Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Okt 2008 08:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2003 18:15
Postitusi: 1298
emajõgi ongi juba mõnele kitsaks jäänud:

http://www.sepikoda.ee/sisu/NSw0MjIsNjM3LDE/korralikult-pargitud/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev, 02 Okt 2008 10:11 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 06 Apr 2008 21:05
Postitusi: 24
Asukoht: Tartu
Härra Poomi jutule lisan selle veel seda päeval on veel nii nagu on aga öösel on asi ikka väga julm ei päästeveste mis vähemalt helgiks vastu ei mingit märguandmist taskulambiga ja proovi siis tontidest mööda saada.Sedasorti vennad arvavad et prozektor valgustab neid aga kahjuks onnad samasugused nagu ilma helkurita jalakäiad.Õnneks pole kõik sellised.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 07:37 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 12 Okt 2005 07:10
Postitusi: 55
poom kirjutas:
Peaks siia lisama veel, et osasid kalamehi vaadates tundub, et nad otsivad ise surma. Pole üldse harv nähtus, kui jõekäänaku tagant tulles avastad ees keset jõge RISTI ankrusse pandud kalameeste paadi. Ok, mul väike ja aeglane küna, saan pidama, aga kui tuleb ikka korralikum kaater (jet jne.) kasvõi selle lubatud 30 km/h, siis läheb ikka rabelemiseks küll. Kuna tegemist on ikkagi laevatatava veekoguga, siis võiksid ka kalamehed arvestada teiste liiklejatega.

Ma arvan, et rabelemise suhtes on see ankrusse pandud paat kõige vähem ohtlikum, kuna ta ei rabele, jääb ainult otsustada, kummalt poolt mööda. Loomulikult ma ei õigusta keset laevateed ankrus olijaid, mõistlik ankrukoht on kaldas, kus teisi ei segata. Jõekäänu tagant tulles tuleb arvestada, et liigud sellise kiirusega, et kas jõuad järgi kellegile või tuleb vastu keegi, kiirus peab olema selline, et probleemi ei teki. Minu meelest on ohtlik standardsituatsioon selline - sõidetakse kiiresti ja mõeldakse, et no kui tulebki keegi vastu, savi, mahume ju üksteisest mööda ja ohtlikuks läheb siis, kui lahknemiskohas on mingi takistus, mõrd, samas suunavööndis liikuv aeglane paat, parv, kalatropp vms ja hakkabki kitsaks jääma. Täiesti tavaline ja mitmeid kordi nähtud on olukord, kus ilmselgelt eufoorias oma paadi kiirusest paadipede avastab ehmatusega, et on olemas veel kiiremaid paate. Sellel aastal õnnestus näha neljakordset möödasõitu emakal.

_________________
ka kõige viletsamad kalastuspäevad on paremad, kui parimad tööpäevad


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 08:42 
Eemal

Liitunud: Reede, 28 Mär 2008 22:02
Postitusi: 47
Asukoht: Harju
Alam-Pedjal 30 km/h - esimest korda kuulen. St. piirangut Käreverest võrtsuni. Kui midagi on vastu võetud siis peavad piiravad märgid ka väljas olema ju? Käreveres, Reku slipikoht, Jõesuu ? Praegu ainumad märgid Palupõhjas ja pede otsas minu teada, või on viimastel päevadel ilmunud?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 10:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Nagu ma tean, siis kehtib Emajõel Laevatatavatel sisevetel liiklemise kord. Kui seda nüüd ikka korralikult lugeda, on asjalood Emajõel suisa lõbusad :D Kõikse vägevam on kogu §17. Väike- ja purjelaevad, mis peaaegu et välistab väikelaevade liiklemise sügavas alas, kui see kogemata on märgistatud laevateena.

Ei tea küll Emajõe eripärasid, palju seal üldse on märgistatud faarvaatreid?

Ja kalalollidele on ka mitu punkti, ennast ankrus hoidjatele aga §27. Ankrus seismine:
(3) Keelatud on:
1) heita ankruid nii, et need ohustavad mööduvaid laevu;
2) heita ankruid, kasutada kettlohisteid või peatuda märkidega A-5 ja A-6 (lisa 2) tähistatud piirkonnas, samuti märgi «KAABEL» vahetus läheduses;
3) seista ankrus põikmadalal, jõekäärus, kitsustes, põrkekalda ääres, silla või hüdrotehnilise rajatise juures ja teistes kohtades, kus see takistab ja ohustab laevaliiklust.

