Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Nädalavahetuse marutuul uputas sadamas laeva
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Veebr 2008 11:22 
Eemal
Site Admin
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 07 Nov 2003 23:10
Postitusi: 2451
Asukoht: Tallinn; Leisi vald
Meediast:

Laupäeva öösel puhuma hakanud tormituul uputas sadamas seisnud laeva, tõstis veetaset, viis majalt katuse ja murdis puid, kuid tõi kaasa ka kauaoodatud lumesaju. Viimsis Leppneeme sadamas uppus ööl vastu pühapäeva puukorpusega väiketraal Räim.

Kohalikule kaluriühistule kuuluv laev pääses veetõusu ja tugeva lainetuse mõjul kai ääres lengerdama ja ilmselt peksis meri laeva parda puruks, misjärel see ka uppus. Alus seisis eile lõunal sadama põhjas vee all, väljas vaid mast ja paar kinniseotud võrgupoid ning päästerõngast, aeg-ajalt mulksatas vee alt välja puitosi ning luugiservale jäänud raadiojaam.

Tormi jäljed – adruviirud ja muu kaile kantud sodi näitasid, et umbes meetri võrra üle keskmise kerkinud vesi oli jõudnud öösel poolde sadamasse. Pärnus ulatus veetase südaööl vastu pühapäeva 111 cm keskmisest kõrgemale, Tallinnas 84 cm.

Pilt
Foto: Küllike Rooväli

Kas tegu sellesama Lexusepraamiga?

Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 04 Veebr 2008 22:13 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
On jah seesama Lexuse laevastiku lipulaev. Mis liig, see liig - autoveo kannatas välja, aga lolli meeskonna süül läks põhja. Ega keegi ei tulnud ju tormisel ööl selle peale, et vendreid-otsi sadamasse kontrollima minna. Läksin pühapäeval kodu lähedale kõmpima ja sattusin laevahukule.

Veel pilte:
http://photobiotic.blogspot.com/2008/02/blog-post.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 20 Veebr 2008 18:06 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Nüüd on siis selle Leppneeme sadama saladuslikule laevahukuloole seletus olemas ja selgemast selgem, et soss-seppadest sadamaprojekteerijad pole süvendamise tulemustega arvestanud.
Käisin jälle laupäeval sadamas jalutamas ja postipaadi meeste jutt oli lühidalt järgmine: sadama sissesõit ja akvatoorium süvendati varasema meetri-pooleteise asemel kolme-nelja meetri peale. Sadama omapära on aga see, et kohe sadama ees algab veeala, kus meri on 40-90 meetrit sügav.
See tähendab, et nii eelmise tormi ajal kui sellele järgnenud üle-eelmisel tuulisel nädalalõpul sai suure mere laine sadamasse vaba tee. Piltikult võrreldes oli sadama sissesõidul varem kive ja rahne täis vaevalt meetrisügavune vesi, kust vonkles läbi pool meetrit sügavam kanali moodi asi, mida ainult kohalikud teadsid. Nüüd on aga sisse kaevatud lai ja sügav tunnel, mida mööda postipaat muretult minema kihutab.
Seetõttu, et mulk nii suureks tehti, jõudis kohe pärast süvendaja lahkumist sadamasse selline laine, millist pole seal varem käinud ja mille amplituud oli juba ainuüksi nii suur, et tõstis laevad peaaegu kaile või siis lõi vastu sadamapõhja puruks. Nii lõhkuski korraga ära kaks väiketraalerit, millest üks uppus, teine õnnestus aga enne veest kätte saada. Mõlemad konutavad nüüd kurvalt kail ja ootavad suurt tööd.
Kuigi vallajuhid lubasid, et lainemurdja tehakse ringi, tundub, et seal sadamas haiseb ämber, mida nii kergesti tühjaks ei joo. Ma ei kujuta ette, kes sinna suveks oma paadi tuua julgeb.

http://www.postimees.ee/190208/esileht/ ... 312656.php

keskkonnamõjude hindamine:
http://www.envir.ee/orb.aw/class=file/a ... pneeme.pdf

