Tegelikult siiski ei ole enamik lootsikaatreid self-righting. Pigem vähemus. Küll aga võib see õnnetus päädida sellega, et selline nõue tulevikus vähemalt Soomes rutiiniks saab.
See õnnetus on müstika.
Pildilt on näha, et kere veekindlad sektsioonid töötasid ilusti: paat jäi ka tagurpidi asendis ujuvaks ja seejuures on parda ülaservas vendritena kasutuses olevad tõstukirehvid kõik ilusti näha.
Roolimaja tõenäoliselt võttis aga vett sisse. Kas oli uks lahti, või purunesid aknad, või tuli see vaikselt ventialtsioonisüsteemi kaudu. Mis toimus, seda näitab uurimine.
Igatahes tundub, et kaadumine oli väga kiire ja võib tähendada, et paat sõideti pahasti kühvlisse. See võib juhtuda kui satud ootamatult lainete interferentsi alasse.
Roolimaja veega täituvusele viitab ka paadi uppumine päästeoperatsiooni ajal. Tagantjärgitargutajad muidugi viitavad kohe sellele, et vaja läinuks ujuvkraanat.
Ilmselt oli roolimajas vesi ja pööramisel seetõttu roolimaja enam ise pinnale ei kerkinud. Samal ajal aga hakkas masinaruumi õhuvõttudest vesi intensiivselt sisse voolama. Enne oli masinaruum tuukrikellana toiminud, paadi keeramisel külili hakkas aga nüüdses asendis alumisest vesi sisse tulema ja ülemisest õhk väljuma. Ja nii ta käest ehk libiseski.
Päästetöödel tuli otsuseid kiiresti langetada ja süüdistada pole seal kedagi. Oleks piisavalt aega olnud, oleks saanud tegutseda ujuvkraanaga või vähemalt masinaruumi õhuvõtud tuukrite abiga väljast sulgeda.
Kurb ja arusaamatu lugu.
Kewatec ei ole mingi diletantide punt. Paat oli suure tõenäosusega ehitatud Soome tööpaatide normistiku järgi ja reeglitele vastavust oli kontrollinud ka VTT. Ujuvus ümberpöördunult viitab ka sellele, et mingid susserdamist või lohakust seal esmapilgul ei paista.
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/2017120 ... 8_u0.shtmlhttps://www.is.fi/kotimaa/art-2000005484092.htmlhttps://www.is.fi/kotimaa/art-2000005484741.html