Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1 postitus ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: 4,5m RIB paadi kapremont
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 18 Juul 2016 18:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Ei teagi kus kohast alustada, aga mõtlesin, et ehk on kellelgi minu epopöast klaasplastist paadi remontimisel kasu ja võibolla saan mõningaid näpunäeiteid ja tarkuse terasid, kuigi suurem osa töid on juba tehtud. Seni olen õppinud oma vigadest ja materjalist mis on laias internetis saadaval. Varem kunagi pole klaasplastiga tegemist teinud.

Tegemist on siis 4,5m RIB paadiga. Ukrainas toodetud BRIG Falcon. Taga 40hj Tohatsu 2T Kunagi kui ostsin 2002 kevadel, nägi päris asjalik välja. Kuid ma pole teda ka hellitanud, 1-2m lainetega merdmööda ratsutamine tavaline asi. Sileda veega lustisõitu vahel harva, kui ilma on olnud. Esimesena hakkas lagunema konsool. See oli lihtsalt liiga õhuke ja põhimõtteliselt vajus laiali. Sai lastud parandada, kuid osmoos hakkas juuri ajama pikema aja jooksul. Järgmiseks tuli põhi kere küljest lahti (seespoolt) Lasin selle tagasi liimida, selleks saeti pealt tekk maha, et põhjale ligi pääseda. Kokku pandi ikkagi halvasti ning mõjuma hakkas ka paadi nõrk konstruktsioon. Avaldus see selles, et vees seistes hakkas paati vesi sisse lekkima, kui aru ei saanud kus kohast, välisel vaatlusel kõik nagu terve.
Lõpuks võtsin asja ise kätte ja sellega tegin kohe esimese vea. Oleks pidanud selle paadi ära viskama ja uue ostma. Nojah, aga mind haaras isetegemise õhin ja oli jube põnev teada saada, mis siis lõppudelõpuks kannatuste allikaks on.
Kummi lasin maha võtta töökojas, et nad saaks selle järgi lõiked võtta ja uus teha selle järgi, mulle jääks paljas plast.
Kui paadil varem lahti lõigatud tekiosa maha kangutasin selgusid kurvad tõsiasjad.
1. Kuna paat on kokkuliimitud kahest suurest tükist - tekk ja põhi, siis puuduliku konstruktsiooni tõttu oli paadi keskel, mis kõige rohkem väänet sai, tekk ja põhi omavahel lahknenud. Sealt ka arusaamatu vee leke.
2. Praktiliselt kõik puidust keredetailid olid niiskuse ja vee eest kaitsmata. Läbi vettinud ja pehkinud. Nii paate ei ehitata normaalsetes firmades. Selline disain kestab ehk 5 aastat.
Samuti kõik läbiviigud tekist ja kerest olid vee eest kaitsmata.
3. Paadil sisuliselt puudusid tugevdusribid. Mis oli paadi lagunemise algne põhjus.

Eks see võttis mõneks ajaks nõutuks. Kuid netis surfates selgus, et täiesti tavaline asi ja võimalik ära lahendada. Siin tegin teise suure vea, ma ei arvestanud kui palju see töö aega võtab. Kuna puudub korral tööruum, siis sõltub kõik ilmast, niiskusest ja temperatuurist millal üleüldse midagi teha saab. samuti on tohutu ajakulu allikas tööasjade laiali laotamine ja kokkukorjamine. Nii et kui on paar vaba tundi, siis reaalselt pole mõtet paadiga tegeleda.
Kuid ikkagi ise tehes oled kindel mis su paadi sees ja kuidas vastu peab. Sellega saad vältida riski, et ostad taaskord mõne viletsa paadi ja teed asju õigesti, nii et vastu peab. Otsustasin siis selle kasuks. Liiatigi polnud uue paadi raha käepärast kohe võtta.

Niisiis saagisin paadi tükkideks. lahutasin deki osa põhjast. Kuid selleks et teki osa kätte saada ilma täielikult seda hävitamata (puruks murdmata), pidin ta saagima viieks tükiks. Iga järjekordse lõike eel sai nuputatud ja proovitud võimalusi, et lõiget mitte teha. See raiskas jällegi aega. Kuid mis teha. Kogemust ju pole. Aga põnev vähemalt.
Sellele järgnes tohutu lihvimine ja saagimine, et osmoos välja juurida, vanad ebavajalikud detailid maha, pinnad puhtaks, pehkinud puit välja. Selle tegevuse jaoks tuleb kindlasti kanda üleni kaitse ülikonda, näomaski, prille, kindaid ja soovitavalt teha seda õues tuulise ilmaga. See klaasplasti tolm on üks kuratlik asi. Peenikesed klaasikillud, millega kokkupuutumine on sama mis hüpata klaasvati sisse.
See ei võtnudki kaua aega. Või noh, võttis küll, aga mitte liiga kaua. Väga kaua aega kulus ikkagi nuputamisele, et kuidas vigu mitte teha. Juba lõikamisel tasub mõelda selle peale mis järjekorras ja kuidas uuesti paadi kokku tagasi saad.
suur ajakulu algaski uuesti kokkupanekul. Kuna tahtsin põranda alla mahutada kütusepaagi ja päriselt seda ikkagi ei suutnud teha ning vähemalt osade kaablite jaoks tekitasin põrandaaluse kanali. Peaaegu, et iga järgneva tüki tagasi sobitamisel oli teemaks järjekord. Et kui ma selle asja tagasi panen, siis kas ma saan järgnevat tüki paika, või tuleb järjestust, või lausa konstruktsiooni muuta. Sest lahti lõikama uuesti ei taha küll hakata.
Puitdetailid said siis välja lõigatud ja sobitatud. Seejärel immutatud polüestervaiguga, millele kiht klaasi peale pandud. Puitdetailid peavad olema võimalikult kuivad enne immutamist Märjale puidule polüester ei nakku. Ning kasutama peab polüestrit mis tahkudes jääb kleepuma, imbub sügavamale. (composite.ee on vastava vaigu nimi "expeu") Just nende pisidetailide veekindlaks tegemine ning paigalepaneks võtab enim aega. Valisin just selle tee, kuna siis ühe puitdetaili veekaitse kadumisel ei mädane kogu konstruktsioon. Tüüpiliselt aga laotakse kogu puitkonstruktsioon paika ja alles siis lamineeritakse klaasriide ja vaiguga. Nii saab kiiresti. Seljuhul ühe lekke tekkimisel hakkab see vaikselt levima kogu konstruktsiooni ulatuses.

Praegu siin lõpetan ja lähen jälle paati remontima. Lisan hiljem pildid progressist nullist alates.

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1 postitus ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group