Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Piirivalve reageerimisaeg
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=3173
2. leht 2-st

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 08 Sept 2008 08:59 ]
Teema pealkiri: 

kontiki kirjutas:
Liberaalmajandus tähendab aga seda, et see lõhe enne seda kui ta letile jõuab, sügavkülmutatakse ära, topitakse lennukisse ja saadetakse Hiinasse, seal fileerivad ja pakivad usinad väiksed pilusilmad õnnetu eluka sobivateks liistakateks ning siis saadetakse lõhefilee kenasti Norrasse tagasi.
Miks?
Sest tööjõukulud on Hiinas niivõrd madalad. Rentaabel. :twisted:
See on turumajandus. Ilus krõbisev värvilikirev pakend, muud ei midagi


Täitsa õige, aga põhjuseks on siiski liberaalmajanduse puudumine. Sotsiaalmajandus ei suuda liberaalmajandusega võistelda ja tulebki kalale maailmakruiis korraldada enne kui kahvli sisse saab lüüa. Miks on Norras kõik nii pagana kallis? Saab ju ka riikliku sunni kehtestada, et kala olgu roogitud Norras, aga kas sunniviisiliselt norrakad seda selle hinna eest munitsipaalpoest ostma kah hakkavad? :lol:

Autor:  PriitV [ Esmaspäev, 08 Sept 2008 10:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Piirivalve reageerimisaeg

Trutta kirjutas:
Andres kirjutas:
Uue eelarve valguses pikeneb reageerimisaeg merel 8 tunnini. Natuke palju, merehädas olles on see aeg terve igavik.

Äkki võiks mõni asjaga kursis olev teada anda, kas:
1 vähendatakse aluste arvu?
2 vähendatakse "valmisolekus nr 1" meeskondade arvu?
3 keelatakse kütuse kokkuhoiu nimel mootori kasutamine?


Kuna kõige otsesem jutt oli meedias Haapsalu piirivalvurite ära kaotamisest, siis on kindlad punktid 1. ja 2. Palju see hooaeg Haapsalu piirikad hädalisi aitasid, oli mingi number äsja? Kaob see SAR-punkt ära, on 1/3 Eesti aktiivselt kasutatavast vabast veest päästetoeta. Kusjuures on tegu konkurentsitult raskeima navigatsioonilise piirkonnaga.

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 08 Sept 2008 10:18 ]
Teema pealkiri: 

Tegelikult oleks Väinamere piirkonna osas kõige loogilisemad kattepunktid Hiiumaa, Saaremaa ja Ruhnu. Hiiumaal ja Saaremaal peaks kaater/kaatrid olema mõlemas otsas, nii idas kui läänes. Seega Haapsalu piirivalve tugikohana ei ole teab mis tähtis aga veeala on küll prioriteetne.
Muidugi, ega piirivalvel laevastiku osas kah midagi eriti uhkustada ei ole. See sektor oleks juba ammu rahastamist tahtnud. Õlitõrjelaevadega sama lugu.

Autor:  cat [ Esmaspäev, 08 Sept 2008 10:19 ]
Teema pealkiri: 

Haapsalus peaks olema üks korralik mehitatud kaater ,millega saab teostada päästetöid ja kogu lugu.Minu jaoks siiani arusaamatu ,miks sihukest armeed siin peetakse.Oleks siis ,et teeks omale siia kaatrite talvekorteri,aga ei.Slipp on täitsa persse minna lastud ja pole lootustki vist korda saada.

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 08 Sept 2008 10:27 ]
Teema pealkiri: 

Aga kustkohast see 8 tunni jutt üldse tuli?

Tsiteeri:
Piirivalve

• 1991 ametikohast koondatakse 184.
• Käigust võetakse ära 1/3 laevadest. Abivajajani jõudmise aeg pikeneb 8 tunnini. Väheneb merereostuse tõrjumise võimekus,
mis peaks olema
6 tundi.
• Suletakse Sillamäe ja Haapsalu kordon.

Piirivalvelaevade PVL-106 ja PVL-111 teenistusest mahaarvamisega väheneb Tallinna lahe ja Muuga piirkonna turvalisus. Merepiiri valve ja reageerimisega seotud isikkoosseisu vähendatakse 18 inimese võrra.

Sillamäe kordoni tegevuspiirkonnas nõrgeneb võime osutada abi merel, sest potentsiaalse abivajajani jõudmise aeg pikeneb tunni võrra.
Haapsalu kordoni sulgemisel halveneb võime osutada mereotsingute ja merepääste teenust, sest merel abivajajani jõudmise aeg suureneb 30 minutilt 3,5 tunnile.


See pole muidugi hädasolijale mingi kiirus ja kindlasti peaks säilima just see max 30minutit, aga 8 tundi ta kah ei ole.

