Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Jaala kokkupõrge kaubalaevaga
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Juul 2007 18:48 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Lugege tänast postimeest või toob keegi selle teema siia üle?

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Juul 2007 18:59 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Meediast:

Rannarootsi muuseumile kuuluv traditsiooniline purjekas jaala põrkas ööl vastu teisipäeva Tallinna lähedal kokku Soome kaubalaevaga ja sai kahjustada.

Kokkupõrge toimus kell 0.30 Naissaare lähedal, teatas piirivalveamet. Jaala põrkas kokku Soome kaubalaevaga Celia.

Jaala pardal oli õnnetuse hetkel kaks meest, kes kukkusid pärast kokkupõrget üle parda ning nad toodi veest välja appi tõtanud lootsikaater Ahto-26 meeskonna abiga. Mõlemal mehel mõõdeti hiljem kaldal alkoholijoove.

Jaala oli teel Pirita sadamast Haapsallu.

«Suures osas oli see ikkagi halb õnn. Mehed vaatasid, et karide otsa ei sõidaks ja laine oli ka tugev. Väljas oli kottpime ja laeva valgusti patareid said tühjaks. Sel ajal, kui uusi patareisid toodi triiviski laev natuke kõrvale. Selline õnnetu navigatsiooniviga,» kirjeldas Rannarootsi muuseumi direktor Toomas Sula Postimees.ee-le juhtunut.

«Laevaga ei ole midagi hullu, me tõstame ta üles ja viime Haapsallu. Seal tehakse korda ja läheb jälle vee peale tagasi,» oli Sula optimistlik laevale tekkinud vigastusi kommenteerides.

Jaala pardasse tekkis auk ning piirivalve leidis aluse mitu tundi pärast kokkupõrget küljele vajununa ja vett täis valgununa. Jaala toimetati piirivalve sadamasse.

Soome laev kokkupõrkes kahjustada ei saanud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Juul 2007 20:20 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Nuh uudistepildi järgi oli see auk pardas ikka üsna suur. Reporter küsis veel, et kas nüüd jaala lammutatakse. Segane lugu igal juhul.

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Juul 2007 22:20 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:39
Postitusi: 1416
Asukoht: Tallinn
Täna näitas teles pilti ka sellest õnnetust laevast. Oli üsna õnnetu vaatepilt. Kusjuures rõhutati, et mõlemal mehel tuvastati alkoholijoove.

Pange tähele - politsei suurendab kindlasti kontrollreidide arvu Tallinna lahel ja puhuda saavad ilmselt kõik.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 17 Juul 2007 23:05 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mis seal imestada, kui Jorma on roolis. Väga tore poiss aga tundub, et viina ei kannata. Oma esimese ehitatud paadi, Gattori, uputas koomas peaga Holmi otsa. Selle tõin mina Juliaga Österbysse. Nüüd sõitis Vikani pilbasteks. Kahjuks kipub see olema tavaline nähe Eesti: kuldsed käed, viinahimu ja õnnetused käivad käsikäes.
Loodame, et seekordne asi jääb Jormale meelde. Pagana kahju oleks, kui järgmine kord kaubalaeva asemel pedepoisi kiirlaevale ette jääks...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Juul 2007 06:06 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Jah aga tänu sellistele, uudistekünnist ületanud lugudele, vaatatakse kõiki väikealustega veel liikujaid kui joodikuid. Siis pole ju sinise vilkuri vee peal olemasolu üle üldse tarvis kahelda. Kahju on neist sõitjatest, kellel mõistus küll korras aga joove 0,8 promilli ületama juhtub. :(

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Juul 2007 07:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Meedia info põhjal järeldusi tehes tundub, et kõige hullemast oleks võinud päästa nii lihtne asi nagu taskulamp. Valus on vaadata seda viga saanud alust.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Juul 2007 09:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
OK, neid ei nähtud aga kuidas saab nii umbes olla, et kaubalaeva ei märka??

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Juul 2007 10:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Sulal hea jutt, Haapsalu lahe mehed vaatavad, et karide otsa ei sõidaks, irw!!! Ja siis põrkavad kokku 10-meetrise süvisega kaubalaevaga...
Ja seda poolüks öösel 17 juulil, kus veel päris kotiks öösel ei tõmba. Kui poleks eelmine suvi augustis Gretaga Helsinkisse sõitnud, siis ei õiendaks üldse sest ei mäletaks neid kaubalaevu. Väinameres kohtad parimal juhul keset päeva mõnda pisikest alust...
Aga kaubalaevad on isegi augustipimedas nähtavad mitme miili peale, tuled palju kaugemale. Nad lihtsalt on sellised jurakad ja mere-taeva heleduse vahe ikka veel oluline, et seda mitmekümnemeetri kõrgust rauakolakat ei saa märkamata jätta... kui olla enam-vähem kaine ehk lubatud promilli piires ja tegeleda sõitmisega. Oleks lootsikaatrile ette jäänud, võiks asjast veel arugi saada. Teine, et olid ju purjed olemas? Mitmed ruudud valget kangast paistab ka öösel kaubalaeva silda kätte ja küll see siis ohu korral pasuna hüüdma paneb. Kui see kuulmata jääb, peab ikka juba kurdiks joodud olema...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Juul 2007 12:13 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Ma saan nagu aru, et peale päikeseloojangut on kohustus laevadel kasutada käigutulesid. Mis taskulambi otsimise jutt? Ja idee järgi peaks ju radaripüüdja ka sellisel alusel olema?? Ma pakuks sellise versiooni asja kohta: kolmanda poi juures oldi juba umjoobes, rool seoti kinni ja tehti autopilooti, alkouimas keerati kajutisse magama, tuled jäid põlema panemata ja kui kaubalaev juba pasunat andis ehmatati ja keerati ähmiga veel valesse suunda ning otse laevale ette. Vaielge vastu asjaosalised :D

