Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Juhtumised teel Kihnu väinast Pärnusse
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Juun 2006 09:44 
Eemal

Liitunud: Reede, 12 Mai 2006 09:58
Postitusi: 61
Asukoht: 58*26'11,47"N, 24*47'57,98"E
Tere,

Kuidas siinsed praktikud kommenteerivad vaatamata Kihnu väina laevatee kaardile kandmisele ja mõningasele märgistamisele toimuvaid kalavõrkudesse sõitmisi Liu kandis? Kaardi peal on ju justkui selgelt näha, et pööret Pärnu poole oleks soovitav teha alles peale punast poid. Kas asi on liiga väheses ujuvmärgistuses ja ei ole aru saada, et vähe vara on ära keerata või ei ole selles vahet - lihtsalt on harjumus otse sõita ja "tavaliselt läheb õnneks"? Või on nii, et kohalikud kogenud või vikatimehed lähevad ees ja saavad edukalt läbi ja lihtsalt lollid välismaalased, kes ei jaga nüansse ja tehnikat, saavad tünga? Või on asi selles, et merekaardid või teave selle laevatee või sealkandis võrkude olemasolu kohta ei ole veel piisavalt levinud? Või mismoodi?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Juun 2006 10:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
pigem ikka merekaartide vähese leviku asi. eks nii mõnelgi soome sõbral ole kaart varasemast ajast kui viimased laevatee märgid pandud said.
ja ei ole keegi välismaalasi juhatanud umbkeelsesse OÜ Gotta'sse kaardiikorrektuuri tegema.

kas uuemate kaartide peal on seisevnootade ala märgitud? noh et Caution: Fishing Area - võimidagitaolist?

eks mõni lisatoiakas võiks seal ka sees olla.

kas ja kuidas üldse kalamehed oma mõrdadele kohti saavad? kas VA-ga kooskõlastatakse? keegi tarkur on pannud mõrra Pärnu muuli otsast alla kaabeltau kaugusele - viimase kolmapäevaringi ajal tekitas see - khm, teatud elevust meie laevas. enne kui aru saime et mõrd, mitte seisevnoot sääl seisab.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Juun 2006 13:14 
Eemal

Liitunud: Reede, 12 Mai 2006 09:58
Postitusi: 61
Asukoht: 58*26'11,47"N, 24*47'57,98"E
Et probleemidesse sattuv rahvas on siis ikkagi ainult välismaalased? Kas kohalikud on nii osavad lihtsalt võrkude vahelt läbi loovimises või on tänapäevalgi aktuaalsed legendid, et kohalikel spetsidel on abivahendid kaasas kitsaskohtade suuremaks tegemiseks? ;)

Kalapüügialaga on see häda, et idee järgi ei ole kalavõrkude panemine peale tähistatud laevateede kusagil keelatud ja ainult ühte kohta kalapüügialana tähistada ei oleks täitsa korrektne. Võrgud peavad olema seaduse kohaselt tähistatud, aga otseselt laevateedest kõrvale jäävatel aladel ei ole kusagil keelatud mõrda sisse panna. Kui ei ole just muid, a la kalakaitselised vms piiranguid. Minu arusaamise järgi.

Kalamehed saavad keskkonnateenistuselt püügiloa kuuldavasti lubajate piirkondade jaotusskeemil määratud teatud suurusega ristkülikusse, kuhu nad oma võrgu panna võivad. Konkreetset kohta ette ei anta, kuid kalapüügiseadus ütleb, et "Kalapüügil /.../ on veekogudel keelatud /.../ takistada laevaliiklust tähistatud laevateedel." VA-ga eraldi ei kooskõlastata.

