Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 22 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Mereohutus meie ühine mure!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2006 12:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 11:38
Postitusi: 7
Asukoht: Viimsi
Tere head inimesed leidsin tee siia alles täna (häbenen) kuid ma arvan , et saan siit palju tarvilikku teavet oma tööks eelkõige. Olen nimelt tööl Muraste Piirivalvekolledžis ja püüan siin kõigest väest arendada ja õpetada merepäästet. Piirivalve on sellel teemal vastutav ja tunnen tugevat vajadust ennast pidevalt täiendada sellel alal ja kui on võimalusi tulnud olen need ka ära kasutanud. Mis on selle jutu mõte ? Selle jutu mõte seisneb selles , et kui kellelgi on midagi huvitavat ja vajalikku ütelda ülaltoodud teemal (sõimake kasvõi , et kui rumalad on meie piirivalvurid ja miks nad küll ei tegutse kui on vaja) siis on sellest minul siin ainult abi , sest kõik me õpime vigadest ja parim õppetund olgu meil siin koolis mitte reaalis. Loodan , et leiate aega mulle mõne sõna kribada mis piirivalve töös meeldib mis jama ...püüame omi vigu vältida!!
Parimate soovidega Kapten Trumm


Viimati muutis Kapten Trumm, Neljapäev, 28 Sept 2006 12:50, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2006 12:45 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2441
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Tere tulemast, Kapten Trumm!

Annan ka kohe uue liituja vitsad ära :D
palun pane sisule vastav pealkiri (tervitus selleks ei sobi) ja kirjuta see ka väikeste tähtedega! Seda saab teha vajutades oma teate juures Muuda nuppu.

Kipper


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2006 12:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 11:38
Postitusi: 7
Asukoht: Viimsi
:oops:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2006 14:50 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2516
Asukoht: Tallinn
Põle hullu, alguse asi :)

Aga - loe alguseks vanu postitusi, siin on sel teemal sõnavõtte olnud nii- ja naasuguseid


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2006 16:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Oi-oi, Kapten Trumm, ma võiks Sulle pikalt ja hästi palju rääkida Eesti Piirivalve lollusest ja saamatusest, olude sunnil sai nendega alates 1992 päev-päeva kõrval tööd tehtud. Tegelikult asi nii hull muidugi polnud ja piirivattide kiituseks tuleb öelda, et asi ja suhtluskultuur arenes vaat et iga päevaga. Eks probleemid olid ikka isiksusest tingitud ja paljud ebasobilikud tegelased kadusid ka ära.

Aga kui merepäästest rääkida, siis on mul isiklikult kaks kokkupuudet olnud. Ja need on olnud väga meeldivad. Haapsalu omad tulid helistamise peale kenasti kaatriga kohale ja aitasid mul uputatud Gattori Österbysse tarida. Aga sellest ma ei saanud aru, miks nad ise seda ei olnud teinud, kuigi nad teadsid juba õhtust saati seda. Inimesed tõi kaldale miskine möödasõitnud suur kaater, puupaat ise jäi faarvaatrile loksuma. Veepinnaga tasa suur puupaat on ju eriliselt ohtlik...

Teine juhus oli Osmussaare all. Mina koos hetkel juutide "vägitegusid" kontrolliva kpt.Moreli ja tema kaasaga Juliaga ja kaks sõpra kummikaga. Kummika mehed läksid Osmussaarele aga suutsid paadi nii kehvalt siduda, et see ujus ära. Üks mees läks ujudes teda päästma, õnneks oli kalipso seljas. Ja õnneks otsustas mingil hetkel siiski tagasi ujuda, sest jõud hakkas raugema.
Minu kaasa tegutses autode transpordiga Nõvalt Noarootsi, kuid kummikameeste kõne peale sõitis Dirhamisse. Ta oli ka minuga rääkinud, ütlesin, et reidil seisab üks piirivattide puulaev, las paluvad nendel oma kummikaga kiire päästeoperatsioon teha. Nii tehtigi, "lendav hollandlane" saadi kenasti teistpoolt saart merelt kätte, toodi hädalistele tagasi ja mingit nurinat, õiendamist, parastamist jms ei olnud.
Vahepeal olime meie oma jahiga jõudnud piirivalvelaeva pardasse, et neile "üle anda" tugevas merehaiguses naisterahvas. Jällegi ei olnud mingit virinat, lausa naljaga pooleks "daklaadõvaitasid" komandandihärra maismaalt ja kaptenihärra merelt, haigele pakuti teed jne. Lõpuks said kummikamehed haige sealt pealt kätte ja viisid kiiresti Dirhamisse Tiinale "hoiule".
Igal pool olid mõnusad "rohelised mehikesed", kes ei muutunud kordagi vastikuteks amtenikeks. Kui tegu on merega, siis seal ei ole sellistele kohta. Seega õpetage ja kasvatage veepeale minevaid ametnikke just selles vaimus, et iga kalur, mootorpaadijuht või purjetaja ei ole mitte vaenlane, loll ja pahatahtlik, vaid eelkõige inimene, kellega tuleb ka inimese moodi käituda. Teie olete siiski meie raha eest ja meie poolt saadud volituste alusel seatud meid kaitsma ja ka vajadusel päästma. Piirivalvur peab olema nii meeldiv inimene, et Eesti kodanik TAHAB igal ajahetkel tulla koju tagasi ja piiril kohata meeldivat ametnikku. Kahjuks igal pool see nii ei ole, kohati jääb tunne, et sind lausa ei taheta tagasi.

