Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Hoia pikivahet! Tagant otsasõidul uppus laev 5. märtsil
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Mär 2006 11:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
Piirivalveamet kirjutas:
Vaindlo saare lähistel uppus kaubalaev 06.03.2006

Täna öösel uppus Soome lahes Vaindlo saare lähistel Dominica lipu all sõitev kaubalaev.
Pilt
Kell 00.03 sai Tallinna merevalvekeskus veeteedeametilt teate, et Vaindlo saarest 6 miili kaugusel põhjas on toimunud kokkupõrge Vene jäälõhkuja Kapitan Sorokini poolt juhitud karavanis liikuvate kaubalaevade Runner 4 ja Vene lipu all sõitva Svjatoi Apostel vahel.
Jäälõhkuja poolt juhitud karavan oli teel St. Peterburist läände vabasse vette. Kokkupõrke tagajärjel 80 meetri pikkune alumiiniumi vedav Runner 4 uppus.
Laeva 14-liikmelise Vene kodanikest meeskonna võttis pardale jäälõhkuja. Pärast meeste tervisliku seisundi kontrollimist asus Kapitan Sorokin uppunud laeva meeskonda tagasi Venemaale transportima.
Kapitan Sorokini meeskonna sõnul sündmuskohas reostuse teket ei täheldatud. Võimaliku merereostuse kontrollimiseks suundub ilmastikuolude paranedes sündmuskohale piirivalvelennuk.
Juhtumit edasist uurimist teostab Peterburi sadamakapten.

Parima uudisega on välja tulnud siiki Postimees. Tagantjärgi, keskpäevaks avaldas pressiteate ka VA.
VA teatel info tuli nendeni oma kanaleid pidi ja samuti VTS-i kaudu.
Karavanis oli 8 laeva järgnevas reastuses: jäälõhkuja, Runner 4, Svjatoi Apostel, ... jne..
Jäälõhkuja jäi ootamtult jäässe kinni, Runner4 suutis pidurdada aga Svjatoi Apostel sõitis viimasele otsa. Runner 4 sõideti romuks ja läks põhja.
23:17 käis pauk
23:47 läks põhja Runner 4
Svjatoi Apostel jätkas peale päästetöid sõitu lääne poole.
Õnnetusjuhtum või ränk hooletus?. Tagantjärele ei tuvasta keegi kas Svjatoi Aposteli sillas oli keegi või olid nad nii purjus, et ei suutnud pidurdada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Eesti veeteede ameti kodulehelt:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Mär 2006 13:00 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Kokkupõrge laevade S.V. Apostel Andrey ja Runner 4 vahel
06.03.2006

05.02.2006. a saabus Vene lipu all sõitvalt jäämurdjalt Kapitan Sorokin teade laevade kokkupõrkest tema juhitud karavanis. Karavan liikus idast läände (lähtekoht Sankt-Peterburg). Kokkupõrkes osalesid Malta lipu all sõitev S.V. Apostel Andrey ja Dominica lippu kandev Runner 4, viimane uppus kokkupõrke tagajärjel.

Kokkupõrge toimus jäämurdetööde ajal karavanis liikudes Eesti vetes koordinaatidel 59°53` 0 N 26°19` 8 E. Kuna jääkanal vajus ilmastikuolude tõttu kokku, peatus Runner 4, kuid taga sõitev S.V. Apostel Andrey ei suutnud liikumist peatada ja sõitis vööriga Runner 4 ahtrisse, mis sai läbiva vigastuse masinaruumi. Pärast laevapereliikmete jäämurdja pardale võtmist uppus Runner 4 umbes kolme minuti jooksul. Kõik 14 laevapere liiget (Venemaa kodanikud) võeti jäämurdja Kapitan Sorokin pardale, mis toimetab nad Venemaa sadamasse. Runner 4 lastiks oli alumiinium, kütusevarud: 102 tm raskekütust, 35 tm kerget kütteõli ja 600 liitrit määrdeõli. Jäämurdja meeskonna sõnul laevade kokkupõrkega keskkonnareostust ei kaasnenud.

Vastavalt rahvusvahelistele konventsioonidele teostavad laevaõnnetuse juurdlust lipuriigid, kui ei lepita kokku teisiti. Antud juhul edastab Veeteede Amet informatsiooni kokkupõrkes osalenud laevade mereadministratsioonidele, jäädes asjast huvitatud riigiks, kes aitab juurdlusele kaasa andmete kogumisega ja täiendavate asjaolude väljaselgitamisega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 19 Mär 2006 00:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
www.etv24.ee kirjutas:
Reostus jõudis Tallinna ja Kopli lahte
18.03.2006 16:52

Kaubalaeva Runner 4 uppumisega tekkinud reostus jõudis laupäeval Tallinna ja Kopli lahte.

