Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Akukaabli ristlõige
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=7&t=9639
1. leht 1-st

Autor:  Fuego [ Teisipäev, 26 Juul 2016 06:40 ]
Teema pealkiri:  Akukaabli ristlõige

Vaja oleks vedada akukaablid 4 meetri kauguselt mootorini. Milline võiks olla kaabli ristlõige, et pingelang oleks minimaalne ja starter jõuaks mootorit eeskujulikult ringi ajada. Hetkel mingi kala. Starterit andes ei jaksa ringi ajada(kui hästi läheb veab korra ringi ja läheb käima)Aku uus ja täis laetud. Kaablid jätkatud u. 2 meetri peal.

Autor:  niru [ Teisipäev, 26 Juul 2016 06:52 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

Starteri oled ära kontrollinud?

Autor:  rye [ Teisipäev, 26 Juul 2016 07:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

Mõõda käivitamishetkel voltmeetriga pinget nii starteri pool kui ka aku pool otsas.
Siis saad teada, kas särts jâäb kaablisse või on uus aku või starter tuksis.

Autor:  Fuego [ Teisipäev, 26 Juul 2016 07:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

niru kirjutas:
Starteri oled ära kontrollinud?

Starterit kontrollinud pole. Vahetasin teise kasutatud starterit vastu. Kuidas see kontrollimine välja näeb?

Autor:  bodzadaja [ Teisipäev, 26 Juul 2016 07:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

http://www.effex.ee/index.php?pg=37
Päris asjalik tabel -soovitan kodustes elektriasjades ka ennem üle vaadata, kui "spetsialistide" juttu kuulata.
Ehitan uut süsteemi enda paadile ja panin 25mm2 -vahemaa kokku 5m ja massilüliti vahel. Samuti jätkatud. Jätku kohalt viisin eraldi kaablid 25mm2 ette konsooli alla. Hetkel võtab starteri järgi ja pingelang NMEA järgi akul 0,2-0,4V.
rye- õpetusega saad hädale jälile. Kui massilüliti vahel, siis seal võib ka probleem olla, ühenda otsad ühe klemmi alla ja proovi siis.

Autor:  Mark [ Teisipäev, 26 Juul 2016 07:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

Oleneb ju täitsa mootorist ja starterist. Väikestel mootoritel on tavaliselt 25...35mm2, kui kaablid pikad siis samm ülespoole ehk 35...50mm2. Suurematel diislitel 75...95 tavaline ja käivitusvool päris mitusada amprit.

Aga esimese asjana oletan ka mina, et starter või starteri relee, kui on eraldiseisev, on ära väsinud. Jõuklemmid põlenud vms.

Autor:  Mark [ Teisipäev, 26 Juul 2016 07:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

bodzadaja kirjutas:
ühenda otsad ühe klemmi alla ja proovi siis.


:lol: Sellise õpetusega peab siin ettevaatlik olema! Mina saan küll aru mis sa mõtlesid, aga mõni võib olla ei saa päris niimoodi aru ja siis toimub lahkulülitamine juba pulberkustutiga :P

Autor:  Fuego [ Teisipäev, 26 Juul 2016 13:08 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

Mootor on 4-takti 50hp. Kas siis 32mm2 on ok

Autor:  flint [ Teisipäev, 26 Juul 2016 14:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

Hetkeline amperaaž võib 3-4 liitrisel diislil olla kuni 1000A :shock: st. otseveoga starteril.
Reduktoriga starteril on vool hoopis väiksem.

4 m ja 35 ruutu kaabel siis on pingelang a la 0,6 V ja see on 150A (laest võetud, 800 kuubine mootor) puhul. Praktikas ilmselt ka töötab.
Teoorias oleks hea kui kaabel on 50 ruutu, siis jääb pingelang soovitatud 3-4% vahele.
Aga kui nüüd võtame, et ka massijuhe on 4 meetrit (kokku 8 m), siis on asi käest ära. Sellisel juhul peaks olema 95 ruudune kaabel.
Teooria ja praktika vahe on selles, et maksimum amperaazi ei ole starteril pikalt, vaid käivituse algul, tabelis on aga arvestatud pidevalt kestvat amperaaži.

Autor:  grandboat [ Teisipäev, 26 Juul 2016 14:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

Mark kirjutas:
Oleneb ju täitsa mootorist ja starterist. Väikestel mootoritel on tavaliselt 25...35mm2, kui kaablid pikad siis samm ülespoole ehk 35...50mm2. Suurematel diislitel 75...95 tavaline ja käivitusvool päris mitusada amprit.

Aga esimese asjana oletan ka mina, et starter või starteri relee, kui on eraldiseisev, on ära väsinud. Jõuklemmid põlenud vms.

Enim levinud päramootorite akukaabli ristlõige on 16mm2, mis imemootoritel te neid 25-35mm2 kaableid kohanud olete? Seda 16mm2 võid rahumeeli pikendada tehase omale lisaks 4m, mitte kui midagi ei juhtu. Aga jätkud peavad korralikud olema, vastasel juhul pole vahet mitu meetrit sul seda kaablit seal on.

Autor:  Viking [ Teisipäev, 26 Juul 2016 15:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

No minu arust on nii väikesele mootorile 50-95 mm2 soovitada ilmne overkill. Originaalkaabel F50 mootoril on 16 mm2 ja on 2,24 m pikk. Kui teed 4m kaabli 25 mm2, siis töötab küll.

Näide Yamaha juhendist küll suuremale mootorile: Mootor F150. Kui panna 6m kaablid, siis ristlõige AWG4 või 20 mm2, kui kaabel 10 m pikk, siis AWG2 või 30 mm2. Edasi järeldage ise.

Autor:  Mark [ Teisipäev, 26 Juul 2016 15:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Akukaabli ristlõige

Jah 50hp peaks 25mm2 olema ja 35 on juba superlux. 16 tundub kahtlase küttekehana juba. Õigemini starter jääb nõrgaks hakatuseks.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/