Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Reede, 27 Juun 2014 21:20 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Tere!

Ehk on keegi on-line, kes valdab viidatud diislit?

Olen kesk Turu saarestikku ja juba mitmendat päeva jama. Vee temperatuuri andur annab häiret. Kui mootori seisatan või pöördeid vähendan, jätab järgi. Samas tunde järgi, et probleem progresseerub. Eile vahetasin impelleri. Kuigi vahetades, oli juba selge, et olemasoleval erilisi kulumisjälgi polnud, polnud ka midagi targemat mõttes. Nagu arvata, see ei aidanud. Nüüdseks võtsin välja termostaadi. Ja kuigi esmalt leidsin ummistanud ava, siis süda pole rahul. Ka pole mul sobivat termomeetrit, kuid tundub, et termostaat avaneb vett soojendades ok. Proovisin voolikuga tagurpidi vett särki suruda ja nüüd mul tunne, et kogu särk umbes, võib-olla, et vaid ka ühe silindri osa, kuna teisele ei pääse eriti ligi. Nüüd siis küsimus, et kas on kellegil mingit vanaema retsepti, et asja kuidagi leevendada, või tuleb purjede all kuidagi kodu poole sättida? Kurask, kaasa saab siis küll eriti kurjaks. Lubasin väikseid ja kiireid vahemaid sadamast sadamasse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Juun 2014 08:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 710
Asukoht: Viljandi
Ega head ja kiiret retsepti ei ole. Sul on mootor mereveejahutusega?Tosool puhastab päris hästi, kuid see peab hulk aega sees olema, et mõjuks. Üldjuhul ilma lahti võtmata ummistunud kanaleid puhtaks ei saa, plokikaanes on mõned väga peenikesed. Abiks võib olla väljalaskekolletori mahavõtmine ja puhastamine, enamasti ummistub see esimesena ja mõjutab kogu vee ringlust.
Õnneks on sul ju ka purjed.

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Laupäev, 28 Juun 2014 20:41 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Tere jälle!

Kuigi eile usk puudus, siis täna kordagi häiret ei tulnud ja vett tuleb ka oluliselt rohkem tagant välja. Siiski ei saa rahu. Justkui tegin nn. vee kontrollava puhtaks, mis ilma süsteemi läbimata otse sumpsi (vähemalt nii ma usun neid pikki voolikuid minevat) ja sealt tagasi väljalaske kollektorisse läheb. See sai küll suurendada väljuva vee hulka, kuid mitte silindrite jahutamisele kuluvat. Samas kui olin päeva sõitnud ja sadamas tühikäigul käega katsumas käisin oli vesi peaaegu jääkülm. Sõidu ajal polnud ka tavalist (nüüd mõistan) aurupilve taga. Ehk et ilmselt midagi siiski paranes. Tõsi, eks ma hoidsin ka veidi alateadlikult tagasi ja tavalise 6 sõlme asemel lasin 5,75-ga.

Nii, et täna tegin remondis puhkepausi ja vaatan, mis homme saab.
Siiski küsimus? Mis seal kollektoris ummistumas on, et see esmalt võiks umbe minna? Mul justkui tunne, et see suur tühi malmi tükk on. Näidis jäi koju vedelema. Mingil põhjusel on eelmine omanik vahetanud. Samas kui teadjam ütleb, puhastaks siiski ära. Mul pole vaid kuumakindlat silikoni. Tõenäoliselt saaksin homme seda või ka originaaltihedi hankida. Kui asi seda väärt, teeksin igaks juhuks siiski ära.

Mart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Pühapäev, 29 Juun 2014 14:18 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Dets 2010 09:58
Postitusi: 123
Katsu käega kollektorit kas see on kuum?
Äädikas võtab lahti ummistunud radikad ja kanalid.
Tosool ei võta lahti.

_________________
www.boatworld.ee
www.watersport.ee
www.tallinnsar.ee
56157755


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Juun 2014 07:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 710
Asukoht: Viljandi
Jahutuse kanalid plokikaanest väljalaskekollektorisse on need mis tikuvad ummistuma. Äädikas läks endal juba meelest ära, sellest võib tõesti abi olla. Tosool puhastab küll, aga eelduseks on, et ei ole päris umbes (mingi läbivool peab olema).

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Juun 2014 18:56 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Tänud!

Kuna eile oli ilm sant, siis edasi ei liikunud. Täna tulin ka vaid kaks tundi ja mootor käitus kenasti. Küll on jällegi kerget sudu vee kohal näha. Nüüd ei saagi aru, on see lihtsalt tahm (mul vanake päris kenasti tahmab) või jällegi aurupilv.

