Kipper.ee https://foorum.kipper.ee/ |
|
Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevus... https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=10160 |
2. leht 2-st |
Autor: | Tan121 [ Teisipäev, 05 Sept 2017 21:17 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
rye kirjutas: Jett oli Tallinna madala juures, kõik oli kontrolli all, mööduvalt aluselt abi ei vajatud. Tollboy kirjutab sellepeale pika loo kuidas tema ei osanud ilmastikuoludega arvestada ja merehädas Tollboy oskab kummuli läinud purjekaga ka sõita. Ta teeb mastist kiilu ja kiilust purje. |
Autor: | niru [ Kolmapäev, 06 Sept 2017 08:34 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
Tollboy seiklustel kõnealuse jetijuhtumiga väga palju puutepunkte pole tõesti, seda enam, et minu hinnangul pani tollboy ennast ja oma kaaslast palju suuremasse ohtu kui see jetimees ja võiks ise vabatahtlikult vangi minna ![]() ![]() Mina näen põhiprobleemi nö "tsivilisatsioonide kokkupõrkes" - eluaegsetel purjetajatel (kelle põhieesmärk on turvaline meresõit ja purjeka ümbermineku või üle parda kukkumise vältimine iga hinna eest) on raske mõista hoopis teistsuguseid veesõidukeid ja tegevusi, kus ümberminek ja vettekukkumine on lahutamatu osa veesõidust. Kus merele minnaksegi alles siis, kui laine on vähemalt kaks meetrit ja tuul alla 10 m/s ei kuku. Inimesed naudivad mäslevat merd ja suuri laineid, kaifivad vettekukkumist ja veeall olemist, ühesõnaga tunnet, et nad on osa sellest. Paar mu tuttavat inimest käivad ka jettidega merel ja ainult siis, kui meri on karvane. Sest siledal veel on lihtsalt igav sõita. Tihti minnakse suuremaid laineid otsima avamerele (päästevarustus on loomulikult kaasas) ja ollakse seal paar tundi. Nende puhul ei teki mul kordagi kahtlust, et vajadusel tuldaks toime ka väga suurte lainetega. Suurim risk on tehnika altvedamine, aga tänapäevased aparaadid on õnneks töökindlad ja toodetud just selleks, mida nendega tegemas käiakse. Ei ole enam harvad pildid, kus terve pere (isa-ema kahe lapsega) käivad jettidega Tallinna lahel esmalt kiirlaevade ahtrilainetes möllamas ja siis tullakse õnnelike nägudega Noblessneri sadamasse kohvikusse sööma. Niiet katsugem olla natuke mõistvamad, avarama silmaringiga, ja mitte hinnata asju ainult enda mätta otsast. |
Autor: | Mark [ Kolmapäev, 06 Sept 2017 10:03 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
Jett on üks omamoodi riistapuu jah. Nendega hätta sattunud inimesi siiski ikka päästetakse. Surfarid on voobsee püsikunded ![]() |
Autor: | sults [ Kolmapäev, 06 Sept 2017 12:13 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
Miskipärast ei tundu 02.09.2017 kella 17 paiku Tallinna madalal 6...9 m/s puhunud tuul ja 25...40 cm lainekõrgust eriti karvase ilmana ja see kahandab minu jaoks oluliselt kirjeldatud sündmuse ekstreemsust. http://on-line.msi.ttu.ee/uus_/det.php? ... ood=432000 http://on-line.msi.ttu.ee/uus_/det.php? ... ood=432000 |
Autor: | Mark [ Neljapäev, 07 Sept 2017 09:10 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
Ma selle Tallinna madala poi kohta kogemusi ei oma, aga üldiselt ma neid andmeid väga ei usalda. Tuule omad on head, aga lainega kipub olema nagu jumal juhatab. Edastatavad andmed ja tegelik olukord võivad täiesti vastupidised olla. 6m/s ja puhanguti 9 võiks suure veevälja peal meetrise laine kätte and küll. See on ju neljapalline meri. |
Autor: | niru [ Neljapäev, 07 Sept 2017 09:11 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
