Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Sõukruvi numbrite lugemine
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 12:26 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juun 2014 20:56
Postitusi: 54
Selline kruvi on küljes:

322011 1/4x17

1/4 jalga? see oleks 7,62 cm.
17"? See oleks 43cm.

Kuids sellest aru saada, mis selle samm ja diameeter on?

Mõõtes, ütleks diameetriks 20cm, kuid seda ma ei oska kuidagi 1/4x17 seostada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 12:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 03 Mär 2008 16:38
Postitusi: 412
Asukoht: Tallinn
Kas vaatasid ikka õieti numbreid? Sul ilmselt 322011 koodiga Johnsoni/Evinrude sõukruvi mõõt 9 1/4 x11, need numbrid on tollides. Esimene diameeter, teine samm. Peast ei ütle aga mingi 18-25hp sobis see vist.

_________________
Ükski , mis mul varem oli , polnud piisavalt pikk!
www.paadikeskus.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 13:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Sõukruvi lugemise tüüpilised juhtumid:

1) Läbimõõt tollides X kruvi samm tollides. Näiteks 9 1/4 X 11 või 9,25 X 11
2) Labade arv X kruvi läbimõõt tollides X kruvi samm tollides. Näiteks 3 X 9,25 X 11
3) Mingi valmistaja osa katalooginumber. Sellisel juhul tuleb asja uurida tootja koodidest.
4) Polegi midagi kruvi peale kirjutatud. Heal juhul leiad kuskilt kruvi seest midagi kui kruvi maha monteerid. Juhtub ka nii.
5 ) Solase puhul näiteks 4211-105-11. Siin see 105-11 tähendab, et läbimõõt on 10,5 tolli ja samm on 11 tolli. 4211 tähendust ma ei tea, aga võib tootjakoodina tähendada, et tegu on kolmelabalise Amita 3 mudeliga
6) Veel üks võimalik erijuht: olen kohanud pronkskruvisid kus läbimõõt ja samm on peale löödud millimeetrites!

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 14:38 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juun 2014 20:56
Postitusi: 54
Vaatasin veel korra, tegin pliiatsiga paberile tõmmise. Võib olla küll 9 1/4 x 11"

11" peaks siis kruvi diameeter olema 27,9cm - see siis mootori samm.
9 1/4" = 23,49 cm - võib isegi olla, mõõtes sain ~20cm


Kas 11" on kiire sammuga kruvi?

Nimelt mul on probleem, et 20hj mootor ei vii paati glissi. Üritan aru saada, kas paadil on vale kruvi või nõrk mootor. Paat kaalub ~350 kg. kaks meest, laps ja bensiinipaak, ning maksimumkiirus on 19kmh. Samas ta ei veni sellele kiirusele kaua vaid suhteliselt kohe on hoog sees.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 15:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Mis paat? Mis mootor?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 17:11 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juun 2014 20:56
Postitusi: 54
20 hj Johnson, aastast 1983
ja paat, veel vanem, kui mootor. Paat 4.75 pikk ja 1.75 lai.

https://lh6.googleusercontent.com/-x-Gfb7XmQfM/U6KEyj5RzyI/AAAAAAAADx4/M2hZNo6cCZ0/s640/photo%25201-1.JPG


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 17:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
Ma arvan, et seda paati ei saagi 20hp mootoriga glissi. Võib olla kui üksi sõita.

Ja eks vana "jaanipoeg" on oma eluteel ehk mõne hobuse juba ära kaodanud ;)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 18:40 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juun 2014 20:56
Postitusi: 54
Loota ju võis :roll:

Kuidas vajaliku hj arvutust teha? On mõni neti kalkulaator selle jaoks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 19:21 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Pildilt ei saa aru, aga tegemist võib olla mitteglisseriva paadiga. Kui näeks põhja, oskaks ehk midagi arvata. Juhul kui on mitteglisseeriv, siis suurema mootori paigaldamisest ei ole eriti kasu, kiirust ikka ei tule.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 20:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Tundub n.ö. poolglisseeriv paat olevat. Minu kogemus sarnase kerekujuga, aga jupp maad kergema paadiga ning 20 hj mootoriga - üksi sõites liigub max 20 kn, aga kui 2-3 täiskasvanut peal, siis künnab ca 10 kn. Nii et sekundeerin Markile - sellisest kooslusest ei võlugi midagi rohkemat välja, olgu sõukruvi milline tahes.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 20:34 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juun 2014 20:56
Postitusi: 54
Põhi selline:

https://drive.google.com/open?id=1NNTKx2IV2BAfVBGtGIVkf0KqOmRoSmcFMg
https://drive.google.com/open?id=1Y-5YFMsw1VBdMI86XzEhKZ7ew6rw9DPvnQ
https://drive.google.com/open?id=11_zFjCkRZkH1SreWhQnIjLEOr8o6N_IHjQ
https://drive.google.com/open?id=1DCFqAmxQe1Ywz43da2whC9ivs-tdk6imwg


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Laupäev, 09 Juul 2016 22:05 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
mihkelg kirjutas:
Põhi selline:

Glisseeriva paadiga küll ei tundu tegu olevat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Pühapäev, 10 Juul 2016 08:08 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 25 Mai 2005 19:01
Postitusi: 374
Asukoht: Võru
Kindlasti ei ole see täisglisseriv kere. Võib olla ta osaliselt läheb glissi, aga mingeid eriti palju suuremaid kiiruseid sealt oodata ei maksa. Kas sellel paadil mingi tootja ja mudeli nimi ka teada on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Pühapäev, 10 Juul 2016 09:02 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 03 Juun 2014 20:56
Postitusi: 54
Rootsis tehtud paat, 60-ndatel tehtud. Brand vist Marienholm, mudel Sladö - kuid kindlalt ei tea. Internet ka ei tea.

Rehepapp kirjutas:
Tundub n.ö. poolglisseeriv paat olevat. Minu kogemus sarnase kerekujuga, aga jupp maad kergema paadiga ning 20 hj mootoriga - üksi sõites liigub max 20 kn, aga kui 2-3 täiskasvanut peal, siis künnab ca 10 kn. Nii et sekundeerin Markile - sellisest kooslusest ei võlugi midagi rohkemat välja, olgu sõukruvi milline tahes.


Teen üksinda proovi, vaatan mis juhtub.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Sõukruvi numbrite lugemine.
PostitusPostitatud: Pühapäev, 10 Juul 2016 10:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5906
Asukoht: Saaremaa
mihkelg kirjutas:
Loota ju võis :roll:

Kuidas vajaliku hj arvutust teha? On mõni neti kalkulaator selle jaoks?


Ei usu, et mingeid netikalkulaatoreid oleks. Üldjuhul tehakse see analüüs päris kallite tarkvaradega ja see eeldab, et paat on täpselt 3D modelleeritud, tema täpne raskus ja täpne summaarne raskuskese on teada. Teoreeme millest lähtuda on mitmeid ja levinuim on Savitsky teoreem. Netist on saadaval ka selline proge nagu Freeship, aga isegi kui selle alla laed, siis selleks et seda enavähemgi usaldusväärselt kasutada oskaks, pead ilmselt mõne aasta TTÜ koolipinki nühkima või siis ennast ise veits spetsiifiliselt juurde harima kui mingi inseneriharidus juba all on. Glisseeriva paadi puhul on kõik niivõrd dünaamiline, et käsitsi arvutades läheks vist terve igavik kui just kahte-kolme kontrollpunkti ei arvuta. Asi eelkõige selles, et olenevalt kiirusest kerkib kere aina rohkem veest välja ja seega LCB ( pikisuunaline ujuvuskese ) muudab oma asukohta. Lisaks sellele tuleb ka arvestada muude energiakadudega nagu näiteks õhutakistus aga ka lainemoodustus. Nii vööri- kui ahtrilaine mida su paat tekitab, on tegelikult kasutatud hobujõudude töö vili ja selle tekitamiseks põletad ka kütust. Need lained ei teki iseenesest, nende tekitamiseks tehakse tööd ja kulutatakse energiat ning seega see hulk energiat ei saa kaasa lüüa su paadi edasi viimises... Ühesõnaga keeruline. Minu arust on üsna levinud selline tarkvara nagu Freeship

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group