Keskkonnamõjude hindaja on kõvasti mööda pannud, süvendamise mõju lainetusele on hindamata ja koosmõju sadama ees oleva sügava veealaga samuti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Veebr 2008 08:18 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Oi-oi. Corson OÜ teeb projekte ja hinnanguid ka Tilgu sadama jaoks. Tuleb nende asju vaadates hoolsam olla ja ebamugavaid küsimusi esitada.
http://www.corson.ee/index.php?id=398

Aga laevade mehed esitavad ükskord kahjunõude kellelegi. Kes vastutab? See jutt ei kõlba eriti, et laevamees on ise süüdi, et ei valvanud. 30 aastat on laevad puutumatult kai ääres olnud ja nüüd peale süvendustöid ei osanud keegi selle peale tullagi, et peab nüüd tormi ajal kai ääre peal istuma...

KKM hinnangust:
Tsiteeri:
2.6. Lainetus
Lainetuse parameetrite klimatoloogilisi hinnanguid on võimalik anda vaid analoogia põhjal
Tallinna lahega, kuna Viimsi poolsaare kaguosas ja Aksi saare piirkonnas vastavad
pikaajalised vaatlused puuduvad (Soomere, 2003).
Kuna Tallinna ja Muuga lahed asuvad suhteliselt sarnastes tuule- ja lainetuse tingimustes.
Erinevusi võib esineda üksikutes rannapiirkondades lahtede kuju ja batümeetria erinevuse
tõttu. Tõenäoliselt on Muuga lahes lainetuse parameetrid jaotunud ühtlasemalt kui Tallinna
lahes, kus esineb anomaalselt vaikseid rannapiirkondi (Soomere, 2003).
Simuleeritud tuule variantidest kõrgeimad lained tekivad Muuga lahega piirnevas Soome lahe
osas kirdetuulega (oluline lainekõrgus kuni 6 m). Ekstreemse kirdetuulega tekkivad lained on
tõenäoliselt mõnevõrra madalamad ennustatuist ning ei ületa 5 m, kuna 6 tundi kestva ja
keskmise kiirusega 23 m/s puhuva kirdetuule esinemine on vähetõenäoline (Soomere ja
12
Keevallik, 2003). Loodetuulega ennustab kasutatud mudel Soome lahe avaosas lainekõrgust
kuni 5,3 m. Leppneeme sadam on avatud ida ja kirde tuulte poolt tekitatud lainetusele.
Sellest suunast saabuval lainetusel on kõige pikem jooksumaa, mis suurendab ka lainetuse
energiat.


Tsiteeri:
5.2. FK2 - Rekonstrueeritud kaide mõju lainetusele
Leppneeme sadam on tänu oma asukohale paremini kaitstud Soome lahel tekkiva lainetuse
eest. Olemasolev sadamaakvatoorium on kaitstud lainetuse eest mõlema alternatiivlahenduse
korral hästi. Kavandatavasse jahtide sildumiseks ette nähtud basseini jõuab ilma teise
alternatiivlahendusega kavandatud lainemurdjata laine olulise kõrgusega 0,82 m.
Lainemurdja lisamine tagab sadamaakvatooriumis normaalsed sildumistingimused.


Tsiteeri:
Erinevaid alternatiive vaadeldi ptk 5 antud mõju kategooriate ning nende komponentide
kaupa. Alternatiiv 1 ja alternatiiv 2 on mõju poolest keskkonnale suhteliselt võrdsed.
Alternatiivi 2 osutus paremaks seetõttu, et lainemurdja kaitseb sadama akvatooriumit
aktiivsema lainetuse eest.


Tsiteeri:
Lembit Tammsaar küsib, kas on arvestatud sügiseti esineva kõrge veeseisu tingimustes
esinevat lainetust.
Uno Liiv vastas, et modelleerimisel on arvestatud veepinnatõusu.

