Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Mär 2016 14:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5840
Asukoht: Saaremaa
Võta heaks :)

Vahepeal mingil ajajärgul oli kuidagi nende trimmidega igal pool selline jama et uskumatult suur hulk inimesi suutis täiesti loogilise asja endale ulmekeeruliseks mõelda :D
Tegelikult ei ole seal tõepoolest midagi keerulist.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Mär 2016 16:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 783
Mark kirjutas:

2) Ära mõtle mida pidi sul labad taga on või kuidas nad seal liiguvad....

3) Trimmide kasutamisel jälgi, et nad oleksid võimalikult vähe väljas.....


:)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Mär 2016 17:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5840
Asukoht: Saaremaa
Laadna-laadna :lol:

Ma pidasin silmas, et trimmimisel ära mõtle mis laba kuhupoole liigutad vaid mõtle midapidi tahad paadi enda asendit muuta

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 28 Mär 2016 18:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 288
Asukoht: Piirissaare
Poisid, vaadakem seda väga lihtsustatud viisil. Tavaline keskpärane dumuser ei pea ju üldse teadma, et kusagil mingid labad on. Tal on vaid kaks lihtsat klahvi kreeni korrigeerimiseks :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Apr 2016 11:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 06 Mär 2009 00:28
Postitusi: 642
Asukoht: Tugitoolis
Mark kirjutas:
pidasin silmas, et trimmimisel ära mõtle mis laba kuhupoole liigutad vaid mõtle midapidi tahad paadi enda asendit muuta
Ootasin seda hetke, kuid ei harjunudki ära. Aju mõtles ainult laba asendile. Neurokirurgi juurde ei läinud, tõstsin hoopis paadil juhtmed ümber - et lüliti liiguks nii nagu laba. Ja et vasak lüliti liigutaks ikka vasakut laba, mitte "ristpistes".
Vöörivindi lülitus tuli ka normaalseks kohendada...

See tagurpidi loogika tuleb ehk mõla-aegadest. Liigutad mõla vart selles suunas, liigub mõla veesolev osa hoopis selles suunas, ja paat liigub hoopis selles suunas, irw.
Istud avalikus käimlas potile ja ukse sisepinnale on kirjutatud: vaata paremale. Sinna on kirjutatud: vaata vasakule. Selja taha on kirjutatud: ära sehmerda, s***u rahulikult.

Et selline jukerdamine lõplikult ära lõppeks tahangi endale traalerit!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Mai 2016 18:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 288
Asukoht: Piirissaare
Ma olen esimesed 100 miili nüüd "labatanud". Füüsiliste labade peale taga ma ei mõtle, vaid mõtte käib koos paadi külgedega, seega vasak ja parem klahv asuvad õiges kohas. Aga no krt, UP ja DOWN on klahvide peal ikka valesti ehk vahetuses :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Mai 2016 21:47 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 24 Okt 2012 11:16
Postitusi: 5
Ma esimesed 100 miili Mente Marine`ga sõitnud ja täna lainega häiris üle reageerimine. Kiirus on valitud kõige aeglasem, aga võiks veel aeglasem olla.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Mai 2016 22:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 783
Mis paadiga reageeris üle?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Mai 2016 11:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5840
Asukoht: Saaremaa
nitse kirjutas:
Ma olen esimesed 100 miili nüüd "labatanud". Füüsiliste labade peale taga ma ei mõtle, vaid mõtte käib koos paadi külgedega, seega vasak ja parem klahv asuvad õiges kohas. Aga no krt, UP ja DOWN on klahvide peal ikka valesti ehk vahetuses :)


Nii et kui tahad "vöör üles" siis vajutab hoopis vööri alla? Vaata kas kuskil saab näiteks aktuaatorite juhtmed teist pidi visata. Tundub ühenduse näpukas olevat, seda juhtub parimateski peredes :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Mai 2016 11:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5840
Asukoht: Saaremaa
Läänlane kirjutas:
Ma esimesed 100 miili Mente Marine`ga sõitnud ja täna lainega häiris üle reageerimine. Kiirus on valitud kõige aeglasem, aga võiks veel aeglasem olla.