Siseveel liiklemise reeglistik on TÄPSELT sama, mis maismaaliikluse oma. Sest Emajõgi ongi Eesti ainus veemaantee. Tuleb näiteks minusugune loll, loeb enne põhjalikult reeglid läbi, täidab 100% seadust ja siis paneb pimedas kokku mingi ankurdava kalalolliga, kes seisab jõekäärus põrkekalda all ja omastarust hobitab! Ja sellistel jääb alati õigust veel ülegi, sest need ei ole elus seda määrust läbi lugenud.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 11:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
PriitV kirjutas:
Tuleb näiteks minusugune loll, loeb enne põhjalikult reeglid läbi, täidab 100% seadust ja siis paneb pimedas kokku mingi ankurdava kalalolliga, kes seisab jõekäärus põrkekalda all ja omastarust hobitab! Ja sellistel jääb alati õigust veel ülegi, sest need ei ole elus seda määrust läbi lugenud.


Ainult seaduses näpuga järge ajades võibki lolliks jääda. Määrust ei loe ka ulpiv palk, ujuja. Ükskõik mis takistus ka kääru taga poleks, kalamees või teine mootorpaatnik, keda juhtumisi rike tabanud on, peatuma või mööduma pead sa võimeline olema. Selle järgi tuleb ka kiirus valida, nagu ka maismaal.

Kas sisevete reeglistik ka kohustab mootorpaadil sõidutulesid kasutama pimedas? Helkurvest ankrusolijale oleks ka mõistlik nõue.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 11:23 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kääks, vale, ujuja PEAB seda määrust TUNDMA!!!
§1. Üldsätted
...
(7) Piirkonnas, kus on lubatud veesuusatamine ning kiirlaevade ja erikonstruktsiooniga väikelaevade liikumine, on ujumine keelatud.

Seega peab ujuja tundma konkreetse siseveekogu veesõidualaseid eripärasid täpselt samas mahus, mis ka veel sõitjad. Punkt.

Lisaks rakendatakse igasuguses liikluses mõistet "etteaimatav". Ka maismaaliikluses pead Sa oma kiiruse ja pikivahe sättima etteaimatava ohu vältimiseks sobilikuks. Kottpimedas järsus kurvis sõidurajal parkiv valgustamata auto ei ole etteaimatav. Samamoodi ei ole seda valgustamata ankrus seisev paat põrkekaldas. Ei ole mõtet vaielda, nii hakkab teoreetiline kohtuvaidlus pihta. Sina/mina lähtume õigusootusest, mis tähendab, et me eeldame oma tegevustes kõigilt inimestelt seadusekuulekat käitumist.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 12:32 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 14 Dets 2004 12:37
Postitusi: 607
Asukoht: Tallinn / Lääne-Virumaa
PriitV kirjutas:
Kääks, vale, ujuja PEAB seda määrust TUNDMA!!!
§1. Üldsätted
...
(7) Piirkonnas, kus on lubatud veesuusatamine ning kiirlaevade ja erikonstruktsiooniga väikelaevade liikumine, on ujumine keelatud.

Seega peab ujuja tundma konkreetse siseveekogu veesõidualaseid eripärasid täpselt samas mahus, mis ka veel sõitjad. Punkt.

Lisaks rakendatakse igasuguses liikluses mõistet "etteaimatav". Ka maismaaliikluses pead Sa oma kiiruse ja pikivahe sättima etteaimatava ohu vältimiseks sobilikuks. Kottpimedas järsus kurvis sõidurajal parkiv valgustamata auto ei ole etteaimatav. Samamoodi ei ole seda valgustamata ankrus seisev paat põrkekaldas. Ei ole mõtet vaielda, nii hakkab teoreetiline kohtuvaidlus pihta. Sina/mina lähtume õigusootusest, mis tähendab, et me eeldame oma tegevustes kõigilt inimestelt seadusekuulekat käitumist.


