Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Veepolitsei tabas purjus paadijuhi
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Sept 2006 10:40 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Meedia:
Julgestuspolitsei veepolitsei patrull pidas Naissaare lähedal kinni purjus mootorpaadi juhi, keda ähvardab kuni 18 000kroonine trahv.

Kokku kontrollis julgestuspolitsei liiklusjärelevalve üksuse veepolitseipatrull pühapäeval Tallinna lahel 12 alust. 1,2promillises joobes mootorpaadijuht peeti kinni Naissaare lähedal kell 16. "Antud rikkumise eest võib veesõidukijuhti ees oodata kuni 18 000kroonine trahv," ütles julgestuspolitsei pressiesindaja Martin Luige SL Õhtulehele.

Jupo liiklusjärelevalve talituse komissari Tarmo Saluse sõnul näitas kontroll, et paljud veesõidukiomanikud on külmade sügisilmade ootuses oma varustuse juba kokku pakkinud. "Nüüd aga nähes, et meresõiduks soodsad ilmaolud veel jätkuvad, tullakse uuesti kiiruga merele ja ohutusvahendid ununevad koju," kõneles ta. "Silma hakkas päästevestide puudumine. Samuti eiras mitu huvilaevnikku head meresõidutava ja sõitis ilma liputa."

Pärast koostööleppe sõlmimist ASiga Tallinna Sadam 10. augustil on jupo veepolitseipatrull kontrollinud ligi 60 alust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Sept 2006 18:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 09 Dets 2005 09:36
Postitusi: 382
Asukoht: Muhu
No ja hakataksegi meie nii lapsekingades merekultuuri nullima nende 18K trahvi-ähvardustega. Olen 100% nõus, et 1,2 promilli on ohtlik tänaval autoroolis aga merel kaatri või jahi roolis... no kamoon. Siis peaks ju tänaval jalakäijaid kah puhuma või kuidas? Olen kuulnud, et sommidel oli max määr merel 3.5, mida olla vist hiljuti küll nats kärbitud...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Sept 2006 18:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Kodanik kirjutas:
No ja hakataksegi meie nii lapsekingades merekultuuri nullima nende 18K trahvi-ähvardustega.


Muarust oli see laks vee peal ikka väiksem, ajakirjanik miskit sassi ajanud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Sept 2006 20:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nii, aitab. Kes luges, teab suhtumist sellisesse tegevusse. Ja see polnud teps positiivne...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Sept 2006 15:16 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Ei usu ka, et maksimummäära kasutati. See ajakirjanike viis - asju suuremaks puhuda, kui tegelikult on.

Paadijuhile on väike külmarohi lubatud
Sirje Niitra
Sirje.Niitra@aripaev.ee 26.05.2005 00:00

Äsjaloodud veepolitsei jälgib, et väikelaeva juhil päästevest seljas oleks ja vere alkoholisisaldus ei ületaks 0,8 promilli, mis kuival maal sõitjale tooks kopsaka trahvi.

Põhja prefektuuri veepolitsei üksus ja piirivalveameti töötajad eile minemas esimesele ühisreidile Tallinna lahel. Foto: Dmitri Gerasimov
Üha suurenev väikelaevade hulk on tinginud vajaduse ka vee peal toimuval liiklusel silma peal hoida. Sel suvel tegutseb veepolitsei juba kolmes Eesti piirkonnas: Lääne, Lõuna ja Põhja politseiprefektuuris.

Pärnus alustas veepolitsei jõe ja lahe kontrollimist koos supelhooaja avamisega 15. mail. Selleks soetati spetsiaalne kaater ja õpetati välja inimesed. Pärnu politseiosakonna politsei ülemkomissari Tarmo Kohvi sõnul on seni piirdutud küll vaid puudustele tähelepanu juhtimisega. Erandiks oli vaid üks alkoholijoobes veesõiduki juht, kes saab ka oma teo eest karistada.

