Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Oh õnnetust
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=4108
102. leht 108-st

Autor:  Umx [ Kolmapäev, 14 Nov 2018 14:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Halva mängu juures tuleb musta huumorina kohe meelde see nali, kuidas USA ja Hispaania "laev" omavahel suhtlesid, kumbki ei soostunud kurssi muutma ja lõpetuseks hispaanlaste poolelt öeldi: "We are a lighthouse, it's your call! Out."

Edit: Nonäed, see vana nali: https://www.youtube.com/watch?v=ajq8eag4Mvc (mitmeid muid versioone on kah)

Autor:  g [ Kolmapäev, 14 Nov 2018 19:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

nii nad sõidavadki,

copy blogist, 2010 aastal inglise kanalis, portlandi lähistel:

eellugu on selline et päeval nägime miskeid mõttetuid kollaseid toodreid keset merd mis midagi ei tähista, kaardil A ja B ja C. pimedas üks selline hakkas ka paistama, otse kursil, raidi ja tiit võtsid kurssi kümne kraadi kaupa kõrvale aga see sunnik ikka ees. jõudis lähemale tundus et on Tõeliselt Suur Tooder ja muudkui kasvab. kuu varjust siis paistis laevanina. hoopis ristleja, tuli täie lauluga nii 25 kn, pimendatud, loomulikult ilma identifikatsioonita. raidi tegi kannaka, mõnedsajad meetrid jäi puudu. tagantjärele võiks arvata et ta ilmselt nägi meid ja sõitis täpselt. inglise huumori üks avaldumisviis .

Autor:  Öökull [ Pühapäev, 25 Nov 2018 19:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Täna Toila sadamas toimunud vabatahtlike merepäästjate täiendõppus muutus reaalseks mereabijuhtumiks, kui sadama lähistel kursilt kõrvale kaldunud jaht madalale sattus ja päriselt abi vajas.

https://www.postimees.ee/6461927/merepa ... sundmuseks

Autor:  sults [ Laupäev, 23 Mär 2019 20:00 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Viking Sky on Norra läänerannikul merehädas. Masinad hakkasid streikima üle 20 m/s edelatuules ja kuni 8m lainetes. 5 SAR kopterit tassib inimesi maale.
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=85691427

MAYDAY peale tõttasid appi puksiir Vivax, patrull-laev Njord, kaubalaev Hagland Captain ning varustuslaevad Ocean Art, Edda Fauna, Siem Symphony ja Troms Arcturus.
https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 09/zoom:13

Õhtuleht on informatiivsem:
https://www.ohtuleht.ee/953101/norra-ra ... ruiisilaev

Laeva kõikumine on päris muljetavaldav. Huvitav, miks lahtist mööblit kusagile konkusse ei korjata?
http://www.youtube.com/watch?v=jCKFIGa2rSw

Hätta sattus ka puidulastiga kaubalaev Hagland Captain, kellel samuti jäid masinad seisma. Laev kaotas merre oma puidulasti ja laskis kaldale triivimise vältimiseks ankrud vette. Saatis välja MAYDAY ja kaks kopterit, kes varem tegelesid reisilaevalt inimeste evakueerimisega, pöörasid oma tähelepanu kaubalaeva 9 meeskonnaliikmele, kelle maaletoomist veel vist päris lõplikult otsustatud pole.
https://www.nrk.no/mr/no-hoppar-mannska ... 1.14487704

Kummaline, et mõlemal hätta sattunud laeval jäid masinad seisma praktiliselt ühes ja samas kohas. Reisilaeval umbes kell 12:43 N63°00'46,52'' E006°59'42,72''
Kaubalaeval umbes kell 17:51 N63°00'38,11'' E007°02'01,15'' (eelmisest asukohast u 1 miili kaugusel)
Reisilaev oli kaubalaeva hättasattumise hetkeks ringiga tagasi kohas N63°00'27,45'' E006°58'20,68'' (eelmisest asukohast u 1,6 miili kaugusel).

Nüüd on Viking Sky juurde tulnud ka teine puksiir, Boa Heimdal.

Ocean Art, Edda Fauna, kes pärast kaubalaeva hättasattumist olid jäänud kaubalaeva turvama, siirduvad tagasi Kristiansundi. Kaubalaeva lähedale on jäänud veel patrull-laev Njord. Siem Symphony ja Troms Arcturus ning mõlemad puksiirid saadavad reisilaeva selle vaevalisel kulgemisel edela suunas.

Paistab, et kaubalaeva juurde saadetakse varustuslaev Ocean Response.

