Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Roostevaba materjal
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Jaan 2013 12:14 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Kas kellelgi on olemas Cross Reference tabel kus on märgitud nii Vene standard kui ka AIS standard. Mul on vaja teha uus deidvuudi toru ning sobiv mõõt leidub Vene materjali näol. On küll roostevaba aga tahaks aimata kas tegu on happekindla või "tavalise" roostevabaga. Materjali tähiseks on 12H18N10T.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Jaan 2013 13:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Pole küll 100% kindel, aga tõenäoliselt AISI 321.
Tabel on siin: http://www.renal-d.com/en/stainless-grade-list.html
Ainult arvesta kirillitsa eripäraga, ehk siis otsi GOST standardit 12Х18Н10Т

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Jaan 2013 16:53 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Tänud, õige tabel! Ei õnnestunud sellist kohe leida :)

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/SAE_steel_grades

Siit leiab infot erinevate materjalide kohta koos lühikirjeldusega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Jaan 2013 00:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänud wikipedia lingi eest. Asi hakkas ennast ka natuke juba huvitama, kuna endal pole 321-ga metallitöös kunagi kokkupuudet olnud. Vaatasin kohe alguses, et niklisisaldus natuke väiksevõitu ega julgenud seda happekindlaks nimetada, kuigi võrreldes tavalise 304-ga on niklit natuke rohkem. Huvitavaks teeb asja titaanisisaldus, mis hoiab ära korrosiooni suurtes kuumustes. Seetõttu ei tohiks 321 ka keevitamisel mitte kuidagi korrodeeruda, kui muidu on roostevabal terasel see oht mingil määral ikka olemas. Kasutusvaldkond pidi enamjaolt lennukitööstus olema, aga ka kaminasüdamikud, korstnad.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Jaan 2013 15:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mai 2008 20:02
Postitusi: 178
Asukoht: Saue
Happekindel roostevaba teras mida põhiliselt kasutatakse on AISI 316.

Tööstuses on torustikud ja needsamad korstnad on minuteada ka kõik ikka AISI 316 materjalist.

http://www.damstahl.dk/Default.aspx?ID=3548

kui huvi võin hinnad tarneajad uurida.

_________________
Tundmatu loom- kummipurjekas .....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Jaan 2013 17:32 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 08:55
Postitusi: 606
Asukoht: Haapsalu
Tean et AISI316 on happekindel RV. Küsimus on, kas AISI316 toru on ka paksuseinalist- a'la 45x4, 48x5 vms. Point ja idee on selles et 25mm kruvivõllile on vesimäärimisega kummilaager välismõõdus 38mm. Ehk siis, tahaks ühe tehtega õige toru saada, et deidvuuditoru taha otsa läheks kummilaager ja teise otsa läheks ujuv kruvivõllitihend(selle mõõtude valik ja vahemik on õnneks suur). Teine mitte vähetähtis asi on võlli ja toru sisemõõdu piisav vahe, nn. clearance. Kuna tänapäeva mootorid tehakse väga pehmetel patjadel siis värisevad need üsna korralikult ning kui võlli välismõõdu ja toru sisemõõdu erinevus väga väike on siis juhtub see et teatud pööretel hakkab võll vastu toru lõhkuma.

Siit teadjatele uus küsimus, kui palju on piisav vahemik võllil ja toru sisemõõdul? Praeguse valiku kohaselt oleks 45x4 toru mille puhul on sisemõõt on 37mm ning ümber võlli jääks ruumi 6mm. On see piisav või võtta kohe suurem toru? Mootor ise on üsna deidvuuditoru seljas, lagedalt kruvivõlli põhimõtteliselt ei jäägi (välja arvatud see osa mille katab võllitihend). Ennetavalt vastan kohe ka sellele küsimusele et kas mul on elastne kublung- jah on küll :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 29 Jaan 2013 17:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
noorkapten kirjutas:
/.../
Tööstuses on torustikud ja needsamad korstnad on minuteada ka kõik ikka AISI 316 materjalist.
/.../
Odavam, sellepärast.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 30 Jaan 2013 11:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 22 Juul 2008 20:40
Postitusi: 238
Asukoht: Saaremaa
Paadimees kirjutas:
Siit teadjatele uus küsimus, kui palju on piisav vahemik võllil ja toru sisemõõdul? Praeguse valiku kohaselt oleks 45x4 toru mille puhul on sisemõõt on 37mm ning ümber võlli jääks ruumi 6mm. On see piisav või võtta kohe suurem toru? Mootor ise on üsna deidvuuditoru seljas, lagedalt kruvivõlli põhimõtteliselt ei jäägi (välja arvatud see osa mille katab võllitihend). Ennetavalt vastan kohe ka sellele küsimusele et kas mul on elastne kublung- jah on küll :)


Vetuse 25mm võllile mõeldud raudtoru välismõõt on 51mm. 25mm laagri välismõõt on 40, nii et 45x4 võib väheks jääda, kui sinna laagripesa ka sisse lasta. 37mm sisemõõt on selle järgi ok.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group