Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1468 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Aug 2017 07:12 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 608
Natuke rohkem teemasse ka: õnnetust küll ei olnud ja suure tõenäosusega poleks ka juhtunud, aga nii ei tohiks siiski teha http://tartu.postimees.ee/4217403/jommu ... em-rahvast


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Aug 2017 14:45 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5740
Asukoht: Saaremaa
Kõik see tekkiv hasart jne on inimlikult täitsa mõistetav. Korra saab majja alles siis kui elamuslaevnikud ja vedajad ise omakeskis ka kokku lepivad, et reegleid hakatakse päriselt ka järgima. Kas Jõmmu kandevõime ( liikuva lasti puhul ) on 36 inimest või 100 inimest, selle üle ma midagi ükskõik mis suunas arvata ei oska.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Aug 2017 17:09 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 758
Olin kogemata selle õnneuse lähedal, kõik kohalikud uudised pasundavad:
http://edition.cnn.com/2017/08/21/politics/uss-john-s-mccain-collision/index.html
Et siis tipptehnikat täis USA sõjalaev sõitis ette nafta ja keemia tankerile.
Väidetavalt roolirike, pärast kõik jälle toimis, keegi ei tea miks varujuhtimine ei toiminud.
Sõjalaeval küljes suur auk ja 10 meeskonnaliiget kadunud, ehk siis üle parda.
3 korda suuremal tankeril ega ka selle meeskonnal pole viga suurt midagi. Sõjalaev ei uppunud, vaid sõitis ise sadamasse.
Hästi ei kujuta ette kuidas 10 sõlmega sõitva tankeriga kokkupõrkest 10 meest üle parda lendavad.
Samuti ei saa hästi aru, et maailma ühe tihedama laevaliiklusega piirkonnas kedagi ära ei päästetud. Lainet oli meeter aga pime oli, valgeks läks tund aega hiljem, veetemperatuur +25 kraadi.


Viimati muutis rye, Teisipäev, 22 Aug 2017 18:04, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Aug 2017 17:47 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 310
niru kirjutas:
Natuke rohkem teemasse ka: õnnetust küll ei olnud ja suure tõenäosusega poleks ka juhtunud, aga nii ei tohiks siiski teha http://tartu.postimees.ee/4217403/jommu ... em-rahvast


Vaat nüüd on küll see aeg ja koht kus küsida - reisijate lubatud suurim arv Jõmmu pardal on Postimehe artikli järgi 36 ja kolm meeskonnaliiget. Kuskohast on ja millise seaduse järgi see number on võetud?
Jõmmu kannab väikelaeva reg. numbrit VLB-245 mis tähendab kõike seaduses koos kõige sellele järgnevaga.
Reisilaevade registris Jõmmut ei ole.
Kes vastab ?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Aug 2017 19:04 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 176
Seal sõjalaeval leiti kuuldavasti "kadunuks" jäänud meeste surnukehad üles valdavalt kokkupõrke tagajärjel vee alla jäänud siseruumidest. Vaid ühe mehe surnukeha korjati välja merest.

Tanker jõudis õnnetusele eelnenud 9 minutiga laeva kiiruse 8,9 sõlme pealt kokkupõrke hetkeks alla 2,5 sõlmeni pidurdada. Milline oli sõjalaeva kiirus, ei ole teada, ilmselt suurem, ja ilmselt pööras sõjalaev tankerile ette, sest tanker on püüdnud algul vasakule võtta (alates -9 minutist kokkupõrkehetkest) ja siis, nähes, et sõjalaev tuleb ikkagi ette (-5 min), järsult paremale pööranud. Igatahes kummaline, et sõjalaev ise adekvaatset vältimismanöövrit ette ei võtnud. Aega tundus selleks justkui olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Aug 2017 19:52 
Eemal

Liitunud: Laupäev, 18 Mär 2006 12:50
Postitusi: 181
Asukoht: tallinn
:) neid onnetusi ikka juhtub....
http://gcaptain.com/uss-john-s-mccain-c ... collision/


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 22 Aug 2017 22:36 
Eemal

Liitunud: Reede, 14 Mär 2008 08:46
Postitusi: 608
Sõjalaeva ja tankeri kokkupõrke menetlemisel pidavat olema uurimisel ka võimalik küberrünnak.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 23 Aug 2017 02:18 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev, 17 Juun 2009 20:48
Postitusi: 432
juurikas kirjutas:
Ehk siis kui paat on osaliselt kaetud või kajutilaadne asi, siis on ta kaater. See definitsioon on suhteliselt piisav.

