Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Juul 2007 10:34 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Kas on võimalik, et kaubalaev tuli autopiloodiga? Ja kui, siis kas seda saab kusagilt hiljem vaadata? Miskipärast tundub, et see asi vaikitakse lihtsalt maha.

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 21 Juul 2007 18:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5740
Asukoht: Saaremaa
On küll võimalik. Aga vahet ju pole. Ka autopiloodiga sõites peab valvas silmapaar sillas olema. Ja rooli seaded on alati nii, et käsitsi keerates teed autopiloodile override'i. Üldiselt ma ei usu, et sellise liiklusega kohas kaubalaevamehed kuskil ringi uimerdasid ja laeval omapäi sõita lasid. Seda tehakse reeglitevastaselt ainult lahedates vetes. Pigem ikka see, et Jaalat ei nähtud ühel, teisel või kolmandal põhjusel. Ja ka mahavaikimisse ma ei usu. VA teeb juurdlustes üsna tublit tööd minu teada. Võib olla eksin, aga selline mulje on jäänud.
Tegelikult oleks huvitav ja hariv kuulda ka Jaalameeste enda pajatusi sellest juhtumist. Igasugu teooriaid me suudame siin kümneid genereerida, aga see kõik on ilukirjandusliku väärtusega ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 07:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Apr 2005 07:24
Postitusi: 282
Asukoht: Tallinn
Veeteede Ameti kodulehelt leiab laevade kokkupõrke juurdluskokkuvõtte.

_________________
Mereblog - www.mereblog.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 08:50 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 533
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Celia remont läheb siiski päris kalliks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 09:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5740
Asukoht: Saaremaa
Noh kokkuvõtteks siis ilmnes, et kuna üks seltskond tegi vigu, siis jäi teine seltskond ka mütsiga löömisega vahele.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 10:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 15 Apr 2005 07:24
Postitusi: 282
Asukoht: Tallinn
Laevade omavahelistes kokkupõrgetes tavaliselt polegi vist ainult üks pool süüdi. Alati jaguneb vastutus laevaomanike vahel ära mingi suhtega.

_________________
Mereblog - www.mereblog.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 10:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Tüüpiline Eesti liiklussituatsioon. Kuigi, merel kehtivad pisut teised nõudmised, siis järeldus, tulemus ja selleni jõudmise mõttekäik on sama.

Purjus ja kogemusteta juhiga ning halvasti märgatav alus sõitis vastassuunavööndis. Sõitis ette peateel liikunud alusele, tekitades õnnetuse.
Siis leitakse, et süütu oleks pidanud ei-tea-mida tegema (kuigi seadusest tulenevad nõuded) ja on samamoodi süüdi. Kuigi on selge, et mingid väga kerged möödalaskmised olid ka Celial, siis mitte üks VA poolt viidatud "põhjus" Celia puhul ei ole kokkupõrke põhjus.

Mis siiski põhjustas kokkupõrke? Mitte see, suure ja omas vööndis sõitva valgustatud laeva roolis-vahis oli üks mees. Mitte see, et tal oli pardal kokk, mitte navigaator Pirx. Lisaks tegutses suure laeva juht õigesti, püüdes kokkupõrget vältida. Jutt, et peale esimest radarikontakti "edasi ei jälgitud" ei päde. Eesõigusega peateel liikuva vahendi juhil on õigus eeldada, et teine laevajuht on kaine, teab reegleid ja ei sõida otse suurele laevale ette. Väike alus on hea manööverdusvõimega ja kuna tema peab teed andma, siis ta seda ka teeb. Kui oli näha, et selle juht ei anna teed, tehti kõik kokkupõrke vältimiseks. Aga isegi siis ei suutnud Vikan adekvaatselt käituda, vaid sõitis lihtsalt Celiale ette.

