Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Oh õnnetust
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=4108
101. leht 102-st

Autor:  Juss 5 [ Esmaspäev, 13 Aug 2018 10:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Raske ette kujutada kuidas selline asi saab juhtuda:
https://tartu.postimees.ee/6054291/foto ... 1395151236

Autor:  Umx [ Esmaspäev, 13 Aug 2018 10:51 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Praegu on Emajõe veetase väga madal (näiteks Rannu-Jõesuu muulide vahel 0,6-0,7m), seetõttu on ka Reku slipp tegelikult veest väljas, lisaks asub slipp jõe väliskurvis ja vool on seal alati kõva. Eks nagu kirjutati: veidi uljalt mindi vette ja kui autorattad betoonilt kruusale jõuavad, ei ole ka pidurist enam asja. Vägisi tundub aga, et paat oli ka tagumise rihmaga treileri küljes kinni.

Autor:  kiilualune [ Kolmapäev, 15 Aug 2018 08:32 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Mõne minutiga olla põhja vajunud. Mees plaanis Tallinnasse sõitu järgmisel nädalavahetusel. Väidetavalt oli Belgias hiljuti sama paadiga analoogne juhtum olnud.
https://www.is.fi/viihde/art-2000005791130.html

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 15 Aug 2018 08:46 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Ei aita need kereõõnsustesse topitud õhukotid kuigi palju kui vesi pääseb keres vabalt vöörist ahtrini ja pardast pardani hulkuma. Jätkuvalt on nii, et veekindlaid vaheseinu ei asenda ei ussi- ega püssirohi. Ja neid vaheseinu ei tehta ka suvaliste kohtade peale mitte.... Paraku laevatehnikas paadi ehitamine toob hinnalipikule täitsa teised numbrid ja taolised uppumised mistahes meetodil ehitatud paatidega on pigem haruldased. Palju olulisem on hoopis see, et kui keset merd ja uhkes üksinduses paat rikke tõttu uppuma hakkab, siis kui palju annab paat oma meeskonnale ja reisijatele aega abi oodata või parve ümber kolida.

Autor:  Mark [ Reede, 28 Sept 2018 10:12 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Soome Onnettomuustutkintakeskus avaldas täna uurimise lõpptulemused lootsikaatri L242 kahe hukkunuga toimunud õnnetusest. Lõppresultaat tehnilise põhjuse kohta oli ettearvatav.

V-põhjaline kiire paat kaotab oma püstuvusest kiiresti kuni 70% kuna staatiline ja dünaamiline püstuvus erinevad üksteisest kardinaalselt. Ükski reegel aga siiamaani dünaamilisest püstuvusest ei räägi ega ka nõua midagi. Sellele lootsikaatrile oli reeglitega kehtestatud staatiline püstuvusnõue vähemalt 60 kraadi ja ta täitis selle omades püstuvust kuni 74 kraadi. Paraku ei olnu aga paadi dünaamiline püstuvus piisav õnnetusehetkel kokku sattunud halbade juhuste summaarsele mõjule.

Meeskonnal oli aega enese päästmiseks lausa umbes 10 minutit kuna paat oli sellise aja jooksul külili , mitte ei keeranud kohe kiilu püsti. Selle aja jooksul suutsid meeskonnaliikmed panipaikadest välja võtta kotid päästeülikondadega ning ka riietuda päästeülikondadesse. Paraku oli ainud tee roolimajast välja läbi ukse, Aknaid purustada ei õnnestunud. Ukse avamisel paiskus sisse vesi ja uhtus meeskonna roolimaja kaugeimasse nurka, paat ilmselt käändus siis täiesti ümber ja päästeülikonnad tõstsid mehed vees vastu roolimaja põrandat. Pääsu enam ei olnud. Treenitud päästja oleks ehk hea õnne korral suutnud end sealt kuidagi välja tõmmata. Kui sa seda kontrollitud keskkonnas pole varem praktikas treeninud, siis uskuge mind, jääb nõuks. Ei ole kerge ülesanne.

Oli ka muid huvitavaid tehnilis nüansse. Minu järeldus juhtunu põhjalt on näiteks selline, et päästeparve päästiku ots tuleb muuta reegiltele mittevastavaks, et temast hädolukorras ka kasu oleks. Parve ots on 28m pikk ja see on põhjendatud taaskord just suurte laevade mõõtmetega. Paadile parve installides võiks see ots olla pigem 4-5m. Pika otsa puhul ei ole temast abi.


Materjalid kas juba on või tulevad peagi üles Onnettumustutkintakeskuse kodulehele. Infot leiab ka nende FB lehelt ja nende Youtube lehelt. Ilmselt on sellest palju juttu ka lähipäevade Soome meedias.

