Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1429 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 96  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Reede, 12 Mai 2017 16:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 07 Okt 2014 15:30
Postitusi: 138
Vesti ventiilid on sellised, sinna tuleb sõrm sisse torgata, et õhku välja lasta. Mitte kõigil pole selle mõõtmetega ühilduvad sõrmed. Niiet vesti valides kontrollige üle.

Ma ei ole aruannet lugenud, kuid kas on teada, kes oli roolis? Kas võib olla, et vest tõesti avanes kogemata ja see muutis roolimise raskendatuks. Eriti kui vest poob ja oled hädas ühe käega ventiili nupule pihta saamisega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Reede, 12 Mai 2017 18:05 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 304
Kipperihärra peaks mäletama täpselt - kui mitu paukvesti me Kalevi ujulas lahti lasime.Mina mäletan täpselt,et ühtegi poomisjuhtu polnud.
Nii rumalat jutt rahvale rääkida, et - päästevest poomise läbi päästetava ära lämmatab ... tulge maa peale tagasi,ametnikud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Reede, 12 Mai 2017 20:47 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 336
Asukoht: Rohuküla
semu kirjutas:
Vesti ventiilid on sellised, sinna tuleb sõrm sisse torgata, et õhku välja lasta. Mitte kõigil pole selle mõõtmetega ühilduvad sõrmed. Niiet vesti valides kontrollige üle.

Selleks otstarbeks on toru kork, mis tuleb õhu välja laskmiseks taguridi pöörata. Tal on nimelt "punn" peal, mis just ventiili piisavaks avamiseks just abiks on. Näppu ei ole vesti tootjad selleks tööriistaks küll planeerinud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Mai 2017 10:47 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2441
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
retti kirjutas:
Kipperihärra peaks mäletama täpselt - kui mitu paukvesti me Kalevi ujulas lahti lasime.Mina mäletan täpselt,et ühtegi poomisjuhtu polnud.
Nii rumalat jutt rahvale rääkida, et - päästevest poomise läbi päästetava ära lämmatab ... tulge maa peale tagasi,ametnikud.

Siit siis viide tollastele tulemustele: LINK

Päästevestide tootjate "uuri&arenda" tulemusena on müügile jõudnud uusi ja ka meeldivalt üllatavate lahendustega veste. Kas teeme siis oktoobris uue "paugutamise" kuskil basseinis?

_________________
Tallinn SAR; foorum.kipper.ee; EvelynIII


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 15 Mai 2017 21:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 748
Ei saa ka mina uskuda, et päästevest mehe ära tapab.
Igaljuhul ootaks ametnikelt natuke rohkem selgitusi, kuidas ja mismoodi selline asi juhtuda saab. Oktoobris basseinis oleksin nõus isegi katsejäneseks hakkama kui keegi seda poomist simuleerida suudaks.
Hetkel võib mõni sellest loost järeldada, et vest on ohtlik ja tapab -> ärge kasutage!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 16 Mai 2017 08:14 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 165
Kuidas see ametlik selgitus klapib õnnetuse asjaolude skeemiga?
Pilt

Kui roolist lasti lahti alumises pöördepunktis, siis kuidas küll kinnise vestiga Renee 500 m paadi tuldud teed tagasi sai? Puhus läänetuul (asimuut 240...260) 2...4 m/s.
Kui roolist lasti lahti (ja mehed kukkusid vette) enne ülemist tagasipöörde kohta (tagasipööre oli tingitud sellest selgituseks toodud paadi pööramisest rooli lahti laskmisel), siis kuidas paat pärast tagasipööret ilma meesteta pool kilomeetrit otse sõitis, enne kui tiirutama hakkas? Ja kuidas kägistava vestiga Tarmo 550 m paadile järgi ujus?

Ilmselt kukkusid mehed vette u 40 sekundilise vahega, esmalt Renee, hiljem Tarmo. Läänetuul seletab avatud vestiga Tarmo triivimist vettekukkumiskohast ida suunas.


Viimati muutis sults, Teisipäev, 16 Mai 2017 09:09, muudetud 2 korda kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 16 Mai 2017 08:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 274
Asukoht: Piirissaare
Skeemil on ka kaks pööret vastassuundadesse. Paat jäi ju tervena alles ning tõenäoliselt on seda hiljem reaalsetes oludes korduvalt veepealt testitud, kuidas ja kuhupoole see paat käte lahti lasmisel iseenesest järsult pöörab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 16 Mai 2017 09:37 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 165
Tähelepanuväärne on ka see, et enne alumist pööret, mille käigus tõenäoliselt kukkus vette paadi roolis olnud Tarmo, oli paadi kiirus oluliselt vähenenud, seega ilmselt oli roolimees selleks hetkeks ilmselt märganud paarimehe puudumist ja valmistus tagasipöördeks. Eelnev ülikiire sõit võis roolimehe kiirusetunnetust mõjutada ja pööre tehti hoolimata kiiruse vähendamisest 54 km/h pealt kiirusele 28 km/h liiga järsult, mis lõppes paadist välja paiskumisega. Igatahes ei leia ma skeemilt kinnitust rooli lahti laskmise teooriale.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Neljapäev, 01 Juun 2017 19:31 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 431
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=78429569