Kuidas siis käituda? Et kui kollektor kuum, siis tasub maha võtta ja puhastada? Nüüd küll võtsin kursi suurematest asumitest kaugemale, mistõttu tihendimaterjali hankimise tõenäosus vähenes oluliselt. Äädikas tundub hea mõte. Kuid kuhu oleks tark mereveejahutusega mootoril teda valada, et parimini mõjuks?

Mart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 30 Juun 2014 20:45 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Mär 2004 19:36
Postitusi: 755
Asukoht: Muhu
Kaugjuhtimise teel kole keeruline aidata…
kui praegu tundub et töötab, tule tuulemootoriga tagasi ja siin saab keegi asja üle vaadata


...aga, äädikat (tegelt küll äädikhapet) pead hoidma soovitavalt mitu tundi seal kuhu koguneb katlakivi, kui üldse on selles asi, sõltub milline süsteem Sul on?
Milline jahutus kahe-/ühesüsteemne ja väljalase kuiv/märg? Sul on?
Pump/pumbad ikka töötavad kindlalt?
Impeller võib väljapoolt vaadates üsna terve olla aga südamik seest lahti!
veel variant kuidas rihmaseib pumba võllile kinnitatud on? kui stopperkruviga kontrolli selle kinnitust?
Mul on olnud ka selline juhus, et väljalaske vooliku sisemine kiht andis kusagilt tüki lahti ja pööretel enam vesi läbi ei käinud ja mootor hakkas üle kuumenema (selle jama ülesleidmine oli päris keeruline sest normaalolukorras paistis voolik ilusti läbi!).
Üldiselt võib neid jamasid olla veel kõik ei tulegi kohe pähe…
Igaljuhul turvalist kojujõudmist!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Juul 2014 19:13 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Veelkord tänud!

Tänane sõit neli tundi. Aitasin ka purjega ja jälle pidas end korralikult ülal. Katsusin siis kohe sadamas käega kollektorit. Kuna käega kannatas silitada, siis ilmselt liiga kuum pole. Palun siis veel tublisti merejumalaid ja ka jahile sai lubatud, et kui koju toob, veelgi enam, sügiseni välja veab, siis talvel võtan lahti ja teen omale asja selgeks. Nagunii tuleb ka tahmamise teemaga tegelema hakata. Lükkasin lihtsalt seni edasi, et kui muud parameetrid nii öelda korras, siis pole mõtet töötavat asja torkida.

Mart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Teisipäev, 01 Juul 2014 21:03 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 340
Mart S kirjutas:
Veelkord tänud!

Tänane sõit neli tundi. Aitasin ka purjega ja jälle pidas end korralikult ülal. Katsusin siis kohe sadamas käega kollektorit. Kuna käega kannatas silitada, siis ilmselt liiga kuum pole. Palun siis veel tublisti merejumalaid ja ka jahile sai lubatud, et kui koju toob, veelgi enam, sügiseni välja veab, siis talvel võtan lahti ja teen omale asja selgeks. Nagunii tuleb ka tahmamise teemaga tegelema hakata. Lükkasin lihtsalt seni edasi, et kui muud parameetrid nii öelda korras, siis pole mõtet töötavat asja torkida.

Mart

Mu kadund vanamees kes purjetamisest ja mootoritest palju ei teadnud,- eluaegne torujüri -ütles nii...
kui raudtorust kus kuum vesi sees palja käega kinni saab hoida - 60 kraadi C. Kui on 65 kraadi C siis korraks kinni võtta saad aga hoida ei saa...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Jaan 2015 12:22 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Tere!

Võtan suvise teema uuesti üles.

Sügisel võtsin mootori maha. Olen nüüd vaikselt nokitsenud ta kallal. Asi osaliselt lahti võtmise, osalt pesemise faasis.

Ühe sõnaga - kogu jahutussüsteem totaalselt umbes. Kollektori uputasin chillit-isse (pole kindel, et kirjapilt õige sai). Ootan tulemust. Järgnevalt kavatsen plokikaane ja ploki avadele puupunnid ette toppida ja samuti chillitit täis valada. Kuna ei soovi korke eemaldada (paistab, et on nii külmumise kaitseks kui tehnoloogiliselt vajalikud), siis läbipesu saab suht keeruline olema. Kuid küll ma hakkama saan. Oluline, et lahtist prügi sisse ei jääks.