Autor:  apelsin [ Reede, 28 Sept 2018 12:13 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Mark kirjutas:
Ilmselt on sellest palju juttu ka lähipäevade Soome meedias.

https://yle.fi/uutiset/3-10427828

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 03 Okt 2018 07:56 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Pole küll paat, aga kuna ma selle laeva pardal koos treileril oleva paadiga mitmeid kordi sõitu saanud olen, siis tundsin end ka paadiinimesena puudutatuna. Eestis on juhtumi kajastus olnud väga vigane ja puudulik. Pisut paremat leiab Leedu Delfist ja see on google tõlke abil loetav. Laske ingliskeelsena kuvada. Esialgu saab öelda, et hea et niigi läks ja suurepärane, et kõik hästi lõppes.


https://www.delfi.lt/news/daily/lithuan ... 3#cxrecs_s


https://www.delfi.lt/news/daily/lithuan ... d=79214961

Autor:  breakdaice [ Pühapäev, 07 Okt 2018 13:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Õpetlik lugu, tasub lugemist: https://www.facebook.com/andreas.joesaa ... 1351931589

Autor:  g [ Esmaspäev, 12 Nov 2018 15:17 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Norra fregatt - AIS väljas, stealth navigating, valelt poolt üritas mööda sõita, keeras valele poole. Pakun et ka tuled ei põlenud.

Tasub läbi lugeda:

https://medium.com/@cargun/radar-images ... 1e3f516b54

Autor:  sults [ Teisipäev, 13 Nov 2018 21:42 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

g kirjutas:
Norra fregatt - AIS väljas, stealth navigating, valelt poolt üritas mööda sõita, keeras valele poole. Pakun et ka tuled ei põlenud.

Tasub läbi lugeda:

https://medium.com/@cargun/radar-images ... 1e3f516b54

Kas see Norra kokkupõrge üldse kvalifitseerub õnnetuseks? Tundub sihiliku, kuigi arusaamatu, otsasõiduna.

Autor:  siil udus [ Kolmapäev, 14 Nov 2018 08:54 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

ilmselt dilemma - sinu või minu tüürpoort 8)

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 14 Nov 2018 13:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Tahtlikku polnud seal midagi. Ilmselt kitsas koht ja sõjapaat ei julgenud madalale lähemale minna. Kommunikatsioon oli alla igasugust arvestust. Tagajärjed selgelt sarnased. Ainus tahtlus oli sõjalaeva "pimesõit" tihedas liikluses ja nagu näha, oli selleks harjutuseks veel varavõitu - ei saadud hakkama ja lõpetati auguga keres ning kulmudeni vee all.

Autor:  teinlum [ Kolmapäev, 14 Nov 2018 13:36 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Ma ei saa aru kuidas sõjalaev ise seda asja(ohtu) ei näinud, kaubalaev algatas suhtluse ja oli igati aktiivsem pool. Sõjalaeva tehnika võiks ometi näidata igat lähedal olevat veesõidukit, ammugi peaks andma häiret, kui midagi nii purakat sinuga kokkupõrkekursil on? Vbl olen liiga palju filme vaadanud, aga sedasi võib ju rahumeeli iga sõjalaeva pimedas põhja lasta, kui sellega lausa tankeriga ja sisuliselt õppuse ajal, ehk sõjaseisukorra imiteerimisel võib märkamata küljealla ronida :) . Suhtlust kuulates oli selline tunne, nagu sõjalaeva personal oleks teises toas kaarte mänginud ja aegajalt keegi käis (koristaja, või kokk) sillal kutsungitele vastamas, no et päris vastamata ei jääks neile.

Autor:  teinlum [ Kolmapäev, 14 Nov 2018 13:47 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Laevaehitus spetsialist ma ka pole, aga pisut paneb imestama see, mis paistab sealt sõjalaevale tekitatud august, arvasin et sõjalaeval ikka miski selline kõvem kest on, mitte õhuke plekk ja "makroflex". Arvasin et too peaks ikka mingi lahjema mürsu suhtes olema nn. soomustatud, eriti veeliini läheduses.
Vabandan kui see väga loll jutt on - ilmselt samuti filmidest sellised arusaamad :)

Aga, et oma jauram lõpetada, siis õnnelik õnnetus igati ja hea et nii läks.

Autor:  sults [ Kolmapäev, 14 Nov 2018 13:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

No nii kitsas see koht ka ei olnud, et paar kraadi sõjalaevast kümme korda suurema TANKERI kursilt paremale võttes oleks sõjalaeva põhja kinni jäämine ohustanud.
Ei ole usutav, et sõjalaev ei näinud tankerit. Seega sai otsasõit olla vaid sihilik. Või on selliste sõjalaevade kapteniks pandud täielikud debiilikud.
Panen õnnetuskoha sügavuste Navionicsi kaardi ka. Õnnetuskoht on roosa rõngaga õmbritsetud suur punane täpp.
Pilt

101. leht 102-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/