Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Küsimus 5hp 2 takti Evinrude jahutuse kohta
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=7&t=7609
1. leht 1-st

Autor:  ivo86 [ Kolmapäev, 12 Juun 2013 17:45 ]
Teema pealkiri:  Küsimus 5hp 2 takti Evinrude jahutuse kohta

Tegemist siis 1998 aasta mootoriga, täpsemalt E5RLECS mudel.

Paar päeva tagasi tuli isu üks sõit teha ning mootorit käivitades oli kõik ok.
Mingil põhjusel 15 sek hiljem kadus jahutusvee juga ära. Suretasin välja, kontrollisin jala alt sõela, kõik tundus ok. Proovisin uuesti käivitada, jahutusvee joa asemel tuleb ainult natuke pritsmeid sealt.

Proovisin siis täna veel kompressoriga väljumiskohast õhku läbi puhuda, tundus ok, aga tulemus sama, pideva joa asemel kõigest mõned pritsmed ja aur. Suretasin kohe välja uuesti.

Võtsin nüüd jala lahti ja veepumba välja, kõik on ok. Impeller tundub korras, plaat korras, kõik tundub terve ja väga heas korras. Veepumbast läheb siis läbi jala toru mootori jahussärki ja sealt välja. Proovisin praegu seda ise läbi puhuda, õhk läbi käib aga kuidagi nagu raskelt. Tunde järgi ütleks, et võiks vabamalt käia aga ma ei ole ka spetsialist. Lihtsalt arvestades jahusvee joa läbimõõtu tavaliselt, võiks see õhk nagu kergemalt läbi käia. Kui proovida kirjeldada, siis selleks, et väljusmisavast vastu näppu õhujuga tunda oleks, peab ikka päris kõvasti puhuma.

Kui palju see impeller sinna seda rõhku tekitab? See jahutuskanal peaks ju ikka väga vaba läbilaskega olema?
Või mida kahtlustada? Mida kontrollida? Ei taha päris uisapäisa kohe mootorit laiali võtta..

Autor:  Fuego [ Kolmapäev, 12 Juun 2013 18:15 ]
Teema pealkiri: 

Pakun välja, et kui õhk juba läbi ei käi, siis veel on seda veelgi raskem teha. Tundub siiski mingi ummistusena. Vanematel Mercury/Mariner 2T mootoritel(vähemalt 9,9hp Mariner) jahutusvee juga läbi termostaadi käib. Võimalik, et sellel modral samuti. Siis kui termostaat kinni siis näha polegi

Autor:  ahtos [ Kolmapäev, 12 Juun 2013 20:19 ]
Teema pealkiri: 

Lõhnab kangesti kaanetihendi probleemi järgi.

Autor:  ivo86 [ Reede, 14 Juun 2013 17:55 ]
Teema pealkiri: 

Võtsin mootori legona laiali ja probleemi nagu ei avastanudki, impeller ja kogu veepump on ideaalses korras, kuskilt ummistust ka nagu ei leidnud, kõik tundub korras.
Jala tihend oli nagu pisut väsinud, selle tegin tihendipapist uue ja paigaldasin ülivähese spets tihendisilikooniga külge.
Plokikaanetihend tundus ka ok. Paneks kindlasti uue, aga see saabub suve lõpuks alles, seega sai praegu vanaga kokku tagasi pandud, sest see oli ka iseeneset korras.
Uue nädala alguses proovin ära, ehk lasi mingi tihend läbi kuskilt, või oli ikkagi kuskil midagi ees. Veekanalid olid küll katlakivi täis. Eks näis.

Autor:  ivo86 [ Esmaspäev, 01 Juul 2013 22:19 ]
Teema pealkiri: 

Sai kõik korralikult ära puhastatud ja kokku pandud, no ei tulnud vett.
Siis sai pumba osa eraldi alt ära võetud, uuesti üle vaadatud ja järgi proovitud, pump nagu lööb. Samas surve on üsna minimaalne, sõrmega takistab veevoolu vabalt ära.
Kui palju selline impelleriga veepump peaks survet üldse lööma?

Üldiselt oli katsetamise tulemus selline: tühikäigu lähedastel pööretel jahutusvett tuli mingil määral, pöördeid lisades vett enam ei tulnud.. pöörete langedes veejuga taastus.. impeller ikkagi kulunud ehk?

Autor:  poom [ Teisipäev, 02 Juul 2013 06:30 ]
Teema pealkiri: 

Plokikaanetihend. Surve pääseb jahutussüsteemi, tekitab vastusurve ja seetõttu ei tule ka vett.

Autor:  ivo86 [ Teisipäev, 02 Juul 2013 08:37 ]
Teema pealkiri: 

Kõlab loogiliselt iseenesest. Sai hr. reflexi käest uus ka ära tellitud juba mõnda aega tagasi, aga tarneaeg on maru pikk :? eks siis ootame

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/