Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 08:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Mark kirjutas:
Siis loeme varsti Õhtulehest lugu, kuidas ametnikud nõrganärvilise väikelaevniku vabasurma ajasid ....


Ei! Usun , et siis juhtub see mis peab. Enamik väikelaevu, mis soetatakse. Eelmisesse registrisse jäetakse ( Soome, Rootsi jne.).

Kas Autodel kehtis seadus, et teatud aja ületamisel riigis, tuleb kohaliku ARK-i poole põõrduda? <- Midagi sellist meenub.
Et Väikelaevadele, veel selliseid määrusi ja seadusi pole.

_________________
Leiutaja.


Viimati muutis Peeter Ude, Reede, 31 Aug 2007 09:31, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 09:14 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 06 Veebr 2007 20:16
Postitusi: 216
Seadustega keelamine ei ole alati muidugi tulemuslik. Võibolla ei olegi muud rohtu kui et ajaga tuleb haritust ja mõistust juurde. Need viimased lood sellest, kuidas Rootsist ostetakse mitukümmend aastat vana poollagunenud paat ning hakatakse otsekohe Eesti poole kihutama, ettevalmistused tegemata, varustus poolik, kogemust vähe ja mida kõike veel, on ikka päris halb lugemine olnud. Piinlik rootslaste ees, kelle rahaga peavad kopterid lolle merest korjama, kahju oma maksukroonidest, mille eest meie kopterid sama teevad. Ma ei saagi päris hästi aru, kuidas ikka inimesed lähevad - pikale merereisile, mitte korraks lahe peale proovima - välja esimest korda paadiga, millel järjest rebenevad purjed ja murduvad mastid ja jäävad seisma mootorid, kuidas ikka kütus lõppeb ja mobiiliakud tühjaks saavad ja navigatsioon ei tööta ja kaarte ei ole ja, kurat, sooje rõivaid ja joogivettki pole kaasas. Täielik ime (ja päästeorganisatsioonide töö hea korraldamine), et siin traagiliselt lõppenud lugusid pole. Aga kui nii edasi läheb, siis varsti kindlasti on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 09:48 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Kuna minu jaoks on informatsiooni nende inimeste ja aluse kohta liiga vähe, siis seda ma kommenteerida ei võtaks.

Kuid kuna siin kergelt tüüritakse vastutust küll VA ja kelle iganes poole, siis sellise käsitlusega nõus ei ole. Ei viitsi minna tsitaate otsima, kuid minu kindel arvamus on, et laeva eest vastutab kapten, kes peab vastavalt seadusele enne väljasõitu veenduma, et kõik korras oleks nii laeva kui varustuse mõttes. Olen isegi neid ronte üle vedanud. Oleme kogu laeva kõigepealt läbi tuhninud ja endale selgeks teinud. Oleme läbi mõelnud marssuudid, kus alust testida, enne kui üle suure mere sõitma hakkad. Leitud puudused kõrvaldanud jne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 10:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
ma olen asja vaadanud teiselt küljelt. kus tuleb see julgus minna otse üle mere, ilma et turvaliselt maa ei paista. seda just esimestel kordadel kui kogemus puudub või jaht võõras. on ju ometi võimalik sõita ka stockholmist nii koju, et oled kogu aeg ranniku kõrval. lisaks sahkaks veel turvaliselt siljad, vikingid sust iga 10 min tagant mööda ja kui miski otsas siis küsid tekil kakerdavalt sommilt, ehk viskab sullegi

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 10:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 707
Asukoht: Viljandi
vuss kirjutas:
kus tuleb see julgus minna otse üle mere, ilma et turvaliselt maa ei paista.


Ärge nüüd risti lööge, aga minul tuleb MEREL olemise tunne siis kui maad enam ei paista. Ja eks kõik loodavad ka hea ilma peale. Mina vähemalt küll lendasin ilmateate orki.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 10:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
nojah kui kogemused ja jaht hea. aga tulla tundmatu jahiga otse? munadega mehed :)

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 10:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
See loll mõte, tekkib väga lihtsalt:" Minuga ei juhtu midagi!. Teistega juhtub!".

Selle vanakraami veo korral, vanameeste "halina" eiramine on nii mõnegi paadi Neptunile kinkinud. Teinekord võib taatidel siiski õigustki olla!.

Ja just nimelt, hea ilmapeale loodame, Me ju kõik:)
Ja ons seal siis vahet, Mina käisin kaatriga ja pääsesin napilt.-> Tegelikult oleks pidanud vähemalt linad ja mõlad kaasa võtma, oleks saanud ss.. juhul koju purjetada.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 11:19 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Inimlikult me kõik loodame, et tuleb kerge sõit. Arvestada tuleb aga ikka halvimaga. See tõttu taadid üldiselt kegelt muigavad nende ilmateate kuulajate üle. Taadid rehkendavad alati halvimaga. Halvim on aga üldiselt kogemustel baseeruv nähtus. Pole sest kaldast ühti abi. Võid ju näha, teha pole midagi. Veel hullem kui vägisi kaldasse veab. Olen ise viie miili kaugusel kaldast maadelnud nii, et vähe pole. Neilgi meestel jäi ju vaid kümmekond miili puudu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 11:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 707
Asukoht: Viljandi
Arvan samuti, et kui ikka jahi korrasolek on kahtlane, siis on õigem mööda rannikut tulla. Ja halvimaga arvestan ma nüüd alati :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 11:39 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Ei tea, kuidas saaks asjaosalistelt kommentaari? Muidu me siin nagu 3 pimedat, kes elevanti seina, vooliku ja samba kujul kirjeldavad :D

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 12:02 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
vuss kirjutas:
aga tulla tundmatu jahiga otse?


Tegelikult, mis seal vahet kas otse või mitte. Kalda ääres hiilimine võib lõppeda jama tekkides kividele triivimisega ja ega sealt elusana välja ei uju. Avamerel saad helikopterigi tellida. Mul ka üks tundmatu jahiga tulemuse kogemus. Meeskonnaks purjetamisoskustega kuid pika sõidu kogemusteta reeder, purjetamisoskustega ja avamerekogemusega kapten kelle igapäevatööks suurte laevadega sõitmine ja kaks jungat sh. mina :)
Paadi vaatasime kohe üle ja leidsime rea puudusi. Puudused kõrvaldasime enne väljasõitu. Lisaks tekkis saarestikus tulles veel paar halba üllatust, mille reeder resoluutselt lahendas : aku osutus nõrgaks ja probleem lahendati uue aku ostuga. Seda hoolimata sellest, et meil oli kaasas portatiivne generaator ja akulaadija. Gaasipudelit ei õnnestunud täie vastu vahetada, seega osteti uus, suurem ja TÄIS pudel. Biltemast toodi uued käigutuled mis ka tööle saadi juhtmestiku lappimise abil, Tutvuse kaudu saime Tallinast kaasa laenuks ka radaripeegeldi mis kogu reisi vältel masti tõmmatud oli jne jne jne.
Sõidu peal saime esimesel öösel äikesetormi ja söötsime kalu, teisel öö hakul rehviti groot ja vahetati eespuri juba Hiiumaalt Lohusalu peale väljudes, mitte ei jäädud ootama kuni rehvimine "paras" oleks ja siis pimeduses madistama peaks jne jne jne
Ühesõnaga, kontroll, kogemus, ettenägelikkus, ettevaatlik olemine ( ka liigne ettevaatlikkus on kohane, pole ju tegu võidusõiduga ).
JA PIISAVALT ARVUKAS MEESKOND. Meie poolt läbi mõeldud MINIMAALNE 4 inimest 23 jalase kiiljahi peal oli plaanitud 2+2 vahtidesse, tegelik olukord kujunes pisut teiseks. Vastavalt vajadusele olid tekil kõik või kolm ja minul näiteks õnnestus mingi 3-4 tundi ilusa ilmaga ka üksi kokpitis olla kui kõik-see-mees oli teiseks sõidupäeva koidikuks rampväsinud ja vahikaaslane hakkas kokpitis "nokkima". Purjestuses oli groodil teine rehv ja tormifoka, tuult mingi 10 m/s ja vähenes. Probleemiks hakkas kujunema see, et oleksin tahtnud purjepinda suurendada, aga võtsin vastu kaks otsust : 1) üksi purjedega mässama ei hakka, eriti arvestades minu olematuid purjetamiskogemusi; 2) las mehed puhkavad korralikult välja. Ja tiksusin 4..5 sõlmega need hommikutunnid.

Olen üsna kindel, et oleksime selles koosseisus jaksanud vastu seista ka päris karmile ilmale ja kaks kogemustega meeskonnaliiget oleksid aluse osanud ka tormiselt merelt tervena koju tuua.

Nii et otse võib tulla küll, kodutöö peab tehtud olema ja asi läbi mõeldud juba enne kui Eestimaalt suund reisilaevaga Stokholmi peale võetakse.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 12:44 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Mehe jutt!

Lisaks üksi roolis olles ka ohutusvarustus peale. Eriti öösel ja mootoriga sõites.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 13:04 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Mart S kirjutas:
Lisaks üksi roolis olles ka ohutusvarustus peale. Eriti öösel ja mootoriga sõites.


See ei olnud meie puhul isegi mitte diskussiooni objekt. Meil olid küll 100N vestid, aga reederi käsul võis need seljast võtta ainult ja ainult kajutis sees viibides. Sõltumata ilmast ja kellajast. Mingit puiklemist sellel teemal ei tekkinud. Mul oli vesti all veel 50N täisülikond. Soe ja hea oli :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 13:18 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
Vestid on abiks. Kuid sellises situatsioonis on veel olulisem end traksidega või kasvõi soodi otsaga laeva külge ühendada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 31 Aug 2007 15:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
jah aga kalda ääres purjetades on plussiks, see, et ilma sitenedes saad hoopis ennetavalt sadamasse purjetada. ega pea edasi pungestama

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 46 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group