Kaubalaevalt evakueeriti kahe kopteriga elusalt ja tervelt kõik 9 meeskonnaliiget. Osa neist pidi küll kopterile pääsemiseks jäistesse lainetesse hüppama. Reisilaevalt on päästetud üle 180 reisija, kelleks on valdavalt Briti ja USA turistid. Osa neist on saanud kergemaid vigastusi, üks vanapaar aga on raskemalt vigastatud. Reisijad pidid tugeva tuulega võideldes ronima kopterile redelit pidi või tuli nad helikopteri pardale vintsida, sest tugeva lainetuse tõttu kopter tekile maanduda ei saanud. Päästetud toimetati varjule Hustadi spordisaali.

Reisilaeva neljast masinast on uuesti käima saadud kolm.

Mõned viited ingliskeelsetele uudistele
https://canoe.com/news/world/cruise-shi ... -in-norway
https://www.cbc.ca/news/world/norway-vi ... -1.5069106

ja video sellest, millistes oludes tuleb reisijatel päästmist oodata:
https://www.youtube.com/watch?v=5nJ07anK15c

Kuid ega päästminegi olevat olnud väga jube kogemus.

Ocean Response läks siiski appi hoopis reisilaevale ja pukseerib seda nüüd Molde sadama poole. Puksiir Boa Heimdal lahkus öösel reisilaeva juurest ja käis varahommikul hätta sattunud kaubalaeva juures, kuid sõidab nüüd sadamasse. Reisilaeva saatnud varustuslaevad Siem Symphony ja Troms Arcturus lahkusid laeva juurest öösel kella 2 paiku ja sõitsid Kristiansundi.

Reisilaevalt on hommikuks kopteritega ära toodud 397 inimest, neist 3 raskes seisundis. Kokku on haiglasse toimetatud 17 inimest. Hommikul, kui laeva hakati sadama poole pukseerima, peatati kopteritega päästetööd.

Autor:  Dillinger [ Pühapäev, 24 Mär 2019 13:39 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Ma otsin jupp aega taga redeliga kopterisse päästmist, kas kellelgi on mingit viidet sellise asja kohta?
Kyll on köisredeliga kopterisse ronimine ja siis lihtsalt redeliga.

Autor:  sults [ Pühapäev, 24 Mär 2019 13:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

See redelijutt pärines Eesti uudistest. Tõenäoliselt ajakirjanduslik luul. Ilmselt ikkagi vintsiti kõik, aga kuna pole leidnud ka väidet, mis kinnitaks, et redelit ei kasutatud, ei saa ma ka seda kinnitada.
Küsitud viide kah:
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=85693201

Nüüd on redelijutt asendatud korvijutuga.
Enne oli "Eile kirjutati, et inimeste helikopteriga evakueerimine võtab kaua aega, sest merel on tugev torm ja inimestel tuleb ronida mööda köisredelit kopterisse, pannes vastu võimsatele tuultele. "

Varasem artikkel:
https://www.delfi.ee/news/paevauudised/ ... d=85691427
Selles veel praegugi: "Evakueerimine võtab kaua aega, sest merel on tuul väga tugev. Inimesed peavad ronima mööda köisredelit kopterisse ning vastu panema tuultele."

Öösel kella 2 paiku, jõudis reisilaeva juurde ka varustuslaev Normand Ranger, kes eskordib seda nüüd Molde poole pukseerimisel.

Harøyfjordi sisenemisel liitus uuesti ka puksiir Boa Heimdal. Reisilaeva poole liigub ka sukeldumisalus Emilie, mille sihtkohaks on märgitud MOB (MOB on lühend ka Man Over Board, ei tea kas keegi on üle parda kukkunud?). Reisilaeva läbitud teekonnast allatuult teeb Harøyfjordis mingeid otsinguid ka tuukrilaev Dykkerservice 10.

Emilie liituski reisilaeva saatjatega, kuid tuukrilaev Dykkerservice 10 ilmselt pole nende sündmustega seotud, sest oli oma praeguses asukohas juba enne reisilaeva möödumist.

Normand Ranger eskortis Viking Sky-d kuni Harøyfjordi sissesõiduni ja sõidab nüüd ära Ålesundi poole.

Autor:  retti [ Pühapäev, 24 Mär 2019 16:07 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

sults kirjutas:
Kuid ega päästminegi olevat olnud väga jube kogemus.

Kuidas võtta. Mind on sinna Super Pumasse vintsitud

Autor:  sults [ Pühapäev, 24 Mär 2019 16:14 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

retti kirjutas:
sults kirjutas:
Kuid ega päästminegi olevat olnud väga jube kogemus.

Kuidas võtta. Mind on sinna Super Pumasse vintsitud

Mõned päästetud kirjeldasid kopteri osa õudsamana kui laeval viibimist. Üle 20 m/s tuule käes reaalsest hädaolukorrast üles vintsitud saada ei ole päris sama, mis tuulevaikse ilmaga päästeõppusel seda läbi tehes.

