Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Prantsuse ümbermaailmapurjetaja päästeti ookeanilt
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Dets 2008 19:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 06 Mär 2008 22:34
Postitusi: 719
Asukoht: Pirita - Lahetaguse Rannaküla (Saaremaa)
Juhtub ka parimatega meie hulgast, reieluumurd on tegelikult lausa eluohtlik tänu suurele verekaotusele ja võimalikule veremürgitusele :!:

Prantsuse ümbermaailmapurjetaja päästeti ookeanilt
22.12.2008 18:

Austraalia merevägi päästis prantsuse ümbermaailmapurjetaja kindlast surmast, kui too oli kaugel Lõunamerel seilates saanud obaduse, mis jättis ta abitult ookeani võimusesse.

Vendée Globe’i ühemehejahtide ümbermaailmaregatil osalenud Yann Elies kukkus neljapäeval purjeid ümber seades sedavõrd raskelt, et murdis oma vasaku reie ja mitu roiet, vahendas Reuters.

Austraalia läänerannikust oli tema purjekas Generali õnnetuse hetkel ligi 1200 kilomeetri kaugusel. Suurest valust hoolimata suutis mees end lohistada kajutisse ning saata abimeeskonnale hädakutsungi.

Lõunamerel sihitult triiviva merehädalise leidis nädalavahetusel üles fregatt Arunta ning esmaspäeva hommikuks jõudis see Fremantle’i sadamasse, kust prantslane viidi kiiresti edasi Perthi kuninglikku haiglasse.

Austraalia mereväe arstide kinnitusel on õnn, et mees ellu jäi, sest ta oli tormisel merel liikumisvõimetu ning kannatas juba vedelikupuuduse käes. Pärast purjetaja päästmist mõeldakse nüüd sellele, kuidas tuua ookeanilt ära ka tema triivima jäänud jaht.

Vendée Globe’i ümbermaailmaregatil oli Elies enne katkestamist kaheksandal kohal. Peatusteta võistlus kulgeb maailmamere kõige metsikumates piirkondades ning paljude hinnangul on see kõige suuremaks võimalikuks katsumuseks nii meremeestele kui ka nende jahtidele.

_________________
Mere vastu ei saa! No mitte kuidagi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 22 Dets 2008 23:28 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 17 Mär 2007 00:02
Postitusi: 731
Asukoht: Muuga
no milles probleem, kipperist kamp jälle kokku ja jahti päästma ;)

_________________
kas osta jaht suvila asemel?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Dets 2008 09:48 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Pole üldse ime, sest väga selgelt on jahid normaalsuse piiri üksi sõitmiseks ületanud. Nii palju jamasid, ku iseekord, pole mitte kunagi mitte ühel võidusõidul olnud. Pool sõitu on alles läbi ja peaaegu 2/3 katkestanud. Nende hulgas lugematult favoriite parimate jahtidega. Poleks ime, kui tagasi jõuaks üldse 5-6 jahti.

Samas pole see enam ammu ülimaks katsumuseks inimvõimete piiril, kiirused on metsikud ja nendes hulludes oludes viibitakse vähe aega. Lisaks tohutu elektroonika abi. IMOCA60 on täna samas kohas, kus autoralli B-rühmaga 1986 Korsikal. Inimene suudab valmis ehitada igasuguseid imeaparaate aga seesama inimene ei käi enam tehnikast üle. Tulemus on üliohtlik. Nende samade jahtidega on juba palju piire testitud ja siiani õnneks eluga pääsetud. Kaua see nii ei jää, kui materjalidele ja purjepinnale piiri ei panda. "Vana" on juba piisavalt vihjeid andnud.

Americas Cup'il võis riskida ülikergete keredega, mis siis aussidel keset võidusõitu pooleks läks. Aga isegi seal tehti nõuded karmimaks. Kui ikka soolopurjetajatel keset ookeani tekivad struktuurivigastused ja kerepraod, murdunud mastidest rääkimata, on asi väga valesti. See isepüstivuse test sadamas on küll oluline aga mida sa püstid, kui kere on pooleks... Lagunevad just uued ultraracerid. Naised kihutavad 10 aastat vanade kõvade jahtidega ja ei lagune kuskilt otsast... veel.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Dets 2008 12:16 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 01 Juun 2004 23:31
Postitusi: 595
Kas keegi foorumlastest Francis Chistesteri "üksinda ümber maailma" on lugenud?

60ndates mees sõitis 1966-67 ümber palli 1 vahepeatusega Sidneys.
elas üle mitu tormi, oli korduvalt raadiosaatja blackout`is, käis möirgavatel neljakümnendatel üle kuudi ning lõi seejuures mitut senist rekordit.

nädal peale sõitu ja õnnelikku maandumist Plymouthis, Inglismaal vajus vana mees kokku ning viibis erinevate organite ravil kuid.

nõnda kõva tahtejõud oli vanal.