Lembit Tammsaar küsis Leppneeme sadama rekonstrueerimise alternatiiv 2 kohta, et kas
lainemurdjat ei saaks ühendada põhjapoolseima kaiga.
Uno Liiv vastas, et põhjapoolseim kai ei kuulu arendajale ning kokkulepet omanikuga ei ole
saavutatud.


Tsiteeri:
10. Ülevaade raskustest, mis ilmnevad keskkonnamõju hindamisel ja aruande
koostamisel
Raskuseid keskkonnamõju hindamise aruande koostamisel ei ilmnenud.


Tsiteeri:
Rekonstrueeritud kaidel olulist mõju lainetusele, hoovustele, setete liikumisele ja rannajoone
arengule ei ole.

Keskkonnamõju hindamise tulemusena selgus, et parimaks alternatiiviks osutus variant 2,
mille puhul rajatakse ka lainemurdja.



Et väljavõtted ei muudaks kogu materjali konteksti, on sellega vaja otsast lõpuni tutvuda. Vaadake ka sadamakaarte, kui palju muudeti.

Aga üsnagi üldsõnaline dokument... Hinnatud on uue sadama mõju ümbritsevale keskkonnale, aga puudu ümbritseva keskkonna mõju uuele sadamale ja ka ümberehitamata sadamaosale. Väike vahe ju on?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Veebr 2008 15:05 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Seda minagi lugesin ja imestasin, et kuidas nii saab. Aga saab, niimoodi haltuura korras neid keskkonnamõjude hinnanguid tänapäeval tehakse ja kurb küll, mingit vastutust sellise dokumendi koostajale (keskkonnamõjude hindaja või uurija oleks palju öelda) ei lange. Kahjuks. Oma töös olen selliseid asja väga palju näinud ja sellistest asjadest ka kirjutanud, aga miski ei muutu.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Ähmaselt segane
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Veebr 2008 21:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Tere, et siis ei tasuks kohe kõikki esimesel üleskutsel ülesse puua. Tegu võib olla põhjendamatu.
Tegemist on Corson oü projekteerituga. Kuid objektil on ehitustegevus pooleli ja seoses sellega on tegelikult kogu sadam avatud avamere lainetele, mis takistamatult mööda süvendit sadamasse sisse jooksevad.
Nimelt pikendtakse Vana olemasolev kaiosa ja mõlemad sadama siseakvatooriumi osad jäävad suletumaks. Kas see ka mõjub ei oska mina arvamust avaldada. Tean seda, et too torm, kui Räim uppus oli kanali kõrvale N- poole, ehitamata muul (lainemurdja) mis projektis olemas oli. Pigem tõlgendaks seda siis ehitaja isetegevuse, halva ilma ja muude kokkulagevusega.
Et siis arvamust avaldaks siis, kui kõik õieti valmis tehtud. Ja siis tuld poisid....

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 21 Veebr 2008 22:09 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Sellise tegevuse läbiviimiseks oleks pidanud siis sadama sulgema liiklemiseks ja laevade sildumiseks. Minuarust on see sama mis ehitusobjektil viibimine.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 22 Veebr 2008 23:26 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Peeter,
asi pole poomises, aga fakt on see, et ka ehitaja nendib Postimehe loos, et lainemurdja on vaja ümber teha, järelikult pole kõik kavandatud nii nagu peab. Kui sa loed keskkonnamõjude hinnangut, siis näed ise, et süvendamise mõjusid ei ole kuskil kirjas ja seega pole neid selles töös ka arvesse võetud.
Fakt on ka see, et kai lõhkumiseks polnud vaja isegi tormi, piisas keskmisest tuulisemast ilmast ja õigest tuule suunast. Pool kaist läks minema ju 14./15. veebruaril. Laevauppumise ajal mitu nädalat varem polnud tõesti veel lainemurdjat ees.
Pildistasin 16. veebruaril üles ka selle, et suur osa veest oli tulnud lihtsalt otse üle muulide, mis olid üleni jäätunud. See näitab just laine kõrguse suurt amplituudi, mis sellises väikesadamas teeb väga murelikuks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Veebr 2008 06:29 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Et võin mitteametlikult öelda kahjuks vaid üht. Et mureks on põhjust. Samas me veel kuuleme sellest sadamast. Aga elame, näeme. :) Ja alati on ju võimalus see kraav kinni ajada :)