Ainult ja ainult on ühepoolselt süüdi Vikan eesotsas Jormaga. Juht oli täis kui tarakan, laev oli nähtamatu, seigeldi vastassuunas, oldi otsustusvõimetu ja tehti valesid otsuseid. Lõpuni välja. Ehk käituti, nagu algaja naisterahvas autoroolis: kileda häälega karjuda ja otse puusse uhada. Või vastutulijaga kokku ... nagu mul poisile tibin vastassuunas otsa lajatas. Ole peateel, ole eesõigusega, ikka suudavad Eesti ajuhiiglased leida, et "miks vanal 1985 aasta autol ABS-pidureid pole?(täiesti oma kõrvaga kuuldud tõsine küsimus avariigrupi politseinike suust) " ja kahepoolse süü "tuvastada". Ja siis käi LKF vahekohtus ja võta eksperdilt tõestus, et tibin lajatas õuealal vastassuunas otsa peatunud autole. Poiss seisis peale pidurdust ikka veel osaliselt peateel, kui tibin talle paremasse nurka uhas.

Selle pärast ma olengi eriliselt tundlik praegu: täpselt sama juhus maismaalt. Püüti ka hakata "tõestama", et vastavalt LE'le oleks pidanud suutma poiss ringilt maha sõites aimata, et sealt põõsa tagant kihutab talle täielikult vastassuunas olles vastu õuealal (20 km/h max. lubatud) u.60 km/h sõitev olematute kogemustega tibin, kes plaanis ringristmikku läbida "otse". Sest nii olevat Meriväljal kombeks... Ja samamoodi nägi 2-aastase staažiga sõber enne, et tuled tulevad ja jõudis hoiatada. Ja poiss teha õnnetuse ärahoidmiseks manöövri. Ja kindlasti oleks võinud ka poisilt leida selle Celiaga "samaväärseid" rikkumisi aga need ei ole õnnetuse põhjuseks.

Küsimus jääb alati, kes kelle remondi kinni maksab. Siin peab kahjuks Vikan kinni plekkima 100% Celia remondi ja lisaks lappima oma aluse. Muuseas, seda väidavad kõik juristid, et meie ametid ei ole pädevad. Kindlustus peab vaatama, kelle tegevus põhjustas varalise kahju ja selle "kukuu-lalaa" üldse kõrvale jätma. Järeldusest nr.5 piisab ja kui sinna veel lisada ka nr.4, on kompott täiuslik! Roolijoodik põhjustas õnnetuse. Ehe Eesti Elu. Tibin sõidab otsa ja vana mees saab trahvi.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 16:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5740
Asukoht: Saaremaa
Eks seal vee peal need asjad niimoodi seatud ongi, et kui eesõigust omav osapool oma eesõigusest kriitilises situatsioonis ei taandu, siis saab temast kaassüüdlane. Ma ei ole mingi võidusõitja, aga kas mitte isegi purjetamise võistlusreeglistikud ei näe ette, et kui eesõigust omav paat laseb situatsioonil avariiliseks areneda, siis läheb ta ise ka pahade poolele kirja?
Celia veaks võib seda lugeda küll, et ohumärk oli radaril näha ja seda oleks võinud ikka mõne aja pärast veelkord kontrollida.
Jaala muidugi...
Üks järeldus mida siit annab igal juhul teha - näe ja ole nähtav. Kasutage radaripeegeldit. Vähemalt pimedas ja pisikese alusega sõites. Neid on saada täispuhutavaid. Näeb välja nagu hallikas rannapall ja saab ilusti saalingusse või mujale taglasesse üles tõmmata. Valgel ajal susistad tühjaks ja paned padja alla. Vähem jama nii endal kui ka teistel. Siinsel juhtumil oleks vähemalt VTS ühendust võtnud või Celiat hoiatanud.
Tagantjärgi tarkus.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 17:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark, muidugi on nii, et teadlik tegevus on karistatav. Kui ikka ei tee midagi õnnetuse ärahoidmiseks, oled süüdlane. No ja süüks saab panna jah slle, et ei kontrollinud rohkem. Aga see ei ole õnnetuse põhjus!
Põhimõtteliselt on kõik liikluses toimuvad õnnetused kahepoolse süüga aga maismaa asjade puhul on tavaliselt süüdlane see, kellel oli suurem osa süüs. 60/40, 70/30, tavaline suhe pidi olema 90/10. 100/0 varianti samahästi et ei esine. Ikka saab öelda ka kannatanule, et "oleks..., poleks..., teinuks..." etc. 50/50 on ka üliharv nähe aga seda püütakse rakendada. See ongi juristide väide.
VA juurdluskokkuvõtte põhjal saab ju järeldada, et siingi oli tegu 80/20 süüga. Lihtsalt merel (ja vist ka õhus) tuuakse see väiksem protsent tekstina välja. Üle 20% mina ei näe süüd Celial, sest see "oleks" on samahea, kui "poleks". Poleks Jorma ennast kooma joonud, poleks pimeda Jaalaga sõitnud, poleks X 5 veel, oleks Celia koos koka ja ühe kapteniga südamerahus lootsikaatrini sõitnud ja kogu lugu.