Labad paadi kohta liiga suured ? Maitseasi, aga mina näiteks tahangi, et stabilisaatorid töötavad välkkirelt nagu hävituslennukis :P

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Mai 2016 15:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 288
Asukoht: Piirissaare
Mark, vat vööri üles-alla liigutamise peale ma üldse ei mõelnud, seda olen mootori trimmiga reguleerinud. Labadega majandasin vaid kreeni korrigeerimiseks ja siis paadi põskedele mõeldes võiks UP ikka olla klahvi ülaosas ja DOWN alaosas :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Mai 2016 18:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5840
Asukoht: Saaremaa
nitse kirjutas:
Mark, vat vööri üles-alla liigutamise peale ma üldse ei mõelnud, seda olen mootori trimmiga reguleerinud. Labadega majandasin vaid kreeni korrigeerimiseks ja siis paadi põskedele mõeldes võiks UP ikka olla klahvi ülaosas ja DOWN alaosas :)



Aaaaa, silly me, nüüd sain aru! Seal on jah teine loogika. Trimmide nupud on kuidagi nii et vöör on justkui üleval ja vajutades näiteks ülesse paremale vajutadki vööri paremat põske alla. Mootori trimm on jah teistpidi mõtlemisega, tõsi on. Nii et kõik on õige, harju veel :) Ma ise ka kasutan trimme ainult sõiduaegse kreeni jaoks ja muu teen samuti mootoriga.

Muide, trimmilabasid tasub vööri vajutamiseks siiski kasutada ühel juhul ( õigemini on tegu ahtri tõstmisega ) : kui tahad kiiruse viia minimaalseks kuid püsida veel napilt glissis, siis ajad mootori täitsa kõhu alla ja trimmilabad ka täiesti alla. Selliselt toiminuna saad glissimiskiiruse alaraja vägagi madalale ja paat ei vaju ära. Aga ära niimoodi trimmituna siis gaasi põhja lükka, võib rabelemiseks minna :P

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Pühapäev, 22 Mai 2016 21:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 288
Asukoht: Piirissaare
Noh jah, mul esimesel paadil AMT-l oli sabas 50HJ, teisel Flipperil 60HJ ja nüüd kolmandal jälle Flipperil 150HJ, siis enam mootori trimmi asendil küll vahet pole, kui klisseerima tõusta tahad :) Väikestega oli aamen kirikus, et jalg pidi maksimaalselt all olema, et midagi juhtuma hakkaks...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Mai 2016 17:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5840
Asukoht: Saaremaa
Ikka tõmba algatuseks jalad kõhu alla, mis sellest ninast ikka hööritada. Hüppad hops välja ja paned punuma. :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mente Marine trimmiautomaatika
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 25 Mai 2016 22:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 783
Alustuseks ütlen kohe, et algas teine hooaeg koos Mente-Marinega ning mulle meeldivad vidinad mis lihtalt teevad oma tööd nii, et sa ei pea sellele mõtlema. Mente toimib täpselt nii.

Aga seekordne lugu ise on selline, et umbes aasta aega on mul olnud probleeme AIS vastuvõtu ja samuti VHF vastuvõtu tundlikkusega. Kaugemad AIS alused olid mõne miili kaugusel ja Tallinki laev paistis ammu enne kui AIS seda näitama hakkas. Tallinna lahel kuulsin 13. kanalil VTS-i vaevu-vaevu, aluse vastust veel vähem. Kokku olen kulutanud kümneid tunde selle vea algpõhjuse otsinguks. Olen ostnud kaks uut antenni ja veel rohkem antenni kaableid ja pistikuid. Proovisin ja võrdlesin sidet teiste paatidega, laenasin dealerilt teise VHF/AIS vastuvõtja, kuid selget pilti ette ei saanudki. Sellel kevadel paati töökorda seades olin õnnelik, et AIS näitas väga hästi. Kevadel elektroonikat paati tagasi paigaldades jäi Mente viimaseks ja kohe, kui ploteri ja AISi paika sain lülitasin need ka sisse, et tööd kontrollida. Olin juba õnelik, et kotermann oli talvel kadunud. Kuid kohe kui Mente paigaldasin kadus AISi levi !!! Lihtne vahetustest näitas, et minu Mente oli vigane. Mente kiirgas VHF/AIS raadiokanalisse (või mingisse vahesagedusse) ja segas vastuvõttu. Siinkohal respekt kohalikule Mente müüjale - seadme vahetus toimus ilma igasuguste probleemideta.

Samuti märkasin hiljuti, et FM-raadio levi on kehvakene. Ja seal oli kiirgajaks sigaretisüütajasse pistetav USB laadija. Tänapäeval on pea igas elektroonikavidinas sisse ehitatud kõrgsageduslikud pingemuundurid, mis võivad mingi harmoonilise sagedusega tundlikesse vastuvõtjatesse sisse kiirata. Ilmselt on see suht juhuse värk mis kanalisse see sagedus täpselt satub.

Seega VHF/AIS/FM tundlikkuse probleemide korral võiks hakata kaitsmeid ükshaaval välja lülitama ja vaadata kas asi läheb paremaks. Samuti võib massi välja lülitada ja tuua ajutise toite otse VHF/AIS/FM vastuvõtjale ja vaadata kas asi on parem.

Täna oli Tallinna lahel AIS listis 60+ alust ja kaugemad olid üle 30 miili kaugusel võrreldes eelmise aasta 2-3 miiliga. Ehk on see lugu kunagi kellegile abiks.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group