Aga nüüd huvitavamad uudised. Lubasin ju ka tahmamisega tegeleda. Viisin pihustid asjameestele uurida. Vastus tuli positiivne, et kõik korras. Üritasin käepäraste vahenditega kompressiooni mõõta. Kuskil kuus AT-i tuli ära. Ennast ajas naerma ja ka asjamehed naersid, et selline hõre tükk käima ei läheks. Laenasin spetskomplekti mõõtmiseks. Kahjuks see nii unversaalne polnud, et mõõta oleks õnnestunud. Kuna käisin vahepeal lõunamaal kosumas, palusin sel ajal tuttaval treialil vajalik vahetükk valmis meisterdada. Tema muidugi tegi ratsi selliselt, et vajaliku klapi välja jättis, mis tõttu manomeeter vaid hetkeks näitas. Kuid asi paistis juba parem. Osuti käis ikka 14 peal ära. Mõtlesin, et kui puuduva klapi ka ikka külge sokutan ja starteriga mootorit käian, tuleb õige tulemus ära. Aga kahjuks ei tulnud. Üks pütt andis 10 ja teine 12 AT-i. See tegi nõutuks. Mootor oli ju ikka muus mõttes korralik olnud. Jõudu jätkus, hästi käivitus. No jah tahmas ja hiljem see kuumenemise jama. Egas miskit, tuli edasi kaevata. Võtsin plokikaane maha. Kohe esimest mutrit keerates läks jamaks. Keere käis üle. Seda nii kergelt, et enne kui taipasin, imestasin veel, et mutrid nii kergelt lahti tulevad. Kuna ta oli mitte silindri poolne, vaid väline, veesärgi poolne, kus ilmselt surve väiksem, siis kahtlustan, et oli tegelikult varem juba üle keeratud. Teised tulid ikka meeletu ponnistusega lahti ja kõigil jäid ka keermed terveks.

Jätsin eelnevalt mainimata, et nookurite tallad ja klapipilude reguleerimispoltide pead olid nii vägevalt kulunud, et pilud vähemal pool millimeetrit. See ja eelnev surveteema ning pilt mis nüüd kobidel avanes pani kurvastama. Kolbide pealsed ja klapid kõik paksu taaga all ning takkapihta ka roostes. Arvasin, et mootor on lootusetu. Samas jälle vasardas alateadvuses, et ta ju oli korralikult töötanud. Valasin diislit silindritesse ja mõtlesn, et see kolinal karterisse kaob. Alul nagu väheneski. Aga üllatus-üllatus. Setse tundi hiljem oli vedelik ikka alles kolbide peal. Kratsisin näpuga silindri seinu. See kuhu varemalt küün taha jäi osutus mitte kulumise hambaks, vaid jällegi paksuks tagi kihiks. Hakkasin mõtlema, et üldse, kuidas said kolvid ja klapid roosteseks? Taipasin. Ilmselt nüüd siis mingi kuu tagasi survepesurit kasutades pesuainet eemaldades olin selle väljalaskekollektori kaudu silindritesse sokutanud. Eks ta siis aja juuksul oma tööd tegi. Esmalt pesi õli maha ja siis vee abil klapid roostetama võttis. Seetõttu võisid ka rõngad kinni olla. Kui aga diisli sisse valasin võisid tööle hakata. See on senini muidugi kontrollimata teooria.

Nüüd võtsin uuesti plokikaane käsile. Võtsin nookurid maha, Tõkurid välja. No ei ole sääred kulunud. Võtsin klapid välja. Ka nende sääred täiesti kulumata. Vaid surveserv roostes. Kuid nüüd tabas mind üllatus. Kahel klapil puudvad klapisääre tihendid. Neil väiksematel, vist on väljalasked, pole veel läbi mõelda jõudnud. Keerasin kaane ringi ja piilusin altpoolt sisse. Kurat, klapisääre ava kõrval mõlemas pesas sellised paari sentimeetri paksused plastiliini laadsed küüned. Ehk, et paistab, et sealt õli suht kolinal alla põrutanud. Kas tõest võib arvata, et mõni tark meistermees tihendid panemata on jätnud? Tõsi, ka klapikaanel ja õhuvõtu vahetükkidel olid sel mootoril tihendid puudu ja õli välja ronis. Need sai eelmisel aastal paika pandud.

Nüüd kavatsen karteri eemaldada ja kolvid ikkagi välja võtta. Kui nii palju juba harutatud, tahan ikkagi rõngastele otsa vaadata. Ja nagu eelpool kirjeldasin, jätkub veesärgi pesu.

