Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Mär 2016 19:52 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Dets 2014 18:36
Postitusi: 6
Sooviks teada asjatundjate arvamust. Möte oleks paadi pöhi ahtripeegli ja öhukastide küljest lahti löigata, samuti pardast ca üks meeter ahtrist vööri poole. Nelikanttorudest tugesid kasutades tuleb pöhi allapoole tömmata ja saadud kiilukujulised avad uuesti täis panna. Tulemus peaks olema oluliselt lamedampöhi, mis ei lase ahtrit mootoriga söidul sügavale vajuda. Paadimeistrid ärgu pahandagu-lihtsalt selline asjatundmatu küsimus, kuna mulle ei meeldi oma asju eriti müüa ja vahetada. Oleksin väga rahul, kui keegi ütleks, et selline asi on teostatav, kuna muudes asjades mulle paat väga meeldib.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: paadi pöhja ümberehitamine.
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Mär 2016 20:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 27 Jaan 2015 08:54
Postitusi: 64
Mida lamedama põhjaline tagant, seda kergemalt hakkab gliseerima. Kuid teravama V kujuline põhi jälle stabiilsem sõites ja kurve läbib paremini jne.
Ehk oleks lihtsam panna HÜDRO-STABILISAATOR mootorile, või trimmilabad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: paadi pöhja ümberehitamine.
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Mär 2016 20:44 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Muidugi on see teostatav, aga iseasi, kas ka otstarbekas? Mis paat, kui suur, mis mootor? Arvatavasti üritad mingit ujuva kujuga paati glissi ajada ja kiiremini liikuma sundida?Selleks on lihtsamaid võimalusi, lihtsalt ahtrisse lisatakse piisava pindalaga tasapind, millel tekib piisavalt hüdrodünaamilist üleslüket, ahter ei vaju vette ja on võimalik sõita sõlm-paar kiiremini.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: paadi pöhja ümberehitamine.
PostitusPostitatud: Neljapäev, 03 Mär 2016 22:05 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Dets 2014 18:36
Postitusi: 6
Hüdrofoili just sain, katsetanud veel pole. Valmistas mees, kes oli oma paadil seda nii kaua ümber teinud, kuni rahule jäi. Paat on LIU-Robust 15 Ma lihtsalt ei usu, et sellest nii palju abi on kui sooviksin. Mootor on 8 yamaha. Üksisöit on poole gaasiga, rohkem vajutada mötet ei ole. Paadi keskmine iste on nii kaugel, et valmis rumplipikendusega selleni ei ulatu. Ise ma teen keevitustööd, roolikonsooli valmistamine probleem ei oleks vöimaldaks tublisti ettepoole istuda aga kui glisseerivaks kah saaks siis maoleksin juba väga rahul.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Laupäev, 05 Mär 2016 11:37 
Eemal

Liitunud: Reede, 28 Jaan 2011 12:34
Postitusi: 27
Asukoht: Tallinn-Hiiumaa
Sellest lõhki lõikamise ja ahtri lapikuks löömise mõttest hästi aru ei saa. Planeerima saab ka vähema vaevaga ja kindlamalt, kaotamata seejuures stabiilsust. See lutsukivi moodi gliss pole just köikse mõnusam asi. Kuna pole suurem asi arvutiinimene, siis paberi ja pliiatsiga saaks selle lahti seletada palju lihtsamalt.

_________________
Tuult!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Mär 2016 15:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Võta näiteks Progress 2 parem ligi, millel põhja tagaosa pea täiesti lame ja lisaks veel ääres väike valts, mis nii suunahoidmisele kui ka kergemale glisseerimisele kaasa aitab.. Olen Progress 2-ga sõitnud, kui sabas mingi Soomest ostetud ürgvana 20hj Valmet ja 4 inimest pardal, liikumiskiiruseks jäi kuskil 25km/h ja glisseeris kenasti. Isegi 20-ga püsis veel kuidagimoodi glissis. Üksinda-kahekesi sõites sai sama mootoriga 30 ka gepsu peale. Kaugemale merele nii lameda põhjaga paadiga muidugi minna ei kannata, kolgib neerud lahti ja võib suurema lainega kergesti uppi lennata.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Mär 2016 17:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Üldiselt võib sellist aretust võrrelda kana tiibadesse kotkasulgede punumisega. Tiibadele saad kannet juurde küll, aga kanast kotkast ikkagi ei saa :lol:

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Pühapäev, 06 Mär 2016 23:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 30 Sept 2007 08:09
Postitusi: 807
Asukoht: Lääne-Virumaa
Ma küll nii optimistlik pole. Kui kana tiibadesse kotkasulgi punud, saad lohisevate tiibadega kana ja kui paadipõhja kuju põlve vastas väänates ringi hakkad tegema, kaotad need sõiduomadused, mis paadiehitaja sellele on andnud olema ilma, et taotletavad sõiduomadused mõjule pääseks, sest vägisi kaasa tulnud kõrvalmõjud teevad oma töö.