PS. Kui saab teha ettepaneku mõne piirivalve punti töö parendamiseks ja inimeste premeerimiseks, siis mina sooviks Dirhami piirivalvuritele kohapeale radarit ja nende mõnusate meeste meelespidamist näiteks piirivalvurite päeval :D.
Pakri suure radari ekraani taga istuv tibi ei tea mitte midagi kohalikest oludest, mingi lokaalne radar peab igal juhul ka Dirhamis olema. Praeguste pimedate ja uduste öödega läeb sealsetel meestel seda tihti vaja, ainult nii nad saavad vajadusel täpse veesõiduki asukoha määrata ja talle juhiseid anda ohutult sõita. Praegu on see võimatu(peale kohaliku radari eemaldamist) ja sellega on meresõidu ohutust tugevalt vähendatud. Eks sama probleem on ka mujal punktides, i quess. Saartel, mandril, kusiganes. Kusagil suvalises kohas asuv militaarradar ei aita mereohutusele kaasa. See on ju selge. NATO nõuded jms jutt ei huvita, NATO ei keela igasse kordonisse või vaatlustorni väikese radari paigaldamist.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mereohutus meie ühine mure!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2006 20:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Kapten Trumm kirjutas:
Loodan , et leiate aega mulle mõne sõna kribada mis piirivalve töös meeldib mis jama ...püüame omi vigu vältida!!
Parimate soovidega Kapten Trumm


Tervitused Kapten Trummile ka minu poolt.

Kahjuks ei oska piirivalve tegevust merepäästel kommenteerida - ennem peaks tutvuma sellega mida te praegu teete. Kuidas on merepääste praegu organiseeritud ?

:?: Kipperi foorumi ühiskülastus Muraste piirivalvekooli ???


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Mereohutus meie ühine mure!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 28 Sept 2006 21:41 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2441
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Paun kirjutas:
:?: Kipperi foorumi ühiskülastus Muraste piirivalvekooli ???

Ja uute RIB kaatrite demo ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Sept 2006 12:07 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 11:38
Postitusi: 7
Asukoht: Viimsi
Tänan!!! Olen väga meeldivalt üllatunud , et teist keegi leidis aega vastata.Mul ei ole midagi selle vastu , et tulete külastama Piirivalvekolledžit, kui ette teatada siis annab orgunnida ilus esitlus kui tulete ekspromt siis võin hõivatud olla ... Oleme lapsekingades ja vahendeid vähe aga ma arvan , et olen siin õigeid asju püüdnud õpetada .
Eelkõige tahan, et siit piirile minevad noored mõtleksid ise ma annan suuna kätte ...nagu ikka merel kui on õige kurss leiad ka sadama...
Ma loodan , et see suhtluskanal on igati asjalik ja kasulik meile kõigile ! Suhtleme!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Sept 2006 12:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 11:38
Postitusi: 7
Asukoht: Viimsi
...kui hästi orgunnida saame ka kaatritega sibada...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 29 Sept 2006 20:03 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Väga mõistlik tegu Kapten Trummi poolt,et tunneb huvi ka tegeliku elu vastu ja usun,et siit" raamatust" saab tüki targemaks.Meeldiv oleks kui sa juhatksid ka teisi piirivalvureid siia lehele.Hea oleks kui ka paljukiidetud(ei tea küll kelle poolt)veepolitsei leiaks selle aadressi.Ja veel parem oleks kui need tegutsevad ametimehed teeks kaasa mingi jahiga ühe korraliku nädalase purjetamise ja siis küsiks kuda nende paberiseadustega tegeliku mereseadusega lood on :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 02 Okt 2006 20:55 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 06 Okt 2005 21:29
Postitusi: 56
Tervitused Trummile!

