Üks järjekordne
paukvestide test, mitte just väga heade tulemustega...
Tasub lugeda ja videot vaadata ning natuke ka oma vestide peale mõelda.
Algatuseks tuleks muidugi mainida, et vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusele "
Nõuded väikelaeva varustusele..." peavad väikelaeval nõutud päästevestid ja ujuvusvahendid olema sertifitseeritud ja vastavalt markeeritud ning olema hooldatud vastavalt valmistajatehase kasutusjuhendile. Kui valmistajatehase kasutusjuhend näeb ette, et vesti tuleb regulaarselt viia volitatud hooldaja kätte kontrolli, siis tuleb seda ka teha, kuid mitte kõik tootjad ei ole sellist nõuet kehtestanud.
Kindlasti ei tasu aga arvata, et kui kontrolli ei ole nõutud või näiteks kord kahe aasta jooksul ette nähtud kontroll on läbitud, siis on kõik korras. Et olla kindel paukvesti töökorras olekus, tuleks seda igal juhul ka ise regulaarselt kontrollida!
Mõned soovitused paukvesti kasutajatele, et keegi ei satuks vees olles halbade üllatuste osaliseks:
* Kontrolli vähemalt hooaja alguses, et paukvesti "põis" peab õhku. Selleks tuleks vest täis puhuda ja jälgida, ega see liiga kiiresti ei tühjene.
* Kontrolli vähemalt hooaja alguses, et päästikumehhanism on töökorras ja liigub vabalt. Selleks kruvi päästiku küljest ära CO₂ balloon, liiguta päästikut ja vaata, kas ballooni otsa läbistamiseks mõeldud nõel liigub.
* Kontrolli vähemalt hooaja alguses, et vesti küljes olev CO₂ balloon on terve.
* Kontrolli regulaarselt (kui mitte enne igat sõitu, siis vähemalt kord kuus), et CO₂ balloon ei ole päästiku mehhanismi küljest lahti loksunud.
Ja muidugi võiks meeles pidada, et kui oled vesti avamiseks mõeldud päästikunööri näiteks vesti transpordi ajaks peitnud vesti katte sisse, siis selga panemisel tuleks see sealt kindlasti välja võtta. Õnnetused juhtuvad ikka ootamatult ja juba külmas vees hulpides ei ole vesti päästikunööri otsimine just kõige meeldivam tegevus!
Igatahes tänud testijatele, et see teema jälle veidi kajastust on saanud.