Kohvi sõnul kontrollib politsei eelkõige juhtide võimalikku alkoholijoovet, kiirusepiirangutest kinnipidamist, päästevahendite olemasolu ja seda, et veesõidukid ei siseneks supelranda puhkajaid häirima. “Pärnu linna supelalal on põhiliseks probleemiks paadi- ja skuutrijuhid, kes soovivad lausa mudasse sõita, siis päikest võtta ja miks mitte ka veidi ujujate vahel slaalomit teha,” rääkis Kohv.

Pärast veepolitsei käivitamist on elanikelt tulnud teateid vee peal toimuva kohta. Näiteks on kalurid teatanud võrgutähiste rikkumisest ja ujuvpoide kinnitusnööride läbilõikamisest. Samuti on palutud võimalikult sagedasti kontrollida kiirusest kinnipidamist kahe silla vahelisel jõealal, kus treenivad sõudjad ja aerutajad.

Laseme puhuda ka, aga seni pole kellelgi üle 0,8 promilli olnud.
Marek Tiirats, Lõuna politseiprefektuuri ülemkomissar Lõuna politseiprefektuuri ülemkomissar Marek Tiirats ütles, et sel suvel on kavas korraldada 12 operatsiooni. Kui aga elanikelt tuleb teade, et kusagil on ohtlik olukord või veesõidukid häirivad rannas puhkajate rahu, on politsei valmis oma kaatrile kohe hääled sisse panema. Pea alati, kui koos keskkonna- ja veeteede ametnikega väljas on käidud, on ka rikkumisi avastatud – kas on paatidel ülevaatus tegemata, registreerimisnumber pole loetav, päästevesti pole seljas või pole juhil laeva juhtimise õigust. “Laseme puhuda ka, aga seni pole kellelgi üle 0,8 promilli olnud,” lausus Tiirats.

Küsimusele, miks paadijuhi veres võib olla kuni 0,8 promilli alkoholi, samas kui autojuhtidele kehtib nulltolerants, ei soovinud ükski politseiametnik vastata, sest tegu on seadusega, mida nemad täitma peavad.

Väikelaevade müügiga tegelev ja pidevalt 4–5 veesõidukit omav Viktor Siilats pidas väikest promilli lubatavaks: “Merel on tavaliselt külm. Liiklus pole kuigi tihe ja kiirused maanteedest kordi väiksemad. Paljudes maades on selline alkoholisisaldus autojuhtidelegi lubatud.” Siilats veedab suvel vee peal suure osa oma ajast, sest peab ka müüdavaid kaatreid katsetama. Tema hinnangul väikelaevnikega erilisi probleeme pole ja rohkem muret teevad skuutrisõitjad, kes kipuvad liiga ranna lähedal sõitma.



http://www.google.com/search?hl=et&q=pu ... rijuht&lr=

Vana uudis:
http://www.sloleht.ee/2006/07/13/uudised/201526/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Sept 2006 15:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Sakk sisse ja merele!
Sirje Niitra
Sirje.Niitra@aripaev.ee 30.05.2005 00:00

Seadus, mis lubab paadijuhile 0,8promillist joovet, propageerib kaksikmoraali. Autojuhid küsivad õigusega, miks nemad võivad ja meie mitte. Viktor Siilatsi väide, et merel on külm ja kiirused väiksemad, on kergesti ümber lükatav. Esiteks ei pea ju vee peale õhukeses rõivas minema, teiseks kasvavad sealgi kiirused uute kaatrite tulekuga pidevalt. “Kas jõmlemist harrastaval kõrgklassil on lubatud merel juua ja sigatseda?” küsis üks lugeja. Küllap vist.

Asi polegi neis vähestes promillides. Asi on põhimõttes. Seadusetegijad oleks justkui eeldanud, et merel ilma joomata sõita ei saa. Nüüd, mil väikelaevad riikliku autoregistrikeskuse alla lähevad ja seal autodega ühise sõidukite registri moodustavad, võiksid ka tingimused juhtidele ühtlustuda.

-------------------------

Väikelaevnikud ei ole merel purjus
Viktor Siilats
väikelaevnik
07.06.2005 00:00

Äripäeva ajakirjaniku Sirje Niitra repliik “Sakk sisse ja merele!” avab uue huvitava tahu Eesti seadusandlusele lähenemisel. Nimelt on siiani levinud arvamus, et iga liikluses kehtestatud piirang, sealhulgas piirang joobeseisundile, on kehtestatud liikluse turvalisuse huvides.

