Dillinger kirjutas:
Iseeneslik halss? Palun sellest ka rääkida, ise sõidan ja olen seni uskunud, et see kas tuulesuunast või rooli unustamisest tulla saab, aga on veel mingi saatuslik äkkpauk kogu aeg ootamas?
Tahad pikemalt või lühemalt??? Kruiisipurjetamises püütakse sellist võimalust välistada nii, et ei kasutata esiteks spinni, siis korjatakse täismahus maha groot ja vajadusel vahetatakse/rullitakse ka eespuri väiksemaks jne. Lastakse jahi kiirus alla, kõikmõeldavad "pulgad" tõmmatakse jäigalt kinni jne ning siis on peaaegu et välistatud "äkkpauk". Kui on ideaalne ilm, lainetus konkreetne, väike ja ühest suunast, reisiseltskond viitsib spinniga mässata ja roolimees pingsalt kõike jälgida - ainult siis sõidetakse. Aga tegu oli võidusõiduga ja seal on kõik täpselt risti vastupidi! Spinn võetakse maha siis, kui enam mitte kuidagi muudmoodi ei saa, mingeid preventereid/pidureid üldiselt ei viitsita kasutada, sest kaikavõidusõitudes on spinniotsad ajaliselt liiga lühikesed ja meie kaldaäärte tuuled keerutavad - kogu raskus ja vastutus on roolimehel. Aga siis tuleb seitsmes laine ja need käivad ikka paarikaupa, esimene võtab roolilehelt vee ära ja teine lükkab jahi risti ning ongi olemas. Roolimees võib teha
mida tahes, ta võib olla ka päriselt maailma parim aga -
käib pauk ja juppe lendab! Aga seda võib juhtuda ka niisama pakstaagis liiga suure purjepinnaga sõites, ei pea spinni üldse üleval olemagi.
Ma toon Sulle näite: tiim Gamajoni tuntakse lisaks muule ka jahina/tiimina, kes sõidab oma ülisuure spinniga (sest 50 ruutu on nii väikesel jahil ikka suur) ja rehvimata ka siis, kui kõik teised ammu teises-kolmandas rehvis ja spinnita on. Kuid äsjase 2000 miili jooksul ei tõmmanud me kordagi spinni üles ja 2.rehv oli ka päris palju "statsionaarselt sorituna" sees ka siis, kui juba oleks võinud täisgroodiga sõita. Esiteks me ei viitsinud, kruiis on kruiis ja teiseks on peaaegu iga spinnisõit ohtlik eelkõige eesteki meestele ja tänu kontrollimatu halsi võimalusele ka jahi tervisele ohtlik. Juba kerge kontrollimatu halsi pojukene (ja vist oli ka siis 2.rehv, ning halssis pool purjest!) tõmbas 600+ kilo jõuga... ja Indrek tegi sel ajal absoluutse kiirusrekordi 18,8 sõlme, loomulikult väga suurte lainete kaasabil. Kõik see 4 nädalat oli jutt suusoojaks, et "äkki peaks proovima... aga ei viiiiitsi"

Oluline edit:
Ma sisimas loodan, et see tekst kuulub mõiste alla "lollid otsitud vabandused" aga kui see tõesti TÕSI on, siis võite kaks korda arvata, kas minu suhtumine meie kõvadesse kaikavõidusõitjatesse muutub paremuse või VEEL hullemasse suunda! Me räägime 48 ruudusest groodist - tuletan meelde!!! 40-jalasele jahile segatud lainetuses 8-meetrise tuulega
INIMpreventer - kui see on tõsi, siis pole mul küll grammi kahju keegi otse vanglasse saata... Sest piisab isegi
natuke valest preventeri kinnitusnurgast, et väga jämedad poomis detailideks muuta. Öelge, et see ei ole tõsi! Või öelge, et nii lolli inimest Eestis purjeka pardale, veel vähem seda juhtima, ei lasta...
Tsiteeri:
Kuna eelneval päeval oli tuul tugevam, tekkis kohati häiritud lainetus üksikute suuremate lainete näol. Taganttuules sõites hoiab tavaliselt keegi pardal olijatest poomi oma õiges asendis. Lainetuse tõttu ei kuulanud jaht rooli ja toimus tahtmatu halss. Poom tõukas teda hoidnud Margus Mägi vette. Sellisel juhul ei saa inimene poomilt lööki, vaid poom tõukab teda kaasa.