Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Tohatsu 2T 40hj M40C nõrgaks jäänud
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Apr 2017 10:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 14 Juun 2004 22:33
Postitusi: 197
Asukoht: ei ole enam Tallinn
Et ei teagi kus kohast alustada, et ei tuleks järjekordne "ma ei tea mis viga aga aidake" :D

Ajaloost ehk.
Mootor sai 2001 aastal ostetud uus. RIB Paadi Brig Falcon 450S arendas ühe inimesega max. kiiruseks 53km/h ehk 28,5 sõlme. Ja nii kestis üpris pikalt. Aktiivses sõidus kuni 2007 aasta lõpuni. Siis sai paadi kere remonti. Muutus vist õige pisut raskemaks, kuid mitte üle 10kg. Siis seisis 2011 aasta kevadeni. Ja ma mäletan, et kevadel uuesti sõitu alustades nagu oli kõik nagu enne. 2012 kevadel juhtus õnnetus. Impellerisse tekkis pragu ja mootor kuumenes üle. Plokikaan läks kõveraks ja tihend põles läbi. Kui see juhtus, siis otseselt aru ei saanud et mis toimub. Kuidagi käivitus aga mootor oli väga nõrk ning ajas auru välja. Vesi jooksis ning vedas sadamasse välja. Mootori lahtiharutamise käigus murdusid kaks plokikaane kinnituspolti. Ning ühe pooliku poldi kättesaamiseks tuli see välja puurida ning uus nn. keermega südamik teha. Plokikaas lihviti uuesti sirgeks, tihend sai uus ja impeller samuti. Kuigi mootor oli kuuma saanud nii et korraks kiilus kinni, tundusid silindrid ja kolvid kriimuvabad olevat. Kõik justkui toimis, kuid mulle tundus, et peale seda juhtumit paat enam ei arendanud maksimumi 28.5 sõlme. Jäi sinna 27 sõlme kanti. Siis 2014 suve lõpus jäi paat jälle kerevigade tõttu seisma. 2016 suve lõpuks sai siis kerele kapremont tehtud. Ehk vanast kerest jäi alles ainult plastik põhi, ja tekk. Kere sisene konstruktsioon sai uus ja kumm samuti uus. Kokkuvõttes tänu oluliselt tugevdatud konstruktsioonile liikus raskuskese ettepoole ning paat muutus 20-30kg raskemaks. Raskuskeskme nihe oli täiesti tuntav.
Sõidetud on ka talvel 2016/2017. Talvel tekkis huvitav fenomen, mootor kippus bensiini sisse ära uppuma. Ehk tühikäigul tossas ja üldse kippus välja surema. Päästis see kui võimalikult ruttu sõit sisse saada. Sarnast nähtust olin ka varasematel hooaegadel täheldanud, kuid viimasel suvel seda ei olnud. Mootor töötas tühikäigul normaalselt. Ning nüüd oskan seda seostada ainult madala välistemperatuuriga kuna eelnevatel sarnastel kordadel on samuti väga külm olnud. Karburaatori võtsin lahti ning palja silmaga ei tuvastanud vähimatki viga. Nõela kummist ots kena ja kulumata. Sodi ei olnud. ujuk ei leki. Vedrud terved, kõik osad liiguvad vabalt. Hiljem kusagilt lugesin, et vanad ujukid sellel mootoril pidavat ujuvust kaotama ja tuleb lihtsalt välja vahetada. Nojah. Käisin nüüd mõni päev tagasi uuesti sõidus. Ei mingit väljasuremist. Käivitamisel justkui tõmbas korra liiga palju bensiini sisse ja vaevaliselt töötas ja tossas max tühi käiguga kuni karbussi tühjaks imes ilmselt. Edasi toimis normaalselt. AGA! Seekord oli mootor kuidagi eriti jõuetu. Vähese koormusega paat oleks vanal heal ajal läinud 27 sõlme välja vähemalt. Kuid seekord oli 23 sõlme maksimum. Ning gaasi lisamisel teatud piirist ülespoole muutus vaid mootori hääl kuid pöörded ei tõusnud.

Kas peaksin surveastmeid vaatama või äkki on väljalase tahma täis? Või ikkagi on karburaator pekkis kuidagi? On kellelgi mingeid sarnaseid kogemusi ja lahendusi?

_________________
Ribster


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tohatsu 2T 40hj M40C nõrgaks jäänud
PostitusPostitatud: Neljapäev, 13 Apr 2017 13:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 374
Esimese asjana mõõda silindri surved ära. Sel karburaatoril võib olla mingi automaatne toores, mis ei tööta enam korralikult, või on regullimata. Seepärast külma ilmaga tahab täis tõmmata.

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Tohatsu 2T 40hj M40C nõrgaks jäänud
PostitusPostitatud: Pühapäev, 16 Apr 2017 14:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 807
Minu kogemus kahe paadi pealt (80 ja 175 hj) on see, paat jääbki aatatega aeglasemaks.
Esimene siis 31->28 sõlme. Teine 39->35 sõlme. Minu puhul läksid mõlemad aastatega raskemaks ka, mürkvärv, trimmilabad jms ka võib mõjuda. Teise puhul sain alguses kütusekuluks 1.0 l/NM, seda enam reaalselt ei saa, sinna 1,2 kanti kipub jääma.
Kui sa ikka päris kindel oled, et muu enam-vähem samaks jäänud, siis vanakooli karpaga mootoril otsiks mina ikka karpast põhjust. Kahjuks isiklik kogemus karpadega piirdub võrri ja mossega, mitte meremootorirga. Ehk ma ei tea kas ja mis timmimisvõimalused või kruvid merekarpal on ja kuidas seda timmima peaks.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group