Sirje Niitra toob aga oma repliigis välja piirangute sotsiaalse aspekti. Tema arvates on need, kes vahendite, julguse või huvi puudumisel merel ei käi, õigustatud nõudma piiranguid ja ebamugavusi nendele, kes käivad. Piiranguid tuleks kehtestada varandusliku seisu alusel, tähendab rikkuritele.

Väikelaevadega probleeme pole, õnnetuste statistika merel on peaaegu olematu. Siiani tundus, et maanteeliikluses kehtestatud ülirange piirang 0,2 promilli, mille võib heal juhul ka pärast keefiri joomist välja puhuda, on kehtestatud Eesti liiklusõnnetuste kahetsusväärset statistikat silmas pidades. Liiga palju hukkunuid teedel on tinginud nulltolerantsi vajaduse. Lugedes Sirje Niitra repliiki, poeb hinge kahtlus, et nulltolerants liikluses teenib hoopis sotsiaalset ja poliitilist tellimust, et saaks prominentidele avalikku nõiajahti pidada. Selle eesmärgi nimel varjatakse kiivalt statistikat raskete liiklusõnnetuste ja alla 0,8promillise joobe kohta.

Õnnetuste statistika merel on aga peaaegu olematu. Sirje Niitra nimetatud “jõmlemist harrastava ning merel joova ja sigatseva kõrgklassiga” pole huvitaval kombel probleeme ega erilisi õnnetusi esinenud.

Seda tõdeti ka Eesti veeteede ameti korraldatud ümarlaual, kus arutati veepolitsei vajalikkust ja funktsioone. Väikelaevadega ja väikelaevnikega probleeme pole, kinnitasid kohalike omavalitsuste esindajad. Paar kahetsusväärset juhtumit on toimunud rannakaluritega, keda aga kohe kuidagi ei saa liigitada “jõmlemist harrastava ning merel joova ja sigatseva kõrgklassi” hulka. Tõenäoliselt on keegi siiski huvitatud sellest, et eestlastest ei saaks enam mererahvast. Sest ka Eesti Päevalehe ajakirjanik Askur Alas pani oma 26. mail ilmunud veepolitsei loomist käsitlenud artiklile bravuurika pealkirja “Politsei alustas merel möllavate jõmmide ohjeldamiseks reide”.

Paraku pidi lugu lõpetuseks kurvastusega nentima, et “ei avastatud ühtegi korrarikkujat”. Samas on esimene samm tehtud ja meresõiduohutuse seaduses alkoholijoobe piirang kehtestatud.

Arvestades Eesti senist merekultuuri, aga ka ELi tavasid, on 0,8 promilli väga karm piirang. Kas olematu liiklustihedus Eesti vetes tingib vajaduse täiendavate piirangute järele, seda otsustavad spetsialistid siis, kui see vajadus tekib. Kahjuks puudub allakirjutanul ülevaade Sirje Niitra meresõidukogemusest, merel käimise sagedusest ning ka tema keemiaalastest teadmistest, et otsustada, kas ta kuulub nende spetsialistide hulka või kas tema ja ta lähedaste elu on ohustanud “jõmlemist harrastav ning merel joov ja sigatsev kõrgklass” või on tal lihtsalt kade mereleminejaid vaadata.

Mis puutub väikelaevajuhtidele ja autojuhtidele võrdsete tingimuste kehtestamisesse, siis seda peaks alustama mitte promillidest, vaid parkimiskohtade ehk väikesadamate loomisest ja kiiruspiirangute kehtestamisest. Seni ei kihuta merel väikelaevnikud, vaid Soome vahet sõitvad kiirkatamaraanid, mis lõhuvad väikelaevnike vara, uhuvad merre tulevastele põlvedele mõeldud saari ja rannikuala ning on hävitanud Aegna sadamakai.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Sept 2006 15:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Kaatrijuht peaks küll ikka täitsa kaine olema. Eriti jõel on võimas kaater ohtlikumgi sõiduriist kui maanteel auto.

