Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1603 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 107  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 14 Dets 2013 22:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5914
Asukoht: Saaremaa
Suuremat sorti veesõidukid ilma avariielektrisysteemita sõitu ei pääse. Avariisysteem peab mingi teatud aja jooksul elus hoidma avariivalgustuse ja konkreetse nimekirja navi-com seadmeid. Tööpaatidele näiteks pannakse kuskile armatuurlaua alla või roolimajja selle tarbeks veel yks aku ja veetakse laadimine ka ligi. Suurtel laevadel asi nii primitiivne ei ole, aga plotter või paar gepsu, side jms oluline jääb ikka tööle. See Viikingi kõks oli ikka puhtalt inertsist mitte naviveast.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev, 14 Dets 2013 23:08 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Sellel kolakal, nagu eeliimane tracki punkt kiirust näitas üle 13 sõlme, jagub inertsi ikka õige mitme miili läbisõiduks. Sillast avariiroolini jõudmiseks ainuüksi kulub üle viie minuti.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Dets 2013 18:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Nov 2011 09:42
Postitusi: 375
Viking Line'i tegevdirektori sõnul jooksis parvlaev Amorella Ålandi saarestikus karile, kuna laeva masinaruumis toimusid hooldustööd.

Laevakompanii tegevdirektor Mikael Backman selgitas, et uus masinaruumisüsteem ei hakanud tööle ning seetõttu kustusid laeval ka kõik tuled. Varugeneraator ei hakanud samuti tööle ning laev jooksis karile.

_________________
FINNARK 460


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Dets 2013 19:24 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Fuego kirjutas:
Viking Line'i tegevdirektori sõnul jooksis parvlaev Amorella Ålandi saarestikus karile, kuna laeva masinaruumis toimusid hooldustööd.

Laevakompanii tegevdirektor Mikael Backman selgitas, et uus masinaruumisüsteem ei hakanud tööle ning seetõttu kustusid laeval ka kõik tuled. Varugeneraator ei hakanud samuti tööle ning laev jooksis karile.


See kuulub juba huumorirubriiki ja tekib kahtlus, et too päkmann on Soome kommunisti kaksikvend...
Teha sõidu ajal tarkvarauuendust? Tahaks loota, et lennukitel nii ei tehta (õigemini on ka sellest tikutakus juttu, kus lennu ajal ei saa isegi füüsiliselt sedasorti juhtmeotstele ligi!!!)

Tsiteeri:
Fly-by-wire: juhised on ühendatud kompuutritega, mis genereerivad liigutused signaalideks. Läbi erinevate kompuutrite (flight control computers) läheb signaal tööpindade juures olevate servode/hüdroaktuaatoriteni. Fly-by-wire süsteemil on erinevad tasemed, probleemide korral on võimalik erinevad kompuutrid ahelast välja lülitada kuni selleni, et "direct mode"s on ainult juhis-juhe-aktuaator. Süsteemi krüpteeringu kohta jään vastuse võlgu- ei tea ja ei oska ka kuskilt leida. Niipalju tean, et väljastpoolt süsteemi ligipääsemise võimalus on nullilähedane. Maintenance "läpakad", millega lennukite süsteeme analüüsitakse on sellised, millega internetis ei käida/ei saa käia. Süsteemide "update" jaoks saadetakse tehasest arvuti ("tool kit" ) milles on vastav programmijupp vastava toimingu sooritamiseks. Selleks, et lennuk selle "omaks" võtab on vaja veel lisakoode. Mõned kuud tagasi oli meil paaril päeval probleem- osad lennukid ei võtnud uut NAV databaasi omaks, mingid koodid ei sobinud ja päris mitu lendu jäi seetõttu ära, et NAV databaas oli "out of date". Info liigub mööda "CAN bus'i". Neid on vähemalt kaks + igal veel mitu "ahelat/kanalit". Pistikud, millesse arvutid ühendada (mis lennuki süsteemidele "ligi" pääsevad), lennu ajal ligi ei ole võimalik füüsiliselt pääseda.


Ehk tundub, et merenduses peaks ka hakkama millegi sellisega tegelema, et keegi järgmine kord ei mõtleks, et ctrl-alt-delete käsk on juba lahe...

