Kipper.ee
https://foorum.kipper.ee/

Oh õnnetust
https://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?f=8&t=4108
3. leht 109-st

Autor:  Herkki [ Pühapäev, 18 Nov 2012 21:35 ]
Teema pealkiri: 

Jah, nii see ongi kogu aeg toiminud, et "sõbrad" läksid koos merereisile.
Aga kui keegi teeb seda iga päev, kuulutab veebis hinnakirja välja ja sekeldusse sattudes "sõbrad" üksäkki enam ei taha tunnistada, et nad on sõbrad ja läksid sõbrast kipperiga merele, vaid nõuavad nt.kahjutasu...

Autor:  Paadimees [ Pühapäev, 18 Nov 2012 22:02 ]
Teema pealkiri: 

rye kirjutas:
Aga kas ja mis paprid peavad lisaks väikelaevajuhi tunnistuse veel olema, et viia raha eest 7m paadiga 5 inimest Naissaarele?
Väikelaevajuhi kursusest nagu mäletaks, et väikelaevajuhi tunnistus nagu ei lubaks kommertstegevusega tegeleda. Kas mäletan valesti?


Fuego kirjutas õieti, et kuni 12inimest ajab läbi väikelaevajuhi paberitega. Veesõiduk aga peab käima 2aasta tagant tehnoülevaatusel, lisaks peab olema tavapärase ühe päästerõnga asemel kaks (ilmselt siis ka viskeliine) ja jutt käib hetkel C-kategooria alusest ning nõuetest varustusele. Minult selline varustus üle kontrolliti ja jäädi rahule. Ülevaatusakti pandi veel kirja et võib korraldada tasu eest sõite.

Autor:  Herkki [ Esmaspäev, 19 Nov 2012 14:49 ]
Teema pealkiri: 

VTA-lt ammendav vastus. Vastab väikelaevade osakonna juhataja Andres Kõnd:

Tere!

Meresõiduohutuse seaduse 9. Peatükis käsitletakse väikelaevade meresõiduohutuse ja kvaliteedi nõudeid, sealhulgas ka tasu eest vabaajareiside korraldamisel.

§ 356. Nõuded väikelaevale, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise
(1) Väikelaeva, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise, võib juhtida väikelaevajuhi tunnistust omav vähemalt 18-aastane isik.
(2) Väikelaeval, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise kaugemal kui viis meremiili kaldast, peab olema päästeparv või -parved, mille kohtade arv vastab pardal olevate inimeste arvule.
(3) Väikelaeval, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise, peab iga päästeparve kohta olema vähemalt üks väikelaevajuhi tunnistust omav vähemalt 18-aastane isik.
(4) Väikelaeval, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise kaugemal kui viis meremiili kaldast, peab olema merehäda ja -ohutuse ülemaailmse süsteemi (GMDSS) merealale vastav raadiojaam. Meresidevahendi kasutamiseks peab väikelaeva juhil olema vähemalt piirangutega raadiosideoperaatori tunnistus. Väikelaeva juht, kes ei oma nimetatud tunnistust, võib meresidevahendit kasutada sideks vaid hädaolukorras.

§ 36. Väikelaeva ja jeti tehniline järelevalve
(7) Sellise väikelaeva tehniline ülevaatus, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise, tehakse:
1) vähemalt iga kolme aasta järel, kui väikelaeva vanus on alla kümne aasta;
2) vähemalt iga kahe aasta järel, kui väikelaeva vanus on kümme aastat või enam.

§ 354. Väikelaeva ja jeti tehnilisele seisundile ning väikelaeva varustusele esitatavad nõuded
(5) Nõuded väikelaeva varustusele ning väikelaeva kategooriad vastavalt väikelaeva konstruktsioonile, samuti sellise väikelaeva ohutusnõuded, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise, kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister.

Ja siit määrusest: § 10. Väikelaeva ohutusnõuded, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise

(1) Alla 7 meetrise kogupikkusega C- ja D-kategooria väikelaeval, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise, peab olema päästevest kandevõimega vähemalt 100 N iga pardalviibija jaoks ja D-, C*-kategooria varustus vastavalt määruse lisas toodud nõutud varustuse nimekirjale, välja arvatud ujuvusvahendi osas.
(2) Üle 7 meetri kogupikkusega C- ja D-kategooria väikelaeval, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise, peab täiendavalt C-kategooria varustuse nimekirjas toodule olema üks lisapäästerõngas koos viskeliiniga.
(3) A- ja B-kategooria väikelaeval, millega korraldatakse tasu eest vabaajareise, peab täiendavalt B-kategooria varustuse nimekirjas toodule olema üks lisapäästerõngas koos viskeliiniga.
(4) Väikelaeva juht on kohustatud tutvustama väikelaeva pardal viibijatele pääste- ja ohutusvarustuse paigutust ja kasutamist ning selgitama keskkonnakaitse- ja ohutusnõudeid.

Tuginedes eelpool loetletud õigusaktide sätetele tuleb väikelaev esitada Veeteede Ametile ülevaatuseks kaasates nõutud varustuse ning vabaajareisi korraldav väikelaevajuht peab olema vähemalt 18 aastane väikelaevajuhi tunnistust omav isik. Kui väikelaeva dokumentides on lubatud pardale võtta 4 inimest siis võib vabaajareisi korraldada 3-e reisijaga.

Kui midagi jäi ebaselgeks oleme heameelega nõus küsimustele vastama.
Lugupidamisega,
Andres Kõnd
Veeteede Amet
Väike- ja siseveelaevade osakonna juhataja

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 19 Nov 2012 16:31 ]
Teema pealkiri: 

Lihtsalt teadmiseks üks asjaolu millega põrkusin umbes aastake tagasi: väikelaeva pardale ei saa kuidagimoodi võtta üle 12 inimese kuna CE direktiivis on 12 persooni piirang sees. Kui tahad juba 13 ja rohkem inimest, siis tuleb teha paat lihtsalt laevaks ja ehitada see mõne klassiühingu reeglite järgi. Näiteks DNV laevad kogupikkusega alla 24m järgi võid ehitada .... hmmm..no näiteks 14 inimese veoks mõeldud kuuemeetrise lahtise paadi. Selle sertimine läheb, tõsi küll, maksma suursjärgus 10K :lol:

Ühesõnaga, paat on ikka sama, aga bürokraatia teine.

Autor:  Rehepapp [ Esmaspäev, 19 Nov 2012 17:01 ]
Teema pealkiri: 

Kas see on jälle mingi sihuke lugu, kus meite säädused ajavad hirmsasti igasugu direktiivides järge ja ülejäänud Euroopa lihtsalt vilistab neile või kuidas?
Sest selles va öiroliidus ju ometi veel näiteks RIB-e toodetakse, mis üle 12 inimese pardale võtta lubavad - ega need siis kõik pole laevaks serditud?

Autor:  Mark [ Esmaspäev, 19 Nov 2012 17:21 ]
Teema pealkiri: 

Need peaks teiste reeglite järgi olema küll. See pole üldse Eesti teema. Ma põrkusin selle otsa Rootsis ja Soomes ning jutt oli selline, et CE järgi ei ole võimalik üle 12 persooni sertida. Ju need suured RIBid on MCA vms all tehtud. Paatidele on täiesti olemas klassinõuded paljudel ühingutel.

Autor:  PriitV [ Pühapäev, 25 Nov 2012 17:48 ]
Teema pealkiri: 

Vaat see on "Oh õnnetust ;) " Aga õnnetus, millise juhtumisest pole kellelgi vähimatki kahju.

Autor:  Reinz [ Pühapäev, 25 Nov 2012 18:51 ]
Teema pealkiri: 

Kellegile oli see kindlasti "väga suur kahju" ;)

Autor:  peebuste [ Pühapäev, 25 Nov 2012 20:09 ]
Teema pealkiri: 

Noh, eks ära surra on ikka kahju, ole või narkovedaja :twisted:
Aga - palju põnevam on aspekt, et seda jahti jälgiti 2 kuud tema retkel üle atlandi. Kudamoodi?!

EDIT: Oli vist jah Vaikne, aga Ookean enivei ;)

Autor:  smr [ Pühapäev, 25 Nov 2012 20:23 ]
Teema pealkiri: 

Üle Vaikse ookeani ikka?
Ning põnev jah, mismoodi. Vaevalt et ta AISi sees hoidis kõik selle aja.

Autor:  Mark [ Kolmapäev, 12 Juun 2013 07:21 ]
Teema pealkiri: 

Helsinkis, Liuskasaarel põles maha paadikuur. Hoone oli sadakond aastat vana. Ajakirjanduse andmeil keegi viga ei saanud ja kuna tuul oli soodsast suunast, siis tulekahju edasi ka ei kandunud ning paadid jäid terveks.
Vaatepilt oli hirmuäratav ja päästjatel tööd tükiks ajaks, et põleng kontrolli alla hoida ja ära kustutada.


http://www.hs.fi/kaupunki/Pursiseuran+r ... 0949128966

Autor:  Toimetaja [ Kolmapäev, 12 Juun 2013 21:09 ]
Teema pealkiri: 

Mina sattusin Helsingi esisele veele ajal, mil põleng algas, nägin kõike pealt. Nägin alguses, et väikest suitsu immitseb. Siis mõne hetke pärast juba pisut rohkem suitsu ja üksikud leegid. Lõpuks tulemeri ja must suitsusammas kaarena mere kohal. Võib ütelda, et mölluks läks loetud minutitega, uskumatu, kui kiiresti võib paadikuuri sisu hetkega tulelondiks muutuda. Purjed ja väikealused põlevad hästi ja mõnuga...

Autor:  Tauri [ Laupäev, 15 Juun 2013 17:51 ]
Teema pealkiri: 

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=66296400

kodus tehti kohe märkus, et ka jahil peaks ikka vest seljas olema- ei hakka targutama ehk oligi. Hetkel seal kandis vist laine kõrge ja meri külm...

kurb lugeda

Autor:  Tim [ Laupäev, 15 Juun 2013 19:27 ]
Teema pealkiri: 

Tauri kirjutas:
Hetkel seal kandis vist laine kõrge ja meri külm...


Nägin läbisõidul veetemperatuuri tavaliselt 8 kraadi ringis, aga korra ka 3! Kalipso oleks päästevahendina abiks, see annab ka ujuvust märkimisväärselt juurde. Koos "hobuserauaga" tuleks ka kalipso vette visata meie laiuskraadidel.

Kurb lugu.

Autor:  Fuego [ Laupäev, 15 Juun 2013 19:52 ]
Teema pealkiri: 

Tsiteeri:
“Allatuult sõites jaht ei kuuletunud roolile ja toimus ootamatu halss, mis viis jahi kõvasti kreeni ja poom muutis tahtmatult oma asukohta. Ja küllap hukkunu sai sealt löögi ja kukkus üle parda,” ütles “Aktuaalsele kaamerale” Roomassaare jahisadama kapten Meelis Saarlaid.


Tsiteeri:
PPA teatel ei olnud mehel õnnetuse toimumise hetkel seljas päästevesti.

3. leht 109-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/