_________________
Toetagem vaalapüüki :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Sept 2006 16:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
(3) Lahtisel väikelaeval peavad kõik väikelaeva pardal olijad sõidu ajal kandma päästevesti. Tugeva tuule ja lainetuse puhul või pimedal ajal sõidu ajal peavad kõik väikelaeva tekil olijad kandma päästevesti ja purjejahil lisaks ohutusvööd.

See siis alates 18.08 kehtiv määrus väikelaeva kasutamise kohta. Mind alati häirib see, kui asjatundmatud miilitsad pasundavad, et nad kontrollivad väikelaevnike päästevestide seljas olemist. Ilma IGASUGUSE selgituseta, mis on täielik inimeste desinformeerimine. See tuleb küll nende lollusest ja teadmatusest aga siiski.

Mairold, Sulle nüüd üks ülesanne, mis peaks Sinu ametikohaga ka kokku käima. Leia mistahest kehtivast seadusesättest mõiste "lahtine väikelaev". Üks asi on loogika, teine asi (mille alusel saab haiglane miilits trahvida) on konkreetne selgesõnaline määratlus. Lahtine on ka selline väikelaev, mille kajuti lukk on lukust lahti keeratud ja tegu lahtiste uste päevaga. Ma usun, et piisavalt pädeva keelelise ekspertiisi sõnale "lahtine" võib teha Veemees.

Teiseks, tekil olemine ei ole sama, mis kokpitis istumine. Vest seljas, olgu (kuigi ise küll ei kasuta). Aga ohutusvöö??? Mida asja? Ja üldse, kustmaalt algab tugev tuul ja lainetus ja mis asi on pime? Kas jaaniööl on pime? Või on pime see aeg, kui peaks käigutulesid kasutama? Kas pootsmani tooliga mastis rippuja võib olla tormis öösel ka ujukate väel? Nii tuleb ju välja...

Seega oleks õige sõnastus tekita väikelaev, vanasti ta nii ka oli. Lisaks peaks siis olema kirjas need tekiga sportjahid ehk kõik alates Lutsist. Optimist on tekita, suurematel on kõigil tekk olemas.
Kui jahi eestekil tormis tegutsejalt võiks nõuda ohutusvöö kasutamist, siis praegune sõnastus ja ka mõte on idiootidele mõeldud ja annab miilitsale liiga palju õiguseid. Et miilitsad pole tasemel, siis see on parasjagu solvav. Ei viitsiks hakata JuPo lollidega merel vaidlema, ausõna ei viitsiks. Ja siis räägitakse heast meretavast, isiku vastutusest jms, millest seadusloojatel pole õrna aimugi. Kõige vähem on neil vist aimu reaalsest elust. Tegelikult peaks kaatriga sõitjatelt nõudma hapnikuballooni olemasolu, UIM serdiga trakse, HANS-seadet koos kiivriga jne. Arenguruumi veel on...

Ahjaa, paluks täpsustada veel ka seda punkti: (2) Inimeste arv väikelaeva pardal ei tohi ületada väikelaeva dokumentides maksimaalselt lubatud inimeste arvu.
Registritunnistus on vaid üks dokumendi vormidest, mis ei ole muud, kui riikliku registripidaja kande plastist väljatrükk. Väikelaeva dokument on ka ostu-müügi leping, kuskohas võib näiteks olla kirjas, et Optimist on ette nähtud viiele sõitjale. Dokumente on veelgi, kindlustuspoliis on ka dokument. Jne. Kuna on nõutud ka volikirja olemasolu, siis seal peal võib olla kirjas maksimaalne inimeste arv.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Sept 2006 20:41 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Nojah. Ma ei propageeri küll joomist, kuid minu arvates on selle puhumisega veepolitsei algusest peale liiale läinud. Tundub, et vee peale on lastud liikluspolitseinikud kes väikelaevandusest suurt ei tea. Heade meretavade tundmisest pole mõtet unistadagi.
Pikemate sõitude puhul on ikka hea komme ka " vanale" lonks kangemat kraami valada ning ega siis roolimees ja soodimehedki ilma lonksuta jää.
Ja kui siis hetk hiljem ilmub politsei oma alkomeetriga platsi puhuvad kõik lonksu saajad ( väljaarvatud vana) sinna üsna korraliku näidu ning trahvid kerged tulema.