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Viimati muutis PriitV, Esmaspäev, 16 Dets 2013 09:39, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Dets 2013 21:18 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 27 Dets 2007 14:25
Postitusi: 49
PriitV kirjutas:
Teha sõidu ajal tarkvarauuendust? Tahaks loota, et lennukitel nii ei tehta (õigemini on ka selelst tikutakus juttu, kus lenn uajal ei saa isegi füüsiliselt sedasorti juhtmeotstele ligi!!!)


Tahtmata midagi halvasti oma vana tööandja kohta ütelda aga EAsuguses firmas jah aetakse asju juhtmetega. Suurtes lennufirmades kipuvad teinekord lennukimootori juhtimissüsteemid üle Sati lingi ligipääsetavad olema. Kas tahtlikult või tahtmatult, on eri asi.

Esimeseks viiteks näiteks http://boingboing.net/2011/09/25/747s-a ... e-sky.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev, 15 Dets 2013 22:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5914
Asukoht: Saaremaa
No kustkohast siis see tarkvarainfo tuli? Ma olen tarkvara poolt juhitavate mootoritega ( tsipa väiksematega: 3 - 20 liitristega) kõrvaltvaatajana tegelenud ja see tarkvaravahetus kõlab küll ulmena. tarkvaravahetuseks või upgrademiseks peab ikka mootor seisma.

Küll aga on avalikkuse ees nii ärijuht Backman kui ka viikingi tehnikajuht Öhman ( :lol: ) öelnud, et õnnetuse põhjustas abimootorite ehk diiselgeneraatorite kütusevaegus. Mis muidugi võis küll olla põhjustatud sellest et miski hull läks neil käigu pealt softi vahetama ja kütusepumbad lihtsalt "kaotasid pea". Kuigi ma jätkuvalt kahtlen, et ükskõik milline ECU endale miskit signaali käigu peal üldse kallale lubaks.

Ühesõnaga: genekad kustusid kütusepuuduse kätte ära ja teatud ahelatest kadus vool. Elektrikao tõttu jäid seisma peamasinate jahutusvee pumbad (elektrilised) ja seepeale teatasid peamasinad, et nüüd on seismajäämine või kinnikiilumine ja panid automaatika abiga end plaksust seisma. Genekad saadi uuesti käima kolme minutiga, aga oli juba hilja. Kuna asi toimus väidetavalt routi ühes kitsaimas kohas jõudis laev selle ajaga juba kahesõlmese kiirusega mättasse panna. Viga sai ainult bulb. Õnnetuse põhjustas genekate kütusejaotussüsteem.

ja meie siin rääkisime avariiroolist ja kaardiplotterist 8)

Üks soomekeelne linka ka lisaks selle keele valdajaile: http://www.hs.fi/kotimaa/Viking+Line+Am ... 7075744280

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Dets 2013 02:07 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 11 Veebr 2006 03:36
Postitusi: 711
Karile sõit tulenes otseselt ikka elektri puudumise tõttu kustunud juhtimisseadmete audisolekust, st selle kõige tagajärjel tekkinud valest kursist.
Kui kiirlaevu juhitaksegi tihti rooli asemel masinatega, siis selle kolaka peal peaks tegelikult olema ikka käsirool. Kitsustes nad autopiloodiga ei sõida ju. Küsimus ainult, kas käsirool on kuidagi samuti toitega seotud või mitte. Kui see ka "kustus", siis tõesti kurssi ei saa korrigeerida ja inertsiga panedki otse. Avariiroolini kolme minutiga ei jõua jah.


Viimati muutis ex SUURLAID, Esmaspäev, 16 Dets 2013 12:44, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Dets 2013 08:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 16 Apr 2007 21:16
Postitusi: 1234
Asukoht: Rammu / Kopli
Kui veel Tall<->Stok. liinil pootsuna uhasin, siis olin skäärides ankruvahis, et selliseid jamasid ei juhtuks. BlackOut puhul Oki-dokiga ankur kohe "maina"!

