Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Mercury 25hp, sädet pole silmis
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Aug 2013 08:47 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Tere kõigile tarkadele.

Tekkis mure ühe pisut juba päevinäinud Mercury 25hp päramootoriga. Mootor töötas ja suri äkki ära. Kontrollides selgus, et säde küünaldes puudu. Nüüd siis hunnik lolle küsimusi mootori elektrispetsidele.

Kogu sädeme tekitamise ahelas on tegelikult vähe komponente. Ainult kuna mootori elektrivärk on minu jaoks ikkagi suht tume maa, siis osa, mis oma tööd enam korralikult teha ei taha, üles leida mõista ma ei oska. :(
Kogu ahel paistab koosnevat neljast osast:
1.süütepoolid,
2. mingi must karp ;),
3. mähised hooratta all, siis ilmselt voolu tekitamiseks,
4. Jälle mingi must väike ;) karp hooratta all.

Esimene küsimus on siis selline, et ka ma peaks midagi kusagilt mõõta saama tavalise digitaalse multimeetriga, et aru saada asjade tomivusest? Tüütepoolide sisendi alt on tulemus praegu igatahes null. Mähistest mis hooratta alt tulevad on kolm juhet küljes (Punane+kaks veel mingit värvi). Kui mootorit starteriga ringi lasta, siis ka sellest punasest ei suutnud midagi mõõta. Äkki ei olekski pidanud?
Ühesõnaga nagu aru on saada, koban pimeduses. Andke head nõu, et kust viga otsida ja kuidas saaks midagi testida.

Janno
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Aug 2013 11:22 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 368
Asukoht: Võru
Võib olla tundub soovitus rumal, aga kas puldis suretuse lüliti on ikka ülemises positsioonis ? Pildil tundub, et seda punast nööri küljes ei ole.
Mähiseid hooratta all tavalise multimeetriga mõõta ei saa, kui siis ainult takistust. Selle jaoks kui palju välja annab on spetsiaalne voltmeeter.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Aug 2013 12:34 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Lihtsalt igaks juhuks ja täiesti omadest rehadest tulenevalt küsin: uue küünlaga ka ikka enne proovisid kui kõrgema pilotaaži poole pöörduda otsustasid 8)

Minul aitas :oops:

Aga süütepoolidele peaks vähemalt ühte juhet pidi pidev ja segamatu toide peale minema küll.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Aug 2013 15:40 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Suretuse lüliti töötab ju ikka "vastu maad", s.t. mootor seisatakse, kui sealkaudu mass külge ühendatakse? Nii see lüliti töötab ja ka katsetuse ajal oli ta õiges asendis.

Teisi küünlaid sai samuti proovitud enne sügavamalt uurima hakkamist. Tulemus oli kahjuks sama. :(

Kuna kaks süütepooli on kõrvuti ja sädet ei ole kummagis küünlas, siis loogika käsiks otsida viga eestpoolt süütepoolisid. Kummagi süütepooli peal on kaks klemmi märgistusega + ja -, midagi peale ümmarguse nulli ei õnnestu mul sealt mõõta midagi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Aug 2013 16:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Proovi korra tester süütepooli + ja aku pealt tuleva - vahele sokutada . Kui süüte katkesti on avatud, siis sealt pooli peal oleva + ja - vahelt ei saagi midagi tulla. Loodetavasti katkestatakse ikka traditsiooniliselt miinust.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Aug 2013 17:55 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 18 Okt 2011 15:39
Postitusi: 277
Vaata süütelukk (või mis iganes lüliti seal on) ja kusagil mootori juures juhtmete vahel olev kaitse üle(äkki on seal saladuslikuks mustas karbis või lihtsalt kusagil juhtmete vahel pulkkaitse näiteks.)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Aug 2013 20:43 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Kui kuskilt mootori remondi manuaali/elektriskeemi saad, siis seal on kirjas nii nn. süütemähise (pulse coil), CDI- ploki ja süütepooli takistused.
Mõõta saab nn. seieriga testriga, digitaalne multimeeter hästi ei sobi.

