www.wimp.com/yachtwater/
1. Ärge kunagi tõstke suurt kaatrit vette ja veest välja sadama portaalkraanaga!
Sadamakraanad ei ole mõeldud "filigraan" töö tegemiseks! Need on liiga kiire tööiseloomuga!
Olen ise proovinud tõsta "Marielli" sadamakraanaga - ei õnnestunud!
Seevastu väiksemat ja kergemat kaatrit "SeaRay 350" tõstsime, õnnestus! Tõste juures on tähtis tõste aeglus, eriti aluse veest väljatuleku momendil!
Kasutage alati suuri autokraanasid! Näitena toon "Marielli" tõstmise: paadi kaal on 30 tonni ja tõstame veest välja 120 tonnise kraanaga!
2. Tõste raam videoklipis, on antud juhul liiga lühike, või paindub lihtsalt läbi, ei ole jäik! Tõste raami pikkus peab olema aluse kerel märgitud "sling`i" märkide vahe pikkune, või pikem!
NB! Kui Sul on raha osta selline kaater, siis ära koonerda ja osta omale privaatne tõste raam!
3. Vööri poolt oleks tulnud tõstetroppide pikkust reguleerida lühemaks! Ohutuks tõsteks peavad nii vööriosa, kui ka ahtriosa olema ühel kõrgusel, ei tohi olla mingit differenti ei "ette, ega taha"! Reguleerimist tehakse kraana konksu otsas oleva kett- "ämbliku" kettide lühendamise teel! ("Mariellil" lühendame ahtritroppidel /need venivad ahtri raskuse all lihtsalt pikemaks!/ kette koguni 8-10 lüli võrra, olenevalt kraanast!).
4. Vöörist ja ahtrist peavad olema pikad otsad, et hoida alust tõstmise ajal soovitud suunas. NB! Need otsad tuleb hoida, mõlemad, kerge pinge all!
...ja suure aluse tõste õnnestub...

!