ühesõnaga väärt lugemine, mis paneb meile, konnatiigis sulistajatele ning suurte sõnade tegijatele asjad perspektiivi! :wink:


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Dets 2008 13:10 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 10 Nov 2003 14:52
Postitusi: 137
Asukoht: Tallinn - Võsu
"Üksinda ümber maailma" on väärt lugemine.
Kahemastilisel "Gypsy Mothil" oli mäletamist mööda 7 põhipurje ja tuulerool mis häsi ei toiminud. Tänapäevastest navigeerimisvahenditest, sidesüsteemidest ja automaatikast ei osatud tollal unistadagi.
Eriti kõva mees oli see Chistester


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Dets 2008 16:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Kõigepealt tuleb läbi lugeda sama mehe "Mere ja taeva üksinduses". Siis saab üldse pildi ette, mis karmi vanaga oli tegu. Üksinda ühe vahepeatusega ümber maapalli sõit oli asjade loogiline käik. Kui seda saab ka täna analoogse jahiga teha, siis tema lend Inglismaalt Austraaliasse lahtise kokpitiga bi-plaaniga... vaat seda täna enam järgi ei tee. Ei saa never samade riikide luba õhuruumi sisenemiseks. Kukkuda elektriliinidesse takerdunult ennast ja lennuk puruks, lappida kõik kokku tagasi sõna otseses mõttes "sitast ja sepikust" ja asi lõpuni teha...
Üldiselt olen ka seda meelt, et meie, Tema kaasaegsed, oleme suhteliselt jobud. Põhimõtteliselt peaks viimane reaalselt veel tegutsev "kuldse seiklusajastu" mees olema SIR Robin Knox-Johnston, kes ka esimesena üksi vahepeatuseta pallile tuuri peale tegi. Muuseas, 22 aprill saab sellest 40 aastat! Huvitav, kas oleks mehi, kes kevadel "avapauguks" sellise tähise auks võtaks ette soolopurjetamise võistlusvormis kasvõi ümber Vormsi?

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev, 23 Dets 2008 20:36 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 04 Juun 2007 09:27
Postitusi: 928
Asukoht: Tallinn ja Raplamaa
Olen Priiduga nõus, need mehed (Knox-Johnston ja Chichester) olid viimaseid raudmehi puust purjekatel. Prantslastel on ka mõned , L´Hydrocoptere kipper Alain Thibault, näiteks...
muideks, kui ma ei eksi, mõlemad inglismannid said Siri tiitli oma purjetamiste eest...Chichester kohe kindlasti.
Eriti tähelepanu vääriv Chichesteri suur hingejõud, sest füüsiliselt oli ta selline kleenuke...ja hakkas purjetama, kuna navigaatori ja kirjastaja sissetulek ei võimaldanud reaktiivlennuki ostmist!

_________________
+372 52 71 081
Marumeri OÜ
klaasplastist ja vineerist paatide ehitus, remont.
www.marumeri-marumeri.blogspot.com


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede, 02 Jaan 2009 19:15 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 242
Asukoht: Maailmameri
PriitV kirjutas:
... Kukkuda elektriliinidesse takerdunult ennast ja lennuk puruks, lappida kõik kokku tagasi sõna otseses mõttes "sitast ja sepikust" ja asi lõpuni teha...

Noh pärast Jaapanis allasadamist ta siiski enam lennukit ära ei parandanud, kui Sa seda mõtlesid. Kinkis rusud hoopis kohalikule koolile. Ja sõitis P&O aurikuga Inglismaale.

Head raamatud on need tõesti mõlemad. Olen neid oma kümme korda poisikesest peale läbi lugenud. Siis ostsin endale inglisekeelsed variandid, et midagi tõlkes kaotsi ei läheks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Järgmine :(
PostitusPostitatud: Teisipäev, 06 Jaan 2009 21:33 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Et siis Kap Hoorni juures murdus VN Materiaux kiilu pulba ja jaht läks kummuli. Le Cam Jean on jahis sees ja välja ei saa. Kontakt mehega olemas. Kohapeal on üks tanker ja kaks kaasvõitlejat aga ei saa abi anda, sest ilm on kõva ja pole vist ka õigeid vahendeid. Argentiinast tuleb sukeldujatega päästelaev, peaks öösel kohale jõudma. 13 on alles, kes järgmiseks?