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Veebr 2008 08:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Valearvestus läheb kalliks maksma. Küllap on väikesadama ehituse alal meil vähe kogemusi. Hea, et asi enne projekti lõppemist välja tuli, pärast otsi tuult väljal.
Eks negatiivne kogemus on ka kogemus. Ehk võidavad sellest Kakumäe, Tilgu jt. sadamad, mille projekteerimine alles käib.

Huvitav on ka see, et sadama rajamisel jooksevad piirid kuskilt läbi nii, et võidakse teine sadamaosa ohtu jätta. Allpool väljavõte KMH-st, pilti vaadates saab aru, millest jutt - lainemurdja ja kai vahele jäävat vahe sisse...

Tsiteeri:
Lembit Tammsaar küsis Leppneeme sadama rekonstrueerimise alternatiiv 2 kohta, et kas lainemurdjat ei saaks ühendada põhjapoolseima kaiga?
Uno Liiv vastas, et põhjapoolseim kai ei kuulu arendajale ning kokkulepet omanikuga ei ole saavutatud.


See on sadamate erastamise tulemus? Meri aga ei tee vahet, kas on era-või riigisadam.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Veebr 2008 17:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
mairold kirjutas:
lainemurdja ja kai vahele jäävat vahe sisse...


Peabki jääma. See on just nimelt nii ette nähtud. Ja see hetkel see kõigeväiksem probleem.

Nimelt on kahtlusealla sattunud Tööde teostaja liigne tublidus. Kui sadam esine esimese hooga plaaniti 3 peale puhastada, siis hetkel on sealne laevatee juba 4-4,5 sügav. Nii, et Lepneemest saaks varsti puitu ja naftat vedama hakata. Elame näeme, homme on ka päev.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Veebr 2008 18:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 19 Mär 2006 12:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Kesse/Tallinn
Soovin koheselt selle teostaja telefoninumbrit! :lol:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 25 Veebr 2008 19:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Et Muuga lahe vastaskaldalt tuleb seik meelde.
Oli aeg kus Kallavere külje alt, seal kus hetkel paikneb Söeterminal, sai veel autoga randa sõita ilma erilubadeta.

Et nimelt ehituse ajal sinna korduvalt asja oli ja siis kord tugeva SE –SSE tuulega 15-18m/s lasime paadi vette, sinna pumbatud/täidetud saarelt. Et kui vette saime paadi kergelt, siis välja ei õnnestunud muud moodi saada, kui sõitsime paadiga hooga liivasaarele kuivale.
Tagasi lainetus merelt, selline pika perioodiga 0,5-1 m laine. Mis võibki olla praeguse Leppneeme sadama probleemiks. Kanal on sügav ja need lained ei sumbu.
Laht ju sama ja sügav vesi kõrval.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 08 Mär 2008 16:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
Sai täna asja uuritud tiba. Tegin väiksed tuurid peale sellele sadamale. Eks nädala lõpuks selge mis ja kuidas ringi tehakse.
Vihjeks ainult, et viga pole projektis, ega ehitajas.
Looduse vastu ei saa.
Et mina usun küll, et see lainetuse asi saab korda. Küsimus pigem selles, et kes ja millal otsuseid vastu võtab.

N Muul on olemas ja ühenduses vana sadama osaga.
Halb aga see, et kui tormi tuul vett tõstab, siis sureb seal kõik.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 08 Mär 2008 21:23 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Oleks teadnud et sa seal möllasid, oleks vaatama tulnud, ma ju elan sealsamas lähedal.
Aga kas see on siis ikka õige sadam, kui muidu on ilus ja tore, aga tormiga hävib seal kõik? Sadam ju tormivarjuks ongi. :(


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 39 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group