Sinu tsiteeritud seadus ütleb ka näiteks. et:

§18. Veesuusataja vedamine
(1) Veesuusataja vedamiseks ohtlikud piirkonnad tähistatakse märkidega A-14 (lisa 2).
(2) Veesuusatajat vedava väikelaeva juht ja veesuusataja ei tohi segada laevade ja väikelaevade liiklemist ning manööverdamist.

§19. Erikonstruktsiooniga väikelaevade liiklemine
(1) Erikonstruktsiooniga väikelaevaga ja jetiga on lubatud sõita valgel ajal, nähtavuse korral üle 1 km.
(2) Jetiga liiklemiseks ohtlikud piirkonnad tähistatakse märkidega A-20 (lisa 2).
(3) Erikonstruktsiooniga väikelaevaga ja jetiga on lubatud liikuda pärisuunalise liiklusvööndi parempoolses ääres, kusjuures nad ei tohi segada oma tegevusega laevade ja väikelaevade liiklemist ja manööverdamist.


Aga seni käib jutt Emajõest või muust tavalisest jõest, kus kiire paat on harv ja ootamatu. Asjaolu, et jõel väljaspool eripiirkondi liiklevad ka sõudepaadid ning keegi võib ujuda, on etteaimatav, või mis?

Ankrus seisev sõudepaat ei erine oluliselt liikuvast sõudepaadist, parvekoosseisust, veealuseid töid teostavast laevast või muust säärasest. Aeglaseid liiklejaid on erinevaid ja küllaga.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 17:56 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1352
Asukoht: Tallinn
poom kirjutas:
Ok, mul väike ja aeglane küna, saan pidama, aga kui tuleb ikka korralikum kaater (jet jne.) kasvõi selle lubatud 30 km/h, siis läheb ikka rabelemiseks küll..


Tahan vaielda,
ca 16 sõlme on klisseerimise kiirus. Enamjaolt ( sellistel ca 4 - 8 meetristel paadikestel.
kui kangi 0 tõmban siis kuni 3-4 korpuse pikkust ja aparaat seisab. ( ca 25m). Ainult et juhitavus kaob. Kui aga slow speed, ehk siis pöörded maha tõmban ja käigu sisse jätan saab ka veel kuhugile poole pöörata.
Ca 30 sõlme juures ei ole pidurdamine enam võimalik. Suuremad sõiduriistad lihtsalt massi mõjul klisseerivad edasi.
Ja siia ca 25meetrile lisandub veel umbes ca 50 meetrit, ennem kui paat seisma jääb.
Et ega need situatsioonid just meeldivad pole. Kui valmis olla (roolis olles juhtimisega tegeleda) , peaks ju hakkama saama.

Proovinud ka Täis tagasi ja ... Ei anna too eriti efekti. Õhk laksust all ja reduktorit piinab piisavalt.

Pärnus korra ujuja vööri all pinnale ujunud, seda siis sadamas sees.
Mina ehmusin - paat seisma. Aga usun, et ka tema piisavalt. Igatahes kroolis ta päris kiiresti maapoole minema.

Samas, et pargiks oma jalgratta autoteele piiratud nähtavusega sõidurajooni.
Et 99% kindel, et auto sõidab sellest jalgrattast üle. Kumb siis süüdi?

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 20:23 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 19 Sept 2004 16:33
Postitusi: 213
Asukoht: Tartu
Davy Jones kirjutas:

Ainult seaduses näpuga järge ajades võibki lolliks jääda. Määrust ei loe ka ulpiv palk, ujuja. Ükskõik mis takistus ka kääru taga poleks, kalamees või teine mootorpaatnik, keda juhtumisi rike tabanud on, peatuma või mööduma pead sa võimeline olema. Selle järgi tuleb ka kiirus valida, nagu ka maismaal.

Kas sisevete reeglistik ka kohustab mootorpaadil sõidutulesid kasutama pimedas? Helkurvest ankrusolijale oleks ka mõistlik nõue.