Tallinna lahes liikuvad laevad teatasid laupäeva hommikul veeteede ametile merereostusest Tallinna ja Kopli lahel. Piirivalve saatis kella kümne paiku piirkonda lennuki, mis tuvastas seal erineva suurusega reostuslaike, teatas piirivalveamet.

Reostuse koristamist Tallinna ja Kopli lahel segavad rasked ilmastikuolud ja jää.
Tallinna lahel Miidurannast 2,5 km kaugusel koristavad saastet Soome reostustõrjelaevad Seili ja Hylje. Kopli lahel 1 km kaugusel rannikust töötab samuti Soome reostustõrjelaev Halli.

Miiduranna sadamast võetakse esimesel võimalusel koordinaatorlaeva Valvase pardale keskkonnakaitseinspektor, kes võtab proovid mõlemast avastatud reostuslaigust.

Põhja-Eesti päästekeskus ja keskkonnainspektsioon on valmis ka reostuse rannikule jõudmiseks.

Aegna elanik teatas ETV24-le, et õlireostus on jõudnud ka Aegna saare ümbrusse. "Kogu saare rannaäärne on kaetud õlilaikudega ja õlireostusest määrdunud jäätükkide ning nende kuhilatega. Kaldaäärsetes on hulgaliselt luiki ja parte, kelle arvukus soojade ilmade lähenedes on igakevadiselt hüppeliselt suurenenud," ütles ta.


www.postimees.ee kirjutas:
Õlireostust lahutab Tallinna rannast üks kilomeeter
18.03.2006 13:12
Alo Raun, reporter/toimetaja

Soome lahes Vaindloo saare lähedal uppunud kaubalaevalt Runner 4 lähtuv õlireostus võib olla jõudnud Tallinna ja Kopli lahte, kusjuures pealinna kaldast lahutab seda vaid üks kilomeeter, teatas piirivalveamet.

Piirivalveameti pressiesindaja Helena Loorentsi sõnul on reostus 2,5 kilomeetri kaugusel Miidurannast ja kilomeetri kaugusel Kopli rannikust.

Reostuspaikadesse on jõudnud Soome reostustõrjelaevad: Tallinna lahel koristavad Seili ja Hylje ning Kopli lahel Halli.

Randa Loorentsi hinnangul reostus tõenäoliselt ei jõua, sest seda takistab randa ümbritsev jääkiht.

Samas ei välistanud ta reostuse randa jõudmise võimalust täielikult. «Päästeamet on selleks valmis,» lubas ta.

Esimesel võimalusel võetakse Miiduranna sadamast operatsioonide koordinaatorlaeva Valvase pardale keskkonnakaitseinspektor, kes võtab proovid mõlemast avastatud reostuslaigust.
Seejärel peaks ka selguma, kas reostus pärineb uppunud kaubalaevalt Runner 4.

Eesti Raadio teatas varem, et Naissaare rannik pääseb tõenäoliselt reostusest, sest meri ümber saare on jäätunud ja seda umbes kilomeetri raadiuses.

80 meetri pikkune alumiiniumi vedav Runner 4 uppus öösel vastu 6. märtsi Vaindloo saarest 6 miili põhjasuunas, kui põrkas kokku ees liikunud laevaga.

Kuigi esialgsetel hinnangutel võis uppunud laevalt merre voolata mõnikümmend tonni rasket kütteõli, võib katkiselt laevalt halvimal juhul merre immitseda üle saja tonni rasket kütteõli.

Eesti Raadio teatel on esialgu andmeid 5 tonni kütteõli merrevalgumise kohta.


www.postimees.ee kirjutas:
Reostus jõudis rannikuvetesse 19.03.2006 19:49
Alo Raun, reporter/toimetaja

Tänane seirelend tuvastas, et reostus on mitmes kohas jõudnud rannikuvetesse lähemale kui sada meetrit kaldast, teatas piirivalveamet.

Pilt
Piirivalvelaev Valvas.
Foto: Toomas Huik

Seirelennu käigus nähti kalda ääres reostust Aegna saare loode kalda jäärüsis, Naissaare rannikualas, Miiduranna sadama lähistel ning Pringi traaversil.

Kuna rannikuvete sügavus on liiga madal võimaldamaks teostada reostustõrje töid, siis lahkus täna varahommikul Eesti vetest Soome reostustõrjelaev Hylje.

Ülejäänud kaks reostustõrjelaeva töötasid Tallinna lahel kuni poole kuueni, misjärel Soome keskkonnainstituudi otsusega lahkusid nad sündmuskohalt ning suundusid tagasi Soome.