PS: et valest iaru ei saadakas. VA kokkuvõte on just selline, nagu ta olema peab. Seda siis seaduse ja õiguse järgi.
Aga seda tuleb ja peab interpreteerima, sest muidu jääbki maailmale mulje, et Eesti on riik, kus füüsiliselt pimedad sõidavad koomas peaga autodega; kus "pimedad" sõidavad mingite ürgajalooliste künadega ja ikka koomas jne. Ehk tuleks teha uus welcometoestonia slogan Eesti "tutvustamiseks" - Welcome to Estonia: holy land of blind drunk drivers on land and sea.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 18:04 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 18 Mär 2006 12:50
Postitusi: 181
Asukoht: tallinn
Celia-l oli peal kapten ja tyyrimees,kes kyll ei olnud sillas,vaid valmistus all kajutis sildumiseks,mis pidi toimuma poole tunni pärast....öisel ajal söidavad tuhanded väiksemad laevad ,laevajuht yksinda sillas,see on praktika...ka meie endi laevad,kuigi vööra lipu all ...Celia vigastused praktiliselt puuduvad,kogu kulu on vist ämbritäis värvi ja kulunud pintslid.....kahju,et nyyd tehakse ka Celia osaliselt syydi...kuigi minu arust on syydi meie piiderist jaala täisjoonud kipper,kes tegi suurt kahju meie väikelaevandusele...see syndmus oli kajastatud ka Soome ja Rootsi meedias,ja mitte meie kasuks!
jääks lootma,et selliseid jobusid oleks meil vähem.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 18:26 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Ütleks seepeale, et olukorrad, mis on seadusesätete poolt reguleerimata, reguleeritakse ära loodusliku valikuga. :D Kampaania korras tuleks ehk kõne alla üritus "Nädal koomaööbikuid ja mõrvareid eesti teedel" Teistele liiklejatele annaks riiklikult doteeritud vaba nädala, tingimusel, et nina kodudest välja ei pistetaks. Nädalake looduslikku valikut peaks olukorra liikluses normaliseerima. Mida edukam kampaania, seda rohkem laibaautodel nädala lõppedes tööd. Kiirabi ja politseid sellesse kampaaniasse ei kaasata.

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 19:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 25 Juul 2007 22:25
Postitusi: 143
Asukoht: Saue, Tallinn, Hiiumaa, Kosmos
Mind paneb imestama, et juurdluskokkuvõttes on rohkem tähelepanu Celia tegevusel, kuigi minu nägemuses on nad antud asjas küll täiesti süüta. Ehk 5%, kui nii asjale läheneda.
1. Liikluseraldusskeemile pole väikelaeval üldse mõtet ronida (kui vähegi võimalik) rääkimata seal vastassuunavööndis sõitmisest.
2. Hundijalavesi.

Mul puuduvad tegelikult kommentaarid, sest kuigi armastan isegi õllet rüübata ja mõned korrad aastas ka viinapitsi ei sülita, siis minu raudne põhimõte on, et ühtki mootorsõidukit ma napsisena ei juhi (olgu siis maal, õhus või vees).

