Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 93 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Mär 2008 20:01 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5904
Asukoht: Saaremaa
Selle raha eest organiseerin juba midagi näiteks siit valikust :

http://www.vectormarine.se/indexeng.html
23 peaks olema veel järelveetava parameetrites.

Aga ma olen üsna skeptiline selle algatuse suhtes.
Muidugi, ma olin Pakri 450 Saili suhtes kah skeptiline :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Mär 2008 20:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Olgem ausad, Soomest-Rootsist saab suisa selleks otstarbeks projekteeritud aluseid mõistliku hinnaga. Kuigi jah, need ei ole siis treilerdatavad.
Näiteks selline. Või siis pisut kallimad: Conger 9000.

Kui aga treilerdatavat, siis on kordi odavam osta selle 1,3 milli eest 3-4 kummikat. Ütleme, et lokatsioonikohad Kunda, Tallinn, Haapsalu ja Pärnu. Näiteks Norras karmi mere jaoks projekteeritud Alphaboat RIB 600, Renneks ärib selliseid. 400K eest saab sellise juba koos treila ja varustusega, kui ikka 3-4 tükki korraga osta.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Mär 2008 21:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Paistab, et me oleme algsest teemast üsna kaugele jõudnud :)

Jutt hakkas ju pihta sellest, et kui juhtub merel lõbusõitu tehes kütus otsa saama või mootor rikki minema, siis võid leida ennast olukorras kus ilma rasket raha maksmata pole kedagi appi tulemas. Selliseks puhuks oleks täiesti piisav mingi teavitussüsteem, olgu see siis SMS-põhine, läbi JRCC või veel mingil kolmandal moel. Peaasi, et info jõuaks mõne lähedal oleva abivalmis inimeseni, aitaja koolitatus ja varustus on teisejärgulised. Asi toimiks ilusa ilmaga väiksemate probleemide puhul ja siis on abi vajajal aega küll sõnumit toksida, õlut larpida ja abi oodata.

Selline "ilusa ilma abi" teavitussüsteem oleks tehtav väga väikeste kulutustega, Piirivalve piisava huvi korral arvatavasti ka praktiliselt ilma rahadeta. Vaja oleks ainult mõnda aktiivset inimest, kes asja vedama hakkaks.

Hoopis omaette teema on päästeoperatsioonide korraldamine juhul, kui inimeste elu ja/või tervis on ohus. Siis ei ole võimalik mingite SMS või GPRS viguritega majandada, tehakse kõne JRCC-sse või 112-te ja korraliku koolituse saanud päästjad peavad appi tulema. Olgu need päästjad siis osa piirivalve struktuurist või vabatahtlikest koosnev üksus, aga see süsteem ei saa tugineda mingile suvalisele seltskonnale, kuitahes abivalmis nad ka ei oleks.

Muidugi ei välista üks süsteem teist ja korraliku vabatahtliku merepääste organisatsiooni loomine oleks igati tervitatav nähtus, aga seal ei piisa kindlasti ühe paadi ostmisest ja asjast huvitatud inimeste kokku ajamisest. Üksuse valmisoleku tagamine normaalse valvegraafiku alusel eeldaks minimaalselt paarikümne vabatahtliku olemasolu. Kõik need inimesed peaks olema saanud vähemalt mingi päästetööde ja esmaabi koolituse, ma kujutan ette, et see võiks maksta suurusjärgus 10000 kr/in. Siit tuleb juba paarsada tuhat kr. Koolitus vajab ka värskendamist, lisaks inimesed vahetuvad jne., ehk siis tegemist ei ole ka ainult ühekordse kuluga. Lisaks muidugi varustuse, hoolduse, kütuse jms. kulud, ja nii need miljonid tulevad... :?

Igal juhul müts maha selle mehe ees, kes suudaks sellise asja korralikult ära teha, aga kahjuks olen ma ka vähemalt tänasel päeval veidi skeptiline.


Mart S kirjutas:
Ma ei oska küll toetuda mingile seadusele, küll aga igipõlistele traditsioonidele. Kui on ikkagi reaalne oht inimestele või alusele, siis tuleb ka vabatahtlike poolt abi osutada tasuta.