Inimese elu on ju nii haletsusväärselt lühike, et kopa viskab ette ja tekibki tahtmine võimalikult käbedalt Paradiisi kihutada :P

Helkurvesti toimimine eeldab vist, et kõigil kiiretel paatidel oleksid esituled nagu autol - ma ei tea, kas helkurvest kuuvalgust peegeldab. Maanteel pole ma vähemalt märganud, et sellised asjad kuuvalgusele reageeriksid :) Ning mitte iga öö pole meil kuuvalge...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 20:50 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 15 Apr 2008 20:36
Postitusi: 1516
paadikapten kirjutas:
Davy Jones kirjutas:

Ainult seaduses näpuga järge ajades võibki lolliks jääda. Määrust ei loe ka ulpiv palk, ujuja. Ükskõik mis takistus ka kääru taga poleks, kalamees või teine mootorpaatnik, keda juhtumisi rike tabanud on, peatuma või mööduma pead sa võimeline olema. Selle järgi tuleb ka kiirus valida, nagu ka maismaal.

Kas sisevete reeglistik ka kohustab mootorpaadil sõidutulesid kasutama pimedas? Helkurvest ankrusolijale oleks ka mõistlik nõue.


Inimese elu on ju nii haletsusväärselt lühike, et kopa viskab ette ja tekibki tahtmine võimalikult käbedalt Paradiisi kihutada :P

Helkurvesti toimimine eeldab vist, et kõigil kiiretel paatidel oleksid esituled nagu autol - ma ei tea, kas helkurvest kuuvalgust peegeldab. Maanteel pole ma vähemalt märganud, et sellised asjad kuuvalgusele reageeriksid :) Ning mitte iga öö pole meil kuuvalge...


ärge nüüd jamage oma helkurvestiga, sealt pole kaugel tõkiskingade ja varu(rooli)ratta nõue paatidele.
Lepiks nii kokku, et kiirus tuleb valida vastavalt nähtavusele, st oma ettenähtava ja reageerimiseks kuluva aja jooksul läbitava teepikkuse summale vastava teepikkuse jooksul pead pidama/pöörama saama. Ehk siis kasuta tervet talupojamõistust ja lihtsat enesealahoiuinstinkti. Käänaku taga võib olla Vasja Orioniga latikat tonkatamas, aga võib olla ka 150 a mänd viimase tormiga risti jõkke pudenenud......


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 03 Okt 2008 21:26 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 23:37
Postitusi: 143
Asukoht: Pirita - Tõstamaa
Trutta kirjutas:
Käänaku taga võib olla Vasja Orioniga latikat tonkatamas, aga võib olla ka 150 a mänd viimase tormiga risti jõkke pudenenud......

... just, just. Ja võivad olla ka 23 jetti, täiesti etteaimamatult seejuures. Või vähemalt oluliselt vähem etteaimatavalt, kui Vasja ankru peal.

_________________
Huvilaevniku andmekogu - www.insulaar.eu


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 06 Okt 2008 12:25 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 15 Mai 2004 12:50
Postitusi: 706
Asukoht: Viljandi
Kontrollisin kohapeal piirangu puudumist või olemasolu. Pilt on tehtud Jõesuus. Võrtsjärve poolt tulles peab sõitma kinnisilmi, et seda mitte märgata. Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Nov 2008 12:29 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2008 13:13
Postitusi: 56
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=224647
§1 ja §2 - mittelaevatatavatel veekogudel aint 30 km/h võib liikuda ... juhul kui maavanem ei ole teisiti määrand ....
a kust seda infi peaks üldse leidma ... et kes kuidas on määranud .. !?

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=258035
§15 - ohutu kiirus laevatatavatel vetel.

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13063170
§2 punkt 11 - laevatatavad siseveed


Viimasel lingil on öeldud, et laevatatavad siseveed on ka emajõkke suubuvate jõdege laevatatavad suudmed ja alamjooksud ....
Kui pikalt on tegu suudmega või alamjooksuga? St. kui pikalt on näiteks Koosa või Ahja jõgi laevatatav .. !???


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 19 Nov 2008 18:26 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 25 Mär 2005 21:12
Postitusi: 1434
Asukoht: Tartu
Ahja on laevatatav Läänisteni, millest kõrvalteemas korraks juttu oli. Läänistes on mootorlaeva liikumist keelav märk. Sõudekaga võib muidugi niikaua edasi vehkida, kui turi ja peopesad kannatavad.
Kusagil on ka laevatatavate jõgede andmed olemas.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 31 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group