Eile õhtuks olid kolm Soome reostustõrjelaeva kokku korjanud umbes 9000 liitrit reostust. Ideaaltingimustes suudab üks reostustõrjelaev korjata olenevalt 60-120 kuupmeetrit reostust tunnis.

Korjetöid koordineerinud Eesti piirivalvealev Valvas naaseb lähiajal piirivalve sadamasse.

Põhja-Eesti päästekeskus ja keskkonnainspektsioon on alalises valmisolekus juhuks, kui reostus peaks jõudma rannikule.

Kuna rannikuala ümbritseva rüsijää seest ei ole võimalik õli korjata, siis teeb Põhja-Eesti päästekeskus hetkel ettevalmistusi aktiivseteks koristustöödeks reostuse jõudmisel kaldale.

Päästekeskus peab läbirääkimisi kohalike omavalitsustega leidmaks kohta välisstaabi püstiseadmiseks ning saamaks logistilist tuge päästetööde läbiviimisel.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 20 Mär 2006 11:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
www.postimees.ee kirjutas:
Õlireostus murrab jõudsalt Tallinna lähistel ranna poole
20.03.2006 00:01
Priit Rajalo, reporter


Tallinna lahes oli õlireostus eilseks jõudnud vähem kui saja meetri kaugusele Aegnast, Naissaarest, Miiduranna sadamast ning Pringi külast Viimsis. Spetsialistid ei usu, et rand jääb reostusest puutumata.

Pilt
Soome tõrjelaev Halli eile Tallinna lahelt õlireostust korjamas.
Foto: Küllike Rooväli

Piirivalveameti teatel lahkus eile varahommikul Eesti vetest Soome reostustõrjelaev Hylje, sest rannikuvetes töötamiseks on vesi liiga madal.


Ülejäänud kaks reostustõrjelaeva Seili ja Halli töötasid Tallinna lahel kuni poole kuueni, misjärel nad Soome keskkonnainstituudi otsusega sündmuskohalt lahkusid ning suundusid tagasi Soome. Laupäeva õhtuks olid kolm Soome reostustõrjelaeva kokku korjanud umbes 9000 liitrit õli.

Reostuse võimalikku ulatust ja liikumist prognoosiva Tallinna Tehnikaülikooli meresüsteemide instituudi ökohüdrodünaamika sektori juhataja Urmas Raudsepp ei uskunud eile kuigivõrd seda, et reostus, mis arvatavalt pärineb kahe nädala eest Vaindloo saare juures uppunud laevalt Runner-4, Tallinna juures randa ei jõua.

Hulk pole teada

«Selleks et reostus randa ei tuleks, peaks tuul soovitavalt kiiresti pöörduma lõunast põhja ehk praegusele vastupidiseks . Tuul peaks olema nii tugev, et lükkaks reostust koos jääga Soome lahe keskele, kuid siis tekib küsimus, kui kaugele põhja see liiguks,» märkis Raudsepp. «Ilmaennustust ei tea, kuid praeguses seisus ma optimistlik poleks, et see lootus teoks saab.»

Kui palju reostust meres on, ei tea täpselt keegi. Arvestades, et reedel jõudis Tallinna ranniku lähedale alles reostuse serv, pakub Raudsepp, et selle kese võiks praeguseid jää- ja ilmastikuolusid arvestades olla kuskil Muuga lahes.

«Me ei tea, kui palju õlireostust veel on. Kui seda on arvestatav kogus, siis peaks olema ohustatud Tallinna ja Muuga lahe piirkond ning kõik sealsed saared – Aegna, Naissaar, Prangli,» tõdes Raudsepp. «Reostus läheneb kaldale samavõrra, kui jää taandub, samas võib ta liikuda ka jää all. Kas see nii ka on, selgub siis, kui jää kaduma hakkab, misjärel avanev pilt võib praegusest veelgi nukram olla.»

Piirivalveameti reostustõrje ülem Silver Vahtra möönis samuti, et suure tõenäosusega mingi osa reostusest jõuab randa.

Kas ka suvi saab rannalistele rikutud, ei soovinud Vahtra ennustada. «Soome kolleegidega oleme seda arutanud ja tõenäoliselt haihtub randa jõudev reostus kevadel soojade ilmadega õhku. Ei taha ennustada, aga reostus ei tohiks randadele suurt mõju avaldada,» lisas ta. Põhja-Eesti päästekeskuse avalike suhete spetsialist Ants Raava kinnitas, et päästeüksus on täisvalmisolekus, et kohe koristustöid alustada, kui tuleb esimene teade õlireostuse randajõudmisest.

Saab vaid oodata

Eilseks sellist infot ei tulnud ja seega tuleb neil oma labidate, kaitseriiete ja muude koristusvahenditega lihtsalt oodata.