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Juul 2007 17:34 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Eks seal apsakaid oli kindlasti,aga ei maksaks ikka nii hirmsasti lahmida kuni keegi täpsemalt midagi ei tea.Ja kõiketeadja PriitV samuti.Ootame tulemuse ära ja siis ehk arvustame!

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Juul 2007 19:11 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Cat, koomas peaga tehtud õnnetuses ei ole apsakaid! See, et on lubatud kuni 0,8 karistuse mõistes, ei tähenda see seda, et 0,799 promilliga tehtud õnnetus ei oleks joomase pea tulemus.
Näpukas ja halbade asjade kokkulangemine oleks siis, kui: mehed olid 0,00 promilli kained; oleks olnud pilkane sügisöö koos uduga; oleks olnud ulmeline paduvihm koos pagidega; oleks olnud mootoririke; olekseid oleks veel, näiteks oodatust rajult kiirem tohutu laev a'la Shuttle või rootslaste hääletu Stealth-sõjalaev.
Kaubalaev särab tuledes ja liigub tavaliselt vahemikus 10-15 sõlme ehk 5,1-7,7 m/s. Jaala mootoriga 4-6 sõlme ehk 2-3 m/s. Kui see laev oli ka 30 meetrit lai, siis jaalal piisanuks 12-17 sekundit, et tema eest risti, ühest pardast teiseni, läbi sõita. Selle 17, ok 20 sekundiga liikus too jurakas EDASI alla 200 meetri!!! Ja nüüd Sa väidad, et 150-200 meetri pealt ei ole kaubalaeva ei näha ega kuulda???
Triivis kõrvale... mindi patareisid tooma ... hoiti karidest eemale ... väike navigatsiooniviga ... kottpime ... pullisitt ja ka hapuks läinud! Selline tunne, et kaks meest tegelesid aktiivselt öisele meresõidule kohase tegevusega aga kuskilt ilmus äkki "pahade soomlaste" hääletu, tuledeta ja kiirongi moel kihutav tohutu laev ja sõitis meie õnnetutele rannarootsi asja edentajatele otsa.

Edit: kiire otsing, et kes see Celia ikkagi on. Kuivlastilaev Celia. Selle eest suudaks isegi sõudepaat 100 meetrit varem läbi aerutada... Huvitva faktina, et selle perefirma eelmine laev M/S Tower Julie seisis eelmine aasta augustis Svibys ja tõi Vormsile kildu, kui oli HJK hooaja lõpusõit.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 18 Juul 2007 21:52 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
Ma arvan ,et saan peategelaste endi käest üsna varsti kuulda mis ja kus täpselt asi juhtus.Jaalal aga vahetada viis lauda ja need ka veerandi jagu pikkusest paremas pardas.Kahe kaare ülemised otsad.

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 20 Juul 2007 23:55 
Eemal

Liitunud: Reede, 20 Juul 2007 21:48
Postitusi: 3
Mõttehõre targutamine ja lahmimine. Käigem rohkem merel - siis ei ole ehk vaja digiilmas auru välja lasta ega pooltõdedega teoretiseerida. Küll lõpuks ka objektiivne tõde selgub. Hämaras, Tallinna tulede taustal võib juhtuda igasugu asju, mis alles tagantjärgi mõistupäraseks saavad. Laeva- nagu ka lennuliiklus ei ole peamiselt kõrvalepõikamise asi nagu nt USA autodega sõitmine. Võibolla sõideti tõesti kitsas faarvaatris?
Muidugi viib vigade kuhjumine merel õnnetuseni. Ilmselgelt märgati suurt kaubalaeva, kuid liiguti arusaamaga, et ka sealt neid märgati. Jutt kaubalaeva kuulmisest on topelt ebapädev kui istuti ise mootori otsas. Päris viimasel hetkel ei jõutud aga vist midagi tagantramminud laeva vältimiseks teha. Või kui sõideti hoopis purjega?
Koomasse joomisest rääkigu igaüks senikaua minavormis kuni pole ametlikke uurimistulemusi teada saadud. Kõvadel meremeestel saarlastelgi oli purjetamine ja purjutamine (naljaga pooleks) sünonüümideks. Kes aga päva lõpuks üle 0,8 purjus oli, seda ei tea. Kanget meelt asjaosalistele ebaõnnest ja vigadest õppimisel!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Juul 2007 09:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Jep. Ma kardan ka et põhisüü oli see, et Jaalat ei märgatud. Ilmselt jagavad kül nüüd promillid aga süü laiali kui mitte täiega Jaala meeste kaela.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group