...katsun siinkohal "triivtorbiku"

asjast tsiteerida omas redingeeringus Arnold Irakut...
Tormi- ehk
triivankur on tugevast purjeriidest või presendist õmmeldud koonusetaoline kott. Koti
ava lahti hoidmiseks asetatakse sellesse mingist kõvast puust (tamm, saar) rist või tsingitud terasvits.
Ankrusopis (tipus) on väiksem ava, mis on ümbritsetud jämeda liigiga. Alates ankrusopist kulgevad ankru suuni neli tugevat liiki, mis ankrusuu ees moodustavad aasa. Sellesse aasa kinnitatakse ankruots.
Ankrusopist ulatub jahile teine, peenem ots (vangliin), mis ankru töötades on
lõtv. Seda kasutatakse ankru välja tõmbamiseks sopp ees - nii nõuab see vähem jõukulu.
Kotisuus on tasku, millesse metallpallast (täiendan: seatina), ankru viimiseks veepinna alla.
Et ankur ei vajuks liiga sügavale, kinnitatakse selle külge väike poi, mille ujuvus on piisav, et hoida veepinnal (selle lähedal) ka tormiankru pallasti.
NB! Ankru suurus peab vastama jahi suurusele.
Üldiselt peaks tormiankru suurem ava ehk ankrusuu olema:
1/10 jahi veeliini pikkusest või
1/3 jahi laiusest.
Koti pikkus peaks olema [b]1 1/2 kuni 2 korda suurem ankrusuu laiusest.
Ankrusopis asuva
pära-ava diameeter peab olema 10 korda väiksem, kui suuremal ankrusuu aval.
Ankrut parajas sügavuses hoidva poi otsa soovitavaks pikkuseks
on 5 meetrit.
Ankur peab kõige paremini, kui teda jahiga ühendava otsa pikkus võrdub laine pikkusegaKinnitatud vöörist tormiankrule, peaks jääma alus lainetuses seisma peaaegu nagu ankrusse - vöör vastu tuult: tegelikult ei taha purjedeta alus seista kuigi hästi tormiankrus, vaid kipub ikka kalduma.
Kahemastilisel alusel saab seda vältida
pingutatud sootidega tormipurje tõmbamisega besaanmasti. Ühemastiline alus seisab suhteliselt hästi tormiankrus, kui talle
pingutatud sootidega tormifoka ahtrisse tõmmata.
Ahter ees tormiankrus seismine tuleb kõne alla ainult selleks sobiva pärakujuga (wellboot ahter) alustel.
Omalt poolt lisan: 1. mootorpaadi mehed, aer ahtrisse püsti ja tormikuub sellele otsa...
2. Purjetajatele soovitan: suurpurjele või
triselile rehvid sisse (olenevalt olukorrast), tormifoka ette ja sõitke (purjetage) olukorrast välja...
3. Mootorpaadi mehed peavad mootori "surma korral" kasutama triivankrut, purjetajad võivad seda teha, eriti siis, kui enam purjesid ei ole, mast on maha tulnud ja
vesi saab otsa, aga kurssi jääb üle... siis on "maandumine" pehmem...