_________________
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Mär 2016 13:42 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Laias laastus peab Rekkamehega nõustuma. Kui lõikad paadi ahtriosa lahti, selleks, et saada sinna juurde glisseerimiseks vajavat pinda, halvenevad paadi muud kasutusomadused. Näiteks sõitmisel suures tagantlaines, kui enam glissis püsida pole võimalik.
niipalju, kui olen näinud neid Robusti pilte, paat on tehtud keskelt hästi maokas, ilmselt selleks, et võrku lasta. Ahter on kitsas, nagu kassedel, ei ole mõeldud glissimiseks, ikka aeglasemaks kulgemiseks.Kui riputad sinna rohkem hobujõudusid, kui ette nähtud, võib-olla peab ka ahterpeeglit tugevdama hakkama jne...
Rusikareegel on, et sellised ümberehitused ei paranda kasutusomadusi.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Mär 2016 18:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ma arvan, et see Liu värkstoa asi võib sellisena, nagu ta ette on nähtud, päris hea paat olla. Kas ta pärast tuunimist ka midagipidi hea on, selles ei saa kindel olla. Teoreetiliselt võib ju õnnestuda nagu lotovõitki, aga üldjuhul on glisseeriva, poolglisseeriva ja ujuvkerega paadi põhjad erinevad vöörist kuni ahtrini välja. Sellest ka minu illustreeriv võrdlus kanatiibadesse kotkasulgede punumisest.
Kui on huvi katsetada, siis miks mitte. Aga pead arvestama ka variandiga et peale tuunimist ei ole paat enam hea ei sellisena nagu ta oli ega ka sellisena milleks soovisid teda saada. Sellise stsenaariumi rakendumise oht on väga suur.

Gaasid ja vedelikud on füüsikas sama peatüki all. Kui moosiriiulil ja vanal MIGil tiivad omavahel ära vahetada, siis võib olla saab mõlemad kuidagi õhus püsima, aga originaalverisoonist paremini ei hakka lendama kumbki.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 07 Mär 2016 22:15 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 697
Toivo kirjutas:
Ahter on kitsas, nagu kassedel,


Toivo, nüüd sa teed küll Robustile liiga. Kasse ja Robusti ahter on nagu siga ja kägu. Justnimelt Kasse, aga ka Kiili paadi kitsad ahtrid olid üheks põhjuseks, miks eelistasin osta Robusti, mille ahterpiigil saab minusugune lühike vend isegit silma looja lasta.
See selleks, poolglissiva paadi saamiseks peaks Robustil pool keret välja vahetama, kuna kere ahtripoolne ots on ka kerget tõusva joonega ahtri suunas. Lisaks kitseneb ahter mingil määral võrreldes keskkohaga. Liu paadimeistrite sõnul võtsid nad Robust-15 vormi ühelt vanalt ja aegade jooksul ennast sealsetes oludes tõestanud-õigustanud puust aerupaadilt.

Kui tahad kiiremini liikuma saada, müü Robust maha ja soeta omale välimuselt kaunis sarnane C-440, mis on poolglisseeriv https://www.facebook.com/harri.paadid/i ... =page_info
Robusti ringiehitamine glisseerivaks võib esiteks minna kallimaks kui paat välja vahetada ning lisaks eelpoolkõnelejate hinnangud selle toimingu õnnestumisele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mär 2016 09:02 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 14 Dets 2014 18:36
Postitusi: 6
Aitäh köigile. Proovin müüa ja osta c-440. Enne paadi ostmist tegin tegelikult eeltööd kah-uurisin mölemat. C-440 lihtsalt ei jätnud nii head muljet kui Robust. Viimane on ka healtuttaval ja ta kiitis selle väga üles. Sai siis ostetud. Aga kalapüügil tahaks ka teatavaid vahemaid läbida ja siin jääb Robust tublisti alla. Lius on hetkel valmimas uus paat, mis on oma pöhjakujult just selline, nagu tahaksin aga tublisti suuremja körgema pardaga. Mulle juba liiga suur. Ja pöhja ümbertegemisest paadimeister väga kaasa rääkida ei tahtnud. Öige ka, see paat on ju ennast igati öigustanud ja kalurid on sellega väga rahul. Aga ta pakkus mulle ühe teise variandi välja, millest siinhetkel edasi ei räägi. Igal juhul-kui keegi on huvitatud peaaegu uuest Robust 15-st siis ta vöib selle omale saada. Hind on 1000 eurot. Paat läks minule eelmisel aastal maksma 1200, kuna tellisin lisaks puupöranda.
Tänan köiki.
5252211 Harry.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mär 2016 09:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Õige otsus, Harry.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Teisipäev, 08 Mär 2016 10:43 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Siin selle teema puhul on tähtis ikka veeliini laius ahtris, aga anyway, omanik on juba ümber mõelnud ja head Robusti lõikuma ei hakka.
C-440 on hea valik,ennast tõestanud, eriti Pärnu lahe oludes. Algupäraselt üks rootsi paadimeister tellis soome puupaadi meistrilt prototüübi, nii et heast perekonnast ka.

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Paadi põhja ümberehitamine
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 09 Mär 2016 21:06 
Eemal

Liitunud: Reede, 03 Okt 2014 20:07
Postitusi: 8
Asukoht: Rannamõisa
Valisin ka eelmine aasta just Robusti ja c-440 vahel...täna pole väga kindel, kas sai õige valik tehtud, kui c-440"kalamehe" võtsin. Eks kogemust ju pole, aga puuduseid enda jaoks(just merel), leidsin eelmise aasta merele sattudes mitmeid. Ja neid kordi polnud palju...Peipsil ja Emajõel ei oskaks paremat tahtagi, aga 15 jõudu(mercury, 2-takti) paati 4 inimesega merel ei liigutanud eriti, kui lainet oli tiba, lengerdamine tegi õlad lõpuks haigeks hoidmisest, kahekesi 27 km/h ja sõit oli palju otsem. Ja pardad on madalad...ei kujutaks ettegi, kuidas seda vett välja saaks pidevalt paadist, kui punn oleks lisana tellimata jäänud. Seistes vihmas jooksevad ka panipaigad vett täis ja mõnedki pisiasjad veel. Mõtlen ja kaen, aga metallist lootsik oleks minu jaoks vajalik...ainult kaugas ei nõustu endiselt :(


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 19 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group