No näiteks vara merepääste 1989. aasta rahvusvaheline konventsioon sätestab, et "Kapten on kohustatud andma abi igale merel hukkumisohus olevale isikule, seadmata tõsisesse ohtu oma laeva ja sellel olevaid inimesi." Eks see on loomulik ka ilma seaduseta, et kui kellegi elu on ohus, siis aitavad kõik kes saavad.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Mär 2008 23:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 26 Aug 2004 14:33
Postitusi: 176
Asukoht: Saaremaa
Võimalusi on ju tõesti mitmeid. Kui õigesti aru saan, siis on kõige esmasem samm luua vahatahtlik eneseabi organisatsioon. Mitte organisatsioon juriidilises mõttes vaid süsteemi mõttes.
Mingi algelise süsteemi võiks luua ju väga lihtsalt, näiteks Kipper.ee baasil. Jaotada Eesti abipiirkondadeks : Ida Eesti, Tallinna laht, Lääne Eesti, Väinameri, Saared, Pärnu laht, Riia laht, Võrtsjärv jne.
Iga mees, kellel alus olemas ja huvi aidata ja olla ise aidatud registreerib end vabatahtliku eneseabi lsti liikmeks, märkides ära oma aluse kiiruse ja muud andmed ning kontaktid. Regamine toimub päästepiirkondade kaupa, sest vaevalt on ratsionaalne Tallinast Pärnusse päästma minna.
Merele mineja prindib oma sõidupiirkonna abistajad välja ja võtab kaasa.
Hädas võib ju kasvõi järjest listi läbi helistada.
Meil on paadis alati nimekiri kohalike kalurite ja laevade telefonidega.
Kui on elu ohus, tuleb piirivalve.
Ka võiks olla eelnevalt kehtestatud reegel, et abi saab vaid ise abilistis olev liige ja kokku lepitud (kokkuleppel kehtestatud) päästeteenuse hind, et ei peaks seal merel kauplema. Näiteks: väljakutse 200 eek., 1 miil sõitu 10 eek, mingi lisakoefitsent kiirematele alustele, iga väljasoleku tunni eest 100 eek. Peale kella 20.00 tunnitasu topelt vms. Hinnad panin muidugi lambist :lol: .


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 26 Mär 2008 23:30 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 09 Sept 2007 20:22
Postitusi: 17
Asukoht: Pärnu
Vabatahtlikud merepäästjad tegutsevad Revali merekooli juures. Selliseid ühinguid võiks loomulikult rohkem olla. Ideaalis, igas jahtklubis. Millegipärast arvan, et kui hädaline helistab kõige lähedamal asuvasse jahtklubisse, siis on võimalik ka sealt abi saada.

Vabatahtliku Eesti Merepäästeühingu link http://www.reval.ee/safeboat%5Fsociety/est/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Mär 2008 09:59 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
viiking kirjutas:
Ka võiks olla eelnevalt kehtestatud reegel, et abi saab vaid ise abilistis olev liige ja kokku lepitud (kokkuleppel kehtestatud) päästeteenuse hind, et ei peaks seal merel kauplema. Näiteks: väljakutse 200 eek., 1 miil sõitu 10 eek, mingi lisakoefitsent kiirematele alustele, iga väljasoleku tunni eest 100 eek. Peale kella 20.00 tunnitasu topelt vms. Hinnad panin muidugi lambist Laughing .

Minu mõte näiteks hakkab tõrkuma selle teema arutamise juures kohe, kui juttu tuleb rahast. Ükskõik kas siis mingist aastamaksust, sms-listide ülalpidamise kulud, väljakutsetasu vms. Nii mitmeski eluvaldkonnas toimib selline üksteise abistamine enesestmõitetavalt. Offroaderite näide on siit juba varem läbi jooksnud, jääb ju maanteel ka alati rekkamees seisma kui näeb teeääres katkise autoga kolleegi. Keegi ei arvuta kulutatud aega ega raisatud vahendeid rahaks ümber. Kehtib põhimõte, aitan alati kui saan, sest kunagi ei tea millal ise abi vajan.

Offroaderite abistajate list on tegelikult parim ning sobivam näide kuidas asju võib ajada. Kõik kes on nõus oma abi osutama panevad oma kontaktid nimekirja. Kõik nimekirjas olijad teavad, et rahalist tulu sellest projektist ei tule, isegi kulude katet mitte. Ainuke mida saad on hea tunde, et said kedagi aidata ning lootuse, et ka sind aidatakse kui hädas oled. Kes ilma rahata aitama ei ole valmis, see on mine lihtsalt nimekirja ei pane. Võib ju teha täienduse, et paneb ikka, aga märgib juurde oma hinna.
Mina näiteks küll ei kujuta ette, et ma kellegilt mingit raha hakkaks küsima. Abistatud on aga inimesi varemgi ning abistan ka edaspidi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Mär 2008 10:06 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 27 Juun 2006 14:46
Postitusi: 482
Asukoht: Pärnu
See oli nüüd küll üks õige jutt ja suhtumine.