Kas nende lisatoiakate kohta mingi konkreetsem nägemus ka on, et kus ja millistest optimaalne kasu oleks?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Juun 2006 13:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Pärtel, eks kõik need faktorid on põhjused. Kuid vaadates kaardilt(ei ole uue märgistuse ajal sinna sattunud) seda laevatee laiust, võib probleem olla pigem selle kitsuses... või võrguala-sügavuse liiga suures ulatuses. Kaatriga on suht suva, kuis suunas ja kui laialt laevatee läheb. Purjega sõites võib tekkida kiusatus heas tuules otse minna, sügavust ju jätkub. Kui siis ei olda võrkudeks valmis(on võrkude märgistused ka väga kehvad), ollaksegi seal kinni. Valgel ajal ja kohalikud oskavad võrke otsida ja nendest mööda sõita, välismaalased(valdavalt ju skandinaavia pensionärid) aga ei oska. Silmad haiged, kondid kanged, vööris pole kedagi vaatamas.
Aga kui kõrge on punane poi??? Äkki oleks kaval sinna selline 3-5 meetri kõrgune "punane junn" ujuma panna, et oleks kohe kaugelt näha?
No ja kindlasti tasub VA võtta ette "ristiretk" kalameeste vastu. 21. sajandil on kaalukauss muutunud, esmatähtis on inimeste vaba aja veetmine merel ehk siis väike- ja hobilaevandus. Kalapüük riiklikult tähtsa majandusharuna on möödanik. Ehk peaks nendele võrkudele, nootadele ja muudele püügivahenditele kehtestama väga korraliku märgistuse nõude ja seda siis ka kontrollima. Kui märgistust pole, EVAxxx tõmbab lihtsalt välja. Püügivahend teatavasti maksab aga päris palju, et see vabatahtlikult nõuetekohaselt märgistada. See pleekinud merekarva lipuke 50 cm toiaka otsas ei ole mingi märgistus. Seda ei näe ei pimedas ega ka vastu päikest. Korralik meetrine kaigas, seal otsas vähemalt 50x50 cm erkoranž KOOS helkurribadega lipp, siis hakkab ka näha olema. Isegi öösel lased proze vihu peale ja see läigib vastu.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Juun 2006 13:54 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
Pärtel kirjutas:
Et probleemidesse sattuv rahvas on siis ikkagi ainult välismaalased? Kas kohalikud on nii osavad lihtsalt võrkude vahelt läbi loovimises või on tänapäevalgi aktuaalsed legendid, et kohalikel spetsidel on abivahendid kaasas kitsaskohtade suuremaks tegemiseks? ;)

ei ole küll kuulnud, et keegi kohalik oleks "kitsaskohti suuremaks teinud". eks silm peab punnis olema sealkandis sõites. kogu tarkus on selles, et seisevnooda merepoolne (resp. faarvaatripoolne) ots on kahe lipuga, maapoolne ühega. kohalikud teavad, vällarid ilmselt mitte. peab lihtsalt sõitma kahe kakuami vahelt läbi. seal natuke vaba ruumi ikka on tavaliselt.

Pärtel kirjutas:
Kalapüügialaga on see häda, et idee järgi ei ole kalavõrkude panemine peale tähistatud laevateede kusagil keelatud ja ainult ühte kohta kalapüügialana tähistada ei oleks täitsa korrektne. Võrgud peavad olema seaduse kohaselt tähistatud, aga otseselt laevateedest kõrvale jäävatel aladel ei ole kusagil keelatud mõrda sisse panna. Kui ei ole just muid, a la kalakaitselised vms piiranguid. Minu arusaamise järgi.

kalamehed paraku saavad sellest nii aru, et kohe laevatee ääretoodri taha võid oma kakuami sisse ankurdada. võiks ju sääduses miski manööverdamisruumi ka sätestada?

Pärtel kirjutas:
Kas nende lisatoiakate kohta mingi konkreetsem nägemus ka on, et kus ja millistest optimaalne kasu oleks?


ilmselt siis Priidu mainitud sarnasus - et Kihnu poolt tulijale oleks selge ja klaar, et laevatee läheb edasi. s.t. ehk Anilaiu ja selle punase pööru-poi vahele mõned punased tokid veel lisada? ma pole küll selle üle väga mõttesse vajunud, kohalikuna sõidan ikka otse...

minu teada Pärnu vanemad purjetajad kipper.ee foorumit väga ei loe. küllap silmastsilma-kontaktide abil saaks veel nii mõnegi huvitava ettepaneku.

aga - on siis sellel aastal juba probleeme olnud, et säärane teema tõstatus?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Juun 2006 15:25 
Eemal

Liitunud: Reede, 12 Mai 2006 09:58
Postitusi: 61
Asukoht: 58*26'11,47"N, 24*47'57,98"E
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=904618
Siin esitatud nõuded lipukestele jäävad su pakutule, Priit, teatud määral alla küll. Sõltumatu konsultandina pakun välja võimalikud tegutsemisvariandid :) :
- Teha kalurite seas ise valgustustööd/kutsuda ümarlauale teemal, kuidas saavutada suuremat mõlemapoolset rahulolu.
- Algatada vastav seadusemuudatus ja loota, et selle sisu jõuab kaluriteni ja nad hakkavad suuremaid lipukesi jms kasutama.
- Teha mõlemat
- Nullvariant (sellega võib võrrelda muude variantide kulusid-tulusid)

http://www.envir.ee/47180
Seal on toodud isik, kellele vist võib eeskirja muutmise ettepanekut teha.

