Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Rootsis põlevad jahid
PostitusPostitatud: Neljapäev, 10 Apr 2008 18:13 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 04 Mär 2004 16:09
Postitusi: 1212
Asukoht: Kiili metsas
Taas kord põlevad Rootsis jahid. Ilmselt ei ole värvid, lahustid ja muu kergesti põlev koos soojendusseadmetega kuigi õnnestunud kombinatsioon.

Pilt

Kui me mõned aastad tagasi Rootsist jahti tõime, siis läks too jahikuur nädal hiljem põlema. Rootsis tundub seda päris tihti juhtuvat.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Rootsis põlevad jahid
PostitusPostitatud: Reede, 11 Apr 2008 08:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
madis16 kirjutas:
Kui me mõned aastad tagasi Rootsist jahti tõime, siis läks too jahikuur nädal hiljem põlema. Rootsis tundub seda päris tihti juhtuvat.


Andsid just alust uurida oma seotust selle eelmise põlenguga. Kahtlane, Kahtlane :twisted:

Et põlengute puhul ei pea tegu olema soendus süsteemidega ellingus.
Piisab sellestki, kui paadis mõni elektrijuhe oma roheka tooni najal kuumenema tahab hakata. Et 12- 24V põleb isegi tunduvalt paremini kui 220.
Ja põhjuseks ikka juhtmete suuremad ristlõiked ja suurem vool.

Kõige selle põhjuseks on teinekord valearvestus kaitsmetega, mis juhtme lühise korral peaks reageerima. Et sisuliselt ei arvestata ristlõiget ja ...
Mis ma nüüd elektrik, ikka omal najal. Kirves olgu alati autos ja paadis, et vajadusel aku juhtmeid hakkida.

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 11 Apr 2008 09:35 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 15 Juun 2006 20:24
Postitusi: 992
Asukoht: Tallinn
12-24V puhul on jahis tegemist alalisvooluga. Peetri 220V vool on vahelduvvool. Alalisvoolu puhul on vale sulariga kaitstud viletsa ühenduse või seadme lühise puhul kohe juhtmel tuli taga. Sellega seoses, kontrollige jahtidel aeg ajalt kõik ühendusklemmid, kaablite pajonetid ja muud jätkukohad üle. Roheliseks oksüdeerunud kohad on potensiaalsed kuumenemise allikad. Kui klemmid on oksüdeerunud, aitab ainult nende vahetus, kuna voolu all kuumenenud metalli struktuur on juba muutunud ja lihtsalt puhastamine ei anna enam tulemust. Igasugu isetehtud ühenduskohad ja voolu väljavõtted on valede materjalide kasutades täiesti OUT. Kaitsmealustel paiknevad sularid peavad ka VASTAMA seadmele lubatud amperaaziga. Üks asi on sular vahelduvvooluringis, teine asi on alalisvooruringis. Kaitseautomaat, mis vahelduvvoolu puhul kaitseb näiteks 6 amprit ei sobi alalisvooluringet kaitsma. Kaitse ei tohi olla nii, et põleb läbi kogu aeg ja nüüd panin jämedama. Siis tuleb riket kusagil mujalt otsida. Kui paigaldate jahile lisaseadmeid, olgu kaabliristlõige pigem suurem, kui näiteks peitmiskaalutlusel kasutate mingit peenikest niiti või hoidku selle eest telefonikaablit. :shock: Manitsus muidugi tuli välja aga ehk on abi :oops:

_________________
pilsis pole õlut


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 3 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group