See aasta Watergate'l Ruhnu sadamast pea absoluutse plekiga mööda loksudes märkasime lõbusat seltskonda suuremal (vist) RIB'il meile hoolega lehvitamas. Suht kaugel olid, häält kuulda polnud. Eks vehkisime siis ajaviiteks vastu, nagunii midagi teha polnud. Aga kuna nad seda tegevust ei jätnud ja vehkimisel ka abivahendeid kasutasid (riideid peakohal keerutasid), siis hakkas asi kahtlane tunduma. Ilmselt mootoririke ja hoovus või pea olematu tuuleke liigutas neid tasapisi saarest kaugemale. Kuna me oma süvise tõttu neile lähedale ei saanud, siis helistasime 112. Vähemalt EMT-l on Ruhnu ümber hea levi. Ei tunne end VHF-s nii kodus ja häda ei tundunud nii suur ka, et sellega lällama hakata.
112 tibi kuulas jutu ära, pidas kellegagi nõu ja andis Ruhnu kordoni miskisuguse numbri. Helistasime siis sinna ja rääkisime loo ära, kordonimees lubas kellegi neile järgi saata. Saatis ka, asi võttis aega ca. 20 minutit, siis kimas sadamast moto välja, võttis kursi hädalistele, midagi pusiti seal ka veel veits aega, siis võttis nad sleppi ja tõi sadamasse ära.
Vaat selline ilusa suvitusilma merepäästelugu. Süsteem toimis küll.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2006 07:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5749
Asukoht: Saaremaa
vesirott kirjutas:
112 tibi kuulas jutu ära, pidas kellegagi nõu ja andis Ruhnu kordoni miskisuguse numbri.


Vot see on see koht, kus mul läheb 112 peale hari punaseks. Kui seda nr-t tituleeritakse üldiseks hädaabinumbriks, siis peaks see tibi ikka ise ruhnu kordonisse teatama, et neil on seal merehädaline ja teataja käest võtma piisavalt andmeid et vajadusel saaks piirivalve või tema ise uuesti kontakteeruda (numbrit nägi ta tegelikult niikuinii). Kust tibi teadis, et sul üleüldse moblas akutki jätkub veel ühe kõne jaoks?
Mul on neid 112 näiteid veel ja veel. Aga eks sealgi vast asjad pisut muutuvad pidevalt paremuse poole.
Aga piirivalvest merepäästel ei oska ma suurt midagi arvata. Pole juhust olnud sellist teenust tarbida ja loodame et ei tulegi ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: ...
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2006 17:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 11:38
Postitusi: 7
Asukoht: Viimsi
...mul on hea meel , et meie piirivalve on siiski hakkama saanud. Merel ei saa ju asja poolikult lahendada sa kas päästad või sa ei suuda seda. Kindlasti oskaksid Peipsi kalamehed meie tegemistele hinnanguid anda, sest eks neid ole sealt pankade pealt ära tassitud kolooniate kaupa :D aga see ju ainult kiiduväärt. Olen ise osalenud mitmel merepääste ooperatsioonil siis kui veel Pirita sadamas passe kontrollisin seega oman ettekujutust merel toimuvast. Mul on aga siiski ääretult hea meel , kui keegi viitsib kribada mida on valesti tehtud ja mida võiks veel paremini teha. Nüüd siis natuke ka õppest: see käib meie koolis siiamaani põlveotsas, kahju aga raha ei leita olen siis tänu sebimisele juba ühe hüdro saanud, sellega üritan igal aastal 24 kadetile merepäästet selgeks teha :D :D :D Selgeks ei tee ma muidugi midagi ma räägin noortele natuke kaarditööst; natuke navigeerimisest , meremärgid ja signaalkoodlipud õpime ära siis patrullime mööda randa; lõpetame õppe siis merepäästega mis hõlmab endast harjutusi hüdrokostüümidega (hüpped vette ujumine jne.) siis proovime sõbra veest kätte saada, ja nii ennast kui ka sõpra päästeparve vinnata. Kestab kaks nädalat, olen püüdnud aega juurde saada aga õppekava ei võimalda asi kulmineerub kopteri harjutusega kus kadetid vintsitakse merest kopterisse eelnevalt lasen neil tunnike vees liguneda, huggling ujuda, looteasendis sooja saada ja ka pürotehnikat kasutame. Lühidalt kõik mida edasi püüan arendada ja loodan , et aitate mind selles. Jään teie asjatundlikke vastuseid ootama.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: ...järg
PostitusPostitatud: Teisipäev, 03 Okt 2006 18:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 28 Sept 2006 11:38
Postitusi: 7
Asukoht: Viimsi
...selle segase teksti lõpetuseks (selgituseks ) pean ütlema suured tänud mereakadeemiale ja merekoolile , kes mulle on hüdrosid laenanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 05 Okt 2006 14:32 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 477
Asukoht: Pärnu
Tere herr Trumm!