Naised ruulivad, hetkel veel 5. ja 7. koht. Ees on kaks kogenud meest, kolmas on siis hetkel abiks (Riou) ja ülejäänud on kõik peale viimase mehe kollanokad. Aga pole need "Vanad kalad" ka veel tagasi jõudnud...

Edit: tõelised mehed! Riou päästis kaks tundi tagasi kaasvõistleja! Le CAm tuli varuluugist välja, Riou sai neljandal katsel mehe peale aga lõhkus oma taglase kiilulehe otsa. Sõidavad kahekesti kolmandas rehvis ilma eespurjeta ja püüavad taglast parandada.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järgmine :(
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Jaan 2009 08:14 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 23 Jaan 2006 15:30
Postitusi: 242
Asukoht: Maailmameri
Seekordne Vende Globe on tõesti hävitav olnud. Kas oleks aeg panna püsti ennustusvõistlus, et kui palju on finisheeriaid?

PriitV kirjutas:
Edit: tõelised mehed! Riou päästis kaks tundi tagasi kaasvõistleja! Le CAm tuli varuluugist välja, Riou sai neljandal katsel mehe peale aga lõhkus oma taglase kiilulehe otsa.

Varuväljapääs on ilmselt Open 60-l kohustuslik element? Jean Le Cam'i jaht oli osaliselt veega täidetud ja jahi ahter, kus on ka päästeluuk, oli vee all. Le Cam tahtis kindel olla, et keegi on kohapeal abistamas enne kui ta päästeluugist välja ronis. On ikka meestel külma närvi!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Järgmine :(
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Jaan 2009 08:49 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 01 Sept 2008 16:25
Postitusi: 12
PriitV kirjutas:
...
Naised ruulivad, hetkel veel 5. ja 7. koht. Ees on kaks kogenud meest, kolmas on siis hetkel abiks (Riou) ja ülejäänud on kõik peale viimase mehe kollanokad. Aga pole need "Vanad kalad" ka veel tagasi jõudnud...


Ehk võtad vaevaks uurida natuke, mis mehi Sa õigupoolest kollanokkadeks nimetad ja võtad sõnad tagasi. Ka seal tagapool sõitjatest on mitmeid, kel ei ole see mitte esimene Vendee Globe. Kas Marc Guillemot või Brian Thompson on Sinu meelest kollanokad? Ja kui seal ongi tegelasi, kel on see esimene VG, siis (soolo)purjetamises on nad kõik kibedad käed.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Jaan 2009 10:42 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
tpr, selles võistluses vanad saavutused PEALE sama võistluse kogemuse ja kõrgete kohtade ei maksa sittagi! VG jaoks on nad kollanokad ja nende tulemusest hetkel on seda ka näha. Kui oled 2200 ja 2700 miili Kap Hoornis ülikogenud VG-sõitjatest liidritest maas, oled OUT! Eriti veel siis, kui esimesed kihutavad 16 sõlmega Atlandil finiši poole ja nemad ukerdavad 11 sõlmega alles Vaikses ookeanis. Spordis loeb ainult tulemus ja hetkeseis on neil sitt, saades pähe ka ühelt kaunitarilt. See, et seal on absoluutselt kõik startijad maailma parimad soolopurjetajad ja täiesti imeinimesed, kel on kamba peale igasuguseid võite ja rekordeid nii palju, et ei jõua kokkugi lugeda, see on selge.

VG on sama, mis Dakar. Sainz tuli sinna autoralli maailmameistrina ja sel hetkel kogu sarja kõlavaima nimena. Aga siiani pole võitnud: kogemust polnud, ei tal ega Volkkari tiimil! Dakari mõistes on Sainz Peterhanselist ning Mitsust kordi kehvem mees, rääkimata mõnest soomlasest nagu Vatanen ja Kankkunen. Sellised on faktid! Kuid ootame VG (ja ka Dakar 2009) lõpu ära ning teeme siis lõplikud järeldused.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Jaan 2009 20:57 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 01 Sept 2008 16:25
Postitusi: 12
Priit, hea inimene. Ma ei saa siiski Sinuga nõustuda.
Tõepoolest, VG sarnaneb mõneti Dakarile, kuid mõlemal võidusõidul on lisaks poodiumikohtade pärast võistlevatele tipptiimidele ka enam-vähem alati selliseid, kes ennast lihtsalt proovile panevad ja mikroskoopilise eelarvega soovivad võistluse lõpuni sõita. Suure eelarvega tipptiimid punnitavad paadist (või siis autost) viimast välja, mehel, kes võtnud kõvasti pangalaenu et IMOCA60 paat soetada, on oluline hoopis koos sellesama paadiga finishijoon ületada, mis siis, kui selleks veidi rohkem aega läheb. Kas ta on siis nüüd sellepärast kohe kollanokk, et tal ei ole rikast sponsorit ja tipp-paati, kuigi kogemusi ja oskusi jagub ja sellesama vana paadiga on mees erinevatel võistlustel tublilt esisenud? Minu arvates mitte, mees realiseerib oma elu unistust - sõita VG-l ümber maailma.