Ma vaatan et see on eestikeelsest wikist võetud. Eestikeelne wiki aga kahjuks
on nagu ta on...mõnda artiklit loed ja ei saa ausalt öeldes mitte muhvigi aru,
mida on tahetud öelda...

Vene ajal peeti kaatriks siiski asja, millel oli mootor statsionaarselt paigas, tekiehitusest
sõltumata. Sellele asjaolule viitab siiski ka nii eesti kui ka venekeelne wiki.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0 ... 0%B5%D1%80

"Главное отличие малых катеров от лодок — наличие мотора в качестве силовой установки, а от моторных лодок — его стационарная установка."


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 23 Aug 2017 23:19 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 08 Juul 2007 22:11
Postitusi: 285
Asukoht: Viljandimaa-Pärnu
Mnjahh, kui Jõmmu väikelaev, siis max.12 reisjat. Paraadi galeriid Postimehes vaadates tekkis küsimus selle vana jõelaeva kohta, mis vist ka lodjakojas üles vuntsiti. Sellele on kaks suurt tekki peale ehitatud ja generaator ahtrisse jalgade otsa pandud. Kuidas on püstuvusega, kui mõlemad ülemised tekid rahvast täis ja miskit huvitavat järsku ühes pardas vaadata on?
Tuleb meelde ,et aastate eest juhtus Emajõel ühe sarnaselt ümberehitatud "polutiga" traagiline õnnetus.
Kas keegi võtaks vaevaks hinnata- minul pani igatahes südame valusasti kripeldama, sest nendel piltidel on mõningane kreen juba näha. Reisjate ja laste veol ei ole ohutus asi, millesse kergekäeliselt suhtuda.

_________________
kes õppida tahab, sel on aabitsast õppida ikka küll ja küll


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Neljapäev, 24 Aug 2017 07:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 14 Sept 2012 09:36
Postitusi: 282
Asukoht: Piirissaare
Ma ei tea, kas see kusagil seadusesätetes ka kokku jookseb, aga Jõmmul oligi lubatud 36 reisijat juhul, kui pardal on 3 lubadega meeskonnaliiget. Ehk 12 reisijat iga meeskonnaliikme peale.

Eks see max inimeste arv vahel selline lauataga bürokraatide pastakast imetud number ole. Näiteks meie reisipraam Koidula kandevõime on 40 tonni ja max lubatud inimeste arv on 50. 80cm süvist, alt siledapõhjaline ja trassil nii sügavat kohta pole, et teisel tekil asuvas reisijatesalongis uppumise korral
jalad niiskeks saaksid. 35 kohta on määratud elavas järjekorras kohalike jaoks ja 15 kohta saab ette broneerida turistide jaoks. Aga mis turismi sa arendad, kui ühte reisibussi täit inimeste arvu ette broneerida ei saa... Riik aga peab reisijate arvu suurendamist (lisa istekohad, päästeparv, vestid ja paberitöö?) ebamõistlikuks kulutuseks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Neljapäev, 24 Aug 2017 10:17 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 26 Aug 2013 15:07
Postitusi: 63
bodzadaja, see "vana jõelaev" on Pegasus. Lodjakoja mehed vuntsivad aga laeva "Vanemuine".

_________________
Progressiivne jõeinimene ja -õpilane.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Neljapäev, 24 Aug 2017 19:08 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 5740
Asukoht: Saaremaa
nitse kirjutas:
Riik aga peab reisijate arvu suurendamist (lisa istekohad, päästeparv, vestid ja paberitöö?) ebamõistlikuks kulutuseks.