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Juun 2017 11:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5697
Asukoht: Saaremaa
Klassika. Ma ise kipun pigem üle pingutama otstega, aga parem nii kui naa.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Juun 2017 15:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 12 Aug 2010 23:09
Postitusi: 402
Dehler purjejahil tõmbas sama torm samas kais vöörist ühe knaabi kere küljest lahti - puruks läks üks polt kahest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Juun 2017 18:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1437
Asukoht: Kesse/Tallinn
Kui selline torm hakkab knaape rebima ja paate uputama, siis viga ei ole kaptenites ja otstes, vaid sadamas.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Juun 2017 08:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Okt 2010 11:33
Postitusi: 375
Muhv kirjutas:
Kui selline torm hakkab knaape rebima ja paate uputama, siis viga ei ole kaptenites ja otstes, vaid sadamas.

Oled Sa kindel? Üks hea sõber kapten ütleb, et sadamat ei ehitataks ju väga halba kohta või nii, et seda kasutada ei saa.

Kardan, et osades sadamates mõnede tuultega ongi keerulisem alust hoida. Ja sadamast oleneb see, kas sadamavaht käib otsi kontrollimas ja vajadusel korrigeerimas ning teavitab aluse omanikku, kui midagi kahtlast paistab.

Tundub nagu ots oleks olnud liiga suure pinge all, kui knaap ära tuli. Pakun, et poid tuli peale tõmmata, sest Rohükülas oli ju põhjatuul. Aga mida sel juhul teha? Poiots vaevalt (minu meelest) knaapi saab rebida, sest tal on ju oma loomulik 'leevendi' sees. Teised olid poiotsa tõttu liiga pingul?

Siinkohal alustaks hea meelega üldist diskussiooni teemal jahi või kaatri kinnitamine sadamas tormiga. Olen täitsa väsinud pärast sellist kahepäevast tormi kaiotste kontrollimisest, lisamisest, pingutamisest ja täiendavate lahenduste väljamõtlemisest. Minu iskliku tagasihoidliku arvamuse kohaselt tuleb kriitilise ilmaga lihtsalt käia tihti sadamas olukorraga tutvumas. Mina dubleerin igaks juhuks kõik otsad ja mängin mõttes läbi stsenaariumi, mis juhtub, kui üks punkt üles ütleb. Sama siis kõikide punktidega. Ja otsa leevendid tuleks kõigile otstele panna ning mitte kasutada kaiotsteks vanu valle, sest need ei veni (ilma leevendita). Sellest on ka muidugi abi, kui näed, et sadamakapten / vaht ka aluste kinnitamise vastu huvi tunneb. Muuseas, lennusadamas tuli ühel jahil üleeile mast maha. Talrepid olid end tormiga lahti keeranud. Ei olnud väga hulle kahjustusi õnneks.

_________________
Kohtume veel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Pühapäev, 04 Juun 2017 15:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1437
Asukoht: Kesse/Tallinn
Möödunud torm ei olnud oma tugevuselt midagi erakordset. See, et mitmed alused uppuma hakkasid, viib muuhulgas mõtte sellele, et sadam ei paku piisavat kaitset. Enda aluse viisin enne tormi just nimelt sel põhjusel Virtsust minema. Tean, et üle 10 m/sek põhjakaare korral pole seal turvaline. Kui ei anna alla otsad või knaabid, siis lagunevad aladimensioneeritud sillad. Paraku vastav info sadamate eeskirjades puudub ja nii tekib võlts turvalisuse tunne.

Olen kord põhjakaare korral Virtsus ühe vana saksamaa "soolaga" purjekaid päästnud ja see, mida ta ütles meie sadamate kohta ei kannata väga trükimusta. Kuulasin vaikides ja proovisin kõikuval sillal püsti püsida. Olukord on sellest ajast siin-seal küll paranenud, aga see jutulõim siin on tõestuseks, et mitte piisavalt.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 05 Juun 2017 08:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5697
Asukoht: Saaremaa
No Virtsu paadisadam polegi päris sadam. See on rohkem sildumiskoht, et hea ilmaga korra kohvil käia. Aga Rohuküla peaks ju suht OK olema?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1429 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 96  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group