_________________
TÄNAN!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Dets 2013 09:53 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
Mark kirjutas:
No kustkohast siis see tarkvarainfo tuli? Ma olen tarkvara poolt juhitavate mootoritega ( tsipa väiksematega: 3 - 20 liitristega) kõrvaltvaatajana tegelenud ja see tarkvaravahetus kõlab küll ulmena. tarkvaravahetuseks või upgrademiseks peab ikka mootor seisma.
Kuigi ma jätkuvalt kahtlen, et ükskõik milline ECU endale miskit signaali käigu peal üldse kallale lubaks.


ECU on ECU ja ei pea mitte miski mitte kuidagi seisma, sest just töötava mootoriga häälestatakse neid asju! Just täpselt samamoodi kui autodelgi. Arvuti on arvuti ja mootor, pumbad jne on mehaanika, kel on elektroonikast tegelikult kama kaks.
Absoluutselt kõiki masinate juhtarvuteid saab ja suisa peab saama töötaval masinal häälestada aga seda tehakse muudel asjaoludel ja tingimustes: testsõitudel. Kogutake infot ja siis häälestatakse kütuse ja õhu koguseid, süütemomente, eelsüütenurka jne. Aga seda saavad teha vaid spetsialistid spetsiaaltarkvaraga ja peaaegu elementaarne, et juhtme kaudu spetsiaalse turvalise seadmega seal taga olles, mitte suvaline "mees metsast". Ega siis laevamootor ja automootor ei erine mitte milleski omavahel peale suuruse. Isegi ECU karp võib neil samasuur olla ja vast ongi, sest andmetöötluse maht on sama.
Maismaal on selleks "avatud" aftermarket-ECUd, mida siis saad ise autos häälestada. Üks maailma levinumaid ja ka paremiad on näiteks soomlaste HESTEC. Ka sel on reaalajas online seadistamise võimalus, mis tähendab ka võmalust mootor kaugelt seisata aga see on teadlik erilahendus spordiks/tuunimiseks, oma igapäevaautole Sa ju ei tahaks sellist, mida näiteks keegi Koreast saaks shut-downida??? Et sõidad käru sabas ja siis mingil ringteel jääb paugust jesuusu vait ning Sina paned autorongiga õkva puusse... Samamoodi Sa ju ei keera sõidu ajal süüdet välja ja ei eemalda süütevõtit ;)

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Dets 2013 10:23 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 16 Dets 2010 09:58
Postitusi: 123
softivahetust tehakse ikka seisva mootoriga, peenhäälestust tehakse töötava mootoriga. Sain ka tähte närida.
Õnnelik õnnetus.

_________________
www.boatworld.ee
www.watersport.ee
www.tallinnsar.ee
56157755


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Dets 2013 11:21 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
tkala kirjutas:
softivahetust tehakse ikka seisva mootoriga, peenhäälestust tehakse töötava mootoriga. Sain ka tähte närida.
Õnnelik õnnetus.

IRW: Tegelikult võid ju ka alustada softivahetust töötava mootoriga aga seda töötava mootoriga lõpetada küll ei õnnestu 8) Kui sa just a'la Avia või vana 55kW Mersu diislit ei "häälesta".
Aga õnnelik oli see õnnetus igal juhul. Väikelaeva puhul ütleks me selle kohta "pisike seikluislik vahejuhtum madalas vees". Samas saab loota, et ka sellest midagi õpitakse ja ega's siis venelased ka lollid pole: vähemalt mina püüan ikka elada põhimõtte järgi "ne mešai mašiinam rabootat!" või "ära paranda töötavaid lahendusi". Kuniks töötab - ära torgi! Ja kui tahad torkida, tee seda ohutus keskkonnas.

edit: pildikesed kolhvi õlipõletaja MAP muutmisest, et saaks asja soojalt käivituma. 3D MAP-kaardil muudetakse ära külmkäivituspihusti töörežiim temperatuuril üle 70 kraadi. Aga satub mõni praktikant laeval arvutis sellise režiimi peale ja mõtleb, et tegu on järjekordse DOOM'i leveliga ning hakkab sealt relvi "otsima"... see peaks olema 101% välistatud.
Pilt

