Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Rootsis põlevad jahid
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=2708
1. leht 1-st

Autor:  madis16 [ Neljapäev, 10 Apr 2008 18:13 ]
Teema pealkiri:  Rootsis põlevad jahid

Taas kord põlevad Rootsis jahid. Ilmselt ei ole värvid, lahustid ja muu kergesti põlev koos soojendusseadmetega kuigi õnnestunud kombinatsioon.

Pilt

Kui me mõned aastad tagasi Rootsist jahti tõime, siis läks too jahikuur nädal hiljem põlema. Rootsis tundub seda päris tihti juhtuvat.

Autor:  Peeter Ude [ Reede, 11 Apr 2008 08:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Rootsis põlevad jahid

madis16 kirjutas:
Kui me mõned aastad tagasi Rootsist jahti tõime, siis läks too jahikuur nädal hiljem põlema. Rootsis tundub seda päris tihti juhtuvat.


Andsid just alust uurida oma seotust selle eelmise põlenguga. Kahtlane, Kahtlane :twisted:

Et põlengute puhul ei pea tegu olema soendus süsteemidega ellingus.
Piisab sellestki, kui paadis mõni elektrijuhe oma roheka tooni najal kuumenema tahab hakata. Et 12- 24V põleb isegi tunduvalt paremini kui 220.
Ja põhjuseks ikka juhtmete suuremad ristlõiked ja suurem vool.

Kõige selle põhjuseks on teinekord valearvestus kaitsmetega, mis juhtme lühise korral peaks reageerima. Et sisuliselt ei arvestata ristlõiget ja ...
Mis ma nüüd elektrik, ikka omal najal. Kirves olgu alati autos ja paadis, et vajadusel aku juhtmeid hakkida.

Autor:  kassoggy [ Reede, 11 Apr 2008 09:35 ]
Teema pealkiri: 

12-24V puhul on jahis tegemist alalisvooluga. Peetri 220V vool on vahelduvvool. Alalisvoolu puhul on vale sulariga kaitstud viletsa ühenduse või seadme lühise puhul kohe juhtmel tuli taga. Sellega seoses, kontrollige jahtidel aeg ajalt kõik ühendusklemmid, kaablite pajonetid ja muud jätkukohad üle. Roheliseks oksüdeerunud kohad on potensiaalsed kuumenemise allikad. Kui klemmid on oksüdeerunud, aitab ainult nende vahetus, kuna voolu all kuumenenud metalli struktuur on juba muutunud ja lihtsalt puhastamine ei anna enam tulemust. Igasugu isetehtud ühenduskohad ja voolu väljavõtted on valede materjalide kasutades täiesti OUT. Kaitsmealustel paiknevad sularid peavad ka VASTAMA seadmele lubatud amperaaziga. Üks asi on sular vahelduvvooluringis, teine asi on alalisvooruringis. Kaitseautomaat, mis vahelduvvoolu puhul kaitseb näiteks 6 amprit ei sobi alalisvooluringet kaitsma. Kaitse ei tohi olla nii, et põleb läbi kogu aeg ja nüüd panin jämedama. Siis tuleb riket kusagil mujalt otsida. Kui paigaldate jahile lisaseadmeid, olgu kaabliristlõige pigem suurem, kui näiteks peitmiskaalutlusel kasutate mingit peenikest niiti või hoidku selle eest telefonikaablit. :shock: Manitsus muidugi tuli välja aga ehk on abi :oops:

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/