Autor:  kontiki [ Esmaspäev, 08 Sept 2008 10:35 ]
Teema pealkiri: 

Mark kirjutas:
Tegelikult oleks Väinamere piirkonna osas kõige loogilisemad kattepunktid Hiiumaa, Saaremaa ja Ruhnu. Hiiumaal ja Saaremaal peaks kaater/kaatrid olema mõlemas otsas, nii idas kui läänes. Seega Haapsalu piirivalve tugikohana ei ole teab mis tähtis aga veeala on küll prioriteetne.
Muidugi, ega piirivalvel laevastiku osas kah midagi eriti uhkustada ei ole. See sektor oleks juba ammu rahastamist tahtnud. Õlitõrjelaevadega sama lugu.


C`mon man, tahaks näha, kuidas sa piirivalve kaatriga Hiiumaa otsast Voosi kurku tuled poole tunniga...

Üldiselt olukorrad mis vajavad PV/päästjate kibekiiret reageerimist, kulmineeruvadki poole tunniga, niikaua võtab loodus aega otsustamaks kas thumb up or thumb down.

Ülejäänd on laibakorje

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 08 Sept 2008 10:42 ]
Teema pealkiri: 

No tuleb ikka. Mul kirjas EVA321-ga 4h15min Orissaare-Hundipea sadam. Seda päris karmi ilmaga. Haapsalu mehed pidid saatelaevaks olema, aga kui me Suurupi otsas juba olime, siis saime raadio teel oma saatelaevalt teate, et "No akake nüid tulema, me sii Voosi kurkus juba" :lol: Ei jäänud meil muud üle, kui vastata, et talina tuled oo juba silme ees virvendamas...
Piirivalvel on tehnikaga lihtsalt vesi ahjus. Ehk siis lahendus on nagu ikka "tootlikkuse tõstmises" : parem tehnika+strateegia = vähem inimesi ( kuid piisavalt sellegi poolest ).

Autor:  PriitV [ Esmaspäev, 08 Sept 2008 10:55 ]
Teema pealkiri: 

Haapsalu ümbrus ja Väinameri vajab 100% erivarustust ja eriliste teadmistega meeskonda. Hiiumaa või Saaremaa mehed ei tunne ega hakkagi tundma selle kandi iseärasusi. Selleks peab olema sel aastakümneid ringi sõitnud. Vanad kalad õpetavad siis noored välja.
Kuid tehnika peab olema iseäranis madala süvisega. Suure mere päästevahendid sinna ei kõlba. Ja üldse oleks kõige õigem lokatsioonipunkt Rohuküla. Sealt tuiskaks päästemeeskond vajadusel peaaegu sama ajaga nii Voosisse kui Sõmeri alla, pisut pikemalt võtaks aega Hari kurku või Hiiumaa laidude vahele jõudmine. Kuid need sõiduajad jäävad kõik 15-20 minuti vahele, testitud. Seesamune Regal, mis kevadel HJK kaipeal seisis, tegi Rohuküla (otste lahti andmisest) - Harilaid (too uputet laevakere) 20 minutit. Aga tegu pole veel mingi ülikiire kaatriga... ja 2-3 minti läks puhtalt Rohukülast välja ukerdamise peale. Rohukülast on võimalik tagada poole tunni jooksul saabuv abi peaaegu kogu sellele piirkonnale. Kesse ja Raugi alla ning Dirhamisse läheks vast 45 minutit aga seegi pole 8 tundi...

Autor:  cat [ Esmaspäev, 08 Sept 2008 11:01 ]
Teema pealkiri: 

PriitV,soo jutt jummalast öige,aga kes seda peaks kuulma seda mitte ei tee.

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 08 Sept 2008 11:11 ]
Teema pealkiri: 

Üldiselt kattub Priidu viimane mõtteavaldus minu nägemusega. Hiiumaa ja Saaremaa idaotste all mõtlesingi ükskõik kumma otsa praamisadamat Virtsu/Kuivastu ja Rohuküla/Heltermaa.
See, mis kandi inimene ja milliste kogemuste/teadmiste/oskustega ametis on, see on juba tööjõu kvaliteedi küsimus. See et Haapsalu mees/naine päästjana tööd teeb ei pea ju tähendama, et ta jala tööle saab käia :)

Autor:  Mark [ Teisipäev, 09 Sept 2008 16:10 ]
Teema pealkiri: 

Näed siis! Tuleb välja, et reageerivad ka lausa enne õnnetust! Teevad tööd küll.

Oma Saar kirjutas:
Laupäeva öösel hoidis Kuressaare merevalvekeskuse korrapidaja ära Küprose lipu all sõitva kaubalaeva Diana madalikule sõitmise, kui tal õnnestus laevale raadio teel vaatamata halvale kuuldavusele siiski selgeks teha, et nende kurss on vale. Pühapäeval oleks piirivalve abita kaater karidele sõitnud.


Loe kogu artiklit: http://www.omasaar.ee/index.php?content ... artid=9006

2. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/