Praeguseks on reisilaeva pukseerinud Ocean Response pukseerimise lõpetanud ja sõidab minema. Reisilaev on toimetatud tuulte eest kaitstud Moldefjordi ja liigub nüüd omal jõul Molde sadama poole, mis on u 4 miili kaugusel.

Breivika lahe äärde ilma meeskonnata ankrusse jäänud kaubalaeva Hagland Captain juurde on jõudmas SAR päästelaev Rescue Mærsk ja puksiir Boa Balder. Tundub, et ka patrull-laev Njord, mis öösel hädaliste juurest Moldesse sõitis, on kursi võtnud tagasi kaubalaeva juurde.

Rescue Maersk käis vahepeal Hustadis ilmselt kaubalaeva meeskonna järel ja tõi nad ilmselt laeva pardale tagasi. Puksiir on samal ajal sõitnud kaubalaeva merepoolse külje alla ja valmistub vist laeva kaldast eemale tõmbamiseks. Laev on viimase paari tunniga nihkunud mõnikümmend meetrit kalda poole, olles veel u 30...40 m sügavuses vees. 3 m madalani jääb veel u 250 m.

Autor:  retti [ Pühapäev, 24 Mär 2019 17:16 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

sults kirjutas:
retti kirjutas:
sults kirjutas:
Kuid ega päästminegi olevat olnud väga jube kogemus.

Kuidas võtta. Mind on sinna Super Pumasse vintsitud

Mõned päästetud kirjeldasid kopteri osa õudsamana kui laeval viibimist. Üle 20 m/s tuule käes reaalsest hädaolukorrast üles vintsitud saada ei ole päris sama, mis tuulevaikse ilmaga päästeõppusel seda läbi tehes.

Ma ei ole tuulevaikse ega ka tuulise ilmaga õppustel osalenud.See on sultsi fantaasia.

Autor:  sults [ Pühapäev, 24 Mär 2019 17:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

retti kirjutas:
Ma ei ole tuulevaikse ega ka tuulise ilmaga õppustel osalenud.See on sultsi fantaasia.

Ma pole kuskil väitnudki, et oled. See on sinu fantaasia, kui väidad seda.

Autor:  valdi [ Pühapäev, 24 Mär 2019 21:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Miks on laeval selline ''haljastussaar'' lahtiselt?

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 25 Mär 2019 08:37 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Lõpp hea -kõik hea! Päästeoperatsiooni käivitamine kerges ülereageerimise valguses oli kahtlemata palju õigem variant võrreldes teoreetilise musta stsenaariumiga.

Redelist helikopterisse ronimine on ilmselgelt ajakirjanduslik viga - tänapäeval kirjutavad ju kõik kõigest. Kas teemat ka tuntakse, pole üldse oluline :D

Autor:  tetis [ Esmaspäev, 25 Mär 2019 11:31 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

:D
mes asi see haljastussaar on? selgita algajale! :shock:

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 25 Mär 2019 11:57 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Haljastussaare all ilmselt mõeldakse seda jurakat paari-kolmemeetrist "lillepeenart" mis videos ringi sõidab. Ilmselt on tegu butafooriaga, aga küllap seegi kaalub mingi 100-200kg.

Autor:  sults [ Esmaspäev, 25 Mär 2019 13:43 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Kolm tundi tagasi saadi puksiir Boa Balderi abil liikuma ka kaubalaev Hagland Captain ning seda veetakse nüüd piirivalvelaev Harstadi saatel Kristiansundi poole. Kaubalaeva suuremateks kahjudeks jäi ilmselt merre kaotatud pool tekilaadungiks olnud puidukoormast. Mõnelpool esinenud väited selle kohta, et kaubalaev korralikult kivides käis, ei pea ilmselt paika, sest Marinetrafficu jälg näitas vabat kiikumist ankru otsas.

SAR lennuk (SAR 111257603) teeb veel piirkonnas vaatluslendu. Otsitakse ilmselt merereostust (sh laevaliiklusele ohtu kujutada võiva puidulasti leviku ulatust).

Pilt

Norra keelt mitte osates tõlkisin norrakeelsest artiklist, et kaubalaeva hättasattumise põhjustas see, et (elektri)kaitsmed lõid lühise tõttu välja, mistõttu laeva rooliseadmed ja masinad lõpetasid töö. Laeva kätte saamiseks võis olla vaja ankruketid läbi lõigata, sest elektri puudumise tõttu ei olnud võimalik ankruid hiivata. Kaubalaeva kapten oli norrakas, meeskond poolakad (artikli kommentaaris vihjatakse, et tegelikult ukrainlased) ja filipiinlased.
https://www.tk.no/nyheter/hustadvika/ba ... -51-618150


Väike video, kuidas reisilaevalt kopteriga päästmine käis
https://www.youtube.com/watch?v=emXMftApdEY

102. leht 108-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/