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Aug 2013 21:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
Nr 4 on ''Trigger Coil''. Mul omal samuti Mercury. Küll vähe võimsam aga, ehk saab miskit aimu

Küünlapiibu takisti: 3.5 - 5.2KΩ

Süütepooli negatiivse ja positiivse vaheline takistus: 0.1 - 0.7Ω

TRIGGER COIL: 396 - 594Ω

Pilt
1-2 vaheline takistus: 272 - 408Ω

Pilt
1-2 vaheline takistus: 1.2-3.2Ω

1-3 vaheline takistus: 1.2-3.2Ω

2-3 vaheline takistus: 1.2-3.2Ω

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Aug 2013 07:49 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Põhimõtteliselt peaks 25 hp süüde selline välja nägema:

Pilt

Ühe mähisega (ignition stator) laetakse kondekat, teine mähis (trigger coil), annab impulsi selle tühjendamiseks.
Kui mats õigel ajal käib, siis järelikult trigger coil töötab. Trigger coili takistus peaks olema küll minu arvutis oleva manuaali järgi 650- 850 oomi, ignition statori otstel (must/valge ja must/kollane) 3,1-3,7 kΩ

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 08:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Vanakooliga pole siin eriti midagi enam teha. Mulle jääb arusaamatuks kuidas see süütepool küll töötab kui seal skeemi järgi ainult üks pluss ja miinus peale jookseb? Mingit magnetvälja peaks ju idee poolest teise magnetväljaga hõõruma?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 10:12 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2551
Asukoht: Tallinn
Küllap see "Switch Box" asendab vanakooli kontakte-kondekat ;) Teeb katkestuse ja kondekas või "kondekas" aitab koos süütepooli primaarmähise induktiivsusega magnetväljal lipa-lopa teha. Sealt edasi pole viimase 100a jooksul sisuliselt midagi muutunud...

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 10:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 801
Süütepoolil on ju kolm otsa küljes: katkestatav + switch boxist, miinus ehk mass ja ka kõrgepinge ots mis läheb küünlasse.
Switch box katkestab madalpinge ahelas voolu, mis tekitab sädeme kõrgepinge ahelas.
Kui pöörlev trigger ignition statorist möödub, siis see annab switch boxile teada millal too peab ahela katkestama, ehk määrab süütemomendi.
Väga klassikaline vana kooli elektronsüüde.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 16:26 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 20 Juul 2011 06:21
Postitusi: 379
Asukoht: Kesk-Eesti
Ega see pildil olev jah, ka teab, mis uus asi pole. Võib ka vanaks kooliks küll nimetada :)
CDI süüde leidus ka näiteks ühel mu 1976 a. Yamahal, mida just hiljuti elule putitasin. Ehk kirjutan mingil ajal sellest ka pikema loo :)

_________________
Harrastuskalastaja


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 19:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5901
Asukoht: Saaremaa
Aijah, läbi udu meenub, et kunagi sai elektroonikust sõbra abiga mingile maismaasõidukile lausa ise aretatud türistorsüüdet kontaktika asemele. Oi aegu ammuseid...

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Aug 2013 21:10 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Takistuste mõõtmise tulemusena julgeks nüüd arvata, et ignition statori nime kandev mähis on otsad andnud. Mul on ta küll kolme, mitte kahekarvaline, kuid leidsin teemas antud vihjete põhjal tabelid, kus õiged kontrollväärtused kõik ilusasti kirjas ka kolmekarvalise kohta. Kõikide muude komponentide parameetrid tunduvad praegu klappivat.
Nüüd tuleb siis lahendada järgmine mure, et kust leida uus sobiv tükk, proovimaks kas see lahendab probleemi või mitte.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 20 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group