Pilt

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Dets 2013 12:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5914
Asukoht: Saaremaa
Fain! Timmida saab, aga vahetada ja tegelikult ka upgradeda minu teada mitte. Seal võis olla mis iganes va. käigu pealt softivahetus- Uus tarkvara millel bug sees, keegi näppis ökonoomsust, jne

Ega see värk on ju võrreldav purjeka taglasega - tuules paarutades trimmida saad, aga uue vastu vahetada mitte. Ja tõepoolest, ka seda vahetust saab sõidu pealt alustada, aga edukaks lõpule viimiseks tuleb siiski piirikad appi kutsuda. Nagu me Edasi seiklustest Virtsu all sel suvel näha saime :)

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Dets 2013 13:36 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 22 Sept 2005 22:43
Postitusi: 2577
Asukoht: Tallinn
Fuego kirjutas:
Viking Line'i tegevdirektori sõnul jooksis parvlaev Amorella Ålandi saarestikus karile, kuna laeva masinaruumis toimusid hooldustööd.


Aru ma ei näe, kust Te kõik selle softivahetuse siin välja lugesite? Aga softist rääkidse, siis "soft" just seepärast soft ongi, et kõike saab! Muist asju võib ju olla vigade vältimiseks takistatud-blokeeritud, aga teatavasti lukk on looma jaoks ja lollikindlat süsteemi ei saa luua, sest lollid on äärmiselt leidlikud.

Meenutame siinkohal Tšernobõli - kui mitu kaitseahelat tuli nimetet katsetuse jaoks välja lülitada, enne kui pauk ära tuli?

_________________
Buddha oli vist purjetaja:
"Tähtis pole mitte eesmärk, vaid teekond sinna!"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 16 Dets 2013 14:22 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 29 Apr 2004 12:32
Postitusi: 4016
Asukoht: Tallinn/Noarootsi
peebuste kirjutas:
Aru ma ei näe, kust Te kõik selle softivahetuse siin välja lugesite?

Sest seda kirjutati kohe alguses, et katsetati uusi süsteeme sillas ja masinaruumis + hooldustööd. Praeguseks on igalt poolt need väited igaks juhuks ära kustutatud ja PR-töötajad õpetanud, mida rääkida. On jäänud vaid laialivalguv mõiste "uus masinaruumisüsteem", mis ka omakorda näitab, et asi oli absoluutselt testimata! Polegi vahet, pandi uus süsteem peale sadamas, merel käigu pealt või kus iganes, see ei töötanud, varu kütusesüsteemi "hooldati" ehk remonditi ja oligi karile sõit. Üldse mitte paha pärast aga eks see dumping piletihindades ja panthuntmehtoneni algne ebaaus rahaline mahitamine läbi SEBi ja Hanschmiti ongi viinud selleni, et ro-ro'd lihtsalt peavad sõitma ja liinilt maha võetakse siis, kui enam muud valikut pole! On see siis korraline kohustuslik dokkimine, hooldus vms aga kuniks seda veel ei pea tegema, siis sõidetakse ja remonditakse ja arendadatkse ja vahetatakse softe...

Eks see ole paratamatu, sest jätad liinisõidu ära, on kisa taevani ja keegi ei saa ju aru, et see oli hädavajalik ohutuse tagamiseks. Ja ei tea me ka seda, milline press on Kaptenitel peal ja palju nad ikkagi otsustada võivad. Nad on ju siiski "lihtlabased" palgatöötajad... ja börs nõuab edukust ning suurt kasumit!

Tsiteeri:
Laevakompanii tegevdirektor Mikael Backman selgitas, et uus masinaruumisüsteem ei hakanud tööle ning seetõttu kustusid laeval ka kõik tuled. Varugeneraator ei hakanud samuti tööle ning laev jooksis karile.

_________________
Micro "Julia" EST 128. Täitsa kuival maal maja taga...


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Dets 2013 08:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5914
Asukoht: Saaremaa
Vähe maisemate teemade juurde tagasi. Suures Väinas põrutas tursapea "Ermistu" madalasse. Tundub nagu oleks roolimees tukkuma jäänud.


Marinetrafficust track'ki vaadatates on paslik siia lisada ka videomaterjali:


_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1603 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 107  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group