Lugupidamine, Mart


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Mär 2008 10:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 27 Jaan 2006 17:15
Postitusi: 636
Asukoht: Meriküla
Ega minagi abistamise eest raha küsiks. Imelik kuidagi.

Eile Säästuka parklas üks Audi ei saanud lumevallide tõttu oma kohalt minema, mõtlesin, et lähen aitan lükata. Kui panin oma auto parklateele põiki ette ja ohutuled tööle, et möödujad ei segaks Audi hooga väljasõitmist, siis oli vahepeal juba paar noort Audi juurde jõudnud ning lükkasid kõigest väest. Mina siis jäin teeblokeerijaks - niikauaks, kui Audi välja sai.
Istusin autosse, olime mineku peal, kui Audi peatus, hõikas poisid enda juurde ja ukse vahelt anti poistele kahekümneviiekas või paar.
Õnneks ei pööranud ta mulle tähelepanu. Mulle pole aitähhigi vaja, aitamine iseenesest mõnus. Kui ta oleks mulle raha pakkunud, oleks selle viisakalt tagasi lükanud - ega krt ma seda raha pärast teinud, tuleb mind veel solvama.

Olen nii liikluses, kauplustes, vee peal kui ka igal pool mujal ikka abikäe ulatanud, seda ka siis, kui pole otseselt palutud, aga näen, et inimene on omadega tõsiselt jännis ja vist ei tihka abi paluda. Raha pakkumist nägin esimest korda ja halb maik jäi asja juurde.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Mär 2008 11:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
Selle jutuga absoluutselt nõus, et taoline vabatahtlike abistajate ring ei peaks toimima mingi tasu eest. Vaja oleks ainult süsteemi, mille kaudu info jõuab operatiivselt nendeni, kes oleks nõus ja võimelised appi minema, eks siis iga mees otsustab, kas ta sel hetkel saab ja tahab minna.

Kindlasti oleks abi ka lihtsalt kontaktide nimekirjast, mille igaüks saab välja printida ja merele kaasa võtta, aga vaadates kasvõi enda elu-olu tundub, et sellise asja kasutamine võib tegelikult üpris keeruline olla. Näiteks kui ma olen parajasti Muhus ja paat on vees, siis kindlasti oleks valmis ka mõnele Väinamerel hätta jäänud inimesele appi minema. Kahjuks aga on elu- ja töökorraldus praegu selline, et n.ö. valmisoleku aega jääb üsna napiks, seega oleks mulle helistamine enamusel juhtudel suht mõttetu. Lisaks võib sellises staatilises nimekirjas esimesel kohal oleval inimesel kõnede hulk pikapeale tüütavaks muutuda ;) Kui aga info saaks edastatud korraga tervele grupile siis arvatavasti keegi ikka leidub, kel parajasti vaba aega ja võimalust on.

Mingi e-maili list oleks põhimõtteliselt ilma rahata tehtav, seda võiks siis igaüks omale taskusse suunata nii kuidas tahab, aga karta on, et sinna hakkaks varem või hiljem liiga palju spämmi laekuma. Automaatne SMS-teenus oleks tõenäoliselt paremini toimiv, kuid nõuab mingit algset investeeringut ja raha ülalpidamiseks. Tundub, et parim variant oleks tõesti see, kui algne kontakt oleks igal juhul JRCC, kellel oleks siis võimalus hinnata olukorda ja vastavalt vajadusele saata välja piirivalve alus või edastada info näiteks mingile SMS listile. Teate saanud tegelased omakorda vastavalt oma olukorrale ja võimalustele kas ignoreerivad teadet või helistavad JRCCsse tagasi ja teatavad, et "ma nüüd lähen". Nii et kes suudaks mõtte piirivalvele või siseministeeriumile maha müüa?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Mär 2008 12:30 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Dets 2007 23:06
Postitusi: 111
Asukoht: Muraste
Kardan et ilma mingite tariifide või taksideta jääb see Abistav Käsi merel suht lahjaks. Tore on kui sind keegi sleppis sadamasse toob ja selle eest raha ei taha aga ,kui sulle helistatakse laupäeva õhtul näiteks kell kaheksa ja hädaline ütleb et olen siin Naisaare taga ja kaatril sai bensiin otsa ja tule too mulle bensiini, siis vaevalt keegi kodust viitsib treileriga sadamasse minna kaatri vette lasta ja siis hädasolijale bensiini viia kuna vend ei viitsind enne merele minekut oma bensiini varusi täiendada. Raudselt öeldakse et ei ole kodus või mingi muu põhjus. Endal sellega võibolla küll kulutusi 500 EEKi aga aeg ja teisemehe enda lollus?
Loomulikult ei pea õigeks seda kui oled ka oma alusega veepeal ja keegi helistab sulle et näed selline asi mootor jupsib või midagi muud oleks abi vaja. Siis loomulikult ei tuleks raha küsimine mõttesse, kuna oled juba veel alusega.
Muidugi kõik oleneb ka probleemist, kui ikka mootor käima ei lähe enam ja purjekal on mast murdunud tuleb appi ikka minna.
Aga bensiini vedamise eest tuleks ikka raha küsida, siis kapten ikka õpib ka oma vigadest.
Või mis Teie arvate??