Radaripeegeldi peaks väikelaevadele pimedas kohustuslik olema :!: on tegelikult ainus järeldus selle õnnetuse puhul. Ehk siis oleks kokkupõrke kurss varem või hiljem Celiale märku andnud ja vektor välja joonistunud, aga praegusel juhul saan küll täielikult aru neist. See jutt, et merel (ja ainult merel) peab tegema kõik endast oleneva õnnetuse ärahoidmiseks on õige ja samas absurd, sest tegelikult tuleb teha kogu aeg, igas olukorras kõik selleks, et õnnetust ära hoida. Ma arvan, et enamus nõustub sellega, et suur osa avariisid ka kuival maal hoitakse ära seetõttu, et reageeritakse rikkuja rikkumisele ja ei kasutata oma seadusest tulenevat eesõigust jäärapäiselt. Ses mõttes on õigus ka mingi osa süüst Celiale kanda.

Minul isiklikult on lihtsalt kurb ja tegelikult kahju ka jaala-meestest. Äkki jäid nad lihtsalt tukkuma?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 20:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Andres-algaja kirjutas:
Minul isiklikult on lihtsalt kurb ja tegelikult kahju ka jaala-meestest. Äkki jäid nad lihtsalt tukkuma?

Nii ongi. Tegelikult on Jorma & Co üks kuradi lahe seltskond, kes puulaevatraditsiooni elus hoiavad ja midagigi teevad. Aga meele teeb mõruks tõsiasi, et see oli samadel meestel teine kord purjus peaga omaenda ehitatud puupaat põhja ajada. Ja et seekord asi ka suurema kella külge läks. Ja mis kõige hullem: nii Gättorit kui Vikanit on toetanud rahadega erinevad organisatsioonid, Gättori puhul ka Rootsi Kuningas isiklikult. Ega see teisiti vast ka Vikani puhul pole. Minna purjus peaga heast tahtest annetatud raha eest ehitet alusega sõitma ja omast totaalsest lollusest laevaõnnetus korraldada ... see paneb lihtsalt kurjustama ja asjadest otse ning ausalt rääkima. Sest neid "häid inimesi" ja nende ohvreid on kõik kalmistud täis. Ja ka neid, kes on "tukkuma" jäänud koomas peaga....

Priit, Rahumäe kalmistu on kodust 100 meetrit.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 01 Okt 2007 23:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 25 Juul 2007 22:25
Postitusi: 143
Asukoht: Saue, Tallinn, Hiiumaa, Kosmos
PriitV kirjutas:
Andres-algaja kirjutas:
Minul isiklikult on lihtsalt kurb ja tegelikult kahju ka jaala-meestest. Äkki jäid nad lihtsalt tukkuma?

Nii ongi. Tegelikult on Jorma & Co üks kuradi lahe seltskond, kes puulaevatraditsiooni elus hoiavad ja midagigi teevad. Aga meele teeb mõruks tõsiasi, et see oli samadel meestel teine kord purjus peaga omaenda ehitatud puupaat põhja ajada. Ja et seekord asi ka suurema kella külge läks. Ja mis kõige hullem: nii Gättorit kui Vikanit on toetanud rahadega erinevad organisatsioonid, Gättori puhul ka Rootsi Kuningas isiklikult. Ega see teisiti vast ka Vikani puhul pole. Minna purjus peaga heast tahtest annetatud raha eest ehitet alusega sõitma ja omast totaalsest lollusest laevaõnnetus korraldada ... see paneb lihtsalt kurjustama ja asjadest otse ning ausalt rääkima. Sest neid "häid inimesi" ja nende ohvreid on kõik kalmistud täis. Ja ka neid, kes on "tukkuma" jäänud koomas peaga....

Priit, Rahumäe kalmistu on kodust 100 meetrit.


Ma ei saa aru, miks sa mind tsiteerid. Ma räägin üldiselt. Ei tunne-tea kedagi asjaga seotut. Ja mis kuradi kalmistu on kodust 100m. Kellel ei oleks. Kust sa tead, et ise pet cemetary peal ei ela :?: :lol:


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 29 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group