Teema lõpetuseks ja rääkides riskide võtmisest just purjetamise seiukohast, siis minuarust on näiteks pallitiiru tegemine kordades suurem julgustükk (eriti veel soolosõiduna) ja seotud kordades suuremate riskidega, kui jetiga Soome lahe ületamine. Nagu ka eilses "Pealtnägija" loos Brittist ja Viljarist, kus Viljar väga õigesti ütles, et ookean pole Läänemeri, kuhu sind tullakse hädakorral kopteriga tunni ajaga päästma. Päästmisvajadus võib aga väga kiiresti ja kergesti tekkida. Ukut, Imret, Britti, Viljarit ja teisi me ju kõik imetleme vaatamata sellele, et nad võtavad teadlikult suuri riske, et oma unistusi täide viia. Jetimeest aga sõimame ajuvabaks enesetapjaks. |
Autor: | sults [ Neljapäev, 07 Sept 2017 10:46 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
Mark kirjutas: Ma selle Tallinna madala poi kohta kogemusi ei oma, aga üldiselt ma neid andmeid väga ei usalda. Tuule omad on head, aga lainega kipub olema nagu jumal juhatab. Edastatavad andmed ja tegelik olukord võivad täiesti vastupidised olla. 6m/s ja puhanguti 9 võiks suure veevälja peal meetrise laine kätte and küll. See on ju neljapalline meri. Tuul oli sündmusele eelnenud 12 tunni jooksul teinud suunas üle 360 kraadise pöörde, koos sellega kaasneva nõrgenemisega (sellest 12 tunnist esimene pool aega puhus tuul keskmiselt 3...4 m/s ja alles paar tundi enne sündmust tõusis 7 kanti), mis ei soodusta suure laine tekkimist. Kui lainekõrguse mõõtmisandmeid ei usalda, mis andmed siis usaldatavad on? Silmamõõdulised hinnangud? |
Autor: | Mark [ Neljapäev, 07 Sept 2017 12:19 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
sults kirjutas: Kui lainekõrguse mõõtmisandmeid ei usalda, mis andmed siis usaldatavad on? Silmamõõdulised hinnangud? Pigem jah silmamõõdulised. Ja usu mind, ma pole sellest seltskonnast kes räägivad kuidas neljameetrine laine neil peaaegu meetrikõrguse vabaparda kõrguseni ulatus ![]() Ma olen poi pealt vaadelnud pikaajalisst lugemit 2,5m ja ise samal ajal paadiga seal ümbruses müranud, ilma et hetkeksi silmapiir laine taha kadunud oleks ![]() Lihtsalt ääremärkusena: ma ikka aegajalt kirjutan küll Soomerele küll mujale ametkondadesse ja palun viisakalt Väinamerre lainepoisid. Muidugi ise lootes et ka nende tehnoloogia ajas aina paraneb. Praegu olen jäänud hüüdjaks hääleks , kahjuks. Aga lootus ei kao ![]() |
Autor: | imrekas [ Neljapäev, 07 Sept 2017 15:37 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
Kuna siin kõiksugused taimetargad koos, siis paluks homset ilma ehk 8.09.2017 Ehk ,milline see tuleb? |
Autor: | sults [ Neljapäev, 07 Sept 2017 19:48 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
imrekas kirjutas: Kuna siin kõiksugused taimetargad koos, siis paluks homset ilma ehk 8.09.2017 Ehk ,milline see tuleb? Tallinnas tuleb homme tänasega üsna sarnane enamasti pilves, kuid vähese sajuga jahedapoolne (tänasest siiski pisut soojem) ilm. Üle Tallinna liigub kahe tsükloni vaheline nõrk ja lagunev kõrgrõhuhari. Õhurõhk tõuseb päeva jooksul 1001 hPa pealt 1005 hPa peale. Vihma tibab rohkem varahommikul, aga väikseid sajuhooge tuleb ka päeval ja õhtul. Pärastlõunal läheb taevas siiski u. 5 tunniks selgemaks ja näha saab ka päikest. Ilm on suhteliselt jahe, sooja tuleb päeval 13...14 kraadi, varahommikul ja hilisõhtul on 11. Tuul on hommikul väga nõrk, päeva peale natuke tugevneb, 2...5 m/s, on puhanguline, ja pöördub päeva jooksul põhjast üle lääne lõunasse. |
Autor: | Dillinger [ Laupäev, 09 Sept 2017 09:22 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
Ikka päris hariv teema sai sellest ju lopuks. Seiklusjutud, keelenõuanded, vastu rinda tagumist, täiuslik ilmateade. Ma olen nii rahulolev praegu seda lugedes, loen yhe korra veel algusest peale! |
Autor: | Mark [ Laupäev, 09 Sept 2017 10:00 ] |
Teema pealkiri: | Re: Kas see on meresõidu ohutuse seisukohalt mõttekas tegevu |
See ei ole veel läbi! Siin teemas ei ole veel mitte ühtegi nõuannet magamistuppa menopausi ajaks ja samuti ei ole ka veel sõna võtnud Dr.Noormann ![]() |
2. leht 2-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |