Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Merepääste - SAR (Search And Rescue)
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 13:47 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Teema sai alguse sellest teemast: Järgmised hullud... aga õnnesärgiga
***

Minu arust on vaja juba ammu SAR laevu ja seda nelja piirkonda: Narvast Tallinnani, Tallinnast Hiiumaani, Saaremaa-Pärnu ja Väinamerele oma pisem ja kiirem alus.
Piirivalve asi on piiri valvata ja merepääste asi õnnetusse sattunuid päästa. Nõuda piirivalvurilt merepäästeoskuseid on pisut palju. Nii rikas riik oleme me küll, või mida inimesed arvavad?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 14:59 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Minu arust on vaja juba ammu SAR laevu ja seda nelja piirkonda: Narvast Tallinnani, Tallinnast Hiiumaani, Saaremaa-Pärnu ja Väinamerele oma pisem ja kiirem alus.


Mina saan kokku üheksa - Loa 17...20m ja 30...35kn - Põhjarannikule 3tk, Ruhnu 1tk, Mõntu 1tk, Saaremaa sadamasse 1tk, Hiiumaa põhjarannikule 1tk. Loa 12...15m ja 30...40kn Haapsalu, Heltermaa või Rohuküla 1tk, Pärnu 1tk.
Topeltmasinatega, jettidega, isepüstuvad ehk kukerpallisuutlikud. Nagu mujal maailmas.
Umbes sama kogus oleks vaja ka kiireid ja väikseid õlitõrjelaevu ranniku lähedale triiviva õlireostuse tõkestamiseks ja koristamiseks. Enne kui "Lonna" kohale ujub on õlilärakas ammu juba sügavast veest ranniku alla triivinud....


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 15:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nii, mark, palju keskmiselt üks selline suur ja üks väike maksab? Ära tule seletama, et Sa ei tea :D Umbes?
Muidugi tuleb lisaks laevadel ju teha sadamad (need uperpallitajad ju stradivad suusahüppaja kombel :D), koolitada mehed, luua süsteem jne. Aga no palju läheks maksma? Miljard mingi 5 aasta jooksul? See pole ju suurt sittagi. Aga tead, et kui häda käes, siis kõne ja kiirelt on pääste kohal. Sest merel võib kõike juhtuda...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 15:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
PriitV kirjutas:
Nii, mark, palju keskmiselt üks selline suur ja üks väike maksab? Ära tule seletama, et Sa ei tea :D Umbes?
Muidugi tuleb lisaks laevadel ju teha sadamad (need uperpallitajad ju stradivad suusahüppaja kombel :D), koolitada mehed, luua süsteem jne. Aga no palju läheks maksma? Miljard mingi 5 aasta jooksul? See pole ju suurt sittagi. Aga tead, et kui häda käes, siis kõne ja kiirelt on pääste kohal. Sest merel võib kõike juhtuda...


Suuremad ca 1,5 MEUR ja väiksemad ca 1 MEUR. Üldiselt on neil ka päris kallis elektroonika peal. Mingit suusahüpet tänapäeval enam ei tehta. Seisavad täiesti tavalises sadamas nagu paadid ikka, masinad on plokisoojendusega töötemperatuuri alampiiril ja kui häire tuleb, laekuvad mehed, annavad otsad ja lükkavad kangi kohe sadamavärava vahel põhja. Või siis vastavalt mereoludele maksimumini. Mehed võivad olla ka vabatahtlikud. Umbes nagu Kaitseliit - esmalt kursused koos õppepraktikaga ja edaspidi käivad lihtalt regulaarselt praktilistel õppustel. Ma läheks küll vabatahtlikuks päästjaks, kui selline süsteem tuleks. Otsi netist soome meripelastusseura kohta infot , seal minu teada toimibki vabatahtlike najal.

Ahjaa, siiski paneks hindadele veel paar-kolmsada tuhat euri otsa. See uperpallitamine tingib isesulguvad ja avanevad ventilatsioonid, masinate õhuvõtud. Samuti kõik mööbli, istmete, seadmete kinnitused peavad olema läbi mõeldud nii, et saad paadi kiil püsti kätte võtta ja raputada ilma et asjad laiali sajaks, masin peab peale uperpalli olema 1...3 minuti jooksul taaskäivitatav ( õlide valgumine jms..) jne. Nutikad jooksutrosside süsteemid, inimeste püüdmise võrgud ( ilma et pardale hiivamisel päästetava vastu parrast lõplikult surnuks lööks) jms ...Lisaraha ikka kulub...
See-eest võid ka seitsme meetrise lainega välja minna ja kui aga meeskond kannatab füüsiliselt pesumasina trumlis sõitmist ning kui meri kasvõi mingisugustki tööd laseb teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 16:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2556
Asukoht: Tallinn
Aga milleks mitut sorti? Nonde isehüppavatega peaks ju saama ka "pahasid" taga ajada ja õlitõrjepoomi sikutada? Raskerelvastust piirivalve alustel ju niikuinii peal pole. Ma ei pea õigeks ülal pidada mitut eri ametkonda. No ei ole meil neid piiririkkujaid nii palju (vist?).

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 16:44 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 14 Dets 2006 14:58
Postitusi: 6
Asukoht: Tallinn, Eesti
Igasugune päästevõimekuse tugevnemine on ainult tervitatav. Samas kumab mitmestki postitusest läbi, et foorumis ei tehta vahet kahel olulisel asjal.
Inimeste päästmisel ja vara päästmisel. Rahvusvahelise tava kohaselt on siin joon vahel. Inimeste päästmise kohustus on riigil ja see on päästetavatele tasuta. Selline kohustus on paljudes riikides pandud Ranna- või siis meil Piirivalvele. Ja nagu antud loost näha, olid piirivalve merepäästeoskused piisavad ja mehed päästeti.

Vara: ehk siis aluse, lasti jm sellise päästmine merel on kommertstegevus. Märksõnad kindlustus jms... Kuigi avariide hulk väikealustel tundub järjest suurenevat ei usu siiski, et see veel ära tasuks ja kui tasuks oleks juba selline laevastik püsti mis ette nähtud väikelaevade päästmiseks



PriitV kirjutas:
Minu arust on vaja juba ammu SAR laevu ja seda nelja piirkonda: Narvast Tallinnani, Tallinnast Hiiumaani, Saaremaa-Pärnu ja Väinamerele oma pisem ja kiirem alus.
Piirivalve asi on piiri valvata ja merepääste asi õnnetusse sattunuid päästa. Nõuda piirivalvurilt merepäästeoskuseid on pisut palju. Nii rikas riik oleme me küll, või mida inimesed arvavad?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 17:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 13:25
Postitusi: 275
Asukoht: maailma äärel vastu ookeani
Ma arvan , et SARi süsteem töötaks eestis vabatahtlikuse alusel hästi. Nimelt soomeski käivad nendega väljas inimesed kes oma rahakottil muidu merele ei jõuakski. Muuseas Revali merekool üritas aastakese tagasi seda käima tõmmata aga riigitoetus vist jäi puudu või midagi sellist.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: priitahtlikest merepäästeühingutest
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 17:25 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Mis puutub vabatahtlikesse merepäästeühingutesse, siis Eestis on see Soome eeskujul mõni aasta tagasi asutatud. Esialgu küll vaikselt ja Revali Merekooli fanattide toel. Näiteks Greenpeace möllamise ajal abistasid nad oma kiirpaatidega Paldiski sadamas akvatooriumis korra hoidmisel.

http://www.reval.ee/safeboat_society/est/

Kui soomlaste kõige uuem ja uhkem SAR laev PR Jenny Wihuri üle-ülemöödunud aasta meremessi ajal Pirital oli, rääkisime pikalt juttu. Aluse "barankat" hoidis kõrge pankur, meeskonnas oli paljude elukutsete esindajaid, kelle jaoks on meripelastuses osalemine, vabatahtlikult vahis käimine ja päästeõppustel ning praktilisel tööl osalemine ühtlasi nii hobi kui auasi.

Kuigi nad saavad tegevuskuludeks raha ka riigilt, koosnes minu mäletamist mööda 90 protsenti nende eelarvest vabatahtlikest annetustest. Põhiosa eelarvest moodustab neil toetajaliikmete liikmemaks, keda on üle riigi sadu tuhandeid, kui mitte üle miljoni. Ehk siis suurem osa paadiomanikest/kasutajatest.

See tähendab, et teed igal kevadel regulaarselt pangaülekande ja saad selle eest vastu aastanumbriga kleepsu, millel meripelastuse embleem. Kui Soome paate vaatate, on enamusel neist kajutiaknal või mujal väga pikk kleepsurida. See on sealmaal auasi, et sul on meripelastuse maks makstud ja oled oma panuse andnud. Kel värsket kleepsu pole, polegi nagu keegi. Inimesed teavad seal, kes neile appi tuleb ja teavad, mille eest maksavad.

Mis puutub piirivalvesse, siis Soomes tegeleb lisaks vabatahtlikele merelkäijate abistamisega võrdselt ka piirivalve, kohale läheb MRCC käsul see, kes lähemal ja kel parasjagu juhtunu/ilma jaoks õige laev/varustus. Ja selge see, et päästekopterit vabatahtlikel pole.
Eesti piirivalvet on merepäästetöödeks õpetatud-koolitatud 1995. aastast saadik. Tol aastal käisin isegi meie piirivalvelaevaga Soomes esimesel kolme riigi (Eesti, Vene, Soome) ühisõppusel, ka hilisematel.
Mehed on välja õpetatud hästi, iseasi, mis jamad on kaadrivoolavusega tekkinud. Laevade meeskonnad on minu mälu järgi siiski üsna stabiilselt komplekteeritud olnud.

Meie merepääste põhimure on minu meelest juba väga kaua aastaid olnud rahapuudus, ehk siis piirivalvelaevad seisavad ainult kai ääres, nagu oleks nad juba nagu meremuuseumile üle antud. See jama algas juba Kõutsi ajal, aga on järjest süvenenud, kui rohelised mehikesed mustakuueliselt mehelt ameti tüüri üle võtsid.

Kui varem olid hallid laevad vähemalt kuskil ankru peal, kust sai sündmustele kiiresti reageerida, siis praegu ollakse üksmeelselt Süsta tn sadamas reas. Reostusekorjelaev Triin on ehk Saaremaal Veerel (kui tal masin nüüd lõpuks siis korras on?) ja üks väiksem laev ka Hiiumaal Lehtmas.
EVA-308 väljaajamine maksaks aga ilmselt nii palju, et see laev ei hakka ilmaski kuskil patrullima. Sama rõõmus on ilmselt ka Valvase kütusearve.

Ajad, mil nt Kelvingi-Tammneeme-Muuga all võis piirikaid ankrus näha ja mõni nende alus ikka ka Vormsi kandis konksul oli, on ammu möödas, ei mäletagi enam, mismoodi nende laevad välja näevad.
Mõneti aitavad sitta seisu leevendada Schengen Facility rahade eest ostetud kajutitega RIB-kummikad, mis on treilerdatavad, kuigi päris suured kolakad. Igatahes liiguvad nad vee peal tähelepanuväärselt kiiresti ja ilmaga ei peaks neil ka muret olema.

Mis puutub Revali meeste tehtud ühingusse, siis võiks seda asja edasi ja laiemaks ajama hakata, vaja oleks aga kõva selgitus-teavitustööd, ilmselt peaks seda tegema klubide-sadamate kaudu. Ühiskondlikel alustel kampaaniat korraldada on küll raske ja mitte vähekulukas, aga ma arvan, et kui asja mõistlikult ajada, tuleks ka ajakirjandus sellega kaasa. Mina vähemalt küll. :oops:
Soomlastel on sellevõrra kergem, et paadiomanike suhtarv on meie omadest kordades suurem, et soomlasi on ka kokkuvõttes meist kordades rohkem ning et neil on vabatahtlik merepääste traditsiooniliselt koguaeg olnud, nagu meil priitahtlikud pritsumehed. Tegelikult olid merepäästejaamad ka meil, aga koos okupatsiooniga saabus teadagi, mis.

Aga kui siinsel rahval huvi on, võiks ju kõik koos sinna Revali seltsi minna, sest millestki peab ju alustama. Või teeb igamees oma seltsi, nagu eestlastel kombeks. :lol:
Samas on igasuguse seltsi loogiline algus kohapealne initsiatiiv, nagu näiteks naabrivalvega on. Et kõigepealt asutame oma külas rakukese ja siis ühineme suurema üksusega. Või mis te arvate?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 17:35 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Kipun arvama, et meil pole tarvis jalgratast leiutama hakata ja üle tuleb võtta juba ennast õigustanud süsteem. Kui iga mees ise oma künka otsas asja tegema hakkab, siis tuleb sellest välja teadagi mis. See kleepsude värk tundub õige suund olema.

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 18:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Läheks siis oma plaanitavate ROC kursustega Revalisse ja arutaks seda merepäästeühingu teemat ka ühtlasi? Ega sellest muidu asja saa, kui riik õlga alla ei lükka.

Muide, Jenny Wihuri ei ole uusim laev. Vahepeal on ikka väga mitmeid uusi aluseid lisandunud. Uusim on võib olla see http://www.marinealutech.com/prod-rescue1450.htm

aga võib olla on peale seda neid veelgi tehtud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 18:45 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
on neist ROC kursustest miskit täpsemat teada?

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 18:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
ExSuurlaiu ettepanekul on jumet! Ehk siis seesama olemasoleva asjaga koos miskit teha.
Muuseas, olen ise Osmussaare all seisnud Piirikate laevalt abi saanud, väga vajalik oli. Mul polnud muud hullu, kui TAllinna komandandi proua oli totaalselt merehaige. Sõitsin Juliaga trappi, andsime proua sinna peale ja nemad viisid kenasti kummikaga Dirhamisse, kus minu kaasa juba ootas. Aga sõpradel läks suur kummikas Osmussaarel olles otsa küljest lahti ja ujuma. Ujudes ei jõutud järgi, hea, et tagasi kuivale saadi. Piirikad nägid, läksid võtsid paadi sappa ja tõid tagasi. Ja ei ilkunud, ei norinud, ei vingunud, olid väga toredad inimesed. Laevaks oli see ümmargune puulaev, mille kohta Lembitu vahimees Lennusadamas teadis öelda, et olevat vist puruks saadud ja et seda enam pole.

Aga jah, kohalik pääste. Naljakas aga ise olen sattunud olema kas merel või rannas päris mitmeid kordi, kus keegi läheduses on hädas. Mõned pildigi peale saadud. Toda viimastki, kes Voosis ennast Seasaare taha kinni sõitis, sai rannast vaadatud. Siis tuli piirikate pisike ja varsti suur, sest pisike ei jäksanud miskit teha. Kuid midagi, kui ikka päris hulluks läheb, saaks kohalikegi võimalustega korda saata. Paadid meil rivis randades. Kasvõi ankru välja viia, et saaks kiilhaalata ennast lahti vms. Kui välismaalastel veel on jullad peal, siis Eesti jahtidel tavaliselt mitte.
Kui ma nüüd heasti mõtlen, siis on meil küll reissing tiim aga täiesti lõdvalt saaks kokku päris operatiivse sar-tiimi (just väikeste tähtedega ;) ). Ei ole just ilus teiste rahakottidesse piiluda, kuid päris arvestatav hulk Noarootsi valla eelarvesse laekub vahemikust meie rannast Ramsini... ja kõigil on ka mootoriga veesõidukid. Mõni mees suisa elab kohapeal ja jälgib elutoa aknast Voosist sissesõitvaid aluseid. Navigatsioonihooajal mingi valve korraldada ei oleks suur probleem. Loobid lanti Seasaare all märgistatud ja tehnikaga paadi pealt või oma omalt, mis seal vahet? Aga vajadusel on oskajad õige tehnikaga olemas... Hoiu- lokatsioonikoha leiaks ka. Selge, et mingi taoline süsteem vajaks väga põhjalikku mõtlemist, seadusandlust, usaldust, väljaõpet aga see oleks võimalik. Ja see on vaid üks pisike külake mererannal.

Kui veel suuremalt vaadata, siis oleks super SAR lokatsioonipunkt Presidendi residents Paslepas. Korralik sadam, märgistatud laevatee otse välja, side, kõik olemas. Anna ainult tuld, 15-20 minutiga häirest on alus Vormsi taga. Ja ma usun, et inimesi leiduks. Aga ma olen muidugi lootusetu optimist. Jääb ainult süteem, kord ja riiklik tahe, siis leiab ka merekindlate päästevõimeliste kummikate ja muu jaoks riik raha.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 19:17 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
Kuna siia tuuakse viimasel ajal igasuguseid kaheldava merekindlusega veesõidukeid, siis muutub see päästesüsteem üha aktuaalsemaks. Samas on SAR süsteem igati vajalik ka meil merereostustele kiireks reageerimiseks. Ja kui nüüd tiba fantaseerida, siis selle süsteemi kaudu võiks ju meie tehnikaajastul olla kogu väikealuste liikumine mere peal kontrolli all. Algatuseks kasvõi läbi raadioside nagu VTS süsteem. Väikelaevnikele on ju isegi omad raadiokanalid, kuid kasutatakse neid vähe.

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Jenny Wihuri
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 20:50 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Väike täpsustus. Jenny Wihuri kohta kirjutasin, et üle-üle-eelmisel aastal oli see nende uusim laev. Pole väitnudki, et praegu. Aga sel pole vist suuremat tähtsust, igal juhul peavad nad nüüdki teda oma lipulaevaks.

Mis puutub aga vara ja elude päästmist, siis nii Soomes kui Eestis on nii, et riigi piirivalve tegeleb SAR-iga, ehk siis inimeste otsingu ja päästmisega, vara päästetakse juhul, kui see on hetkel võimalik ja otstarbekas ega too kaasa isakulutusi.
Näiteks kui jääte talvel Peipsi peal hätta, siis juhul kui teid hõljukiga ära korjatakse, on lootus ka sellele, et kui hädalisi palju pole, siis visatakse teie soomekelgud ka tekile ja tuuakse ära. Buraanile ei hakka aga keegi enam eraldi järgi tulema. Samuti ei topi teie soomekelku keegi päästekopterisse, kuid piisava kütusevaru ja kandejõu olemasolu korral hiivatakse pardale teie kalamehekast.
Sama suhtumine on ka alustesse. kui annab tuua ja liigset riski ei teki, on piirivalvur ikka inimene ja aitab.
Soome vabatahtlik merepääste üritab aga alati ka vara ehk siis laeva päästa. Ja tuleb välja ka ainult vara päästmiseks, kui elud ohus pole. Näiteks kütuse lõppemise puhul pukseerimiseks võib täiesti rahulikult nende poole pöörduda, kui liikmemaks makstud.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 29 Aug 2007 23:35 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 25 Juul 2007 22:25
Postitusi: 143
Asukoht: Saue, Tallinn, Hiiumaa, Kosmos
Ma võin Revalis teie soovidest rääkida ja ise plaanin sel talvel niikuinii seal ka radisti ära teha. Seega võin kursused konkreetselt kokku leppida.
Omaltpoolt õpilasena (ilma inimesi eelnevalt tundmata), võin julgelt öelda, et seal on tõesti oma ala asjatundjad, kes eriti ei pedagoogitse ja eeldavad inimeselt endalt väikest ajukübet. Oleneb muidugi suhtumisest :roll:
Igaljuhul on vabatahtlik merepääste ja inforing, kuhu hädas helistada ja abi küsida, kuldaväärt ettevõtmine. Ma üritan selle jutuks võtta ja annan teada, kuidas asjad on ja kuidas liituda, ning mida liitunutelt oodatakse.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 58 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group