Hetkel viimasel kohal sõitev Raphael Dinelli üritab näiteks maakera tiiru peale teha fossiilseid kütuseid kasutamata. Kui nüüd õigesti mäletan siis neljas VG sel mehel. Kollanokk, sest pole kõrgeid kohti ette näidata? Minu arvates mitte - vapper mees, kes ebaõnnest ja läbielatust hoolimata ikka ja jälle stardirivis.
Norbert Sedlacek,, hetkel eelviimane, teine VG. Kollanokk? Minu arvates mitte - Norbertis on seiklejat enam kui sportlast.
Vincent Riou'l, tiitlikaitsjal, teine VG (sõitjana). Eelmise VG võidu puhul siis beginner's luck? Või hoopis erinevates võistlustes saadud kogemuste oskuslik rakendamine + hea paat?

Teiselt poolt Loick Peyron - väga suured kogemused, hea paat, tugev tiim aga natuke ebaõnne ja adieu!

VG-l ongi küllalt palju õnnefaktorit mängus - kui sul veab, ei põruta sa kiilu või tüüriga mingisuguse unidentified floating object'i otsa, pagi ei võta masti maha jne.

Pika jutu kokkuvõtteks: kollanokk oleks nende tegelaste puhul, sõltumata nende VG kogemustest ja saavutatud kohtadest, halvustava maiguga väljend ja sellisel kujul kohatu. Priit, Sa oled sõnaosav mees, kindlasti leiad palju neutraalsema või siis hoopis positiivsema väljendi. Kasvõi näiteks uustulnuk (see on natuke küll kohmakas väljend aga ma pole niiväga sõnaosav ka ;) )


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Jaan 2009 21:12 
Eemal

Liitunud: Reede, 05 Dets 2003 21:59
Postitusi: 1440
Asukoht: Haapsalu
tpr,olen sinuga täiesti ühel meelel ja nende purjetajate ees ei oskakski vist nii sügavat kummardust tehagi kui need vääriksid.Ausalt öelda ei tuleks mul isegi sihukest mõtet,et neid sooloseilajaid kollanokkadeks nimetada.Huvitav,kas hr.Priit mõnele nendest seda näkku ka julgeks öelda?

_________________
Paadikuur OÜ,53316319


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 07 Jaan 2009 21:38 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Vastupidi, minu arust on kollanokk kõige ilusam ja täpseim väljend. Uustulnuk. Kuhu? Soolopurjetamisse? Ei. Algaja? Ei. See on pigem solvang. Esmakordlane? Sõnavärd.
Kollanokk on üks kuradi ilus emakeelne sõna, mille halvustav kõla on vaid ja ainult lugeja-kuulja peas kinni! Ja ma julgeks seda täiesti vabalt kellele tahes õiges kontekstis öelda ja temast kirjutades kasutada. Kes osaleb esimest korda VG'l, on kollanokk.

Kui nüüd aga veel pikamaa soolopurjetamise, millest on ka üks eestlane püüdnud osa saada, juurde tagasi tulla, siis näiteks pääsuks Mini TransAtile sa lihtsalt pead etteantud 1000-miilise trassi soolona läbima. Sa võid olla enne seda sõitnud soolona siin Läänemerel kasvõi 40 aastat ja 100000 miili, see ei koti kedagi. See on konkreetse võistluse tingimus. Ma ei julge väita raudkindlalt, et näiteks VG läbiteinud seilajalt seda nõutakse aga mingit erisust must-valgel ma ka ei leidnud. Loogiline oleks aga loogika ei maksa tihtipeale suurt midagi.

Nagu ma olen aru saanud, siis on sinna TransAtile pääsemise järjekord selline:
1. 1000 miili just sellesama jahiga, millega võistled. Üks 72-tunnine peatus lubatud.
2. kokku 1000 miili selle jahiklassi kvalifikatsioonivõistlustel, millest üks peab olema vähemalt 500 miili nonstop.
3. pukti 2 üks võistlus peab toimuma suure võistlusega samal aastal.

Siis pääsed starti ja oledki kollanokk. Miks aeti asi nii karmiks? Sest 1999 pooled jahid läksid katki ja seda hulka tuli päästa. Siis pandi asjad karmilt paika, ole kui kõva mees tahes. Usun, et ka VG järel võidakse midagi ette võtta.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 17 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group