_________________
www.arairent.ee


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Mär 2008 12:47 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 23 Mai 2005 10:29
Postitusi: 534
Asukoht: Põhja-Eesti, Jõelähtme
Ma tooks ühe paralleeli maismaalt. Tean paljusid inimesi kellel ei ole autos puksiirköit, rattavõtit. Mõnel ei ole isegi tagavararatas parandatud eelmisest purunemisest. Või hääletab mingi tüüp teeääres ja kui küsida et mis juhtus siis vastab et " ah proovisin kas saab selle bensiinitilgaga koduni. Ole hea mees ja toome bensiini." Vot sellistel soovitaks küll kalli Autoabi tellida ja las siis vaatab mis läheb selline laiskus maksma.
Samas olen ise korduvalt teelolijaid abistanud kui autol on mingi kotermann või õnnetus juhtunud. Kuid mul on tunne et selliseid inimesi jumal kaitseb kes jätavad kõik saatuse hooleks.
Tuleks vahet teha , kas on tegu tehnilise rikke, õnnetuse ,tegemattajätmisest mitte tingitud olukorraga, või siiski puhta laiskuse ning teistele lootmisega. Sellest lähtuvalt ka hind. Mõõdupuuks oleks südametunnistus. Samuti nagu offroadimehed ronivad ise mudaauku, läheme meie tuulte ja vete meelevalda. Seda ei tohiks pahaks panna, kuid selle järgnevat olukorda peab hindama, kui see on võimalik.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Mär 2008 12:53 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
ARAI kirjutas:
....siis hädasolijale bensiini viia kuna vend ei viitsind enne merele minekut oma bensiini varusi täiendada.

Mina pean merel liikuvaid inimesi piisavalt intelligentseteks ning seetõttu ei karda eriti seda, et keegi hakkaks abistajate heatahtlikkust lihtsalt niisama kurjalt ära tarvitama. Kui tal bensiin lõppeski, siis ilmselt on sellel mingi põhjus, mis ei ole see, et ta ei viitsinud enne tankida.

Tegelikult on siin nimekirja läbi helistamisel eelis sms-gruppide ees. Nimekirja läbi helistades saab hädas olev paadijuht koheselt tagasisidet jah/ei võimaluste kohta, mitte ta ei jää peale sms-i saatmist lihtsalt ootama, et mis nüüd edasi saab. Isegi juhul kui nimekirja läbi helistamisele kulub 15 minutit, siis kulub see aeg oluliselt kiiremini, kui lihtsalt oodates, et kas keegi võtab ühendust. Aga äkki ei võtagi?

Samuti on võimalikul appitulejal võimalik kohe adekvaatselt hinnata situatsiooni, et kas tema kasutuses olevatest vahenditest ikka abistamiseks piisab. Läbi mingi koordinatsioonikeskuse on raske kohe kõiki detaile võimalike abistajateni toimetada. Lisaks saab ju abistaja hinnata ka seda, et kas hädasolija ikka abi vajab. Kui ikka helistab keegi arusaadavalt jommis kodanik päikesepaistelisel vaiksel soojal suveilmal ning ütleb, et "kuule too mulle bensiini, näe mul lõppes otsa" siis pigem tuleb kõne vastuvõtjal politseisse, piirivalvesse helistada, kui appi tormama asuda.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Mär 2008 13:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 671
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Kõik on kadunud kaugete maade detailidesse.
Aga lahendage ikkagi see asi ära, kuidas info liigub ja kes seda liigutab.

Kui see idee paika saaks siis oleks natuke reaalsem. Muidu ehitate laevastiku omaette nokitsema, mitte süsteemselt töötama.

Ja kes sms listi ideest ei saanud täpselt aru, siis ei pea 100le inimesele saatma eraldi smsi. Saadad ühe kindlale aadressile ja seda loevad kõik, kellel on päästevõimekus.