Politsei ja meedia on muidugi rõõmsad - said ju jälle korrarikkujad kätte.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Sept 2006 07:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Rahu-ainult rahu! Te siin keerate nüüd jälle kiige teistpididi üle võlli ....

Priit, Sa saad ju tegelikult aru küll, et paadi dokumentides näidatud kohtade arvu võib lugeda valmistaja paberitest või CE lätaka pealt. Ja eks see promillivärk on kahe teraga mõõk. Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis soomes võisid vee peal täis olla küll aga olid sealgi mingid piirid. Ise oma silmadega olen saarestikus puhumisoperatsiooni näinud. Samas rääkisid minu soomes elamise ajal paadiinimesed, et joobes sõita võib, aga kui mingisugusegi avarii teed, siis läheb asi kurjaks : joove on sel juhul raskendav asjaolu ja siis saab sisuliselt selle eest kah nii et tolmab . Lisaks tuleb veel meelde soomlaste endi must huumor : tüüpiline jaanilaupäeval hukkunud soomlane on meessoost, lahtise püksiauguga ja uppumise läbi siit ilmast lahkunud ;) ( Loe: Purjus peaga paadist kusnu )
Nii et eks see tõde on kuskil seal põranda keskel, aga rusikatega vehkijad on praegu küll veel alles seina ääres.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 26 Sept 2006 14:34 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Mu kehv mälu meenutab juttu, et teatud tingimustel võib merel apaatia tekkida. Sellise ohu vähendamiseks on kasulik aeg-ajalt väike "terav" võtta.

Ka merehaiguse puhul soovitatakse lisaks muudele tegevustele juua, aga selgituses pole kirjas, et kas see peab just alkohol olema? :P

Parandage või täiendage mind!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Sept 2006 21:02 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Pikk vahe küll kommentaarimiseks, aga mina annaksin nii meediale kui-ka politseile ennastsalgava ja vapra tegutsemise eest ühe väga kõrge autasu.Tabati Eesti riigile väga ohtlik kurjategija ja kindlasti oli teda pikemat aega jälgitud juba.egas muidu seda uudist ajaleheveergudel ei avaldatud või oli see endale tähelepanu tõmbamiseks.
Kui maanteepolitseil pole õigust ilma põhjuseta autot peatada ,siis kuidas on merel.Huvitav oleks igatahes näha kui täies purjes jahiga sõites kargab mingi tegelane pardasse ja hakkab dok.küsima või puhuma ja kes peab puhuma--kas see kes on roolis või kapten(kes magab vahist vabal ajal) :roll: või keegi kolmas?ja kes võib rooli hoida--kas ka paberiteta junga???


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Sept 2006 23:19 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 17 Nov 2003 18:52
Postitusi: 229
Rooli võib hoida ka paberiteta junga, vastutab aga ikka kapten (väikelaevajuht). Jahi poordi ei pea kontrolle laskma kui see on kapteni meelest ohtlik. Siis ilmselt kontrollitakse sadamas.

Kas on saadaval ka statistika merepolitsei tegevuse kohta? Palju kontrollituid, palju rikkumisi jne? Nimelt huvitaks mind kui palju on kontrollitud skuutrisõitjaid, nii palju kui mina vee peal huligaane olen näinud, on need ikka skuutriga olnud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 30 Sept 2006 06:39 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Kes siis ikkagi laksu saab--kas peatäit välja magav kapten või kõigi kehtivate paberitega roolis olev vahitüürimees? :roll: Nimelt laevas toimub asi vahikordade järgi ja vahist vabal ajal teen mis tahan.
Autoomanikku küll keegi ei trahvi kui ta kunde kohal istub või tagapingil magab ja põletab alkoholi ja roolis istub kaine autojuht.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group