, see L-kaigas.. varsti tegelen.. :D
Üle jääb 2 vana korvistet, nahk peal uue moega, teen paar pilti, kui kellelgi huvi.

Tekkis üks imelik küsimus. Mingit vett ikka tekib sinna välimise ja sisemise kesta vahele. Mis sellest saab? Välja ta ju hetke seisuga ei pääse. Kas peaks kuhugi avaused tekitama? Kuhu?
See pisike ava, mis ahtri all servas viib pilsipumba süvendisse.


Manused:
DSC_0039.jpg
DSC_0039.jpg [ 49.85 KB | Vaadatud 3536 korda ]
DSC_0041.jpg
DSC_0041.jpg [ 86.98 KB | Vaadatud 3536 korda ]
DSC_0044.jpg
DSC_0044.jpg [ 72.97 KB | Vaadatud 3536 korda ]
Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 47 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group