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Mär 2008 13:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 20 Mär 2007 09:42
Postitusi: 829
Asukoht: Tallinn / Muhu
ARAI kirjutas:
Tore on kui sind keegi sleppis sadamasse toob ja selle eest raha ei taha aga ,kui sulle helistatakse laupäeva õhtul näiteks kell kaheksa ja hädaline ütleb et olen siin Naisaare taga ja kaatril sai bensiin otsa ja tule too mulle bensiini, siis vaevalt keegi kodust viitsib treileriga sadamasse minna kaatri vette lasta ja siis hädasolijale bensiini viia kuna vend ei viitsind enne merele minekut oma bensiini varusi täiendada.


Just selle pärast mulle tundubki, et tervele kambale välja minev teade oleks oluliselt parem variant kui inimeste ükshaaval läbi helistamine. Tõepoolest võib üsna tüütuks minna, kui liiga tihti tuleb seletada, miks sa parajasti mõnele tegelasele appi minna ei saa, aga aeg-ajalt telefoni saabuv SMS või e-mail segab oluliselt vähem. Ise vaatad siis probleemi kirjelduse põhjal, kas reageerid või mitte. Samuti on sellise üldise teavitamise korral oluliselt suurem tõenäosus, et leitakse ka mõni abistaja, kes on juba vee peal ja keegi ei peagi ennast hakkama kodunt välja ajama.

Ilmselt toimuks enne välja minekut niikuinii mingi kontakt abivajaja ja abistaja vahel, olgu see siis läbi JRCC või otse, ja kui selle käigus selgub, et tegu on tõesti mõne purjus tolaga, kes unustas oma paadi tankimata, siis võib ju appi minekust loobuda ja probleemi näiteks politseile suunata.

No ja lõppude lõpuks võib ka abipalvesse olla lisatud märkus stiilis "palun puksiiri teenust, maksan 500 kr.", kui see peaks võimalike abistajate entusiasmi suurendama ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 27 Mär 2008 13:50 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 24 Veebr 2004 22:24
Postitusi: 339
Asukoht: Rohuküla
Hästi, nii konkreetselt kui ma oskan, ma väljendan enda arvamuse, kuidas ma arvan asja töötavat. Enda seisukoha siis...

Mitte keegi ei ole kaitstud selle vastu, et merel olles tuleb ette midagi ootamatut. Iga paadikapten peab hindma ise situatsiooni ning vastu võtma otsuse edasise tegutsemise kohta. Kui on oht alusele ja/või inimeludele tuleb võtta ühendust ametliku merepäästega, mitte ükski muu variant ei tule kõne alla. Kui aga juhtub rike, millega ei ole tekitatud sellist otsest ohtu, kutsuks mina appi küll kellegi "vabatahtliku".

Meil kõigil on kindlasti telefonis vähemalt 3...4 sõpra või niisama tuttavat, kellele sellisel juhul esmaselt helistada. Lisaks sellele meeldiks aga mulle, kui mul oleks võimalik kaasa võtta ka lisaks veel nimekiri headest inimestest, kes on väljendanud valmisolekut võimaluse korral aidata. Samuti ei ole minul selle vastu midagi, kui minu nimi on kellegi teise kaasas olevas nimekirjas. Kui sõbrad, tuttavad ei saa aidata, siis helistaks edasi nüüd selles nimekirjas olevatele inimestele asukoha järgi (lähemal olevad enne jne.) ning kurdaks muret. Kohe saaks ära rääkida mis viga ning millist abi ja kuhu ootaks. Teine pool saaks hinnata, kas temast on tulejat või mitte. Kui ei ole, siis pole midagi, helistame siis järgmisele. Mina eelistaks sellist vahetut suhtlust koos kohese tagasisidega kindlasti sellele, et saadan SMS-i ning siis ootan, et äkki võtab keegi minuga ühendust.

Tõenäosus, et selle nimekirja tarvitamiseks läheb ei ole tegelikult ju väga suur. Samas mingi täiendava kindlustunde ta annab. Eriti kui reis läheb kaugemale tavapärastest koduvetest.

Kui palju üldse neid kõnesid tervikuna võib tulla? Ma ei usu millegipärast, et kartus selle kohta, et pidevalt tuleb hakata mingite mõtetute kõnedega tegelema väga põhjendatud oleks.

Mulle meeldib väga Madis16-e mõte, mida ta siin foorumis on korduvalt välja öelnud (Kirjutan oma mälu järgi, täpset sõnastust ei hakka otsima)- Kõik merel liikujad on minu sõbrad.
Sellele lausele tuginedes - minule ei ole sõprade telefonikõne kunagi koormaks. Minu arust oleks hea, kui seda mõtet saaks juurutada mereteedel ka laiemalt. Liiga idealistlik? :?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 93 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group