«Reostus ei saagi veel randa jõuda, sest ees on rüsijää. Jääserva alla õli kindlasti läheneb, kuid me ei saa seda korjata,» nentis Raava. «Saaste peab olema korjamiseks füüsiliselt nähtav. Vahet pole, kas siin oleks Eesti või Soome päästjad, ega jääsupist õli kätte ei saa.»

Eile võtsid keskkonnainspektorid proovid Tallinna rannikulähistel avastatud reostuslaikudest. Nendest peaks selguma, kas reostus pärineb uppunud kaubalaevalt Runner-4.

Uppunud laeva üks tank võis piirivalveameti hinnangul sisaldada kuni 50 tonni rasket kütteõli. Kas see tank on katki või kui palju sealt kütteõli võis merre voolata, selle üle ei soostu amet spekuleerima.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 21 Mär 2006 13:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
www.postimees.ee kirjutas:
Juhtkiri: Läänemere-äärne häbiplekk
21.03.2006 00:01

Eesti vilets reostustõrjevõime paneb meid liigselt naabritele lootma

Pilt
Viimsi rannal jalutajd vaatasid eile murelikult, kuidas reostuse tume triip rannale üha lähemale jõuab.
Foto: Toomas Huik


Eilne Soome suurima ajalehe Helsingin Sanomat juhtkiri heitis Eesti suunas ülitõsiseid süüdistusnooli. Nimelt polnud eestlased Soome lahes kaubalaev Runner-4 hukkumise järel avastatud reostuse järel tormanud soomlasi appi kutsuma, vaid oodanud, kuni naabrid ise abikäe ulatavad. Sest ise paludes oleks tulnud tõrjekulud tasuda Eesti riigil.

Soomlaste sõnul on eestlased oma kokkuhoidlikku ootamispoliitikat ka avalikult tunnistanud.

Eesti piirivalveameti peadirektor Roland Peets ei pea Soome ajakirjanduse etteheiteid põhjendatuks. Tema kinnitusel oli kohe pärast õnnetust siseministeeriumis juttu sellest, et Eesti riik on nõus maksma, kui õli koristamiseks on abi vaja.

Ometi on soomlaste etteheited tõsine hoop Eesti riigi mainele. Ja pole midagi parata, viimatised õnnetused Läänemerel on meist nukraks tegevalt haleda ja suutmatu mulje jätnud. Eesti reostustõrjevõimet hindavad põhjanaabrid põhimõtteliselt olematuks.

Olematu adekvaatsustasemega oli ka Tallinna kommunaalameti projektide ja uuringute osakonna juhataja Arvo Käärdi rumal ja ignorantne kommentaar Tallinna tegevusele võimaliku reostuse tõrjumiseks eilses Eesti Päevalehes: «Esimene asi, mida linn teha saab, on Jumalat paluda, et tuul pöörduks ja kõik selle saasta siit Soome viiks, siis oleks see Soome riigi asi,» ütles ta. Sobiv lause päeva, mis algab soomlaste süüdistustega.

Pärast Looderanniku reostust ei olnud suud, mis jätnuks kuulutamata, et nüüd tuleb tõsiseid muudatusi teha, Eesti riik peab end reostustõrje küsimuses parimast küljest näitama ning kõik valupunktid lahendama.


Muidugi, uus reostus tuli ehk ootamatult varakult, kuid suhtumine oleks pidanud kindlasti muutuma. Paraku jätame ikka mulje, et loodame pigem teiste tasuta abile.

Arusaadav, et napi kuuga pole võimalik hankida uut tehnikat. Ometi näitavad kaks järjestikust õnnetust, et tegutseda on vaja palju kiiremini, kui alguses tunduda võis. Sest olgem ausad, kumbki neist õnnetustest pole juhtunud suure naftatankeriga, kütusekogused on üsna pisikesed.

Praegu on Eesti Läänemere must lammas. Meie abi poleks suure õnnetuse korral märkimist väärt. Riigis, kus räägitakse, rind uhkusest paisumas, majanduse edusammudest, oleks aeg teha kõik selleks, et lõppeks kerjamine riiklikult tähtsas sisejulgeoleku valdkonnas. Sest ka järgmine õnnetus ei hüüa tulles.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 30 Mär 2006 18:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 08 Dets 2003 05:35
Postitusi: 748
Asukoht: Tallinn
uusi pilte ja linke Runner 4 naftareostusest:

Pilt
27.03 Postimees: Õlireostus Tallinna lahes. Foto: Peeter Langovits

Pilt
26.03 Postimees: Pirital Top Spa hotelli vastas merel on paarisaja meetri kaugusel kaldast märgatav õlireostus.
Foto: Peeter Langovits


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group