Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Oh õnnetust
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=4108
106. leht 107-st

Autor:  Muhv [ Esmaspäev, 04 Nov 2019 21:45 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Tänaseks on tilkunud erinevaid infokillukesi. Väidetavalt toimus sündmus rannast ca100m kaugusel. Alus oli juba paar põhja puudet saanud ja mootori jalg oli kõrgemale trimmitud. Ootamatu laine lükkas aluse kreeni, mille tagajärjel kajutis olnud inimesed lendasid ühte pardasse kokku. Järgmine laine lükkas aluse ümber.

Minul tekivad siin küsimused. Vett sai olla sündmuskohas ca 1,5m, ja lainet seega alla meetri. Kuidas saab sellistes tingimustes alus ümber minna võttes arvesse, et alust oli koormatud ilmselt vähem kui lubatud? Kas selle aluse sert ikka kriitikat kannatab? Ja veel - Kas Eestis keegi mereõnnetusi uurib ka?

Autor:  siil udus [ Teisipäev, 05 Nov 2019 07:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Veeteede amet uurib, iseasi missugused sündmused klassifitseeruvad.

Autor:  Muhv [ Teisipäev, 05 Nov 2019 08:55 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

siil udus kirjutas:
Veeteede amet uurib, iseasi missugused sündmused klassifitseeruvad.


7 inimest jäises vees ja riik korraldab tuhandete eurode väärtuses päästeoperatsiooni. Praamiliiklus peatatakse ja kaasatakse pinu vabatahtlikke.

Meenub kui üks yamarin Soomes ära vajus sarnase ilmaga. Korraldati korralik juurdlus, tuvastati mittepädev webasto paigaldus. Asjaosalised tõmmati liistule ja kokkuvõte avaldati ajakirjanduses.


Kui meil sellised teemad ei kvalifitseeru jääb vägisi mulje, et väiksed asjad ei huvita ja suurtele hammas peale ei hakka...

Autor:  Muhv [ Teisipäev, 05 Nov 2019 19:05 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

https://saartehaal.postimees.ee/6818049 ... 1553453460

“ Kapten oli oodanud pikalt sadakonna meetri kaugusel kaldast, et juhtida kaater lainesse nii, et laine lükkab ahtrist ja alus liigub laine poolt lükatuna silla äärde.” kui see tõesti nii oli, siis on põhjus käes. Kaatrit laine ahtrist kenasti ei lükka. Käik peab alati veidigi lainest kiirem olema.

Autor:  teinlum [ Kolmapäev, 06 Nov 2019 08:22 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Muhv, ma arvan, et see on lihtsalt ühe kõrvaltvaataja hinnang, paaadijuht, kes niipalju merel on olnud ilmselt seda nii ei plaaninud, kuigi kõrvaltaatajale võidi nii seda selgitada või ta võis olukorrast nii aru saada.

Autor:  Muhv [ Kolmapäev, 06 Nov 2019 09:03 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

teinlum kirjutas:
Muhv, ma arvan, et see on lihtsalt ühe kõrvaltvaataja hinnang, paaadijuht, kes niipalju merel on olnud ilmselt seda nii ei plaaninud, kuigi kõrvaltaatajale võidi nii seda selgitada või ta võis olukorrast nii aru saada.


Ma ise arvan ka nii, aga kõlab igatahes veidralt. Selge on muidugi ka see, et midagi pidi kapten ikka valesti tegema, et sellise mitte eriti suure lainega kummuli minna - või ei vasta see alus ikkagi kategooriale.

Autor:  flm [ Neljapäev, 07 Nov 2019 01:25 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

10-13m on päris korralik tuul esiteks ja kes pole kokku puutunud, ei saa aru murdlaine ja suure mere lainete erinevusest. Sügava pealt madalasse liikudes kasvab täiesti mõttetu 1-2m sujuv loksumine õigetes oludes korralikuks murduvaks seinaks, mis viskab paati nagu ise tahab. Siin ei ole enam kategooriaga midagi pistmist. Pigem otsis juht lainetes auku, aga magas selle maha või ei tabanud ära. Ikka võib juhtuda.
Loodetavasti hakatakse aga ühel hetkel igasuguste "teenusepakkujate" ridu harvendama. Tegelikult on kõrvalt vaadates ikkagi üsna jube jälgida, kuidas iga väikelaevajuhi lube omav tegelane võib hankida omale kõige odavama veel vee peal püsiva peldiku ja sellega raha eest rahvast vedada ilma millegi eest vastutamata.

Autor:  Tim [ Neljapäev, 07 Nov 2019 15:27 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Tean Priitu ja ärge teda alahinnake, ta on tegija. Vana lohesurfarina tunneb ta merd ja tuult väga hästi ja kaatriga on ta Viirelaiu vahet sõitnud palju. Ma ei tea mis juhtus, et paat keeras pardaga lainesse, aga ümbermineku põhjustas ma arvan see, et turistid lendasid kõik ühele küljele. Oleme seda vast kõik ise ka näinud, kaatri või jahi peal, kus ootamatu kreeni või lainega sõbrad/turistid/külalised libisevad istmetelt või püsti seistes "haaravad kätega õhust", sest nii lahe oli enne seal käed lahti seista.

Autor:  flm [ Neljapäev, 07 Nov 2019 17:44 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Mina ei mõtelnud ainult konkreetset juhtumit, aga laiemalt kogu "mereturismi", mis meil meenutab pigem mustlaslaagrit. Küsimus on selles, kas vedaja tunnetab vastutust. Siia alla käib nii päästevarustus ja tehniline seisund kui ka üldine kord laevas. Kogemusteta inimeste merel vedamine (eriti väikelaevaga) tähendab paraku suuremat vastutust, aga keegi seda ei kontrolli ja meelde ei tuleta.

Autor:  Suprudko [ Neljapäev, 07 Nov 2019 19:49 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Olgu see mees nii tegija kui tahes, aga teenust pakkudes võiks ikka vestid "must be" olla. Seda enam et ilm oli ka karvane.

Autor:  Muhv [ Reede, 08 Nov 2019 00:40 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Tim - paraku ei ole lohesurfamine paadisõit. Kaugeltki mitte. See paar aastat Viire vahet seda ka ei paranda. Loodetavasti juhtunu midagi õpetas ja järgmist korda enam ei tule.

Autor:  Erik78 [ Reede, 08 Nov 2019 09:48 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

flm kirjutas:
10-13m on päris korralik tuul esiteks ja kes pole kokku puutunud, ei saa aru murdlaine ja suure mere lainete erinevusest. Sügava pealt madalasse liikudes kasvab täiesti mõttetu 1-2m sujuv loksumine õigetes oludes korralikuks murduvaks seinaks, mis viskab paati nagu ise tahab. Siin ei ole enam kategooriaga midagi pistmist. Pigem otsis juht lainetes auku, aga magas selle maha või ei tabanud ära. Ikka võib juhtuda.


Ma arvan ka, et selles see konks oligi. Lainetus merel on üks teema, kui murdlainetus kalda ääres.
Ma olen ka kogenud sellist jama, kus meri oli täitsa sõidetav, aga tuulele avatud sadamas, suure laeva kai ääres, tahtis paadi ümber keerata ja vastu kaid puruks peksta. Sellel Viirelaiu kail pole ju mingit kaitset tuule ja laine eest. Ilmselt läkski lainetus, vahetult enne sildumist äkki nii karmiks, et paadijuhil polnud mingit võimalustki hakta veste jaotama ja muid korraldusi jagama hakata. Juht lootis lihtsalt kai äärde saada ja kõik. Kahjuks see ei õnnestunud, õnneks jäid kõik ellu.

Autor:  jaanomartin [ Reede, 08 Nov 2019 23:50 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Olen pea terve nädala heade sõprade, kolleegide, ametnike ja asjaosaliste käest infi pinninud. Kuna kannatanud ei soovi oma nägusid meedias näha, on raske mingit kõva statementi saada. Üht-teist olen selgeks saanud. Mis loo ja millal kirjutan, mõtlen homme.

* Merel oli lainekõrgus 0.7-1 m. Murdlaine hari võis madala peale jõudes pisut kõrgemaks visata, aga kõrgemale kui paadi kajut ei läinud ükski laine, paat laine taha ära ei kadunud.
* Priit ei oodanud enne allalainet pööramist seal ei tunde ega minuteid (nagu kolleeg ajakirjanik väitis), vaid tuli Virtsust ühe mõõduka hooga. Kui vastutuulekurss otsa sai, tegi üle tüürpoordi pöörde allatuult ja püüdis paadisilla poole tulla.
* Mootor oli üles trimmitud ja kui murdlaine pakpoordist ahtrit kergitas, ei olnud enam vedu taga. Kui kapten proovis kurssi allalainet korrigeerida, lõi prop vee õhku.
* Murdlaine lükkas ahtri üles ja allalainet, vöör pöördus pakpoordi ehk vastu lainet. Paat sattus külg ees murdlaine harja ette ja läks kreeni. Käiku enam polnud, prop oli õhus või laineharja vahus.
* Reisijad olid selleks hetkeks kukkunud tüürpoordi ja viisid paadi raskuskeskme tüürpoordi poolsesse kajutiseina pardast kõrgemal. Pea 90 kraadises kreenis paadi alt libises läbi lainehari. Ei ole teada, kui adekvaatselt suutis sel hetkel rooli ja gaasi käsitseda kapten.
* Paat jäi üheks lainevaheks ehk 6-7 sekundiks külili kahe laine vahele.
* Järgmine laine lükkas 90 kraadises tüürpoordi kreenis aluse kummuli.
* Esimesest ahtri kergitamisest ja vööri sukeldumisest kuni lõpliku kummuli minekuni kulus 10 sekundit.
* Mootori raskus vedas kummuli keeranud aluse ahtri vee alla ja vöör kerkis üle veepinna ca 30 sekundiks. See oli ilmselt aeg, kui viimased reisijad vööriuksest välja said.
* Kui paljud päästevestid kätte said, ei ole mul teada. Pildi järgi olid nad ca 100 m kaugusel kaldast ja väidetavalt oli üle pea vett 30 meetri jagu, enne kui jalad põhja ulatusid.

Edasise kohta täpsemad andmed puuduvad. Erinevatel andmetel ujuti/sumati min 10 ja viimased max 20 minutit. 9 kraadises vees teeb see tuju pahaks ja võtab käed värisema küll.

EDIT.
Kel päris hard data't selle asja kohta, paluks privaatselt ühendust võtta.

Autor:  niru [ Laupäev, 09 Nov 2019 07:59 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Pole ilus targutada, aga Jaano Martini info kohaselt võiks siis üles lugeda 3 asja, mida kaatrijuht tegi valesti:
1.trimmis jala liiga vara ja/või liiga üles, mistõttu kaater kaotas juhitavuse;
2. last trümmis oli kinnitamata (või siis ei suutnud reisijad ennast kaatri järsu kursimuutuse ja kreeni tõttu kinni hoida, kuigi neid oli hoiatatud?);
3. vähegi karvasema ilmaga peab KÄSKIMA reisijatel vestid selga panna, mitte neid pelgalt pakkuma.

Takkajärgi tarkus on täppisteadus ja hea, et lugu ohvriteta lõppes. Tegijatel juhtub ja hea kõigil õppust võtta

Autor:  Dillinger [ Pühapäev, 10 Nov 2019 12:21 ]
Teema pealkiri:  Re: Oh õnnetust

Teate, sellist asja võib juhtuda ka siis, kui on sitax kogemust ja kõike muud ... meri on lihtsalt selline, et aeg ajalt paneb inimesed paika.
Aeg ajalt saavad kõik sõitjad korra nahutada, lihtsalt meeldetuletuseks kasvõi. Inimesed elus, parim õppetund (külmetusest on universumi mõttes niikuinii pohlad) .

Vahel mölisevad kõik, et mõni kapten liiga konservatiivne (näiteks Prangli liinil) ja siis et liiga hull. Aga fakt on lihtsalt see, et ole või viiskümment aastat osav mees olnud, meri paneb sulle lihtsalt naljapärast vahel jalaga perse. Õpid loodetavasti juurde ja lähed konservatiivsemaks.
Ja tõsi on see ka, et lohesurfil ja paadisõidul pole mingit connectionit, eriti kui inimesed ka pardal - kes on tavalised inimesed ja kui kapten ütleb, et " jaa, ma olen palju sitema ilmaga hullanud lohega" jäävad uskuma ja saavad paadisõidu riskitaagaks sel reisil. Sest nad lihtsalt on sinisilmsed. Nii et õnnetuste thread jääb kestma.

106. leht 107-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/