Aga lõpuks siis ka mu abipalve. Kas keegi teab kedagi, kes teab kedagi, kellel võiks vedeleda antud mootori ront. Ehk, et tegelikult oleks vaja leida see plokikaane tikkpolt koos originaalsebi ja mutriga. Vot see oli siis selle eelneva jutu mõte. :D

Mart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 26 Jaan 2015 20:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2559
Asukoht: Tallinn
Uued tihendid saad siit: http://www.keypart.com/volvo-penta/dies ... a/19761981
Tikkpoldid ja muu: https://www.marinepartseurope.com/en/vo ... 42080.aspx
Odavam, aga Eestisse vist ei tarni: http://www.volvopentashop.com/motortech ... %2F7742080
http://www.dlastore.com/e_store/engine- ... -76mm.html
http://useddieselpartscenter.com/

Või äkki hoopis uus sobilik mootor: http://www.boatsandoutboards.co.uk/inbo ... LMT9F1O.97

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Jaan 2015 10:28 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 05 Aug 2012 22:33
Postitusi: 206
Asukoht: Tallinn
peebuste kirjutas:
Või äkki hoopis uus sobilik mootor: http://www.boatsandoutboards.co.uk/inbo ... LMT9F1O.97

http://www.blocket.se/stockholm/MD7A___S_Drev_56272508.htm


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Teisipäev, 27 Jaan 2015 17:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
Kui mootor kipub üle kuumenema, siis variant:
1. Impeller/veepump tuksis
2. Jahutusvedeliku kanalid ummistunud
3. Termostaat ei avane
4. Lööb väljalaskegaasid jahutussüsteemi(plokikaas/tihend). Tavaliselt ''kusitist'' siis väga nirult vett tuleb. (Sama asi võib viidata ka impelleri/veepumba rikkele)

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Jaan 2015 11:04 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Tere!

Tänud viidete eest.

Kuumenemise põhjus on tuvastatud ja edasi on töövaev. Põhjus praktiliselt 100 % umbes kollektor, pea sama umbes plokikaane kanalid ja ka ploki enda kanalite otsad umbes.

See mootori ostu soovitus meenutab mulle vana lugu kus läksin puterdava ford sierraga, mis juba 40 l sajale rüüpas, diagnostikute juurde, et viga otsida. Ütlesid, et nad ei leia viga kuna karbuss lisaõhku saab. Proovisid mingi vedelikuga väljast katta. Ikka sama lugu. Käskisid karbussi jala tihendid uued osta. Ikka sama lugu. Nüüd arvasid, et vaja uus karbuss osta. Kui küsisin, et kui ka see ei aita, kas järgmisena soovitavad uue mootori osta, said pahaseks. Pärast leidsin ise vea üles. Üks membraan oli karbussis puruks. :D

Praeguseks on põhiküsimus tahmamine. Ja mida enam juurdlen, seda enam hakkab tunduma, et nn. meister on sinna oma panuse andnud. Järjest enam tekib imelikke vastamata küsimusi. Katsun järjestada:

1. Jahiga tuli kaasa väljalaskekollektorist edasi minev malmkolakas, kus minu arusaamist mööda väljalaskegaasid veega segatakse. Juba siis imestasin, et mis tarvis selline varuosa kaasa on pandud?

2. Kui väljalaskekollektori maha võtsin, imestasin, et plokikaane ja kollektori kõik avad ühtivad peale ühe suure ava, mida kollektoril pole, samas tihendil on. Kas on üldse tegu selle mootori kollektoriga? Kas võib põhjuseks olla, et tegu ühekontuurse jahutusega, et soojusvaheti puhul ka see ava mängus oleks? Kuidas üldse ühekontuurse puhul suur ja väike ring lahendatud on? Või laseb termostaat lihtsalt suurema koguse jahutusvett niiöelda samasse torusse?

3. Kui nookurvõlli (nn. oreli) maha võtsin, imestasin, et kinnituseks kasutatud tikkpoldid ja mutrid valget värvi. Tavaliselt mootoris olen vaid musti kohanud. Kui uurisin, kuidas õli üles saab, siis plokist ava leidsin, plokikaande samalt kohalt edasi läheb, aga siis on kõik. Suruõhuga puhudes tundub, et sealt oreli tikkpoltide alt välja pressib. Kas võib arvata, et tegelikult peaksid need poldid avadega olema, et õli üles saaks. Kui klapikaane eelnevalt eemaldasin, siis tegelikult ju kõik õline siiski oli.

Ilselt vajaksin nendele küsimustele vastamiseks inimest, kes reallselt konkreetset mootorit tunneks ja ehk ka vanu tükke omaks, et minu oletusi kontrollida ja võib-olla ka mõne mittekuluva detailiga (nt. tikkpoldid ja mutrid) avitaks. Selge, et tihendid tuleb uued osta.

Mart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Volvo Penta MD7A kuumeneb üle
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 28 Jaan 2015 11:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 710
Asukoht: Viljandi
Ma olen tihendid ja mingi nänni tellinud http://crommarine.bai.se/. Hinnad on päris ok.

_________________
Ära karda kunagi proovida midagi uut. Mäleta, et Noa oli üksiküritajast amatöör, kui ta ehitas oma laeva. Aga Titanicu panid kokku suur grupp spetsialiste.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 7 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group