Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Oh õnnetust
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=4108
100. leht 102-st

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 18 Dets 2017 09:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Selle kirjelduse peale läks asi veelgi segasemaks.
Aga loomulikult ei saa ega tohi uurimise ajal midagi avaldada, see on normaalne.

Autor:  retti [ Esmaspäev, 18 Dets 2017 10:24 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Minu arust ei ole siin segast midagi.On ainult täielik infosulg Soomes.

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 18 Dets 2017 11:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

See külilivajumine on väga segane. Ma eeldasin, et läks lainest hoo pealt kohe tagurpidi, aga et jäi külili ujuma ja siis hakkas vaikselt kiilu üles pöörama. See üllatab.

Autor:  retti [ Teisipäev, 19 Dets 2017 17:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Täna see toodi üles 30m sügavuselt.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005495834.html

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 20 Dets 2017 10:38 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Ongi edukalt kaldal. Nüüd jääb üle oodata mis järeldused OTK teeb ja loodetavasti avaldatakse raport ka nende kodulehel. Sellega läheb tõenoliselt 3-6 kuud aega.

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/arti ... gs.rtdYZEw

Autor:  Mark [ Neljapäev, 21 Dets 2017 08:29 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Lootsikaatri õnnetusjuhtumi uurimiskomisjoni koosseis on nüüd teada.

https://www.uusimaa.fi/artikkeli/590510 ... n-turmalle

Autor:  Juss 5 [ Neljapäev, 11 Jaan 2018 21:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

See lugu eelmise aasta oktoobrist on tõepoolest rubriigist "oh õnnetust". Eeldab vene keelest arusaamist.
https://www.facebook.com/yachtrussiamag ... 0779348578

Autor:  retti [ Kolmapäev, 17 Jaan 2018 17:53 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Midagi hakkab selguma.Väidetavalt ei olnud/ei ole ümberläinud lootsikaatri roolikambri ust(ainus võimalik väljapääs) seespoolt võimalik avada.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005528197.html

Autor:  Juss 5 [ Kolmapäev, 17 Jaan 2018 20:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Täpsemalt siis ümberläinud kaatri puhul ei võimalda väljastpoolt tulev veesurve roolikambri ust avada. Selle kompenseerimiseks plaanitakse panna roolikambri aknad avanema mõlemale poole. Nii sain mina sellest jutust aru.

Autor:  sults [ Kolmapäev, 17 Jaan 2018 22:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

See ukse teema on ju elementaarne, ei osanud arvatagi selles osas võiks veel midagi selguda. Müstika peitub ju ikka selles, mis põhjusel laev nii lihtsalt ja kiiresti uppi läks?

Kas nüüd kästakse ka suurtel laevadel kõik uksed mõlemas suunas avanema panna?

Autor:  sults [ Laupäev, 20 Jaan 2018 13:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Volvo Ocean Race käigus juhtus traagiline õnnetus:
http://sport.delfi.ee/news/varia/purjet ... d=80849479

Autor:  semu [ Kolmapäev, 14 Veebr 2018 10:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Ka nii võib minna, kui ostad pea 50a vana paadi ja paned sinna alla, kõik mis sul on:
http://metro.co.uk/2018/02/12/couple-sold-belongings-buy-sailing-boat-sank-two-days-trip-7306778/
http://people.com/human-interest/couple-sells-belongings-and-takes-off-on-sailboat-then-it-sinks-on-day-2-it-didnt-feel-real/

Pildi järgi tundub, et kiil on puudu ja ka tükike põhja on koos sellega läinud.
Pilt

Autor:  semu [ Kolmapäev, 14 Veebr 2018 18:26 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Selline asi on võimalik ainult USA-s. Põhimõtteliselt kindlustust polegi vaja, sealt midagi (kiirelt) kätte saada on samahästi kui võimatu. Samas, kui on kurb lugu varukast võtta, a'la kõik vara sai maha müüdud ja kogu raha alla pandnud ning taskus alla 100 daala, siis teenid esimese päevaga tõenäoliselt 2x rohkem, kui kaotasid:
https://www.gofundme.com/new-sailing-life

Kõlab nagu äriplaan. Isegi väike kutsa kampa võetud sihtgrupi laiendamiseks.

Autor:  semu [ Neljapäev, 15 Veebr 2018 20:23 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Kuidas asjaosalised ise juhtunut kirjeldavad:
https://youtu.be/j7fLn5DItPw

Saan aru, et kulgesid mootoriga mööda farvaaterit sisevete poole kui justkui jaht oleks millegi taha kinni jäänud ja peale seda jäid triivi. Koheselt hakkas vett sisse tulema, kuna aga triivisid madalasse, siis jäi jaht "kiilu" peale seisma, sees põlvini vesi ja alles järgmiseks päevaks oli küllili keeranud...

Pakun tegelikult ei jäänud neil midagi all pool vett ette. Antud jahimudelil (Columbia 28) on kiilu-uimest nii pool jahi kere ja raskuskiil ise on üsna taha koonduv. See tähendab, et kiilupoldid on üsna sügaval, raskesti kotrollitavas "kaevus", mis on koguaeg märg. Kuulu järgi kasutati tollel ajal mitte RV vaid tsingitud teraspolte. Kaks tagumist polti on keskjoonel ja saavad kiilu kuju tõttu teistest rohkem vatti (massikese tagapool). Ehk see oli vaid aja küsimus, millal need järgi annavad. Põhjus, miks see pidi just seal juhtuma, kus see juhtus, peitub mootoris. Päeval nad kruiisisid purjede all ja siis said koormust pigem keskmised paaris kiilupoldid. Kui nad õhtuhämaruses vaikselt sadamasse töristasid, siis tekitas mootor keresse vibratsiooni, mis osutus tagumistele poldi-jäänustele ülejõu käivaks. Kui need järgi andsid, siis rebisid 4 paarispolti lapi kerest lahti (pildil näha valgete servadega laik vee all) ja kiilu raskus kiikus ümber esimese poldi või lapi jäänuste ette. Kuna kiil on ikka märkimisväärne raskus (1,4t), siis selle ette paiskumine pidi väikesel kiirusel jahi praktiliselt tagasi viskama, mis jättis mulje, nagu oleks millelegi pihta pannud.

Vähemalt selline on minu hüptees selle jahi ehitust vaadates:
Pilt

Autor:  Mark [ Laupäev, 10 Mär 2018 16:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Väga kummaline. Jama Kewateci lootsikaatritega jätkub. Norras sattus intsidenti samuti samast ellingust tulnud lootsikaater. Intsident lõppes ohvriteta , aga uued kaatrid pandi uurimise lõpuni seina äärde. Püstuvus on reeglite järgi korras ja nõutust palju paremgi, aga mingi jama seal on. Reeglid muidugi ei räägi dünaamilisest püstuvusest ja sellised juhtumid võivad kogu paadiehituse veel märksa keerukamaks teha juhul kui nüüd dünaamiline püstuvus luubi alla võetakse. See tähendab ka projekteerimise kallinemist.

Lugu intsidendi kohta on siin. kasutage guugli tõlkemasinat.
https://sysla.no/maritim/beordrer-tre-l ... -av-drift/

100. leht 102-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/