Pärnu poolt tulles ei ole siis ohtu võrkudesse kärutada, senised vist kõik Kihnu poolt tulles sinna sattunud? Mingi kuu aega tagasi olevat keegi välismaalane jälle kimpu jäänud ja Pärnust keegi oli välja aitamas käinud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 08 Juun 2006 17:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Meetri on seadus määranud kõrguseks aga seda kipub avamerel väheks jääma. Aga olgu siis. Pigem teeb võrgumärkide tuvastamise raskeks just lipuvärvi suvaline valimine. Tavaliselt on see kas tumesinine või roheline. Ikka selleks, et "konkurent" ei märkaks... või pagan teab milleks. 30x30 on vähe, samas 50x50 meetirse kaika peale hästi ei mahu lehvima. Seega, kaigas pisut pikemaks, lipud erksavärvilisteks(nagu teetööliste vestid, see materjal ei maksa üldse palju, nagu ka helkurriba) ja see "värviline poi" võiks ka kuidagi selgemalt kirjeldatid olla. Täna hulbivad "poidena" Mehukatti pudelid jms prügi. Tegelikult peaks need poid ka kohustuslikus korras eriti erksavärvilised ja helkurribaga olema. Samas, nende lippude tegemine ei maksa midagi: kollane-oranž vest maksab 50 krooni. Ühest vestist saabki parasjagu kolm lippu koos helkurribaga. Helkurriba ise maksab 20-25 krooni meeter.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Juun 2006 15:26 
Eemal

Liitunud: Reede, 12 Mai 2006 09:58
Postitusi: 61
Asukoht: 58*26'11,47"N, 24*47'57,98"E
Kuulukse jah, et mõni välismaalane on jälle võrkudes käinud. Jahtklubi(de)s võiks mõni vällaritega jutule saaja ju levitada teavet, et lõikamine võib ohtlik olla ja ohumärgid on sellised ja sellised...

Põhjusmõtteliselt, kui laevatee küljed on paika pandud ja nö tähistatud, mille sekka loeme ka kaardil tähistamise, siis nendest piiridest väljapoole ei ole seaduse järgi keelatud võrke panna. Täiendava ruumi tekitamine lahedamaks purjetamiseks on siis juba võrgupanijatega läbi rääkimiste küsimus . Pluss siis võib-olla ka kalurite valgustamine kaasaegsete kohamääramisvahendite küsimuses. Ja seda võrkude paremini tähistamise asja võiks ka "keegi" siis ka samal ümarlaual või seminaril selgitada neile :)

See praegune punane poipunn pöörde peal peaks ca 3 meetrini küündima merepinnast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 09 Juun 2006 20:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
Meenub üks soomlase reisijuht meie vetes seiklejatele. (Ei suuda kahjuks seda hetkel internetist leida). Ühesõnaga - tema väitel pidi Eesti vetes levima omamoodi merepiraatluse viis. Võrgud pannakse olematu tähistusega ootamatutesse kohtadesse, siis passitakse kuni mõni väljamaalane sinna kinni jääb ja siis tulevad "kalamehed" mürinal välismaalasele appi, küsides meeletut obrokit abi ja lõhutud võrkude eest.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 11 Juun 2006 19:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
laupäeval sai Sorgu regatil võrkude (õgemini, olgem terminites täpsed, seisevnootade e. kakuamide) esinemissagedust testitud. sest, nagu kiuste oli tuul sihuke et tuli Liu alla sõita...
oli küll palju. aga märgistatud. vahelt sai läbi. üle noodatiiva sai ka, käigult, kui õigeid nippe teada :wink:
aga see on küll sigadus et keegi oli pannud kahe nooda vahelise läbikäigu peale veel omakorda võrgu. sellist asja ei osanud arvestada ja oleks peaaegu kinni jäänd.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Juul 2006 09:27 
Eemal

Liitunud: Reede, 12 Mai 2006 09:58
Postitusi: 61
Asukoht: 58*26'11,47"N, 24*47'57,98"E
Et juuni lõpu poole oli mingi võrkude kontrollimise kampaania käinud Pärnu lahel? Mis selle kohta kuulda on ja mis arenguid sealkandis sellel teemal veel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 06 Juul 2006 13:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Mõni päev tagasi oli Pärnu laht igaljuhul suhteliselt mõrrane. Täpselt hetkel ei mäleta kas kaartidel või lootsiraamatus või kuskil oli suur paks soovitus sõita mööda laevateid. Kui ei tunne sealseid iseärasusi, siis on see vägagi soovitav. Meie sõitsime tuulevaikuses mootoriga. Üritasime lõigata ja kasutasime kahel korral täiskäik tagasi - põige vasakule manöövrit. Võimalik, et see oli viimane piisk meie folding vindi ühe laba kannatuse karikas nii et mitte palju hiljem otsustas ta merepõhja elama minna.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 10 Juul 2006 17:49 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 21 Nov 2004 11:43
Postitusi: 215
Asukoht: Tallinn
Sõitsime 9. juulil otse ja ainsad võrgulipud, mida nägime olid vahetult Pärnu muuli juures.
Väga hea oli tulla.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group