Kuigi see ei puuduta otseselt merepäästet ja varemkirjutanud on juba ka mõista andnud, et meie merepiirivalvurid arenevad õnneks koos väikelaevnikega külg-külje kõrval tegutsedes ning silmnähtavalt positiivsuse suunas. Nad panevad kõrva taha ja jäljendavad paljusid mere kombeid. Ei tormata enam kohe saabuva laevukese tekile, vaid oodatakse rahulikult sildumismanöövrite lõppu ja kutset pardale. Kus on näha, et laevaomanik eriti oma varandusest hoolib ja maalt alusele minnes isegi sussid jalast võtab, võtavad ka kultuursemad piirivatid end häbenemata sokkide väele jne.

Nüüd siis mõned mõtted merepäästest.

Kõigepealt pean ütlema, et on õnn olnud üks piirivalvur heas mõttes ise "üles kasvatada". Ehk siis kõigepealt oli purjetaja kellest sai merepäästja. Kahjuks ta lahkus nagu ka paljud teised Teie süsteemist. On neid Teie küsimusi siis ka omavahel mõeldud ja arutatud. Paljud asjad saavad alguse süsteemist. Seda Te oma koolis ilmselt muuta ei saa. Esimene asi on reageerimise kiirus. Kui päästjad asuvad teises linna otsas ja paarimehel on koguni kodune valve, siis taipate mu mõtet isegi. See oleks umbes nii, et elustamisbrigaadi arst on haiglas operatsioonil ja õde asub polikliinikus vastuvõtul ning reageerivad siis tohutult "kiiresti" südamehaiguse väljakutsele, kusjuures auto asub koguni kolmandas kohas.

Järgmiseks on varustuse küsimus. Olukord on paranenud, kuid olid ajad, kus mõnel päästekaatril endal polnud signaalrakette, viskeliine, rõngaid või veel midagi. Iga kaater peaks olema igal juhul varustatud tavaliste vahenditega pluss lisavarustus edukaks operatsiooniks. ( Suur kogus rakette, helisignaaliseadmed, tugevad puksiirotsad, vendrid, lisapäästerõngad koos otstega jne.

Päästjate toetus maalt. Konkreetset kaatrit peaks maalt juhtima väga tugev, varem ise sellega tegelenud inimene. Tugevas laines pole lahtisel ( ja ka kinnisel ) kaatril võimalik kaarditööd teha. See tähendab, et maalt tuleks anda raadioga konkreetsed koordinaadi, kursid, peilungid jne., mis siis GPS-i lükatakse ning järgitakse. Mitte nii nagu mulle on kirjeldatud ühte operatsiooni juhti, kes autoga kaldalt autotulesid vilgutades lootis, et kaater satub õigele liinile. Kes asjast taipab, see teab, et kaater võis läheneda tuledele kust iganes. Oleks tulnud konkreetne lähenemiskurss anda. See inimene peaks olema piltlikult öeldes navigaator, ainult et, asub kaldal, mitte paadi kajutis.

Päästmisest endast. Kõigepealt selget mõistust. Ei ole standardseid situatsioone. Kõige tähtsam on päästja enda ohutus. Aga võiks läbi võtta vana purjespordi õpiku jahi päästmise osa. Esiteks, et teada kuidas ja kust sikutada ja kuna mulle tundub, et meie riigis ning ka välisriikide seilajate tase langeb, siis teiseks, et vajadusel osata juhendada võhikut päästjat aidata. Siis tuleks endale teha selgeks pukseerimine. Igal jahil ja kaatril on oma nii-nimetatud korpuse maksimaalkiirus. Ei tohi üritada sellest kiiremini vedada. Lisaks muidugi pukserotsa pikkuse valik vastavalt lainele jne.

Vastutus. On juhuseid kus päästjatel tuleb kontroll hädasoleval alusel enda kätte võtta. Kuid tuleb arvestada, et seda ei saa teha "natukene". Kui tekivad erimeelsused päästjate ja abivaja vahel ning otsustatakse juhtimine üle võtta, siis tuleb see kõigile üheselt ja arusaadavalt selgeks teha. Sellega kaasneb kindlasti varaline vastutus. Tuleb osata hinnata, kas "võõral, suurel ja ilusal" sellega ka hakkama saadakse.

Need olid esimesed mõtted, mis meenusid. Kui veel tuleb, annan teada.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 22 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Rene ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group