Kui see seal mingite muude tehniliste probleemide taga ei ole ( pigem ei ole, aga välistada ka ei saa ), siis tehke MKMi kord kvartalis kiri, et tahate saare peal majandust käima tõmmata :D Kui kirjadele vastamise maht hakkab ületama muutuse tegemiseks vajaliku paberitöö mahtu, siis tehakse ära...

Kõik mis puudutab "majanduse käimatõmbamist" on just enne valimisi nagu vesi kerisele

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Reede, 25 Aug 2017 08:05 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 310
nitse kirjutas:
Ma ei tea, kas see kusagil seadusesätetes ka kokku jookseb, aga Jõmmul oligi lubatud 36 reisijat juhul, kui pardal on 3 lubadega meeskonnaliiget. Ehk 12 reisijat iga meeskonnaliikme peale.

Eks see max inimeste arv vahel selline lauataga bürokraatide pastakast imetud number ole. Näiteks meie reisipraam Koidula kandevõime on 40 tonni ja max lubatud inimeste arv on 50. 80cm süvist, alt siledapõhjaline ja trassil nii sügavat kohta pole, et teisel tekil asuvas reisijatesalongis uppumise korral
jalad niiskeks saaksid. 35 kohta on määratud elavas järjekorras kohalike jaoks ja 15 kohta saab ette broneerida turistide jaoks. Aga mis turismi sa arendad, kui ühte reisibussi täit inimeste arvu ette broneerida ei saa... Riik aga peab reisijate arvu suurendamist (lisa istekohad, päästeparv, vestid ja paberitöö?) ebamõistlikuks kulutuseks.

Kunagi 60-tel aastatel Ranna jaanitulel toimunud tapmise ja massikakluse eest põgenenud linnarahvast oli laeval arvamuste järgi üle kahesaja.Liialdamata laeval(oli see Kreutzwald või Koidula) ei olnud enam seisukohti ja mõned seisid poordi taga reelingutest kinni hoides.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Reede, 25 Aug 2017 10:58 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 05 Mär 2005 16:22
Postitusi: 254
Asukoht: Otepää/Tartu/?!
retti kirjutas:


Kunagi 60-tel aastatel Ranna jaanitulel toimunud tapmise ja massikakluse eest põgenenud linnarahvast oli laeval arvamuste järgi üle kahesaja.Liialdamata laeval(oli see Kreutzwald või Koidula) ei olnud enam seisukohti ja mõned seisid poordi taga reelingutest kinni hoides.

Noorematele inimestele lisaks siia, et need olid kaks identset laeva. Vist Kreutzwald on praegune Pegasus. Enda jaoks töötasin 1970-ndail aastail sisevete laevajuhiks olles välja oma riskiteooria:

On asju, millega võib riskida iga päev. On asju, millega võib riskida kord aastas. On asju, millega võib riskida kord elus...Nii suhtudes, tundub,et on kõrgemad jõud armulisemad. Koguda tarkust, et nende vahel vahet teha... See Rannalt tulemine raskelt ülekoormatuna- vist läheb lahtrisse ´kord elus`...

Kõrvalepõikena- pea ükski laevajuht ei pidanud minu aegadel mõistlikuks nende kahe laevaga Peipsil käimist. Ehkki vaiksema ilmaga oleks nagu saanud.
Veel paarikümne aasta eest ei peetud suureks patuks ei sõiduauto ega laeva suurt üle koormamist. Nüüd on ammu teisiti.

_________________
Muutuv muutuvas. Positiivsus on oluline.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Reede, 25 Aug 2017 16:09 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 01 Apr 2004 21:52
Postitusi: 310
Rooli Robi kirjutas:

Kõrvalepõikena- pea ükski laevajuht ei pidanud minu aegadel mõistlikuks nende kahe laevaga Peipsil käimist. Ehkki vaiksema ilmaga oleks nagu saanud.
Veel paarikümne aasta eest ei peetud suureks patuks ei sõiduauto ega laeva suurt üle koormamist. Nüüd on ammu teisiti.


60-te alguses Koidula/ Kreutzwald käisid kooliekskursioonidega isegi üle Peipsi Želtsa jõge pidi kuni Goristžje/Velino järvedele.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1468 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group